mamafiets
dinsdag 26 juli 2011 om 23:41
Hallo,
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een mamafiets. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke mamafiets hebben jullie?
En waar gekocht? Internet of fietsenwinkel?
Nieuw of tweedehands?
Mijne moet wel aan 2 eisen voldoen namelijk;
- laag frame (ben 1.59)
- niet al te prijzig ( tot max 500)
Alvast bedankt!
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een mamafiets. Maar zie door de bomen het bos niet meer.
Welke mamafiets hebben jullie?
En waar gekocht? Internet of fietsenwinkel?
Nieuw of tweedehands?
Mijne moet wel aan 2 eisen voldoen namelijk;
- laag frame (ben 1.59)
- niet al te prijzig ( tot max 500)
Alvast bedankt!
dinsdag 26 juli 2011 om 23:45
mamafiets?
*ga even googelen*
Ow dat bestaat echt.
http://www.fietsy.nl/34/m ... Njyicb9n6oCFUEj3godfloh-g
*ga even googelen*
Ow dat bestaat echt.
http://www.fietsy.nl/34/m ... Njyicb9n6oCFUEj3godfloh-g
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
woensdag 27 juli 2011 om 00:13
Je bedoelt een moederfiets?
Ik vervoer mijn twee kinderen in een voor- en achterzitje op een gewone huis-tuin-en-keuken-fiets (met ook nog een windscherm, fietstassen, buggydrager en stuurmand).
Tip 1: Een (dure) moederfiets is niet strikt noodzakelijk om kinderen en toebehoren te kunnen vervoeren.
Tip 2: Ik zou nooit een fiets via internet kopen, maar veel liever bij de dichtsbijzijnde erkende rijwielhandel (en dan bedoel ik niet Halfords ofzo). Het is namelijk zó fijn als je bij kleine mankementen even langs de fietsenwinkel in je buurt kan rijden. Zeker als het nog binnen de garantie of binnen de eerste gratis servicebeurt valt (wat je via internet niet hebt) of als ze gratis en terwijl je wacht het probleempje oplossen, omdat je de fiets bij hen gekocht hebt.
Ik vervoer mijn twee kinderen in een voor- en achterzitje op een gewone huis-tuin-en-keuken-fiets (met ook nog een windscherm, fietstassen, buggydrager en stuurmand).
Tip 1: Een (dure) moederfiets is niet strikt noodzakelijk om kinderen en toebehoren te kunnen vervoeren.
Tip 2: Ik zou nooit een fiets via internet kopen, maar veel liever bij de dichtsbijzijnde erkende rijwielhandel (en dan bedoel ik niet Halfords ofzo). Het is namelijk zó fijn als je bij kleine mankementen even langs de fietsenwinkel in je buurt kan rijden. Zeker als het nog binnen de garantie of binnen de eerste gratis servicebeurt valt (wat je via internet niet hebt) of als ze gratis en terwijl je wacht het probleempje oplossen, omdat je de fiets bij hen gekocht hebt.
woensdag 27 juli 2011 om 00:13
Ik heb er ook een, een rode Union Flora (699 euries), gekocht bij Halfords. Er is daar ook nog een andere lijn, die is wat goedkoper. Ook kon ik kiezen tussen verschillende frame-maten. (handig want ik ben lang 1.80) Wat je ook kunt vragen is of ze daar nog modellen hebben van het vorig seizoen. De mijne was er ook zo een. Dezelfde fiets in zwart was 100 euro duurder. Dan maakt het mij niet uit of ik een zwarte of een rode fiets heb. Van die 100 euro kan je dan mooi een fietszitje en een beugel om de buggy mee te nemen kopen.
Deze week zag ik bij Lidl ook een moederfiets. Volgens mij iets van 399 euro.
Ik vind het een ideale fiets, ruim stuur zodat je niet jezelf tussen het zitje en het stuur moet wringen. Ook de dubbele standaard is handig, kan de fiets gewoon recht staan als je je kind erin hijst.(zitje)Aanrader is wel om meer als drie versnellingen te nemen, want de wielen zijn vaak wat kleiner, en met kind, buggy en boodschappen wordt het anders heel zwaar fietsen.
Ga wel bij een winkel kijken, want dan kun je gelijk op de fiets een 'proefritje'maken. Ik tenminste wel. Als je dan een fiets gevonden hebt die je wat lijkt, kun je altijd nog het internet checken of de fiets ergens anders goedkoper is. Hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier met fietsen alvast!
Deze week zag ik bij Lidl ook een moederfiets. Volgens mij iets van 399 euro.
Ik vind het een ideale fiets, ruim stuur zodat je niet jezelf tussen het zitje en het stuur moet wringen. Ook de dubbele standaard is handig, kan de fiets gewoon recht staan als je je kind erin hijst.(zitje)Aanrader is wel om meer als drie versnellingen te nemen, want de wielen zijn vaak wat kleiner, en met kind, buggy en boodschappen wordt het anders heel zwaar fietsen.
Ga wel bij een winkel kijken, want dan kun je gelijk op de fiets een 'proefritje'maken. Ik tenminste wel. Als je dan een fiets gevonden hebt die je wat lijkt, kun je altijd nog het internet checken of de fiets ergens anders goedkoper is. Hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier met fietsen alvast!
woensdag 27 juli 2011 om 01:00
quote:isabon schreef op 27 juli 2011 @ 00:47:
Ik heb die van de Hema gehad, klein frame (ben ook klein)
Maar een drama, loodzwaar dat ding en 3 versnellingen die het alledrie net niet waren.
Heb hem via MP verkocht toen dochter achterop kon en een normale fiets gekocht.Zie eerdere post van mij, er zijn ook fietsen te koop met meer versnellingen. Op die van mij zitten er zeven.
Ik heb die van de Hema gehad, klein frame (ben ook klein)
Maar een drama, loodzwaar dat ding en 3 versnellingen die het alledrie net niet waren.
Heb hem via MP verkocht toen dochter achterop kon en een normale fiets gekocht.Zie eerdere post van mij, er zijn ook fietsen te koop met meer versnellingen. Op die van mij zitten er zeven.
woensdag 27 juli 2011 om 01:23
woensdag 27 juli 2011 om 07:30
Ik vind een mamafiets ook superhandig, zeker met 2 kindjes. Mijn ouders hebben er eentje voor me gekocht toen oudste 1 was en, deze was inclusief kinderzitje voorop 350 euro bij megabike. Het merk is Rivel en hij voldoet prima, ook nu met twee kinderen dus. Het voordeel van een moederfiets vind ik het bredere stuur, extra ruimte tussen jezelf en het voorzitje (was tijdens zwangerschap ook erg fijn ) en de bokkepoot-standaard. Laatst fietste ik op een omafiets van vriendin met twee kindjes en toen merkte ik echt wel het verschil.
Zelf had ik trouwens een duurder merk gekocht maar nu vind ik deze echt prima, ik fiets er al 3 jaar op en hij rijdt prima!
Zelf had ik trouwens een duurder merk gekocht maar nu vind ik deze echt prima, ik fiets er al 3 jaar op en hij rijdt prima!
woensdag 27 juli 2011 om 08:41
ik heb een montega liberty mama fiets... die zijn in diverse frame maten te bestellen...
Ik heb de mijne toen uit de oude collectie gekocht. Was inclusief kinderzitje toen 520 euro.
Is dus wel de moeite waard om even te kijken
Ik heb de mijne toen uit de oude collectie gekocht. Was inclusief kinderzitje toen 520 euro.
Is dus wel de moeite waard om even te kijken
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 28 juli 2011 om 09:02
Ik heb de Cortina Roots moederfiets. Hij is rond de 500 nieuw en bevalt mij ontzettend goed.
Kunnen met gemak 2 zitjes op plus fietstas (lange bagagedrager) heeft iets van 7 versnellingen, foam om het stuur en dubbele standaard. Stuur kan je vastklikken, handig met stoeltje voorop.
Ik heb deze bij de fietsenwinkel gekocht, je zou even moeten googelen waar een dealer zit.
Kunnen met gemak 2 zitjes op plus fietstas (lange bagagedrager) heeft iets van 7 versnellingen, foam om het stuur en dubbele standaard. Stuur kan je vastklikken, handig met stoeltje voorop.
Ik heb deze bij de fietsenwinkel gekocht, je zou even moeten googelen waar een dealer zit.
zondag 31 juli 2011 om 22:21
Bedankt Suze voor het aanbod,maar woon in de randstad.. 
Ennnn ik werd bijna verliefd op de fiets die ik besteld heb!!
Het is geen officiele moederfiets. Daar ben ik eigenlijk net ff te klein voor.
Maar het is een cortina geworden. Laag frame hoogte, 7versnellingen, en kinderzitje kregen we erbij. Alleen moesten we wel ons budget bij stellen.. Iets duurder uitgevallen,maar goed het is een goede aankoop (voor zover ik weet)
Alleen nu zit ik nog een beetje te twijfelen over welk kinderzitje.. Maar das een ander dilemma
Nogmaals bedankt dames!
Ennnn ik werd bijna verliefd op de fiets die ik besteld heb!!
Het is geen officiele moederfiets. Daar ben ik eigenlijk net ff te klein voor.
Maar het is een cortina geworden. Laag frame hoogte, 7versnellingen, en kinderzitje kregen we erbij. Alleen moesten we wel ons budget bij stellen.. Iets duurder uitgevallen,maar goed het is een goede aankoop (voor zover ik weet)
Alleen nu zit ik nog een beetje te twijfelen over welk kinderzitje.. Maar das een ander dilemma
Nogmaals bedankt dames!