De pil

24-07-2011 17:51 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik weet dat het waarschijnlijk vragen naar de bekende weg is.

Maar toch hoop ik dat jullie mij misschien wat advies kunnen geven. Sinds kort heb ik een vriend, alleen hadden we niet verwacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Ik heb van de week al wel de pil opgehaald, maar ik begrijp dat je er pas de eerste dag van de menstruatie mee mag beginnen. Nou duurt dat bij mij nog een dikke week. Afgelopen vrijdagnacht heb ik al bij mijn vriend geslapen, het was super lastig voor ons beiden om niets te mogen doen. We waren zo onhandig om geen condooms te hebben. Maar beiden doen we het ook liever niet met condoom. Is er een mogelijkheid om eerder met de pil te beginnen of hebben jullie andere ideeen? Want komend weekend zien we elkaar weer en het wordt vrij lastig om niets te mogen doen.

Groetjes,

Maria
quote:maria19 schreef op 24 juli 2011 @ 17:51:

Hallo allemaal,

We waren zo onhandig om geen condooms te hebben. Maar beiden doen we het ook liever niet met condoom. Zegt de afkorting SOA je iets?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Gebruik voor die anderhalve week een condoom
Ter informatie, beiden een SOAtest gedaan en beiden 'clean'.
Jullie doen het liever niet met condoom....

Ja, je kunt het gewoon gaan doen. Pil slikken (ook al werkt hij dan niet) Heb je over 9 maandan een leuke verrassing.
quote:gympie26 schreef op 24 juli 2011 @ 17:53:

Gebruik voor die anderhalve week een condoom

Nou inderdaad....

Of je doet het onveilig en opent over een paar weken een topic

'zou ik zwanger kunnen zijn' of 'zou ik een soa kunnen hebben'

Keuzes zijn soms zo moeilijk.
Hoezo kun je NIETS doen?

Lijkt me dat er ook nog genoeg andere dingen zijn.
Lekker gewoon met condoom en anders niet!
Common sense is not so common.
Voltaire
Er zijn genoeg andere lekkere dingen te doen! Daarbij, kun je nu best beginnen, maar er staat in je bijsluiter wanneer hij veilig is. Waarschijnlijk over een week of langer. Dus ik zou gewoon op je menstruatie beginnen.
Je bent gewoon niet beschermd. Dus niks doen of condoom gebruiken.
wat is er mis met tijdelijk handwerk??
quote:maria19 schreef op 24 juli 2011 @ 17:51:Maar beiden doen we het ook liever niet met condoom.Latex-allergie?
Wat is de reden dat jullie liever niet met een condoom vrijen?

Daar hebben jullie al over gesproken begrijp ik?

Uit de pijler `relaties` begrijp ik dat je vriend 30 jaar is? Nou, dan zal hij neem ik aan (en misschien jij ook wel) voldoende volwassen zijn om een goede afweging en een goede keuze bij deze situatie te maken.

Hoe oud ben jij trouwens Maria?
Ik ben zelf 20, we zullen zeker een goede afweging maken.

Want de lol is er snel af als ik zwanger zou raken. Maar voor de volgende keer zullen we maatregelen moeten treffen, want een keer gaat het 'mis'.
Gewoon even niet je benen en oksels scheren en je oudste, lelijkste ondergoed aan als je naar je vriend gaat, geloof niet dat je er dan aan begint
Dus jullie hebben liever geen seks dan seks met een condoom? ...
Morning after pil?

Die dingen zijn vrij verkrijgbaar tegenwoordig. Gewoon bij de drogist. Je moet er natuurlijk geen gewoonte van maken en hou er rekening mee dat je er ziek van kan zijn de dag erna.... goede kans ook dat het je menstruatie vervroegd.
quote:kissthequeen schreef op 24 juli 2011 @ 19:11:

Morning after pil?

Die dingen zijn vrij verkrijgbaar tegenwoordig. Gewoon bij de drogist. Je moet er natuurlijk geen gewoonte van maken en hou er rekening mee dat je er ziek van kan zijn de dag erna.... goede kans ook dat het je menstruatie vervroegd.Heel slecht advies!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Niet heel goed opgelet bij Bio vroeger op school?

Absent bij het blok voortplanting, en ziek bij de SOA module?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maria gaf aan dat zij en haar nieuwe vlam beiden getest waren op SOA en "clean" waren.

Verder ga ik er vanuit dat wat de -bettuttlende- Nederlandse overheid verantwoordelijke keuzes maakt. Dus dat als iets zonder recept verkrijgbaar is dat de kans klein is dat het bij eenmalig gebruik ernstige schade veroorzaakt.
quote:kissthequeen schreef op 24 juli 2011 @ 19:53:

Maria gaf aan dat zij en haar nieuwe vlam beiden getest waren op SOA en "clean" waren.

Verder ga ik er vanuit dat wat de -bettuttlende- Nederlandse overheid verantwoordelijke keuzes maakt. Dus dat als iets zonder recept verkrijgbaar is dat de kans klein is dat het bij eenmalig gebruik ernstige schade veroorzaakt.Ben het eerlijk gezegd wel eens met de opmerking `slecht advies`. De morning after pil is welliswaar vrij te verkrijgen bij de drogist, maar je kunt die niet als standaard anti-conceptiemiddel adviseren vind ik. Het is een noodoplossing, voor als het onverhoopt toch niet goed is gegaan.
Bij de pil zit niet voor niets een GEBRUIKSAANWIJZING!

Als je de pil niet begint wanneer t zou moeten, kun je m net zo goed niet pakken.
Hoe lang zijn jullie al samen en wanner zijn jullie getest op soa s?

En voor de rest even geduld, er is meer dan neuken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven