Tips voor extra kinderwagen?

25-07-2011 16:21 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb spijt van mijn kinderwagen... in gebruik ervaar ik steeds meer dingen die mij tegenvallen. Als je alles van tevoren weet als aanstaande ouder...

Wij hebben na heeeel lang wikken en wegen een EasyWalker Sky gekocht en tot nu ook naar tevredenheid gebruikt. We kozen voor deze wagen omdat hij een grote bak heeft en groot en stevig is voor wandelingen en nog lang gebruikt kan worden. Nu is mijn dochter 6 maanden oud en hebben we de wagen omgebouwd met het zitje. De grote bak was achteraf dus niet zo nuttig want ze wil al maanden niet meer in de bak (laatste 2 maanden alleen op de buik zodat ze rond kon kijken). Eigenlijk hebben we meer gehad aan de draagzak (Bondolino).

Nu is mijn probleem het volgende: wij hadden van tevoren nooit kunnen bedenken dat we het belangrijk zouden vinden dat ons toch nog steeds wel kleine meisje voorlopig nog naar ons toe zit. Dat kan niet met de EasyWalker. Nu zit ik er aan te denken om via Marktplaats voor het komende jaar (denk ik) een andere wagen aan te schaffen totdat de EasyWalker "goed voelt". Ik zit te kijken naar de Bugaboo, maar die zie ik voor prijzen van 300-350 euro staan. Als het moet, dan moet het, maar heeft er iemand nog andere tips of alternatieven waar ik niet aan gedacht heb? Ik zou ook graag de boodschappen wat makkelijker mee willen nemen.

Welke wagen gebruik(te) jij en was je tevreden? Of is dat misschien ook wel een utopie, is er altijd wel "iets"?
quote:kaetje schreef op 26 juli 2011 @ 08:03:

[...]

Ik weet niet of het geen probleem is voor het kind dat hij zijn papa/mama niet kan zien als hij nog zo jong is. Het lijkt mij een zeer onveilig gevoel voor een kindje van 5 / 6 maanden dat hij alles op zich af ziet komen en niet ziet wie er duwt en "stuurt". Wij hebben er bij de aankoop speciaal op gelet dat het een mogelijkheid was. Nu zijn we een duowagen nodig en wil ik er persé weer eentje waarvan de zitjes ook naar je toe kunnen.

Voor je het weet zitten we hier straks in een discussie over hechtingsproblemen vanwege niet keerbare kinderwagenstoeltjes

Ik ga er trouwens vanuit dat je als `duwer` niet met iPod op stoïcijns voor je uit loopt te staren, maar misschien ben ik ouderwets hoor.

Ik vind het zo jammer dat iets dus blijkbaar geen luxeprobleem mag zijn, maar dat er dus problemen gezocht worden omdat de wagen niet de beste keus blijkt te zijn. En de maatschappij is dan dus blijkbaar zo dat we daar serieus op in moeten gaan en een kritisch geluid eigenlijk niet past in het verhaal.
Keeprunning, dat gaat wel werken denk ik (ervaring maakt wijs he), zolang het ze geen moeite kost is alles goed. Hij is ook meer van het standaard nee en dan luister ik even en wordt het nog wel ja. Zucht. Mannen (of mijn man).

Hij heeft ook wel een beetje gelijk. Want door dit kinderwagendrama (nounou) ben ik ook bang om knopen door te hakken in het verhaal fiets, dus hij moet nu al weken luisteren naar al mijn bevindingen op internet en in tientallen fietsenwinkels.
Mardjen, niemand hoeft serieus in te gaan op mijn vraag, alleen als iemand dat wenst. Verder ben ik wel degelijk ingegaan op jouw kritische geluid, ik begrijp je punt ook wel. Ik (en vele met mij) zijn gewoon blind als het op hun kind aankomt, niets is te gek. Dat je daar af en toe kritisch naar kijkt is prima, maar het is ieders eigen overweging waar in en tot welke hoogte iemand precies bewust wil zijn. Alles tweedehands bijvoorbeeld is gewoon niet mijn stijl, maar ieder zijn keuze daarin. Verder lijkt een discussie over hoe groen ik voor de rest ben niet echt relevant. De een maakt veel verre reizen met het vliegtuig , de ander koopt een andere kinderwagen omdat ze hem in gebruik niet handig vond.

Dat het een luxeprobleem betreft ben ik helemaal met je eens, maar voor mij wegen eerder genoemde redenen toch zwaarder.
Mardjen, ik heb het niet over hechtingsproblemen.

Jij vindt het blijkbaar een luxeprobleem en moet eventjes met je ogen draaien. Ik begrijp TO wel.
De bugaboo is echt top, maar wel aan de prijzige kant voor erbij inderdaad. Maar je kunt m wel weer makkelijk verkopen, het is zo'n degelijk ding dat je er jaren mee kunt doen! Je zou even kunnen kijken bij de Bijenkorf in Amsterdam, daar hebben ze vanaf 1 augustus de limited editions als je dat leuk vind. Succes!
Die zijn wel duur hoor. Ik had een Paul Frank Bugaboo. Nieuw zo rond de 900 euro. Maar... Na twee jaar tweedehands verkocht voor 575 euro. Dat dan weer wel, je krijgt er ook weer genoeg voor terug.
Ik heb vanmiddag een rondje gruwelpark gedaan. Mura, Quinny en Mutsy bekeken. Ook de Bugaboo Bee, maar die is duurder dan de eerste opties, dus heeft geen voordelen. Ik vond de Mutsy Urban dinges en vooral de Slider erg geschikt, nieuwprijzen 430 euro (zonder wieg). Toch maar even Marktplaats weer afstruinen de komende tijd.

Erwt, hoe doe jij dat met je boodschappen in de Slider? In vond het koffertje een beetje vreemd. Heb jij het huidige model?

Weet nu in ieder geval beter wat ik wil, dus bedankt iedereen!
quote:mardi schreef op 26 juli 2011 @ 17:53:

Ik heb vanmiddag een rondje gruwelpark gedaan. Mura, Quinny en Mutsy bekeken. Ook de Bugaboo Bee, maar die is duurder dan de eerste opties, dus heeft geen voordelen. Ik vond de Mutsy Urban dinges en vooral de Slider erg geschikt, nieuwprijzen 430 euro (zonder wieg). Toch maar even Marktplaats weer afstruinen de komende tijd.

Erwt, hoe doe jij dat met je boodschappen in de Slider? In vond het koffertje een beetje vreemd. Heb jij het huidige model?

Weet nu in ieder geval beter wat ik wil, dus bedankt iedereen!De bugaboo Bee heeft wel het voordeel dat je hierna geen 'gewone' buggy meer aan hoeft te schaffen. Hier kan je kindje tot 4 jaar met gemak in.
quote:mardi schreef op 26 juli 2011 @ 17:53:

Ik heb een model uit 2009-2010 geloof ik, met een soort schuin koffertje onderin. Ik zal zo even googlen of het hetzelfde model is. Ik moet toegeven dat ik dat niet het meest handige boodschappen-geval vind inderdaad, maar ik hang mijn boodschappentas meestal aan de duwstang. Ik google even, moment.
Het is inderdaad nog hetzelfde. Voor mij had een boodschappen-net-achtig ding niet zoveel prioriteit, dus ik heb er bij de aanschaf ook niet zo op gelet, moet ik je eerlijk zeggen. Ik vind 'm als kinderwagen vooral fijn in gebruik. Soepel wendbaar, stevig, buggy kan twee kanten op, duwstang kan hoog genoeg (want ik ben vrij lang), dat soort dingen

Mocht je trouwens in de buurt van Babypark wonen: daar hebben wij 'm destijds in een model van een jaar oud (dus enórm verouderd volgens babypark ) vrij goedkoop gekocht. Hoewel, MP is natuurlijk goedkoper.
Voor info over de mutsy moet je ven op ww.mutsy.nl kijken, daar staan de verschillende types op en kun je zien wat ze kunnen. Er is 1 type bij nl volgens mij de transporter die niet naar je toe kan zitten.

Intressante topic! ben zwnager van m'n eerste en druk aan het rondkijken voor een wagen! Ik kreeg gelijk van m'n schoonzusje al de tip om daar rekening mee te houden. Maar over zo iets denk je idd van te voren niet snel bij na...
@weetje: ik had niemand in mijn omgeving met dat soort tips helaas. En uiteindelijk hebben we wel alles goed overwogen maar bepaalde zaken onderschat. Als ik het over kon doen had ik wel de Bugaboo gekocht (onze 2e keus).

Erwt, daar was ik dus vanmiddag... in de ramsj sectie helaas geen goede opties, eentje kwam in de buurt, maar voor 300 (tegen 420) weet ik niet of ik het een goede deal vond. Was dan ook weer een showmodel, dus wie weet al een jaar door iedereen ingevouwen en uitgevouwen. Dan toch maar marktplaats. Al begint mijn man nu weer 180 graden te draaien en vindt dat we dan maar gelijk een nieuwe moeten kopen. Pffff.
Dat snap ik! Als mijn schoonzusje die tip ook niet had gegeven dan had ik daar nooit op gelet! En waarschijnlijk na een paar maanden tegen hetzelfde aanlopen dan wat jij nu doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven