hardlopen
zaterdag 23 juli 2011 om 10:17
Zo weer terug van een heerlijk rondje bos van 22,5km. Onderweg nog een twee met twee jongen gezien. We hebben niet bepaald de gemakkelijkste paden genomen want het gras stond op stukken tot bijna aan mijn liezen. Zo dus maar eens goed controleren op teken als ik onder de douche stap. Maar eeste even uitzweten.
zaterdag 23 juli 2011 om 11:35
Nee, er was een miscommunicatie tussen de huisarts en het ziekenhuis. Ik heb een afspraak op maandag. Maar de arts was vrijdag aan de operatie, dus ze wisten niet hoelang het zou duren. Anders hadden ze me er nog wel tussendoor gefrommeld. Dus nog een paar dagen geduld, zucht!
Baukje, klinkt goed die loop door kasterlee! En ook nog een tijd die toch wel redelijk was!?
Max, een egeltje, die vind ik toch zo leuk!!
Baukje, klinkt goed die loop door kasterlee! En ook nog een tijd die toch wel redelijk was!?
Max, een egeltje, die vind ik toch zo leuk!!
zaterdag 23 juli 2011 om 12:00
Ha, ha, max, inderdaad schrijffoutje een ree inderdaad. Ja die afstanden zijn nog niet echt nodig met het oog op de marathon. Maar die rustige duurlopen kosten me nauwelijks energie en zijn zo heerlijk. En zolang ik nog niet in het gareel hoef van een strak schema. Want tot nu toe heb ik alleen nog vragen gekregen, heel veel vragen. Dus ik ben benieuwd wat er uitkomt. Misschien nog niet eens een schema voor nu maar meer voor de lange termijn planning. Daar zou ik eigenlijk ook meer aan hebben. Of hij haakt als nog af nu hij weet wat mijn plannen uiteindelijk zijn.
zondag 24 juli 2011 om 13:12
Vanmorgen weer heerlijk getraind met de club, en ondanks dat het nog een beetje regende toen ik op de fiets er heen ging was het vanaf half 10 weer kurkdroog!
Alles bij elkaar toch weer 10 en nog wat kms, dus niet slecht. Af en toe moet ik even rustig aan doen of even wandelen.
Iemand nog plannen vandaag! Of is het weer er niet naar?
Alles bij elkaar toch weer 10 en nog wat kms, dus niet slecht. Af en toe moet ik even rustig aan doen of even wandelen.
Iemand nog plannen vandaag! Of is het weer er niet naar?
zondag 24 juli 2011 om 13:14
Vanmorgen weer een mooi rondje van exact 25km gehad. Wel wat buitjes onderweg, maar ook weer steeds drooggewaaid. Dus echt last van de regen heb ik niet gehad. In feite was het gewoon ideaal loopweer. En wel grappig we kwamen terug bij de startplek en er stond nog maar 24,7 op mijn garmin. Dus ik besloot met een rondje rond het plantsoen de 25km netjes vol te maken. Maar er blijken dus meer lichtelijk gestoorde mensen mensen te zijn want iedereen volgde mijn voorbeeld. Volgens mij waren de anderen zelfs blij dat ze nu ongegeneert hun km's vol konden lopen.
maandag 25 juli 2011 om 15:01
Inderdaad voor catratie. Niet omdat we haar willen laten casteren want we wilde eigenlijk nog een nestje van haar. Maar ze heeft last van friboradenomateuze hyperplasie van de melkklieren ten gevolge van de poezepil. Echt in een keer enorme zwellingen. Is nog even afwachten of dat castratie afdoende is. Maar meestal is dat wel het geval. Alleen kip krijgt geen kuikens, hond niet meer geschikt voor de fok, poes geen eierstokken en baarmoeder mee.
Gezinsuitbreiding zit er hier niet meer in.
En even on topic, a.s vrijdag doen we met het hele gezin (op de jongste na, want die gaat logeren) mee aan een 2 uurs familie estafette loop in belgie. Lijkt me erg gezellig.
Gezinsuitbreiding zit er hier niet meer in.
En even on topic, a.s vrijdag doen we met het hele gezin (op de jongste na, want die gaat logeren) mee aan een 2 uurs familie estafette loop in belgie. Lijkt me erg gezellig.
maandag 25 juli 2011 om 17:15
maandag 25 juli 2011 om 19:33
Vanmiddag naar de uroloog geweest en het goeie nieuws is dat we morgen op vakantie gaan! Het slechte nieuws is dat de uroloog niet echt het idee heeft dat mijn klachten van een niersteen komen. Tenminste niet dat ik me zo vervelend en moe voel. Dus op 19 augustus een afspraak gemaakt om me daar te laten doorlichten. Foto van mijn buik is ook al vast gemaakt, en dan moet ik op 15 augustus urine inleveren, zodat alle reseltaten op de 19 dan binnen zijn en gaan ze opnieuw een echo maken en blaasonderzoek.
Morgenvroeg ga ik nog wel even de huisarts bellen of zij alvast een verwijsbrief kunnen maken voor de internist. Dan ga ik daar na de vakantie ook werk van maken.
Max, ik heb nog wel gezocht bij de Dio drogist voor probiotica, maar zij hebben alleen iets van Bloem en daar zit maar 1 stam in dacht ik. Wel heb ik voorlopig van Bloem de cranberry tabletten meegenomen. Na de vakantie bestel ik dan wel of via de site of kijk ik nog even bij drogisterijen in frankrijk.
Baukje, vervelend dat er via de beestjes geen gezinsuitbreiding meer mogelijk is, zeker als dat nog wel de bedoeling was. Maar het gezinsloopje klinkt wel weer erg gezellig.
Ik ga nog een paar spullen inpakken, en dan straks nog even csi kijken. Het weer in Andorra ziet er nog wel niet heel erg goed uit maar we zien wel of we anders nog richting Spanje gaan.
Morgenvroeg ga ik nog wel even de huisarts bellen of zij alvast een verwijsbrief kunnen maken voor de internist. Dan ga ik daar na de vakantie ook werk van maken.
Max, ik heb nog wel gezocht bij de Dio drogist voor probiotica, maar zij hebben alleen iets van Bloem en daar zit maar 1 stam in dacht ik. Wel heb ik voorlopig van Bloem de cranberry tabletten meegenomen. Na de vakantie bestel ik dan wel of via de site of kijk ik nog even bij drogisterijen in frankrijk.
Baukje, vervelend dat er via de beestjes geen gezinsuitbreiding meer mogelijk is, zeker als dat nog wel de bedoeling was. Maar het gezinsloopje klinkt wel weer erg gezellig.
Ik ga nog een paar spullen inpakken, en dan straks nog even csi kijken. Het weer in Andorra ziet er nog wel niet heel erg goed uit maar we zien wel of we anders nog richting Spanje gaan.
woensdag 27 juli 2011 om 08:24
Lauwe waarschijnlijk ben je al weg, maar in ieder geval een hele fijne vakantie.
Gisterenavond interval training op de baan, heerlijk op mijn nieuwe schoentjes. Wat eenverschil weer. Zal me moeten beheersen om ze toch zo veel mogelijk voor wedstrijden te bewaren.
We gaan zo naar de efteling dus misschien dat ik vanavond laat nog ga lopen.
Gisterenavond interval training op de baan, heerlijk op mijn nieuwe schoentjes. Wat eenverschil weer. Zal me moeten beheersen om ze toch zo veel mogelijk voor wedstrijden te bewaren.
We gaan zo naar de efteling dus misschien dat ik vanavond laat nog ga lopen.
donderdag 28 juli 2011 om 11:54
We zitten alweer in andorra! Het weer is droog met een beetje bewolking. Ben vanmorgen toch maar begonnen aan de peniciline, dus dat wordt voorlopig even niet lopen. Helaa, want de atletiekbaan onder de camping ziet er nog steeds uitnodigend uit.
Max, ook fijne vakantie, geloof dat je nu in spanje bent.Als ik het goed las.
Baukje, hoop dat het weer in nederland ook wat beter wordt. Gisteren had het in mijn woonplaats nogal geregend geloof ik. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo slecht was.
Max, ook fijne vakantie, geloof dat je nu in spanje bent.Als ik het goed las.
Baukje, hoop dat het weer in nederland ook wat beter wordt. Gisteren had het in mijn woonplaats nogal geregend geloof ik. Maar dat wil niet zeggen dat het bij jullie ook zo slecht was.
donderdag 28 juli 2011 om 21:08
Gisteren een heerlijke dag geweest hier. En vandaag leek het ook nog niet zo verkeerd. Totdat ik vanavond in het bos was voor de training. Het kwam er met bakken uit. Bos was ook ineens een grote zwempoel. We hebben als een stel kleuters door de modder lopen klotsen. Vies en nat waren we toch al. Toen kregen we ook nog een onweersbui. Dat is natuurlijk minder zo in het bos. Dus het uitlopen tot het minimum beperkt om vervolgens op de fiets naar huis nog een plensbui op mijn nek te krijgen.
Vanmiddag nog naar het zwembad geweest met de kinderen. Was heerlijk rustig. Ik denk dat iedereen op vakantie is.
Vanmiddag nog naar het zwembad geweest met de kinderen. Was heerlijk rustig. Ik denk dat iedereen op vakantie is.
donderdag 28 juli 2011 om 21:44
@ lauwe fijne vakantie. Andorra lijkt me mooi. Ga je er ook lopen? Balen van die arts, want zo kom je niet verder. Afwachten dus
@ baukje jij loopt dus ook nog lekker. Is het goed gegaan met de poes?
De pups doen het goed. Ik was er gisteren voor vertrek nog even. Zit n een video te bewerken. Erg schattig
Hebn vandaag gelopen maar het was te warm eigenlijk, verkeerde tijd. Ik wil nog wel een keer proberen een echt rondje te doen want ik heb nu heuvel training gedaan met wandelen vanwege de hitte, nou ja, was wel lekker bezig, ook gezwommen, anders wordt het loopband met airco. Vorig jaar liep ik hier ook niet in juli.
Tot later!
@ baukje jij loopt dus ook nog lekker. Is het goed gegaan met de poes?
De pups doen het goed. Ik was er gisteren voor vertrek nog even. Zit n een video te bewerken. Erg schattig
Hebn vandaag gelopen maar het was te warm eigenlijk, verkeerde tijd. Ik wil nog wel een keer proberen een echt rondje te doen want ik heb nu heuvel training gedaan met wandelen vanwege de hitte, nou ja, was wel lekker bezig, ook gezwommen, anders wordt het loopband met airco. Vorig jaar liep ik hier ook niet in juli.
Tot later!
zaterdag 30 juli 2011 om 12:15
We waren aardig weggezakt hier op het forum. Met de poes gaat alles goed. Wel een beetje humeurig maar dat komt waarschijnlijk omdat ze binnen moest blijven. Ze is nu even naar buiten.
Max over warmte hebben we nu toch niet echt te klagen dacht ik zo. Wat betreft temperatuur een heerlijk loopweertje. Maar geef er mij toch maar een vriendelijk zonnetje bij hoor.
Gisterenavond de familie estafette loop in Herentals. We hebben in 2 uur iets maar dan 30km afgelegd. Officieel zijn we op 29,8 uitgekomen maar dat komt omdat we in de twee minuten die we nog over hadden net niet de volgende chipmat hadden kunnen bereiken. Maar een gemiddelde van 15km/hr vind ik niet slecht als gemiddelde van een gezinsestafette. Ik had zelf de eerste twee rondes van 1840m precies op die 15km/hr gelopen . De laatste rondes waren we overgegaan op het kleine rondje om zoveel mogelijk de volledige tijd te kunnen benutten. dat waren rondjes van 1140m en daar zat ik net iets boven die 15km/hr. Het was wel een hele gezellige en vooral ook hele drukke bedoeling daar. Het was dus echt zigzaggen over de kinderkopjes. Orginisatorisch was het perfect geregeld. Iedereen een aparte chip, en dan nog een estafette stokje met chip. 3 chipmatten verspreid over het parcours.
We waren pas laat thuis, maar ik had voor vanmorgen toch maar weer het wekkertje gezet om met een aantal clubgenoten een duurloop te doen. Vanmorgen nog iets meer dan 22km gelopen in bijna 2 uur.
Gisteren nog een geocach route gedaan op de fiets. Alleen de schat niet kunnen vinden. Maar thuis nog even alle reacties nog eens goed nagelezen en nu krijg ik toch een helder idee. Ga dus vanmiddag nog even terug naar de locatie waar de eindcach moet liggen. Het was echt op een camping terrein en dat voelde niet zoals het hoorde. Maar schijnbaar is er toch een afspraak met de camping beheerder. Dat wetende zoekt ook wat relaxter. En ik weet nu dat ik niet in de bomen , niet onder de grond maar naar een hangslot moet zoeken.
Max over warmte hebben we nu toch niet echt te klagen dacht ik zo. Wat betreft temperatuur een heerlijk loopweertje. Maar geef er mij toch maar een vriendelijk zonnetje bij hoor.
Gisterenavond de familie estafette loop in Herentals. We hebben in 2 uur iets maar dan 30km afgelegd. Officieel zijn we op 29,8 uitgekomen maar dat komt omdat we in de twee minuten die we nog over hadden net niet de volgende chipmat hadden kunnen bereiken. Maar een gemiddelde van 15km/hr vind ik niet slecht als gemiddelde van een gezinsestafette. Ik had zelf de eerste twee rondes van 1840m precies op die 15km/hr gelopen . De laatste rondes waren we overgegaan op het kleine rondje om zoveel mogelijk de volledige tijd te kunnen benutten. dat waren rondjes van 1140m en daar zat ik net iets boven die 15km/hr. Het was wel een hele gezellige en vooral ook hele drukke bedoeling daar. Het was dus echt zigzaggen over de kinderkopjes. Orginisatorisch was het perfect geregeld. Iedereen een aparte chip, en dan nog een estafette stokje met chip. 3 chipmatten verspreid over het parcours.
We waren pas laat thuis, maar ik had voor vanmorgen toch maar weer het wekkertje gezet om met een aantal clubgenoten een duurloop te doen. Vanmorgen nog iets meer dan 22km gelopen in bijna 2 uur.
Gisteren nog een geocach route gedaan op de fiets. Alleen de schat niet kunnen vinden. Maar thuis nog even alle reacties nog eens goed nagelezen en nu krijg ik toch een helder idee. Ga dus vanmiddag nog even terug naar de locatie waar de eindcach moet liggen. Het was echt op een camping terrein en dat voelde niet zoals het hoorde. Maar schijnbaar is er toch een afspraak met de camping beheerder. Dat wetende zoekt ook wat relaxter. En ik weet nu dat ik niet in de bomen , niet onder de grond maar naar een hangslot moet zoeken.
zaterdag 30 juli 2011 om 22:29
Oh je bent op vakantie max. Hoe kun jij eigenlijk tijd vinden zo veel te reizen en vakantie te nemen? Met werk en studie kun je toch nooit zoveel vrije tijd hebben? Of ben je alleen met je studie bezig.
Hier krijgen we komende week gelukkig toch ook nog een beetje zomer. Maar op 30 graden zit ik niet te wachten hoor.
Hier krijgen we komende week gelukkig toch ook nog een beetje zomer. Maar op 30 graden zit ik niet te wachten hoor.
zondag 31 juli 2011 om 19:49
Vanmorgen een pittige heuveltraining gedaan. Het was een half uurtje rijden voor de combinatie los zand en heuveltjes maar het was zeker de moeite waard. 75min bijna continu heuvelop heuvelaf gelopen en heel af en toe een paar minuutjes vlak door het losse zand. Ga zeker vaker terug naar deze locatie om te trainen. De kinderen waren meegeweest. Die hebben daar gespeeld in het speelbos en op de zandvlakte. Tweede oudste had er wel spijt van zijn loopschoenen niet bij te hebben maar die ging een paar heuvels op zijn gewone schoenen met me mee doen. En met wat voor gemak hij steeds naar beneden durft te denderen.
Na 4 dagen achtereen getraind te hebben dus morgen maar een rustdag inlassen. Komt goed uit want we gaan een dagje met de twee jongsten naar hemelrijk. Dinsdag moet ik de hele dag werken en ga ik 's avonds op de baan trainen. Voor woensdag een dagje strand gepland. Probeer ik daar een strandtraining mee te pikken.
Na 4 dagen achtereen getraind te hebben dus morgen maar een rustdag inlassen. Komt goed uit want we gaan een dagje met de twee jongsten naar hemelrijk. Dinsdag moet ik de hele dag werken en ga ik 's avonds op de baan trainen. Voor woensdag een dagje strand gepland. Probeer ik daar een strandtraining mee te pikken.
maandag 1 augustus 2011 om 12:04
Baukje, je blijft goed bezig, lekker zo over de heuveltjes!! En dan woensdag nog naar het strand ook lekker.
Max, nee helaas niet gelopen in andorra. Ben toch maar begonnen aan die penicilline en ik weet nog van Fiekes, maar dat zul jij ook wel beamen, dat je dan beter wat rustig aan kunt doen.
We zitten intussen op een andere camping. En vanaf hier gaan lopen gaat zoiezo niet goed komen denk ik. Maar dat weet ik niet zeker. Vanaf donderdag zitten we weer op de bekende paardencamping en dan zijn ook die medicijnen weer op, dan ga ik weer rustig aan beginnen en anders ga ik kijken of ik er nog een fiets kan huren. Na de tour weer een beetje veel zin gekregen om ook weer meer te gaan fietsen!
Max, nee helaas niet gelopen in andorra. Ben toch maar begonnen aan die penicilline en ik weet nog van Fiekes, maar dat zul jij ook wel beamen, dat je dan beter wat rustig aan kunt doen.
We zitten intussen op een andere camping. En vanaf hier gaan lopen gaat zoiezo niet goed komen denk ik. Maar dat weet ik niet zeker. Vanaf donderdag zitten we weer op de bekende paardencamping en dan zijn ook die medicijnen weer op, dan ga ik weer rustig aan beginnen en anders ga ik kijken of ik er nog een fiets kan huren. Na de tour weer een beetje veel zin gekregen om ook weer meer te gaan fietsen!
maandag 1 augustus 2011 om 17:15
Hallo renners, even een teken van leven, ben nog steeds in de opbouwfase om weer 5 km non stop te kunnen rennen, vanavond weer erop uit, merk wel dat het Viva forum bezoeken niet meer zo in mn systeem zit, dus ik was de laatste tijd wel bezig met hardlopen maar niet met op het forum schrijven over hoe het ging enzo, laat staan meelezend op de hoogte blijven van waar iedereen mee bezig is, daar gaat toch wel wat tijd in zitten, wil ik dat allemaal een beetje onthouden.
Zodra ik een mijlpaal heb bereikt kom ik dat natuurlijk wel even hier melden en een applausje in ontvangst nemen haha!
Veel loopplezier nog allemaal!
Zodra ik een mijlpaal heb bereikt kom ik dat natuurlijk wel even hier melden en een applausje in ontvangst nemen haha!
Veel loopplezier nog allemaal!
maandag 1 augustus 2011 om 22:59
Fijn om te horen dat je nog lekker bezig bent tijgermeisje. En je met regelmaat hier melden moet natuurlijk niet een verplichting worden. Soms komt het er gewoon niet van. Maar de mijpalen wil ik inderdaad wel heel graag horen.
Lauwe lekker aan het vakantie vieren?
Vandaag de hele dag in Hemelrijk doorgebracht. Een echte rustdag is het niet geworden want bijna alles moest met arm of beenkracht aangedreven worden. En ik had zo'n spijt dat ik mijn hardloopschoenen niet bij had. Ik kwam een heel mooi rustig graspad tegen dat helemaal naar boven liep en van waaruit je uitzicht had over het park. Maar behalve degene die de grasmaaier bedient komt er volgens mijn niemand op dat pad. Had er wel een paar keer naar boven willen rennen.
Wat betreft trainingen ben ik vanaf heden klaar met lantefanteren en een beetje aanklooien. Krijg een jaar lang gerichte trainingsadviesen en daarna gaan we balans opmaken. Doel is een snellere marathontijd. Ik hoef mijn ultraplannen voor komend jaar nog niet uit mijn hoofd te zetten. Misschien kom ik gaande weg de trainingen wel tot de conclussie dat ik die plannen toch zal moeten opschuiven en prioriteiten zal moeten stellen. Maar ik kijk wel hoe het loopt. Ben wel heel benieuwd hoe het voelt na een tijdje aanrommelen ineens weer heel gericht bezig te zijn.
Ben nu nog even aan het uizoeken hoe ik mijn trainigsgevenens op het internet kan opslaan. Ze staan nu alleen op de computer. Maar het is de bedoeling dat de trainer ook precies kan zien wat ik heb gedaan.
Lauwe lekker aan het vakantie vieren?
Vandaag de hele dag in Hemelrijk doorgebracht. Een echte rustdag is het niet geworden want bijna alles moest met arm of beenkracht aangedreven worden. En ik had zo'n spijt dat ik mijn hardloopschoenen niet bij had. Ik kwam een heel mooi rustig graspad tegen dat helemaal naar boven liep en van waaruit je uitzicht had over het park. Maar behalve degene die de grasmaaier bedient komt er volgens mijn niemand op dat pad. Had er wel een paar keer naar boven willen rennen.
Wat betreft trainingen ben ik vanaf heden klaar met lantefanteren en een beetje aanklooien. Krijg een jaar lang gerichte trainingsadviesen en daarna gaan we balans opmaken. Doel is een snellere marathontijd. Ik hoef mijn ultraplannen voor komend jaar nog niet uit mijn hoofd te zetten. Misschien kom ik gaande weg de trainingen wel tot de conclussie dat ik die plannen toch zal moeten opschuiven en prioriteiten zal moeten stellen. Maar ik kijk wel hoe het loopt. Ben wel heel benieuwd hoe het voelt na een tijdje aanrommelen ineens weer heel gericht bezig te zijn.
Ben nu nog even aan het uizoeken hoe ik mijn trainigsgevenens op het internet kan opslaan. Ze staan nu alleen op de computer. Maar het is de bedoeling dat de trainer ook precies kan zien wat ik heb gedaan.
maandag 1 augustus 2011 om 23:24
@ baukje: pffff meis ik studeer niet meer gelukkig. dat heb ik héél lang gedaan en nu ook alweer een héle tijd niet. gelukkig want ik had er ook schoon genoeg van. ik heb de hele avond achter de lap zitten werken met wat ik hier kán doen. dat is het voordeel van allerlei dingen doen he maar ik heb nu wel pijn in mijn rug van het hangen achter dat stomme ding. pfffff je bent heel wat van plan met het jaar lang schema. ik geniet hier weer volop van het lopen zelf en het rondkijken en heb al de pest in dat ik me inschreef voor die halve in de UK. heb eigenlijk mijn buik even vol van loopjes en schema's. ben nu ook helemaal niet gericht met een schema bezig en dat bevalt me best eigenlijk. ik zal de andere loopjes nog wel doen, dan kan ik volgend jaar er eentje doen om te kijken of ik dan een andere tijd haal. maar voor nu.... jakkes
@ lauwe: hoop dat je snel opknapt. heb je nou nog iets gehoord? want van wie kreeg je de medicatie? ja, altijd jezelf in acht nemen. keek je nog naar de probiotica? heb je nog iets kunnen krijgen? je kunt ermee starten als je de medicatie gebruikt en dan enige tijd daarna ook doorzetten.
@ lauwe: hoop dat je snel opknapt. heb je nou nog iets gehoord? want van wie kreeg je de medicatie? ja, altijd jezelf in acht nemen. keek je nog naar de probiotica? heb je nog iets kunnen krijgen? je kunt ermee starten als je de medicatie gebruikt en dan enige tijd daarna ook doorzetten.