Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:24:

Ja logisch dat er in de lagere inkomensklassen meer overgewicht voorkomt dan in de hogere inkomensklassen. Er zijn meer mensen met een lager inkomen dan met een hoger inkomen. En het is nogal lastig lipoën, personal traineren en traiteuren als je weinig verdient. Die twee groepen vergelijken is zoiets als eeeeehm.... de school van mijn zoon. Die hadden het afgelopen schooljaar een slagingspercentage van 100%. Dat ze maar drie eindexamenkandidaten hadden, laten we voor het gemak maar achterwege.

quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:24:

Ja logisch dat er in de lagere inkomensklassen meer overgewicht voorkomt dan in de hogere inkomensklassen. Er zijn meer mensen met een lager inkomen dan met een hoger inkomen. En het is nogal lastig lipoën, personal traineren en traiteuren als je weinig verdient. Die twee groepen vergelijken is zoiets als eeeeehm.... de school van mijn zoon. Die hadden het afgelopen schooljaar een slagingspercentage van 100%. Dat ze maar drie eindexamenkandidaten hadden, laten we voor het gemak maar achterwege. Nee dat is niet de reden. De reden is hun levensstijl en gebrek aan kennis over gezond voedsel. Trouwens de meeste mensen zitten in de middencategorie en niet in de laagste klasse.
Ik denk wel dat voor de crisis met de bjibehorende ontslagregens er wel sprake was van meer overgewicht bij lagere inkomens. Alleen zijn er veel hogere verdieners afgezakt naar lager inkomen en dat tipt de schaal. Maar dan zou een onderzoek herhaalt moeten worden...
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:27:

Ik denk wel dat voor de crisis met de bjibehorende ontslagregens er wel sprake was van meer overgewicht bij lagere inkomens. Alleen zijn er veel hogere verdieners afgezakt naar lager inkomen en dat tipt de schaal. Maar dan zou een onderzoek herhaalt moeten worden...Nee hoor, dat verschil was er al lang voor de crisis, dus dat heeft er niets mee te maken.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:26:

[...]

Nee dat is niet de reden. De reden is hun levensstijl en gebrek aan kennis over gezond voedsel. Trouwens de meeste mensen zitten in de middencategorie en niet in de laagste klasse.Chill, zie je de smileys niet? Levensstijl kan ik me nog iets bij voorstellen. Al ken ik meer mensen met hogere inkomens waarbij ik vraagtekens bij de levensstijl zet dan mensen met lagere inkomens. Maar gebrek aan kennis? Nee, zeker niet. Lager inkomens is echt niet meteen ongeschoold, niet op de hoogte van een en ander of dom.
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 17:22:

[...]

Heb ik gedaan maar ik mis gedegen onderzoek naar overgewicht in de hogere inkomensklasse.

Hoe komt dat?

Nou ken ik mensen in de hogere inkomensklasse en ook uiteraard in de lagere inkomensklasse.

Van woonwagenbewoners tot directeuren van bedrijven en het enige verschil is de prijs van hun drank.

De 1 kiept een krat euroshopper bier naar binnen en de ander een fles Johny Walker.

Verder houden ze allemaal van lekker en veel eten.

Ik ken eigenlijk geen grootverdieners die naar de biowinkel etc gaan ze doen voornamelijk gewoon hun boodschappen bij AH of de C1000.

En dat de grootverdieners nou zo gezond eten dat valt ook reuze tegen.

De grootverdieners die ik ken eten ook geen van allen biologisch. (Ik ken volgens mij uberhaupt helemaal niemand persoonlijk die biologisch of apart eet als in macrobiotisch, vegetarisch, veganistisch)

Ze houden van veel en van lekker en de ene keer is dat heerlijk verfijnde kreeft en kingkrab en de andere keer gewoon lekkere ordinaire frikandellen speciaal.

De hogere inkomens snaaien 'n zak Kettle chips weg bij hun Belgisch speciaal biertje terwijl de lagere inkomens waarschijnlijk idd euroshopper bier drinken bij 'n zak euroshopper chips.

Maar de calorieën tikken bij alle groepen door natuurlijk, 't is maar net hoe je lichaam er mee om gaat. Voor mij is het regelmatig sporten damage control, want ik ben ook te bourgondisch om langdurig streng te kunnen lijnen. Als ik nog maar aan 'n frikandel denk, voel ik m'n broek al strakker beginnen te zitten
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:28:

[...]

Nee hoor, dat verschil was er al lang voor de crisis, dus dat heeft er niets mee te maken.Lézen, ik zeg juist dat het voor de crisis wel eens zo zou kunnen zijn (heb geen onderzoek gelezen), maar dat het nú, na de crisis , wel eens een ander beeld zou kunnen geven. Je weet wel, gezien de verschuivingen in de inkomens enzo.
Aan het gebrek aan kennis zal het niet liggen denk ik hoor.

Elke avond met een zak chips voor de tv levert heel veel kennis op door de tv programma's als help mijn kind si te dik en je echte leeftijd en die enge Gillian mcKeith.

Daar heeft de goedverdiener geen tijd voor of geen trek in want pulp-tv dus waar haal je vandaan dat "hun" geen kennis hebben?
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:26:

[...]

Nee dat is niet de reden. De reden is hun levensstijl en gebrek aan kennis over gezond voedsel. Trouwens de meeste mensen zitten in de middencategorie en niet in de laagste klasse.

Dat lijkt me toch echt sterk hoor (uitzonderingen daargelaten) Ik weet ook dondersgoed wat gezond is en weet van vrijwel alles hoeveel kcal het bevat, maar ik geniet nu eenmaal niet van 'n bord rijst met groente, maar wél van 'n frikandel speciaal of 'n heerlijke kreeft thermidor.

Doordat ik heel veel samen met vriendin eet en drink (en ook sport trouwens!) weet ik hoeveel genen voor je kunnen betekenen. Zij eet, snaait en drinkt zo mogelijk nog veel meer als ik en blijft slank. Zó hoort 't te zijn, maar dat is niet iedereen gegeven... helaas....
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:29:

[...]

Chill, zie je de smileys niet? Levensstijl kan ik me nog iets bij voorstellen. Al ken ik meer mensen met hogere inkomens waarbij ik vraagtekens bij de levensstijl zet dan mensen met lagere inkomens. Maar gebrek aan kennis? Nee, zeker niet. Lager inkomens is echt niet meteen ongeschoold, niet op de hoogte van een en ander of dom.Zegt iemand hier dan dat je dom bent als je laaggeschoold bent?
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 17:35:

Elke avond met een zak chips voor de tv levert heel veel kennis op door de tv programma's als help mijn kind si te dik en je echte leeftijd en die enge Gillian mcKeith.

Daar heeft de goedverdiener geen tijd voor of geen trek in want pulp-tv dus waar haal je vandaan dat "hun" geen kennis hebben?Nogmaals, daar is onderzoek naar egdaan. Google maar eens.
quote:mamalief schreef op 24 juli 2011 @ 17:35:

Daar heeft de goedverdiener geen tijd voor of geen trek in want pulp-tv dus waar haal je vandaan dat "hun" geen kennis hebben?

Bij de lagere inkomens ligt het aan het IQ en bij de hogere inkomens ligt het aan de genen.

Wij van wc-eend adviseren wc-eend.
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:31:

[...]

Lézen, ik zeg juist dat het voor de crisis wel eens zo zou kunnen zijn (heb geen onderzoek gelezen), maar dat het nú, na de crisis , wel eens een ander beeld zou kunnen geven. Je weet wel, gezien de verschuivingen in de inkomens enzo.En ik zeg dus dat het geen verschil maakt. Le-zen dus .
quote:superstar_2 schreef op 24 juli 2011 @ 17:44:

[...]

Bij de lagere inkomens ligt het aan het IQ en bij de hogere inkomens ligt het aan de genen.

Wij van wc-eend adviseren wc-eend.Jij wilt het gewoon niet begrijpen. Beetje flauw dit.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:45:

[...]

En ik zeg dus dat het geen verschil maakt. Le-zen dus .Ik kan genoeg onderzoeken vinden van voor de crisis, maar nog geen gedegen onderzoek na de crisis. En dan bedoel ik dus de verhouding tussen overgewicht bij inkomen in alle klassen.
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2011 @ 17:35:

[...]

Dat lijkt me toch echt sterk hoor (uitzonderingen daargelaten) Ik weet ook dondersgoed wat gezond is en weet van vrijwel alles hoeveel kcal het bevat, maar ik geniet nu eenmaal niet van 'n bord rijst met groente, maar wél van 'n frikandel speciaal of 'n heerlijke kreeft thermidor.

Doordat ik heel veel samen met vriendin eet en drink (en ook sport trouwens!) weet ik hoeveel genen voor je kunnen betekenen. Zij eet, snaait en drinkt zo mogelijk nog veel meer als ik en blijft slank. Zó hoort 't te zijn, maar dat is niet iedereen gegeven... helaas....

En toch is het zo Nien. Levenstijl en gebrek aan kennis. Meer kan ik er niet van maken, sorry.

Uiteraard zijn er altijd individuele verschillen. Dat lijkt me logisch.
quote:Zanne schreef op 24 juli 2011 @ 17:36:

[...]

Zegt iemand hier dan dat je dom bent als je laaggeschoold bent?Er staat toch of of en geen en en?
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:47:

[...]

Ik kan genoeg onderzoeken vinden van voor de crisis, maar nog geen gedegen onderzoek na de crisis. En dan bedoel ik dus de verhouding tussen overgewicht bij inkomen in alle klassen.

Wat zou dan het verschil moeten zijn? De levenstijl en het gebrek aan kennis zijn immers ongewijzigd gebleven.

Je hebt hooguit nu iets meer armeren dan eerst. De rest is gewoon nog hetzelfde gebleven.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:47:

[...]

En toch is het zo Nien. Levenstijl en gebrek aan kennis. Meer kan ik er niet van maken, sorry.

Uiteraard zijn er altijd individuele verschillen. Dat lijkt me logisch.Zou er dan eerder van maken 'levensstijl of gebrek aan kennis'. Ik heb namelijk wél de kennis, maar die valt niet te combineren met mijn levensstijl
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:29:

[...]

Chill, zie je de smileys niet? Levensstijl kan ik me nog iets bij voorstellen. Al ken ik meer mensen met hogere inkomens waarbij ik vraagtekens bij de levensstijl zet dan mensen met lagere inkomens. Maar gebrek aan kennis? Nee, zeker niet. Lager inkomens is echt niet meteen ongeschoold, niet op de hoogte van een en ander of dom.Nee men is niet dom, maar mist die specifieke kennis. Iedereen uit hun omgeving leeft immers zo.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:48:

[...]

Wat zou dan het verschil moeten zijn? De levenstijl en het gebrek aan kennis zijn immers ongewijzigd gebleven.

Je hebt hooguit nu iets meer armeren dan eerst. De rest is gewoon nog hetzelfde gebleven.Het gaat toch over de verhouding tussen lagere inkomens en overgewicht? Als er nu meer mensen in een lagere inkomen zitten, zou het zomaar kunnen dat er ook een verschuiving binnen de de verhouding inkomen en overgewicht is gekomen. Immers de slanke dennen met de riante inkomens horen ineens bij een andere inkomenscategorie...
quote:elninjoo schreef op 24 juli 2011 @ 17:49:

[...]

Zou er dan eerder van maken 'levensstijl of gebrek aan kennis'. Ik heb namelijk wél de kennis, maar die valt niet te combineren met mijn levensstijl Maar dit gaat dan ook niet om jou, maar om een onderzoek naar gewicht in sociale klassen.
quote:dddandelion schreef op 24 juli 2011 @ 17:50:

[...]

Het gaat toch over de verhouding tussen lagere inkomens en overgewicht? Als er nu meer mensen in een lagere inkomen zitten, zou het zomaar kunnen dat er ook een verschuiving binnen de de verhouding inkomen en overgewicht is gekomen. Immers de slanke dennen met de riante inkomens horen ineens bij een andere inkomenscategorie...Nee, deze kleine verschuiving zal het beeld niet grondig veranderen.
quote:iris1969 schreef op 24 juli 2011 @ 17:50:

[...]

Nee men is niet dom, maar mist die specifieke kennis. Iedereen uit hun omgeving leeft immers zo.Waarom zou je kennis missen? Lagere inkomens is automatisch krachtwijk? Lagere inkomens vind je tegenwoordig niet meer alleen in kracht of pauperwijken. Wat heet, er zijn steeds meer lagere inkomens in de vroegere betere of welgestelde wijken. En met alle media-aandacht voor gezonde voeding is gebrek aan kennis geen oorzaak meer.
Lager inkomen betekent minder gelegenheid om gezond eten in te kopen. Tenzij je aan de sla en worteltjes met niets wilt. Dat wil geen mens natuurlijk en in het bereikbare gebied liggen de pinghamburgers, veel te vette en zoute chips en ander ongezonde meuk.

Ga maar eens aan een vergelijk van de ingredienten van euroshopper producten ten opzichte van huis- of A-merken.

Geen boodschappenlijstje nu. Het lukt me sowieso niet om per week in te kopen en ik zit in een wat magere week.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven