Huisgenoten

28-07-2011 17:32 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Ik zou een ander huis zoeken en tot die tijd eerst om de tafel gaan zitten en orde op zaken stellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Of je huisgenoot nou een vriend heeft of een vriendin, dat kleffe gedoe bewaar je voor de slaapkamer of de achterbank van de auto. In de huiskamer aan elkaar frunniken waar anderen bij zijn is zóó puberaal.
verba volant, scripta manent.
Ik vind niet dat je overdrijft.

En zoiets zie je inderdaad niet aankomen, wie laat z'n nieuwe vlam - die zelf ook vlakbij een woonruimte heeft - nu 24/7 in zijn eigen gedeelde (zelfs gedeelde woonkamer) huis wonen?!

Ik zou ook even om de tafel gaan zitten om wat leefregels te herdefiniëren, maar puur zakelijk dus ZONDER iets te zeggen over dat hij veranderd is als persoon en zo klef is etc. (want het lijkt alsof je het eigenlijk daar ook wel over zou willen hebben maar dat helpt natuurlijk niet).
Probeer eerst deze dingen goed te bespreken & regels te maken.

Is het eventueel een optie dat jij bijv ruilt met die nieuwe vlam (aangezien die n eigen huis heeft) dan heb jij ook je rust en privacy en hun ook en kun jij ongestoord je vriend en vrienden ontvangen!

Hoop dat er gauw wat aan gedaan kan worden!

Veel succes!!!
Ik kan niet beoordelen of je misschien te gevoelig reageert, of dat hij inderdaad erg asociaal bezig is.

Maar jullie zijn vrienden, ik kan me niet voorstellen dat hij jou met opzet zo dwars zit en jou een rotgevoel wil bezorgen. Waarschijnlijk heeft hij niks door, zolang jij hem niet aangeeft wat je stoort, kun je hem dat eigenlijk niet kwalijk nemen (hoogstens dat hij andere omgangsnormen heeft dan jij).

Blijft hij het doen, ondanks dat je het hem hebt aangegeven, dan kun je je eigen conclusies trekken en aan hem vertellen dat je niet meer samen wil wonen, wie er dan vertrekt, kun je dan altijd nog bepalen.

Kijk wel uit dat als je het uiteindelijk aangeeft, dat je niet alsnog op elk klein dingetje gaat letten (terwijl hij het een stuk beter doet). Want dat gebeurt wel vaak als er een bepaalde irritatiegrens is bereikt. In dat geval kun je er beter direct mee stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven