Kinderen op bruiloft

29-07-2011 12:17 387 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag jullie ideeen hierover.

Wij zijn uitgenodigd voor een bruiloft van vrienden van ons. Nu is de kaart naar ons geadresseerd, maar de naam van ons zoontje staat er niet bij. Wij vroegen ons af of hij dan nu wel of niet uitgenodigd is.

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

We zijn voor de hele dag uitgenodigd en dat zou betekenen dat hij de hele dag bij een oppas moet zitten terwijl het een dag is dat we anders als gezin leuke dingen gaan doen (het is op een zaterdag) of in ieder geval als gezin samen zijn.

Is het raar als ik vraag of hij uberhaubt welkom is, of zal ik vragen of hij mee mag komen?
quote:Milano2007 schreef op 29 juli 2011 @ 12:48:

Snap niet waarom het ineens niet classy is om dat neer te zetten maar het is dan wel oké om het te willen en te doen maar het neer zetten is dan niet oké.

Sorry hoor maar als dat jou wensen zijn mag je dat toch laten weten

Vind het wel een beetje hypocriet.Ik zou ook niet weten hoe je het tactisch moet formuleren.. Misschien dat een ceremoniemeester dat kan doen in een brief?
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:17:

Wij vinden het best vreemd, aangezien hun zoon bij ons wel welkom was op de bruiloft.

Dat jullie iets doen wil niet automatisch zeggen dat 'n ander dat ook moet doen.

Zij kiezen voor 'n kindvrije bruiloft, dat is hun goed recht om geen zin te hebben in drukke rondrennende gillende kinderen.

Snap niet waarom het ineens niet classy is om dat neer te zetten maar het is dan wel oké om het te willen en te doen maar het neer zetten is dan niet oké.

Vind het wel een beetje hypocriet.Snap niet wat daar hypocriet aan is. Je laat het toch weten, alleen subtiel. Elk weldenkend mens snapt de hint, en twijfelt er iemand dan belt ie wel.
Neerzetten dat kinderen niet welkom zijn staat gewoon wat hard. En dat wil je niet op je trouwkaart. Dus zet je gewoon de namen op de envelop en ik neem dan aan dat iedereen het snapt. Blijkbaar is dat niet zo, maar da's een ander verhaal :P
quote:feeks schreef op 29 juli 2011 @ 12:46:

Dan neem je vrijdag vrij, kun je die dag de hele dag met je kind doorbrengen, dan kan hij de dag erna naar de oppas, zodat je dan nog 2 dagen met je kind kunt doorbrengen.Als je vrienden op jouw wondertje zaten te wachten, dan was de kaart aan de familie gericht en niet alleen aan jou en je man. Niet iedereen wil kinderen op een bruiloftGoede oplossing.
Wij gaan zelf ook binnenkort trouwen en hebben ook alleen de 'ouders'uitgenodigd. Door alleen hun namen op de kaart te vermelden hebben we dit duidelijk gemaakt. Dit heb ik al meerdere keren zelf ook meegemaakt en ik ga er vanuit dat zij daar ook voor gekozen hebben, anders stond er wel 'familie...'
Als mijn kinderen niet uitgenodigd zouden zijn, dan zou ik alleen gaan. Een hele dag bij oppas in het weekend naast de gewone werkweek met opvang vind ik teveel.

Vervolgens zou ik heerlijk genieten van een dagje zonder kind, of mijn man zou gaan als het zijn vrienden waren. En dan voor 's avonds oppas regelen.

Ik zou daar helemaal niet mee zitten.
Ik vroeg me al af waar elninjoo bleef :D
Gewoon even bellen en vragen.

Wij waren 3 jaar geleden ook de hele dag voor een bruiloft uitgenodigd. Omdat we wisten dat het paar bewust kindervrij is hebben we gevraagd wat de bedoeling was, wij alle5 , of wij zonder kinderen.

Ze vonden dat onze kinderen bij ons horen en dat ze gewoon heel de dag meemoesten komen. Uiteindelijk hebbe we ervoor gekozen de jongste ( toen 2 ) alleen heel kort mee te nemen, de andere 2 zijn heel de dag meegeweest. Ging goed.

Vind het wel een beetje hypocriet.

Hypocriet? Doe niet zo verdreven. Als jij naar Jan een brief stuurt, en hij woont samen met Marie, dan schrijf je toch ook niet op die envelop 'voor Jan en NIET voor Marie'?

Degene wiens naam op de envelop staat is uitgenodigd, staat je naam er niet op, dan ben je dat niet. Simpel.
Jezus wat een aannames weer.

TO, wat ik zo bijzonder vind is dat het wel vrienden van je zijn, maar dat je ze niet wil vragen of zoontje ook welkom is? Zijn het dan wel vrienden, of zijn het kennissen?

Onze zoon is ook 2. Ik zou hem alleen meenemen naar de receptie (als die er zou zijn). Aan de ceremonie en het feest of etentje heeft hij toch geen bal. Dan veeeeeeeel liever bij opa en oma! Heeft hij ook feest.

Ik zou ook even bellen om te vragen hoe het zit... Hoe makkelijk wil je het hebben?

Vind het wel een beetje hypocriet.

Het staat niet zo vriendelijk "Kinderen niet gewenst". En een trouwkaart is juist bedoeld om het heugelijke feit mee te delen dat je gaat trouwen enzo...

Ik vind dat het duidelijk moet zijn aan de adressering of je alleen met je partner of met je hele gezin bent uitgenodigd.
@Milano, niet hypocriet hoor, gewoon volgens de normaal geldende etiquette. Dat veel mensen geen weet meer hebben van 'hoe het hoort', is niet het probleem van het bruidspaar...

Als er specifiek dhr. en mevr. Huppelepup op de enveloppe staat, zijn, volgens de etiquette, de kinderen dús niet uitgenodigd...

Overigens vind ik dus ook dat zulke ukkies zich waarschijnlijk de pestpokke vervelen op een bruiloft. Arm kind, word meegesleept naar iets dat hij helemaal niet begrijpt, naar alle waarschijnlijkheid helemaal niet leuk vind, en dat omdat pappie en mammie zo nodig hun kind overal bij willen betrekken....
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Als de kaart alleen aan de ouders gericht is, vat ik dat op dat kinderen niet zijn uitgenodigd. Wij geven binnenkort een zoveeljarighuwelijksfeest en ik heb de uitnodigingen aan ´de familie´ gericht zodat duidelijk is dat kinderen van harte welkom zijn. Gewoon even bellen en als dit het geval is, kun je beslissen wat je met de dag doet.

Als wij als echtpaar zouden uitgenodigd worden, zou het in ons geval betekenen dat wij er niet de hele dag samen bij kunnen zijn, wij zouden voor zo´n lange dag gewoon geen oppas kunnen regelen. Wij zouden dus splitsen overdag en voor ´s avonds proberen een oppas te regelen.

Daarbij is de relatie met het bruidspaar bepalend hoeveel moeite ik er overigens voor zou doen als mijn kind niet mag komen.
quote:elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 12:50:

[...]

Dat jullie iets doen wil niet automatisch zeggen dat 'n ander dat ook moet doen.

Zij kiezen voor 'n kindvrije bruiloft, dat is hun goed recht om geen zin te hebben in drukke rondrennende gillende kinderen.:-) hadden het kunnen weten... :-)
quote:JOJO1 schreef op 29 juli 2011 @ 12:50:

[...]

Ik zou ook niet weten hoe je het tactisch moet formuleren.. Misschien dat een ceremoniemeester dat kan doen in een brief?

Ik heb daar geen moeite mee, vind het ook niet erg om een leuk feestje zonder mijn kinderen te hebben. Als er bij staat dat er op prijs gesteld wordt om geen kinderen mee te nemen, so be it. Gaan ze lekker naar opa en oma en hebben het dan stukker leuker dan mee te moeten naar een ceremonie waar ze stil moeten zijn.

Heb laatst ook een uitnodiging voor in september ontvangen en daar stond op de voorkant alleen de naam van mij en mijn man. Dus mogen ze weer heerlijk ergens logeren.
Je kunt het natuurlijk altijd even navragen voor de zekerheid, maar in principe kun je er vanuit gaan dat je zoontje niet is uitgenodigd als de envelop alleen aan jullie is gericht. Of je op de uitnodiging ingaat is je eigen keuze, maar dat hun zoontje wel op jullie bruiloft welkom was of dat jullie fulltime werken en het weekend met het gezin wil doorbrengen kun je je vrienden natuurlijk niet aanrekenen. Als het goede vrienden zijn zou ik in ieder geval wel even gaan, je kunt ook bijvoorbeeld alleen naar het feest gaan en oppas regelen voor de avond.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hadden ze dan op de uitnodiging moeten zetten: Aan de heer en mevrouw ...... en niet aan zoon......

Als er familie op de kaart staat is het wat anders.

Punt 1. Ik zou mijn dochter niet eens mee willen nemen naar een hele dag bruiloft. Dan kun je ons volgens mij wegdragen. Dan kunnen we haar de hele dag entertainen, zodat ze zoet blijft.

Punt 2. Als je persé je zoon mee wil nemen, zou ik even bellen. Het zijn toch vrienden?! Dan vind ik het helemaal geen rare vraag.
Het idee van Feeks, om vrijdag vrij te nemen en die dag dan met kind door te brengen, vind ik een goed idee.

Als de bruiloft op vrijdag was geweest, had je toch ook een vrije dag genomen? (of had het bruidspaar ook rekening moeten houden met jullie werkweek?)
quote:Jorina schreef op 29 juli 2011 @ 12:27:

Mijn zoon is onderdeel van ons gezin, en als je ons uitnodigt, dan gaat hij gewoon mee.

???

Dus het is een teken als je alleen op pad gaat zonder zoon, dat je zoon niet meer bij jou en je gezin hoort? Je neemt hem toch ook niet mee naar je werk of een borrel met vriendinnen, en dan hoort hij toch nog steeds bij je gezin, ondanks dat je niet 24-7 op elkaars lip zit/in elkaars aanwezigheid doorbrengt.
quote:bellab schreef op 29 juli 2011 @ 12:26:

Mijn man en ik werken allebei full time en hij gaat dus 5 dagen naar de creche. Wij vinden het daarom erg belangrijk dat het weekend voor het gezin in.

Als ik jou was (heb ook een kindje), dan had ik een uitzondering gemaakt en zoonlief een gezellig dagje naar opa en oma gebracht. Het zijn toch vrienden die trouwen.

Zo gezellig lijkt het me niet hoor, de hele tijd op m'n kind moeten letten tijdens een bruiloft, en voor het kind zelf ook niet om lang te moeten stil zijn en mooi zitten.

Maar goed, volgens mij heb jij je beslissing allang gemaakt en was dit topic waarschijnlijk alleen bedoeld om bijval te vinden in plaats van alternatieve oplossingen?
quote:Milano2007 schreef op 29 juli 2011 @ 12:35:

Sowieso vind ik ook dat als mensen die kinderen e niet bij willen zet dat er dan gewoon bij of vertel het de mensen. Waarom met hints werken

Klinkt mij een beetje als ben eigenlijk niet stoer genoeg om het mensen direct te vertellen hoe jij jullie dag voor je ziet.

Het is toch duidelijk als de kaart gericht is aan Truus en Piet dat Jantje niet uitgenodigd is?

Als er Familie Jansen op de kaart staat, dan zijn alle leden van 't gezin welkom, bij dhr en mevr Jansen niet.

Jammer dat er blijkbaar toch vraag is naar harde termen als 'verboden kinderen mee te nemen'
[quote]elninjoo schreef op 29 juli 2011 @ 12:50:

[...]

Zij kiezen voor 'n kindvrije bruiloft, dat is hun goed recht om geen zin te hebben in drukke rondrennende gillende kinderen.[/quote]

Hoe weet je dat nou? Het is helemaal niet gezegd dat hun vrienden dit willen, dat maak jij (en een boel anderen) ervan.

TO, heb je al gebeld?
quote:spoockey schreef op 29 juli 2011 @ 12:22:

Tuurlijk. Ze weten dat je een kind hebt toch.

Is toch leuk. Die gezellig kindergeluiden tijdens het ja woord.Als het kind welkom was geweest, had het duidelijk op de adressering gestaan maar als dat niet is, zul je eerst moeten informeren. Je kunt er zéker niet vanuit gaan dat iedereen het leuk vindt dat er kindergeluiden klinken bij het jawoord. Als het bruidspaar dat niet leuk vindt, kun je hun hele huwelijksvoltrekking verpesten. Iedereen heeft recht op een eigen mening maar op je eigen bruiloft moet je zelf kunnen bepalen of er wel of geen kindergeluiden klinken. Het zou daarom heel onverstandig (en ook onfatsoenlijk) zijn om je kleine kind zomaar zonder vooraf te informeren mee te nemen.
Is het niet mogelijk dat je een briefje bijvoegd of de ceremoniemeester laat bellen of het zelf aangeeft aan mensen.

De etiquette is mij wel duidelijk maar aangezien dit niet het eerste topic hierover is. Blijkbaar niet bij iedereen.

M.i. Is het hypocriet allemaal harde woorden maar puntje bij paaltje vinden we eerlijk zijn toch erg moeilijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven