Controle lampje Audi

30-07-2011 20:48 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heb al gegoogled maar kom er niet uit!

In mijn Audi brandt sinds vandaag ineens een lampje in het dashboard.

Het is een cirkel met aan beide kanten drie streepjes die evenwijdig aan de cirkel lopen.

Een beetje zoiets dus: (0)

Iemand enig idee wat het betekent? Al mijn lampen doen het dus dat is het niet!

Alvast bedankt!
Misschien van je airback? (heeft werkelijk geen idee, maar is wel gefascineerd door je vraag)
Ik denk de handrem, maar weet het niet zeker. Ik ga even voor je zoeken.
Het heeft met je remmen te maken.

Is hij rood of oranje/geel?
quote:nummerzoveel schreef op 30 juli 2011 @ 20:52:

Ik denk de handrem, maar weet het niet zeker. Ik ga even voor je zoeken. dat is dan wel een toestand als ze daar de hele dag mee gereden heeft.
Nee handrem kan het niet zijn, en airbag, zou kunnen maar wel vreemd als die ineens uitgeschakeld is.

Ik moet morgen een stuk rijden en ben dan toch een beetje huiverig voor als er echt iets is. En de garages zijn natuurlijk allemaal dicht...
Oranje is blokken en rood is hydraulisch volgens mij.

Als het lampje oranje is kan je doorrijden maar zo snel mogelijk naar garage en bij rood moet je meteen actie ondernemen.
Oranje/geel.

Hahahaha zou idd een giller zijn met handrem rijden! Maar dat is dit teken (P)
Blokken? Als in rem?
Heb je geen boekje bij je auto, daar worden de lampjes in uitgelegd (helaas veel ervaring met brandende lampjes...)
Slijtindicator van je remblokken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ja remblokken.

Kunnen versleten zijn, weet niet wanneer je auto laatste keer een onderhoudsbeurt heeft gehad?
Dat is voor je remblokken die zijn versleten. Dus binnenkort maar naar de garage :-)
Heb je trouwens geen boekje?

Anders kun je zoeken op type en bouwjaar voor een PDF, als de auto vrij nieuw is zijn die meestal wel te vinden.
Ah! Opgelost! En ik ben weer een stuk wijzer. TO, succes met de rekening
Ik heb net in het boekje van onze Audi gekeken en wij hebben 2 van die lampjes, eentje voor de handrem en eentje voor de ABS. Maar dan staat er ook respectievelijk een P en ABS in die rondjes. Wij hebben geen remblokken maar remschijven, dus het kan goed zijn dat het bij jou idd om de blokjes gaat.

Ik zou hier in elk geval niet mee door blijven rijden en zsm de garage langs gaan.
O ik heb toch wat gevonden: brake pads worn!

Dus idd mijn remmen. Kan ik nog 80 km rijden als het lampje oranje is?
O haha! Heel erg bedankt in ieder geval!

Mijn auto is in maart gekeurd, alles was goed. Ik moet morgen dus echt 80km rijden... Maandag kan ik hem dan meteen naar de garage brengen. Laatst al vier nieuwe banden eronder, 1000 euro, pfff, dit zal ook wel duur worden! Bah!
quote:nummerzoveel schreef op 30 juli 2011 @ 20:59:

Ik heb net in het boekje van onze Audi gekeken en wij hebben 2 van die lampjes, eentje voor de handrem en eentje voor de ABS. Maar dan staat er ook respectievelijk een P en ABS in die rondjes. Wij hebben geen remblokken maar remschijven, dus het kan goed zijn dat het bij jou idd om de blokjes gaat.

Ik zou hier in elk geval niet mee door blijven rijden en zsm de garage langs gaan.Wel remschijven maar geen remblokken ? Dat lijkt me heul gevaarlijk !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dat is niet verstandig. Als je remblokken versleten zijn, dan remt hij niet meer goed. En als je pech hebt helemaal niet meer! Dat risico zou ik echt niet nemen als je zo'n eind moet rijden.
quote:goldmember schreef op 30 juli 2011 @ 21:04:

O haha! Heel erg bedankt in ieder geval!

Mijn auto is in maart gekeurd, alles was goed. Ik moet morgen dus echt 80km rijden... Maandag kan ik hem dan meteen naar de garage brengen. Laatst al vier nieuwe banden eronder, 1000 euro, pfff, dit zal ook wel duur worden! Bah!1000 euro voor vier banden ? Dat is wel heel erg duur. Heb je misschien massief gouden ventieldopjes er bij gekregen ? Wat is je bandenmaat ?
@DS

Mijn man probeert me net uit te leggen dat we idd beiden hebben en dat ik me vergis met iets anders... Zodra ik snap wat hij probeert te zeggen zal ik het hier ook proberen uit te leggen!
Het lampje brandt elke keer? Of af en toe?

Ik zou trouwens sowieso het risico niet nemen, al weet ik dat Audi wel een ruime marge inbouwt en je er wrs best nog wat kilometers mee kan rijden.
quote:nummerzoveel schreef op 30 juli 2011 @ 21:05:

Dat is niet verstandig. Als je remblokken versleten zijn, dan remt hij niet meer goed. En als je pech hebt helemaal niet meer! Dat risico zou ik echt niet nemen als je zo'n eind moet rijden.Nee hoor,die slijtage indicatoren waarschuwen altijd vroeg. Je kan er nog best een paar honderd kilometer mee rijden. Maar een paar duizend moet je niet meer doen. Als je te lang wacht ga je "metaal op metaal" remmen en dan krijg je groeven in je remschijven. Die moeten dan ook worden vervangen en dat is weer een stuk duurder dan alleen nieuwe remblokjes.
@DS

Zo dacht mijn man ook altijd, en dat kostte hem bijna zijn auto. Maar goed, ik ben een vrouw en rij op de reservebenzine ook geen km meer dan nodig terwijl ik weet dat ik dan nog zeker 100 km vooruit moet kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven