En het vrekken gaat door (Deel III)
vrijdag 29 juli 2011 om 20:07
Tijdens het winkelen vanmiddag ergens lekker gelunched. Was een beetje druk waardoor het even duurde voordat we konden bestellen. Bij het bestellen van een 2e drankje gaf de ober aan hij vandaag niet op zijn best was en het naar zijn mening allemaal te lang duurde en hij als compensatie de drankjes niet op de rekening zou zetten.
Heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
We moesten wel even wachten, maar vond het allemaal wel meevallen. Maar zo toch weer 12 euro uitgespaard.
Heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
We moesten wel even wachten, maar vond het allemaal wel meevallen. Maar zo toch weer 12 euro uitgespaard.
vrijdag 29 juli 2011 om 20:28
vrijdag 29 juli 2011 om 20:38
Zal zelf nooit geen schoonmaakmiddelen als cadeau vragen en ook niet geven. Dan is er ook nog wel iets anders te verzinnen wat leuk én nuttig is. Als ik het echt niet weet dan vraag ik gewoon of de jarige nog iets hard nodig heeft of goed kan gebruiken.
Vind het wel leuk om cadeaumanden te maken. Laatst een high tea mand gemaakt. Een rieten mand gevuld met een cadeaubon voor een high tea, theeglazen, kandijknotsen, verschillende thee soorten, lekker koekjes en bonbons. Wat leuke linten eraan en had een leuk feestelijk cadeau. Was een gezamenlijk cadeau met vrienden dus dan kun je er vaak net iets meer van maken ivm kosten delen.
Vind het wel leuk om cadeaumanden te maken. Laatst een high tea mand gemaakt. Een rieten mand gevuld met een cadeaubon voor een high tea, theeglazen, kandijknotsen, verschillende thee soorten, lekker koekjes en bonbons. Wat leuke linten eraan en had een leuk feestelijk cadeau. Was een gezamenlijk cadeau met vrienden dus dan kun je er vaak net iets meer van maken ivm kosten delen.
vrijdag 29 juli 2011 om 20:40
quote:lasvegas84 schreef op 28 juli 2011 @ 12:36:
[...]
OMG.. Ik lees hier wel es mee, niet omdat ik vrekkig ben, maar meer omdat ik het zo vreselijk vind, sorry..
Maar dit slaat echt alles.. Ik zou iemand m'n huis weer uitzetten als ie me afwasmiddel voor m'n verjaardag gaf, Komaan zeg..Sommige mensen vrágen zelfs om deze cadeaus. Mijn tante wil elk jaar een paar zakken koffiepads.
[...]
OMG.. Ik lees hier wel es mee, niet omdat ik vrekkig ben, maar meer omdat ik het zo vreselijk vind, sorry..
vrijdag 29 juli 2011 om 20:42
vrijdag 29 juli 2011 om 20:45
quote:Woolloongabba schreef op 29 juli 2011 @ 11:19:
Ik zou niet blij zijn met vaatwasblokjes, tenzij van heel arm iemand inderdaad, wel met parmezaanse kaas. Ook niet van dat actionpakket van layla1969 of een dove-pakket.
Gelukkig heb ik altijd wel leuke ideeën die ik voor mijn verjaardag kan vragen, dus op de 'heb je nog wensen' vraag krijgt men een leuk lijstje. Vond dat altijd wat hebberig, maar mensen zijn blij als ze iets kunnen geven wat je leuk vindt.Oei, een Dove-pakket. Dan zou ik me beledigd voelen.
Ik zou niet blij zijn met vaatwasblokjes, tenzij van heel arm iemand inderdaad, wel met parmezaanse kaas. Ook niet van dat actionpakket van layla1969 of een dove-pakket.
Gelukkig heb ik altijd wel leuke ideeën die ik voor mijn verjaardag kan vragen, dus op de 'heb je nog wensen' vraag krijgt men een leuk lijstje. Vond dat altijd wat hebberig, maar mensen zijn blij als ze iets kunnen geven wat je leuk vindt.Oei, een Dove-pakket. Dan zou ik me beledigd voelen.
zaterdag 30 juli 2011 om 10:53
@ himalaya: nou...ik vind die standaard 'twee witte lantaarntjes met witte kaarsjes erin en een plastiekje erom en een lintje eraan' een beetje saai. Prima om te krijgen hoor, daar niet van. Maar ik denk dat ik meer lol heb om vaatwasserblokjes .
De documentaire taste the waste is héél goed, ik was ook geschokt. Het maakt je weer bewust van de zogenaamde luxe die wij hebben dat we kunnen eisen dat er altijd zestig soorten vla te koop zijn, oneindig houdbaar. Daarom vind ik de voedselbank ook zo'n goed initiatief.
Andere goede documentaires zijn no impact man en our daily bread. *slechtweertip*.
De documentaire taste the waste is héél goed, ik was ook geschokt. Het maakt je weer bewust van de zogenaamde luxe die wij hebben dat we kunnen eisen dat er altijd zestig soorten vla te koop zijn, oneindig houdbaar. Daarom vind ik de voedselbank ook zo'n goed initiatief.
Andere goede documentaires zijn no impact man en our daily bread. *slechtweertip*.
zaterdag 30 juli 2011 om 10:54
quote:Firefly44 schreef op 30 juli 2011 @ 08:44:
@Aine
Ik zou graag naar Slagharen gaan met mijn kids, heb onze vakantieplannen net geannuleerd omdat mijn werkgever failliet is. Kids blij en man ook, die is vooral nu ook erg op de centen.@Firefly: dat is vervelend zeg! Als je me mailt op aine-amsterdam@live.nl zorg ik dat de kaarten jouw kant op komen.
@Aine
Ik zou graag naar Slagharen gaan met mijn kids, heb onze vakantieplannen net geannuleerd omdat mijn werkgever failliet is. Kids blij en man ook, die is vooral nu ook erg op de centen.@Firefly: dat is vervelend zeg! Als je me mailt op aine-amsterdam@live.nl zorg ik dat de kaarten jouw kant op komen.
zaterdag 30 juli 2011 om 10:58
quote:Fes schreef op 30 juli 2011 @ 10:53:
@ himalaya: nou...ik vind die standaard 'twee witte lantaarntjes met witte kaarsjes erin en een plastiekje erom en een lintje eraan' een beetje saai. Prima om te krijgen hoor, daar niet van. Maar ik denk dat ik meer lol heb om vaatwasserblokjes .
Ik kan me niet voorstellen dat ik érgens heb gezegd dat dat Het Cadeau is, want ik vind het allebei meuk...
Ik kan me niet voorstellen dat ik érgens heb gezegd dat dat Het Cadeau is, want ik vind het allebei meuk...
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 30 juli 2011 om 11:01
in augustus zijn er weer spoordeelweken. Blijkbaar worden boekjes nu al verstuurd, maar je kunt ze pas vanaf 8 augustus bestellen. www.ns.nl/spoordeelweken.
bestaat weer uit:
* meereiskaart (met twee personen op 1 kaartje)
* 2-1 kaartje (upgrade naar de 1e klas)
* railrunnerkaartje (voor kinderen)
geldig voor de maand augustus en soms voorwaarden m.b.t. reistijden.
bestaat weer uit:
* meereiskaart (met twee personen op 1 kaartje)
* 2-1 kaartje (upgrade naar de 1e klas)
* railrunnerkaartje (voor kinderen)
geldig voor de maand augustus en soms voorwaarden m.b.t. reistijden.
zaterdag 30 juli 2011 om 11:05
Ik heb heerlijke sloffen gescoord voor 1,50 euro bij de Trekpleister. Eigenlijk moet ik daar veel vaker naar toe gaan. Deze winkel is zoveel goedkoper dan de Etos of het Kruidvat. Oke, het is een zooitje af en toe, maar dat maakt me niet uit.
Zit met smacht te wachten op mijn Yunomi-pakket. Een was-pakket deze keer. De volgende ronde laat ik lopen. Je kunt nu nomi's verzamelen voor een agenda en daar zit ik niet op te wachten.
Zit met smacht te wachten op mijn Yunomi-pakket. Een was-pakket deze keer. De volgende ronde laat ik lopen. Je kunt nu nomi's verzamelen voor een agenda en daar zit ik niet op te wachten.
zaterdag 30 juli 2011 om 12:19
quote:aine schreef op 30 juli 2011 @ 10:54:
[...]
@Firefly: dat is vervelend zeg! Als je me mailt op aine-amsterdam@live.nl zorg ik dat de kaarten jouw kant op komen.Jammer voor mijn schoonouders. Hun hadden het ook goed kunnen gebruiken, maar wou hun situatie niet op internet zetten ivm herkenbaarheid.
[...]
@Firefly: dat is vervelend zeg! Als je me mailt op aine-amsterdam@live.nl zorg ik dat de kaarten jouw kant op komen.Jammer voor mijn schoonouders. Hun hadden het ook goed kunnen gebruiken, maar wou hun situatie niet op internet zetten ivm herkenbaarheid.
zaterdag 30 juli 2011 om 13:13
quote:Flashy schreef op 29 juli 2011 @ 09:40:
Ik aine voor mijn schoonouders, maar mochten hier nog mensen zijn die het beter kunnen gebruiken dan snap ik dat.
Wat wil je er voor hebben?
flashy@live.nlquote:Dat is lief!
Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren.@Flashy en Janna: op basis van deze berichtjes van Flashy ben ik er van uit gegaan dat het voor Flashy minder van belang was. Ik heb je er overigens ook over gemaild Flashy, voordat ik het op het forum heb gezet.
Ik aine voor mijn schoonouders, maar mochten hier nog mensen zijn die het beter kunnen gebruiken dan snap ik dat.
Wat wil je er voor hebben?
flashy@live.nlquote:Dat is lief!
Ben benieuwd of er nog meer mensen reageren.@Flashy en Janna: op basis van deze berichtjes van Flashy ben ik er van uit gegaan dat het voor Flashy minder van belang was. Ik heb je er overigens ook over gemaild Flashy, voordat ik het op het forum heb gezet.
zaterdag 30 juli 2011 om 14:18
Mijn meter geef ik voor nieuwjaar steevast een 'overlevingspakket' met allerhande producten die ze in het dagelijkse leven gebruikt en zelf koopt : koffie, suiker, koekjes, bepaalde conserven,..... Met haar verjaardag krijgt ze elk jaar een fles wasmiddel voor haar kookwas, ene voor haar gekleurde was en een fles wasverzachter. Zij is elk jaar tevreden met haar 'cadeau' omdat ze die producten dan zelf niet moet kopen en heeft me ooit eens gezegd dat ze dergelijke cadeaus veel meer op prijs stelt of heel wat goedbedoelde cadeautjes die ze van andere nichtjes krijgt en waar ze totaal niets mee is (vazen bij de vleet, postuurkes om op het dressoir te zetten....) 't Zijn misschien rare geschenken die ik geef maar als ik mijn tante daarmee gelukkig maak... Dat is toch 't voornaamste....
zaterdag 30 juli 2011 om 14:48
quote:Janna_ schreef op zaterdag 30 juli 2011 12:33 aine, ik wil me er verder niet mee bemoeien, maar ik wil wel even zeggen dat Flashy hier vast meeschrijft en Firefly niet (toch?).
Ik kom hier inderdaad alleen maar tips en korting halen Janne, ik heb de drie delen van dit topic doorgespit gedurende de afgelopen maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alle bespaartips die ik zelf bedenk al eens vermeld zijn. Sorry daarvoor.
Enkele dagen geleden heb ik trouwens mijn passieve gebruik van het forum doorbroken, omdat ik wellicht wel meer expertise en ervaringen kan gebruiken van forumsters die in dezelfde situatie verzeild zijn geraakt. Bij voorbaat dank voor alle info.. Ik zal inderdaad ook mijn ervaringen delen, om de balans te behouden..
@aine, het is altijd moeilijk om zoiets aan te bieden hier, want hoe kies je nou wie je iets geeft. Nogmaals bedankt voor het aanbieden, dat is echt heel onbaatzuchtig van je, ongeacht aan wie je het geeft.
Ik kom hier inderdaad alleen maar tips en korting halen Janne, ik heb de drie delen van dit topic doorgespit gedurende de afgelopen maanden en ben tot de conclusie gekomen dat alle bespaartips die ik zelf bedenk al eens vermeld zijn. Sorry daarvoor.
Enkele dagen geleden heb ik trouwens mijn passieve gebruik van het forum doorbroken, omdat ik wellicht wel meer expertise en ervaringen kan gebruiken van forumsters die in dezelfde situatie verzeild zijn geraakt. Bij voorbaat dank voor alle info.. Ik zal inderdaad ook mijn ervaringen delen, om de balans te behouden..
@aine, het is altijd moeilijk om zoiets aan te bieden hier, want hoe kies je nou wie je iets geeft. Nogmaals bedankt voor het aanbieden, dat is echt heel onbaatzuchtig van je, ongeacht aan wie je het geeft.
zaterdag 30 juli 2011 om 14:54
Nou, als je dan toch alle drie de delen gelezen hebt, Firefly44, dan heb je vast ook gelezen dat er wel vaker codes gebruikt worden door mensen die meelezen en die niet melden dat ze de code graag willen óf gebruikt hebben.
Ik heb nog nooit iets van je gelezen hier verder, dus dan vind ik de binnenkomer dat je wel iets van een andere forummer wilt hebben op z'n minst bijzonder. Ongeacht hoe rot je situatie ook is. Je hoeft hier niet op te boksen met 't zieligste verhaal. Dat deed Flashy ook niet.
Nou, veel plezier in Slagharen!
Ik heb nog nooit iets van je gelezen hier verder, dus dan vind ik de binnenkomer dat je wel iets van een andere forummer wilt hebben op z'n minst bijzonder. Ongeacht hoe rot je situatie ook is. Je hoeft hier niet op te boksen met 't zieligste verhaal. Dat deed Flashy ook niet.
Nou, veel plezier in Slagharen!
zaterdag 30 juli 2011 om 14:56
quote:lasvegas84 schreef op 28 juli 2011 @ 12:36:
[...]
Maar dit slaat echt alles.. Ik zou iemand m'n huis weer uitzetten als ie me afwasmiddel voor m'n verjaardag gaf, Komaan zeg..Ik zou iemand mijn huis weer uitzetten als die persoon met het zoveelste prulletje komt aanzetten waar ik niks aan heb.
[...]