Voetbalvrouw? :(

30-07-2011 22:25 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer 4 maanden een best wel goede relatie met mijn vriend. We wonen samen, dat lukt goed en we zijn net 2 weken op een fijne vakantie geweest naar het buitenland.

Ik doe veel voor hem, maar met veel plezier: boodschappen, koken, wassen, strijken. Hij stofzuigt en probeert kleinere taken te doen. Alles ging goed tot deze week: het voetbalseizoen is begonnen. Mijn vriend geeft voetbaltraining aan zowel de 2e ploeg als de reserven. Ook heeft hij vervelende en onregelmatige uren op zijn werk. Vermits ik studeer ben ik veel thuis. Hiervoor zagen we elkaar waarschijnlijk meer dan het gemiddelde koppel terwijl ik hem deze week enkel vandaag overdag heb gezien. Hij had 4 avonden voetbaltraining en 2 avonden/nachten dat hij moest werken. Deze nacht moet hij werken, dus morgen slapen tot de middag en dan morgenmiddag meteen weer naar de voetbal.

Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel. Er is sowieso elke zaterdag én elke zondag een wedstrijd waardoor we tijdens het weekend dus ook niets kunnen doen, nooit. Ook tijdens de week is hij nu nog maar zelden thuis.

Elk gesprek draait uit op ruzie. Hij wil niet stoppen met voetbal. Het is niet mijn bedoeling zijn hobby af te nemen, maar dit is voor mij geen relatie, dit heeft weinig kans op een succesvolle toekomst. Als single kan ik best begrijpen dat je veel tijd in een hobby steekt, maar eens je een goede relatie hebt verwacht ik dat je eerder dáárin investeert, vermits dat toch je toekomst is? Het kwetst me enorm dat hij zelfs niet overweegt om op termijn te stoppen... Hij wil het maken in de voetbal als trainer (wat volgens mij onrealisitisch is, maar wie ben ik) en niemand zal hem stoppen. Maar tegelijk zegt hij dat hij mij graag ziet...

Iemand tips over wat ik zou kunnen doen of zeggen? Ik ben echt ten einde raad en word helemaal gek :(
Het is natuurlijk goed dat je je nu al bezig houdt met de toekomst, maar misschien moet je dit gewoon even aanzien hoe zich dit gaat ontwikkelen. 9 jaar geleden werkte mijn man ook in de wisseldienst, inmiddels werkt hij van 9-5. Dingen veranderen, al moet je natuurlijk wel op 1 lijn zitten.

Maar je ziet elkaar nu toch ook nog wel? Ik denk dat het voor jezelf sowieso goed is als je wat dingen voor jezelf doet. Dat maakt ook de balans in een relatie en ben je minder afhankelijk van je vriend.
quote:Christiana schreef op 30 juli 2011 @ 22:39:

Nog maar vier maanden samen en dan al samenwonen? en dat net in de periode van de zomerstop , maar goed zal het als ik jou was voor lief nemen dat hij een paar avonden per week voor de voetbal weg is, en een paar avonden voor zijn werk, en wees positief over zijn voetbal droom om een goede trainer te worden, als je daar als partner is er weinig wat jullie zal binden in de toekomst.

Ik sta achter zijn droom om trainer te zijn, maar hij denkt de volgende george leekens te zijn en daarvan weet ik dat hij het nooit zal halen. "goede trainer" en "een aantal avonden per week" kan ik zeker mee om! Ik hoef heus niet altijd aan hem te plakken, maar uit de gesprekken maak ik op de hij niet van plan is om te minderen. En ik hoopte gewoon op begrip of tips of whatever, misschien gewoon wat steun dat je in een relatie niet élke dag weg bent...

Maar goed, dan moet ik zelf beslissingen nemen. Ik kwam hier om tips of raad vragen en word hier meteen de grond in geboord en veroordeeld, dat was nu niet de bedoeling...
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:39:

[...]

Nouja die bedenking maar ik me ook, maar ik heb ze niet voor het rapen hier. Met hem klikt het, de voetbal scheidt ons... Letterlijk...Jemig, de voetbal scheidt ons, en ze zijn niet voor het oprapen, klinkt dat je absoluut niet toe bent aan een relatie en zeker niet aan samenwonen, hoe enthousiast zijn je ouders en zijn ouders en je vriendinnen hierover?
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:35:

[...]

Bedankt.

Kvind het zo jammer omdat het tot nu toe wel zo was. Altijd gezellig en plots verdwijnt hij. Kheb ze hier niet voor het kiezen. Dus ik was nu blij dat een relatie lukte... Daarom dat ik hulp/tips zoek om erover te praten...

Ik snap niet dat je de i voor een k teveel moeite vindt, maar wel het woord vermits gebruikt.

quote:Ik wil graag onze relatie verder opbouwen en aan een gezin beginnen binnenkort. Op deze manier gaat dat niet voor mij. Ik ben helemaal niet graag alleen! Ik zit graag 's avonds gezellig samen in de zetel.Je wilt wel snel aan een gezin beginnen, er staat nl binnenkort. Heb je dit eigenlijk al met je vriend besproken?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Esthervw schreef op 30 juli 2011 @ 22:43:

Het is natuurlijk goed dat je je nu al bezig houdt met de toekomst, maar misschien moet je dit gewoon even aanzien hoe zich dit gaat ontwikkelen. 9 jaar geleden werkte mijn man ook in de wisseldienst, inmiddels werkt hij van 9-5. Dingen veranderen, al moet je natuurlijk wel op 1 lijn zitten.

Maar je ziet elkaar nu toch ook nog wel? Ik denk dat het voor jezelf sowieso goed is als je wat dingen voor jezelf doet. Dat maakt ook de balans in een relatie en ben je minder afhankelijk van je vriend.

Ik ben volledig akkoord, met zijn onregelmztige uren kan ik om. Maar dat in combinatie met heel veel tijd in een hobby én cursussen én een vzw enzovoort stel ik mij de vraag hoe we dit kunnen laten slagen.

Iedereen moet water bij zijn wijn doen, maar ik weet niet hoe ik het moet aanbrengen bij hem..

Ik hoet niet élke avond een hele avond bij hem te zitten, maar enkel zaterdagnamiddag is nu ook wat weinig vind ik
Als je vriend zoveel tijd in zijn hobby wil steken als hij nu doet, denk ik dat hij beter vrijgezel kan blijven.

Ik snap je wel, dat je geen relatie wilt met iemand die er nooit is, maar ik denk niet dat het zin heeft aan hem te gaan trekken. Als hij nu thuis zou blijven voor jou, gaat dat ook wringen en krijg je het uiteindelijk weer op je bord.

Die behoefte moet uit hemzelf komen en zo niet, dan ben ik bang dat je beter verder kunt kijken naar iemand anders om een gezin mee te stichten.
The time is now
Je schrijft: ik heb ze niet voor het oprapen hier.

Sorry, maar dit vind ik wel een erg rare opmerking!
quote:Tickel schreef op 30 juli 2011 @ 22:45:[/

[...]

Je wilt wel snel aan een gezin beginnen, er staat nl binnenkort. Heb je dit eigenlijk al met je vriend besproken?uiteraard zoiets kan je moeilijk alleen doen
quote:Banba schreef op 30 juli 2011 @ 22:47:

Als je vriend zoveel tijd in zijn hobby wil steken als hij nu doet, denk ik dat hij beter vrijgezel kan blijven.

Ik snap je wel, dat je geen relatie wilt met iemand die er nooit is, maar ik denk niet dat het zin heeft aan hem te gaan trekken. Als hij nu thuis zou blijven voor jou, gaat dat ook wringen en krijg je het uiteindelijk weer op je bord.

Die behoefte moet uit hemzelf komen en zo niet, dan ben ik bang dat je beter verder kunt kijken naar iemand anders om een gezin mee te stichten.Vrees ik ook... Bedznkt voor de reactie
-
Volgens mij wil jij gewoon het perfecte plaatje!

Als je ze 'niet voor het rapen hebt' ga je dus gewoon met zomaar iemand een relatie beginnen, omdat je niet alleen wil zijn?
Als ex van een sportman die ook 5-6 keer per week trainde, kan ik hier misschien een beetje meepraten. Ik had met hem de afspraak dat bepaalde momenten voor mij waren. Dat is misschien voor je vriend geen optie met onregelmatige diensten, maar kunnen jullie bijvoorbeeld niet 1-2 avonden per week samen plannen? Die zijn dan echt van jullie.

En vraag hem bijv. eens losjes hoe hij het zelf ziet als er kinderen zijn. Mijn ex gaf altijd aan dan minder te willen sporten, maar zei nu nog even voor zichzelf te willen leven.

Wij hadden er in ieder geval nooit zoveel problemen over, vooral omdat we het van elkaar accepteerden en ik zelf ook veel op stap was met vrienden of aan het sporten. Zit je zelf iedere avond thuis, of trek je er ook veel op uit?

Hem laten kiezen heeft niet zoveel zin, dat ga je gewoon verliezen. Als iemand tussen mij en mijn passie (mijn werk, schrijven) in zou gaan staan, duw ik hem zo de deur uit...
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:48:

[...]

uiteraard zoiets kan je moeilijk alleen doen

Ik bedoel of jullie besproken hebben hoe ieder voor zich dat voor zich ziet.

Hebben jullie het gehad over werken/taakverdeling/verzorging van kind etc etc?
quote:nachtzicht schreef op 30 juli 2011 @ 22:42:

[...]

Maar dat je ze niet voor het oprapen hebt, betekent niet dat je dus maar moet gaan voor iemand met wie je blijkbaar toch geen match bent. De toekomst zal toch ook helemaal niet leuk worden? Jij blijft je opvreten over het feit dat jij hem te weinig ziet en hij wil niet veranderen. Dan is dat toch niet leuk?Klopt. Ik hoopte op een middenweg, maar langs de andere kant besef ik dat dat waarschijnlijk niet zal komen... Alles ging goed, maar als de voetbal zo belangrijk is dat hij geen tijd meer in mij kan steken zal ík voor mezelf moeten kiezen ipv hij..
quote:Tickel schreef op 30 juli 2011 @ 22:51:

[...]

Ik bedoel of jullie besproken hebben hoe ieder voor zich dat voor zich ziet.

Hebben jullie het gehad over werken/taakverdeling/verzorging van kind etc etc?Inderdaad en van de taakverdeling van huisdieren, eventuele grotere woonst etc.
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:44:

[...]

Ik sta achter zijn droom om trainer te zijn, maar hij denkt de volgende george leekens te zijn en daarvan weet ik dat hij het nooit zal halen. "goede trainer" en "een aantal avonden per week" kan ik zeker mee om! Ik hoef heus niet altijd aan hem te plakken, maar uit de gesprekken maak ik op de hij niet van plan is om te minderen. En ik hoopte gewoon op begrip of tips of whatever, misschien gewoon wat steun dat je in een relatie niet élke dag weg bent...

Maar goed, dan moet ik zelf beslissingen nemen. Ik kwam hier om tips of raad vragen en word hier meteen de grond in geboord en veroordeeld, dat was nu niet de bedoeling...

Sorry meid maar als je mijn vriendin, zus of dochter was had ik je al wakker geschud op het moment dat je al wil gaan samenwonen na vier maanden op zo'n jonge leeftijd en elkaar blijkbaar nog helemaal niet goed kent, en blijkbaar heel veel verschilt van persoon, de een wil liefst de avonden thuis zijn, de ander wil liever veel avonden aan zijn sport besteden, en zeker als je met hem een relatie hebt in geval van gebrek aan beter, dan vraag je om recht toe recht aan reactie's.

Misschien als je tien jaar verder kijkt, werkt hij van 8 tot 5, gestopt met voetbal en zit met zijn voeten op de salon tafel met biertje in zijn hand voetbal op t.v. te kijken terwijl jij door het huis achter de kinderen aan slooft?? Of hij is over tien jaar nog steeds amateur voetbaltrainer naast zijn werk en daardoor drie avonden per week thuis.. En tips? Heb vriendinnen waarvan de mannen op de grote vaart zitten en drie maanden alleen zijn, en dan drie maanden hun man op hun lip hebben, en vriendinnen waarvan de man vrachtwagenchauffeur is en die weg zijn van maandagochtend heel vroeg tot zaterdagochtend van huis zijn, die dus elkaar alleen in het weekend zien. En zelf kom ik uit de binnenvaart, waarvan de kinderen vanaf 6 jaar doordeweeks op het internaat zitten en ouders en kinderen elkaar op werkdagen moeten missen??

Wat voor tips wil je??
quote:journalista schreef op 30 juli 2011 @ 22:51:

Als ex van een sportman die ook 5-6 keer per week trainde, kan ik hier misschien een beetje meepraten. Ik had met hem de afspraak dat bepaalde momenten voor mij waren. Dat is misschien voor je vriend geen optie met onregelmatige diensten, maar kunnen jullie bijvoorbeeld niet 1-2 avonden per week samen plannen? Die zijn dan echt van jullie.

En vraag hem bijv. eens losjes hoe hij het zelf ziet als er kinderen zijn. Mijn ex gaf altijd aan dan minder te willen sporten, maar zei nu nog even voor zichzelf te willen leven.

Wij hadden er in ieder geval nooit zoveel problemen over, vooral omdat we het van elkaar accepteerden en ik zelf ook veel op stap was met vrienden of aan het sporten. Zit je zelf iedere avond thuis, of trek je er ook veel op uit?

Hem laten kiezen heeft niet zoveel zin, dat ga je gewoon verliezen. Als iemand tussen mij en mijn passie (mijn werk, schrijven) in zou gaan staan, duw ik hem zo de deur uit...

ja inderdaad dat is een van de dingen die ik voorstelde: ee bepaalde dag enkel voor ons tweetjes.. Ik zeg het nog eens: ik wil niet dat hij stopt met zijn hobby. Maar een relatie is een engagement dat van 2 kanten moet komen. Dus het enige dat ik vraag is dat hij ook in mij af en toe tijd steekt.

Ik heb ook hobby's en vrienden, maar het is ook niet de bedoeling dat ik elke avond zonder partner op stap ben, dan kon ik evengoed alleen zijn...
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:53:

[...]

Inderdaad en van de taakverdeling van huisdieren, eventuele grotere woonst etc.

Hoe ziet hij de situatie als er een kind is?

Welke verdeling heeft hij in zijn hoofd?
quote:Tickel schreef op 30 juli 2011 @ 22:57:

[...]

Hoe ziet hij de situatie als er een kind is?

Welke verdeling heeft hij in zijn hoofd?Dat hij er dan wel ee, aantal keren zal zijn. Op dat vlak is hij naief en denkt hij dat zijn kinderen naar hem zullen opkijken. En daarmee ben ik akkoord, maar ik denk dat die kinderen vooral hun papa zullen missen om een zaterdag naar het park of de kust te gaan om maar iets op te noemen..
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 22:57:

[...]

ja inderdaad dat is een van de dingen die ik voorstelde: ee bepaalde dag enkel voor ons tweetjes.. Ik zeg het nog eens: ik wil niet dat hij stopt met zijn hobby. Maar een relatie is een engagement dat van 2 kanten moet komen. Dus het enige dat ik vraag is dat hij ook in mij af en toe tijd steekt.

Ik heb ook hobby's en vrienden, maar het is ook niet de bedoeling dat ik elke avond zonder partner op stap ben, dan kon ik evengoed alleen zijn...maar is het dan niet meer een aandachtsprobleem? stel dat hij zijn vele afwezigheid zou compenseren met heel veel aandacht voor jou in de momenten die wel voor jou zijn, zou je dat waarderen? gaat het niet hier meer om de kwaliteit van de tijd samen dan de kwantiteit? dat je het gevoel bent ergens onderaan de prioriteitenlijst te bungelen?
Meid, kap ermee. Als die relatie na 4 maanden al zo'n gedoe is.... Dat gaat echt niet beter worden hoor.
quote:journalista schreef op 30 juli 2011 @ 23:02:

[...]

maar is het dan niet meer een aandachtsprobleem? stel dat hij zijn vele afwezigheid zou compenseren met heel veel aandacht voor jou in de momenten die wel voor jou zijn, zou je dat waarderen? gaat het niet hier meer om de kwaliteit van de tijd samen dan de kwantiteit? dat je het gevoel bent ergens onderaan de prioriteitenlijst te bungelen?

Ik heb op dit mome,t inderdaad dat gevoel. Maar ik vind niet dat ik op dit moment van de relatie de absolute nummer 1 moet zijn hoor, ik heb ook een leven buiten hem. Maar op termijn kom ik liever wel op de eerste plaats. Er zijn ook verdere problemen in mijn leven waarvoor ik steun kreeg en nu 'alleen' mee zit. Vrienden betekenen veel maar een partner is voor mij meer.

En nu inderdaad een namiddagje op de week geeft me niet echt het gevoel belangrijk te zijn... We hebben wel iets leuk gedaan, maar het afscheid daarna doet dan weer zeer omdat ik weet dat ik hem nu weer voor bepaalde tijd niet zie
quote:Some_One schreef op 30 juli 2011 @ 23:03:

Meid, kap ermee. Als die relatie na 4 maanden al zo'n gedoe is.... Dat gaat echt niet beter worden hoor.Nee he :( het naieve kind in mij hoopte dat hij zou beseffen dat dit niet blijft duren en toch iéts meer tijd in me zou steken, maar dat zijn sprookjesverhalen he?
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 23:12:

[...]

Nee he :( het naieve kind in mij hoopte dat hij zou beseffen dat dit niet blijft duren en toch iéts meer tijd in me zou steken, maar dat zijn sprookjesverhalen he?

Na 4 maanden relatie iemand proberen te veranderen, dat gaat niet werken.

En waarom een gezin willen starten, (zo snel al??), met iemand waarvan je nu al vindt dat diegene niet genoeg tijd voor je heeft?

Kom van je roze wolk af....

Er loopt heus wel iemand rond die helemaal bij je past. Waarom zou je keuze 'beperkt' zijn?
quote:sofietjeb schreef op 30 juli 2011 @ 23:00:

[...]

Dat hij er dan wel ee, aantal keren zal zijn. Op dat vlak is hij naief en denkt hij dat zijn kinderen naar hem zullen opkijken. En daarmee ben ik akkoord, maar ik denk dat die kinderen vooral hun papa zullen missen om een zaterdag naar het park of de kust te gaan om maar iets op te noemen..

Tja, eigenlijk denk ik dat dit een gebed zonder eind is.

Voetbal is zoooooo belangrijk voor hem, het lijkt me zijn blinde vlek.

Persoonlijk zou ik er niet mee doorgaan, het is nu al zo moeilijk, straks hebben jullie kinderen.........dan wordt het nóg moeilijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven