Geld & Recht alle pijlers

Bod doen of niet?

29-07-2011 11:17 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb mijn droomappartementje gezien . Bezichtiging aangevraagd in de hoop dat het in het echt zou tegenvallen (ligt namelijk boven mijn budget), maar helaas: ik wil het!

De gegevens:

Vraagprijs in 2007 ¤ 208.000

Verkocht in 2007 voor ¤ 202.500

Huidige vraagprijs ¤ 220.000

Mijn maximale hypotheek (exclusief spaargeld) ¤ 192.000

De vraagprijs ligt dus behoorlijk wat boven mijn budget, maar al zou ik het geld hebben dan vind ik het de vraagprijs nog niet waard. Het appartement staat al een jaar te koop. De verkoper gaf aan dat er veel geïnteresseerden zijn, maar dus nog geen koper. Het appartement staat nu leeg, ik weet niet hoe lang dit al zo is.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Of kan ik het beter uit mijn hoofd zetten?
appartementje? voor die prijs??? daar krijgen we hier een vrijstaande eensgezinswoning voor...jeetje dat moet wel heel groot zijn..of je woont midden in de Randstad.

Even OT: als je echt verliefd bent dan zou ik gewoon proberen. Nee heb je ja kun je krijgen. Ik zou inderdaad niet mijn spaargeld meerekenen...en gewoon proberen. Gaat het via een makelaar?

maarre succes!
Puck
"De verkoper gaf aan dat er veel geïnteresseerden zijn, maar dus nog geen koper"

Ik zou met 190 beginnen, het staat al een jaar te koop.

Geef niet al je spaargeld uit, het is altijd handig iets achter de hand te houden, en de kk komen er nog bij.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Willen en kunnen betalen zijn twee verschillende dingen...helaas. Of doe een bod dat binnen jouw budget past.
@ sofi

Het is inderdaad in de Randstad. En heel erg groot is het niet, 75 m2. Daarom vind ik de vraagprijs ook aan de hoge kant.

En ja, het gaat via een makelaar

@ Tickel

Ik dacht er ook aan om met ¤ 190.000 te beginnen, maar dan zit ik wel ¤ 30.000 onder de huidige vraagprijs! De verkopers zijn eerder trouwens ook al met ¤ 12.000 gezakt.
Johannah...

Ik ken het gevoel.. Als een huis je hart heeft gestolen is dat moeilijk uit je kop te krijgen, echter...

Je vindt het bedrag al te hoog... De argumenten die je verder over het appartement aangeeft zijn forse ontderhandelingen waardig.. Steek jezelf niet in de schulden!

Jij hebt 192 te besteden en meer niet... Ga bluffen, neem de gok.. en misschien win je er iets mee en misschien pies je naast de pot.

Echt, er komt nog een appartemend wat je hart zal stelen!

Ga nog eens kijken en dan zonder je hart maar met alleen je verstand! Neem iemand mee die jouw passie niet deelt maar heel objectief is. En ga dan nog eens kijken voor de 3e keer...

Tis erg lastig, ik weet...

Als wij geen haast hadden gehad (hoog zwanger) en minder verliefd waren geweest op ons huis, had ik een identiek huis, een paar deuren verderop voor bijna 30.000 minder kunnen kopen!!!

Dat scheelt flink in de kosten!

(Gelukkig zijn we evengoed nog steeds verliefd op ins stekkie maar tis toch wel zuur achteraf...)
192.000 is het maximale dat je kan krijgen? Zou het sowieso niet slim zijn daar al goed onder te gaan zitten qua hypotheek?
Voor het aantal m2's zou ik gewoon lekker laag bieden. Nee heb je, ja kun je krijgen! Je kan altijd opnieuw bieden dus laag inzetten.
Common sense is not so common.
Voltaire
Oppervlakte is trouwens erg klein voor dit bedrag, zelfs in de randstad!!! Heb zelf in hartje Rotterdam gewoont...

Ennehhh... de kosten of hoeveel ze al gezakt zijn is t probleem van de verkoper, niet van jou!

Dat is het spel! Zij willen flink verdienen, jij wil fijn wonen en leven! Hun zijn echt blij als ze na een jaar van deze hypotheek af kunnen zijn... Kost wat zo!
quote:johannah_ schreef op 29 juli 2011 @ 11:26:

@ sofi

Het is inderdaad in de Randstad. En heel erg groot is het niet, 75 m2. Daarom vind ik de vraagprijs ook aan de hoge kant.

En ja, het gaat via een makelaar

@ Tickel

Ik dacht er ook aan om met ¤ 190.000 te beginnen, maar dan zit ik wel ¤ 30.000 onder de huidige vraagprijs! De verkopers zijn eerder trouwens ook al met ¤ 12.000 gezakt.

Nou en? Gewoon doen, en ik zou niet hoger gaan dan je max hypotheek, daarnaast komen de kk er nog bij.

Als je het niet voor die prijs kan krijgen zou ik het laten gaan.

Je kunt wel aangeven bij de verkopende partij dat je max. bod blijft staan tot je een andere woning hebt gekocht.
Vergeet niet dat kk er nog bij komt... dus 190k+ongeveer 5/6%
quote:astrape schreef op 29 juli 2011 @ 11:29:

192.000 is het maximale dat je kan krijgen? Zou het sowieso niet slim zijn daar al goed onder te gaan zitten qua hypotheek?

Aan de ene kant wel, maar gezien de netto lasten die bij dit hypotheekbedrag horen kan ik dit makkelijk dragen. En ik ben nog jong en ik verwacht dat ik de komende jaren alleen maar zal groeien.

Bovendien is het heel lastig om onder dit budget een soortgelijke woning te vinden waar ik de komende 10 jaren (met een blik naar de toekomst) zou willen blijven wonen.
quote:sofi2010 schreef op 29 juli 2011 @ 11:22:

appartementje? voor die prijs??? daar krijgen we hier een vrijstaande eensgezinswoning voor...jeetje dat moet wel heel groot zijn..of je woont midden in de Randstad.

Even OT: als je echt verliefd bent dan zou ik gewoon proberen. Nee heb je ja kun je krijgen. Ik zou inderdaad niet mijn spaargeld meerekenen...en gewoon proberen. Gaat het via een makelaar?

maarre succes!

Helaas is de randstad enorm duur.

Wij wonen in Rotterdam in een appartement dat ook voor die prijs verkocht zou worden.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mau77 schreef op 29 juli 2011 @ 11:31:

Oppervlakte is trouwens erg klein voor dit bedrag, zelfs in de randstad!!! Heb zelf in hartje Rotterdam gewoont...

Ennehhh... de kosten of hoeveel ze al gezakt zijn is t probleem van de verkoper, niet van jou!

Dat is het spel! Zij willen flink verdienen, jij wil fijn wonen en leven! Hun zijn echt blij als ze na een jaar van deze hypotheek af kunnen zijn... Kost wat zo!Maar Rotterdam is wel echt een stuk goedkoper dan bv. Amsterdam of Utrecht hoor.

Dat is het spel! Zij willen flink verdienen, jij wil fijn wonen en leven! Hun zijn echt blij als ze na een jaar van deze hypotheek af kunnen zijn... Kost wat zo!

Oppervlakte is inderdaad aan de kleine kant, maar de woning heeft nog meer voordelen: het is helemaal af (keuken, badkamer, vloer), dakterras... Zal ik nog ff doorgaan

Ik denk dat ik nog even wacht en dan een bod ga doen...
Nou ja als het helemaal af is.........en als het al leegstaat hebben de verkopers mss ook wel "haast"...dan zou ik gewoon een bod doen.
Puck
quote:johannah_ schreef op 29 juli 2011 @ 11:32:

[...]

Aan de ene kant wel, maar gezien de netto lasten die bij dit hypotheekbedrag horen kan ik dit makkelijk dragen. En ik ben nog jong en ik verwacht dat ik de komende jaren alleen maar zal groeien.

Bovendien is het heel lastig om onder dit budget een soortgelijke woning te vinden waar ik de komende 10 jaren (met een blik naar de toekomst) zou willen blijven wonen.

Maar je krijgt er nog meer kosten bij:

opstalverzekering

inboedelverzekering

reinigings/afvalstoffenheffingen

gemeentelijke belastingen

en de rest die ik vergeten ben

En dan nog de g/w/l
Waarom zou je wachten, doe je bod en zoek verder.

Je zult zien dat er nog meer toppers zijn.

En zoals al geoppert, doe je bod dat voor jou leefbaar is en benoem dat je het bod laat staan tot je een andere woning hebt gevonden.

En laat het dan los... Als je het laat sudderen krijgt het in je hoofd alleen maar meer aandacht.

toi toi toi

waar ligt het app precies? Ken je de wijk?
quote:Tickel schreef op 29 juli 2011 @ 11:38:

[...]

Maar je krijgt er nog meer kosten bij:

opstalverzekering

inboedelverzekering

reinigings/afvalstoffenheffingen

gemeentelijke belastingen

en de rest die ik vergeten ben

En dan nog de g/w/lDit zit deels in de servicekosten (die zijn 60 euro per maand)
Zou lekker laag bieden.

Dat verhaal dat er veel geinteresseerden zijn, zou ik met een korreltje zout nemen. Trouwens, het gaat om degene die biedt, niet of er veel geinteresseerden zijn. Daar heb je als verkoper verder niets aan.
Inderdaad zoals Tickel zegt...

Rotterdam is een dure stad om in te wonen qua bijkomende kosten... Daar al aan gedacht??
quote:johannah_ schreef op 29 juli 2011 @ 11:35:

[...]

Oppervlakte is inderdaad aan de kleine kant, maar de woning heeft nog meer voordelen: het is helemaal af (keuken, badkamer, vloer), dakterras... Zal ik nog ff doorgaan

Ik denk dat ik nog even wacht en dan een bod ga doen...Ik zou bieden!!!! Het klinkt geweldig!! Enne zo klein duur is het niet hoor; in Amsterdam betaal je voor zoiets nog een stuk meer. Ik weet niet waar je gaat wonen, maar het klinkt goed. Bied gewoon!

Rotterdam is echt veel goedkoper dan Utrecht, A'dam, Haarlem, dus Randstad = Randstad gaat niet altijd op!

Ik sluit me aan bij het advies om laag te bieden en kijken waar 't schip strand, maar je níet in de schulden te gaan werken hoor! Er komt echt nog wel een ander huisje langs waar je gek op bent!

Wat mij positief stemt: de verkopende partij kan dan wel zeggen dat er veel interesse is, het staat ook al een jaar leeg! Een JAAR! Als het echt zo'n topappartement was dat z'n vraagprijs waard was, dan was 't allang verkocht! Ergo: de vraagprijs is te hoog, dat vinden "alle" (je weet natuurlijk nooit hoeveel dat zijn) andere mensen die zijn wezen kijken ook, anders was 't al wel verkocht.

En ik vind 220.000 voor 75m2 wel ok, maarja, ik woon in A'dam..
quote:mau77 schreef op 29 juli 2011 @ 11:39:

Waarom zou je wachten, doe je bod en zoek verder.

waar ligt het app precies? Ken je de wijk?

Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb het gevoel dat als ik nu al gaan bieden (en er de afgelopen tijd veel kijkers waren) de verkoper denkt: er waren nog genoeg geïnteresseerden, dus dit bod is veel te laag.

De wijk ken ik wel, ik woon er nu in de buurt
quote:spectral schreef op 29 juli 2011 @ 11:32:

Vergeet niet dat kk er nog bij komt... dus 190k+ongeveer 5/6%

reken daar nog bij:

- verf om het jouw kleurtje te geven

- misschien nieuwe vloer / plinten

- verhuiskosten: essent / ziggo / zorgverzekering vragen allemaal administratiekosten voor een adreswijziging (belachelijk, ik weet het maar je zal eht toch moeen betalen, 29 euries voor 5 sec adresje typen)

- woon je nu al ergens allen, dus dan heb je al je meubels enz al?

- en bij een appartement zitten ook nog extra kosten voor de Vereniging van Eigenaren: servicekosten dat de gangen/parkeerplaatsen/trappenhuis etc schoongehouden wordt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven