Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:Snoet80 schreef op 27 juli 2011 @ 23:24:

[...]

Ik denk dat het heel moeilijk is om iedere dag rond de vijf euro uit te geven. Dan kun je beter 1 dag niet gaan en voor 2 dagen koken.Ja dat doe ik al, dus E 10,-- voor 2 dagen is prima, maar deze maaltijd was maar voor 1 dag, vandaar.
quote:Janna_ schreef op 27 juli 2011 @ 23:30:

Wat wil je van die 5 euro per dag allemaal doen? Alleen eten?Ik wil totaal per week ongeveer E 35,-- uitgeven aan supermarktboodschappen. Kijken of dat lukken wil, het gaat aardig goed.
Gisteren bij het kruidvat: een fles shampoo en een fles conditioner met gratis een fles wasmiddel voor 5 euro! Dat zijn nog is de koopjes :D
Lijstje van gisteren (de nog ontbrekende dingen):

2 karnemelk

1 sap

fruitsalade

maaltijdsalade

spruitjes

2 ham

2 zuivelspread

Totaal ¤ 16,16.

Maaltijdsalade was voor man en het fruit voor mij. Ik had migraine, was misselijk en had dus geen zin in eten en/of koken.

Met het lijstje voor het weekmenu van eergisteren staat de stand dus op circa ¤ 63,00.
Lijstje van gisteren

AH

- wokgarnalen

- toiletpapier

- schelvislever 2x

- avocado 2x

Lidl

- trostomaten

- bananen

- perzik

- broccoli

- probiotica

- geraspte kaas

- falafelballetjes

- champagne

- 6-pack bronwatertjes

- pak kleine handdoekjes

13,02 + 22,26 = 35,28.
Ik schiet deze week aardig over mijn weekbudget, maar goed, ik heb dan ook twee weken een extra eter. Dus dat scheelt.

En gisteren had ik zin om verse Tjap Tjoy te maken. Dus ik moest nog aanvullende groentes halen en kipfilet. Kosten: 8,63.

Het was de bedoeling om hier twee dagen van te eten, maar manlief gooit het allemaal weer naar binnen zoals gewoonlijk:)

Vanavond mosselen met frietjes en sla, deze had ik al gehaald. Vijf euro voor twee kilo. Totaal zit ik nu rond de 60 euro en daar wil het echt bij laten. Dan gaan we de vriezer opmaken.
Ik ga straks boodschappen doen dus ik zal later vandaag het lijstje posten..
De mosselen waren niet te eten. De volgende keer haal ik het toch maar weer bij de visboer: 8 euro voor een kilo. En dan heb ik tenminste lekker gegeten.

Gisteren weer boodschappen moeten doen en ik was ongeveer 20 euro kwijt. Het gaat hard, zeer hard deze week. En volgende week zal het niet anders zijn, maar daarna wil ik weer terug naar de 50 euro.
quote:roosje4 schreef op 28 juli 2011 @ 11:33: Totaal zit ik nu rond de 60 euro en daar wil het echt bij laten. Dan gaan we de vriezer opmaken.

Ligt best zwaar op de maag hoor Roosje,zo'n vriezer

60 euro voor 2 personen? Erg netjes,wij redden het er niet mee.

Ik zit er in een goedkope week al zeker een paar euro boven.

Wij doen trouwens ieder om de week boodschappen,de ene week hij en de andere week ik. Ik maak wel de lijstjes en het weekmenu,hij heeft wel inbreng,uff curse,maar vindt het eigenlijk prima zo.
Lijstje van gisteren (Lidl):

- kersen

- 2 watermeloenen

- citroenen

- rode ui

- sla

- kebab

- wafelijshoorntjes

- baguette gevuld

- champagne

- snackstengels

- gastendoekjes

- kaas

Totaal: 33,51.

Totaal deze week: 90,44 euro.

Geen idee of dat voor mij een gemiddelde is.

Had deze week wel soort van vakantie (thuis).
O ja mijn lijstje:

Chips

6pack cola

boterhamworst

melk

ontbijtkoek

karnemelk met bosvruchten.

appels

augurken

eieren

wc blokje

liga milkbreak

brood

stuk kaas

Turks brood

sigaretten
Aankomende week in de aanbieding bij C1000:

kipfilet 1 kilo ¤4,48

bloemkool ¤1,-

shoarmavlees kilo ¤4,48

varkenslappen kilo ¤4,98

druiven 500 gr. ¤0,99

perziken of nectarines 500 gr ¤0,99

boerensoepgroente 300 gr. ¤1,-
@Luni, ik zal proberen de vriezer laten staan:)

Die 60 euro is voor drie personen. Het is misschien iets meer. Normaal zit ik op de 50 euro voor twee personen. Alles van de Lidl. Lijkt misschien weinig maar ik heb dan alles wat ik wil hebben.
Gisteren bij C1000:

paprikastoplicht

witlof

sperciebonen

2 wijn

maisbrood

katenspek/ardennerworst

stukje rambol noot

3 saucijsjes

2 sausjes (2e halve prijs)

paprikapoeder

was 19,65

vanmiddag nog even naar AH
[quote]superstar_2 schreef op 31 juli 2011 @ 10:12:

Aankomende week in de aanbieding bij C1000:

kipfilet 1 kilo ¤4,48

bloemkool ¤1,-

shoarmavlees kilo ¤4,48

varkenslappen kilo ¤4,98

druiven 500 gr. ¤0,99

perziken of nectarines 500 gr ¤0,99

boerensoepgroente 300 gr. ¤1,-[/quote]

het vetgedrukte staat ook op mijn lijstje

kipfilet voor de boemboe die ik nog heb

varkenslappen deels voor de goulash die ik morgen wil maken
o,goulash lekker,dat kan ik ook wel weer eens maken.

Ik maak het altijd van rundvlees ik heb het eigenlijk nog nooit van varkensvlees gedaan.
quote:superstar_2 schreef op 31 juli 2011 @ 10:40:

o,goulash lekker,dat kan ik ook wel weer eens maken.

Ik maak het altijd van rundvlees ik heb het eigenlijk nog nooit van varkensvlees gedaan.

Wordt varkensvlees niet taai?

En waar halen jullie je vlees?

Ik ga 1x per 2 weken naar de Turkse slager en ben dan zo'n 35 euro kwijt. Dan eten we van de 14 maaltijden, zeker 10x vlees.
Gisteren bij Lidl geweest:

3 pakken magere melk

1 pak magere yoghurt

1 stuk belegen kaas

2 watermeloenen

1 galia meloen

2 dozen aardbeien

1,5 kg pink lady appels

4 kiwi's

1 net sinaasappelen

2 bakjes snoeptomaatjes

1 broccoli

1 zak rucolasla

1 bak smaaktrostomaten

1 aubergine

2 flessen cola zero

1 vloeibare margarine

1 pakje 30+kaasplakken

Ik ben vast wel wat dingen vergeten, bij elkaar was het 35 euro

Vandaag nog even naar de Makro (zit hier 5 min. vandaan) voor

o.a. Ariël wasmiddel (in de aanbieding, 80 wasbeurten voor 11,95), Optimel (hebben ze niet bij Lidl), brood.
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 10:45:

[...]

Ik ga 1x per 2 weken naar de Turkse slager en ben dan zo'n 35 euro kwijt. Dan eten we van de 14 maaltijden, zeker 10x vlees.Nee, wordt bij mij niet taai. Al moet ik zeggen dat ik, als ik eens varkenssuddervlees maak, liever varkenslappen heb dan hamlappen. Ik heb een goulashrecept van het forum en met dat half om half vlees (andere helft rundvlees) is het me vorige keer goed bevallen. En anders gebruik ik het een keer voor nasi of zo.
quote:Kier_V schreef op 31 juli 2011 @ 10:45:

[...]

Ik ga 1x per 2 weken naar de Turkse slager en ben dan zo'n 35 euro kwijt. Dan eten we van de 14 maaltijden, zeker 10x vlees.

Geen idee ik heb zelf nog nooit goulash gemaakt van varkensvlees.

Vlees haal ik meestal bij AH of C1000..

Een Turkse slager,bakker,groenteboer heb ik helaas hier niet in de buurt.
quote:yvonjaspers schreef op 26 juli 2011 @ 18:41:

[...]

In de meeste gemeenten zijn er voor de reinigingsheffing en rioolrechten maar twee tarieven; je betaalt of voor 1 persoon, of voor drie personen. Mensen die met z'n tweeën in een huis wonen betalen dus relatief gezien het meest (omdat zij het tarief voor drie personen betalen, drie keer zoveel als een alleenstaande dus).

Even off topic (denk ik), maar dat klopt dus niet. Er zijn enorme verschillen per gemeente, maar de tarieven voor eenpersoonshuishoudens liggen gemiddeld maar weinig onder die van meer persoonshuishoudens. Uit een recent onderzoek (Coelo) naar tarieven binnen grote gemeenten:

Eénpersoonshuishoudens betalen in de grote gemeenten gemiddeld 233 euro aan reinigingsheffing (afvalstoffenheffing of reinigingsrecht).

Meerpersoonshuishoudens betalen in de grote gemeenten gemiddeld 282 euro.

In de grote gemeenten betalen éénpersoonshuishoudens gemiddeld 144 euro en meerpersoonshuishoudens 147 euro aan rioolheffing.

Mensen die alleen in een huis wonen betalen dus relatief gezien het meest.

Zo, nu weer terug naar de boodschappen
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Handig topic. Ik had net besloten om ook maar weer eens wat zuiniger aan te doen aangezien een groot deel van mijn inkomen maandelijks verdwijnt in de supermarkt. En in kledingwinkels . Is daar ook een topic voor ?.

Ik heb gister de vriezer schoongemaakt en alles wat over datum was weggegooid. Toen voor 22 euries boodschappen gedaan bij EMTE en Aldi.

O.a. anderhalve kilo gehakt (EMTE 5,00).

Aldi: 2 stoplichten paprika a 69 cent per stuk, cr`eme fraiche (0,42) roomkaas knoflook (0,55), champignons (0,75), tomaten (0,99), geraspte kaas (1,19) en passata (0,29).

Daarvan gister gekookt en in de vriezer gezet:

- Twee bakken champignonroomsaus met gehakt voor over de pasta/rijst

- Een grote bak gehaktballetjes (voor verjaardagsfeestje volgende week)

- Twee bakken rode pastasaus van tomaat en geroosterde paprika''s

- Twee losse gehaktballen.

En voor vandaag staat al kant en klaar in de koelkast: pasta met gehaktballetjes en rode saus.

Voel me net zo tevreden als een eekhoorn die de wintervoorrraad heeft aangelegd .

Er liggen nog aardappelen en witlof en samen met de rest van de boodschappen hoef ik dan pas donderdag voor het eerst weer vers brood te kopen.

Mijn ervaring is dat Aldi en Lidl wel degelijk veel goedkoper zijn. Verder is het wel handig om meer winkels te bezoeken, maar dan alleen als je je in die andere winkels beperkt tot de aanbiedingen of de euroshopperachtigen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:dannas schreef op 23 juli 2011 @ 15:14:

Tjee, wat veel snacks en snaai. En maar vier soorten groenten en nauwelijks fruit. Dit is je lijst voor een hele week? Wat ongezond allemaal.

Ik doe 1 keer in de week boodschappen en bedenk dus ook een weekmenu vooruit. Ik was vanmorgen 120 euro kwijt, maar dan heb ik wel voor elke dag groente, 5 soorten fruit, sla, komkommer, tomaten enzo voor de sla die ik elke dag eet. En dan nog vlees, vis, pasta, aardappels, melk, margarine enzo. Ik koop ook elke week wel iets van schoonmaakspul voor het huis of voor het gezin. 120 euro was eigenlijk nog weinig, ik zit meestal op de 140 euro ofzo. Voor vier personen trouwens. En ik koop echt nooit pakjes en zakjes ivm met de koemelkallergie van mijn dochter.

Maar goed, vers eten, veel soorten groenten en fruit is gewoon duurder dan al die kant en klare bende. Sinds ik gezonder ben gaan eten ben ik een stuk meer in de supermarkt kwijt.Als je dat "vers"noemt, als jij 7 soorten groenten per week haalt, dat is dan aan het einde van de week niet vers meer hoor. Elke dag sla eten is sowieso slecht. En wie zegt dat je elke dag groenten moet eten? dat verzinnen de mensen toch echt zelf
quote:pipootje schreef op 31 juli 2011 @ 19:52:

[...]

Als je dat "vers"noemt, als jij 7 soorten groenten per week haalt, dat is dan aan het einde van de week niet vers meer hoor. Elke dag sla eten is sowieso slecht. En wie zegt dat je elke dag groenten moet eten? dat verzinnen de mensen toch echt zelfNiemand is verplicht om elke dag groente en fruit te eten, maar ik voel me toch een stuk beter sinds ik dat wel (in grote hoeveelheden) doe, dus ik geloof wel dat het beter is voor je gezondheid. Zeker nu ik kinderen heb zal ik ze zeker iedere dag groente en fruit aanbieden (of ze het opeten is een 2e).
quote:layla1969 schreef op 31 juli 2011 @ 20:54:

[...]

Niemand is verplicht om elke dag groente en fruit te eten, maar ik voel me toch een stuk beter sinds ik dat wel (in grote hoeveelheden) doe, dus ik geloof wel dat het beter is voor je gezondheid. Zeker nu ik kinderen heb zal ik ze zeker iedere dag groente en fruit aanbieden (of ze het opeten is een 2e).

Ik probeer ook om toch echt iedere dag groente te eten,fruit lukt niet altijd gewoon omdat ik het niet echt lekker vind.

Ik doe het nog wel eens in de blender en dan wat yoghurt erdoor dat vind ik dan weer wel lekker..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven