Geld & Recht alle pijlers

Hoe ziet jou boodschappen lijst eruit ?

23-07-2011 14:22 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben wel eens benieuwd naar jullie boodschappenlijstjes.

Zelf probeer ik altijd tussen de 50 en 70 euro per week te blijven en veel mensen om mij heen snappen dit niet echt, ik leg ze dan uit dat als je niet veel geld hebt ten eerste geen keus hebt en ten tweede erg creatief moet zijn. Wij hebben de afgelopen 1,5 a 2 jaar moeten leven van 1 salaris met 4 personen, wij hebben dit uitstekend gered en ik snap dan ook het ongeloof niet als je zegt rond te kunnen komen met 50 euro per week. Is dit echt zo gek ? Ik vind het zelf alleen maar makkelijker.

Maar goed, ik ben dus wel benieuwd wat jullie zoal uit gegeven aan boodschappen. Bij dit lijstje zitten momenteel wat extra dingen omdat we straks visite krijgen dus we zijn iets duurder uit dan normaal, maar we kunnen het ons nu wel veroorloven omdat ik sinds kort een baan heb.

Dus, we hebben deze week visite en dit is niet ons '' normale '' bodschappen lijstje, we halen normaal niet zoveel snacks enzo

Mijn lijstje voor deze week is dit:

Groot Blok kaas 4.44 euro

4 losse bananen 0.80 euro

6 stronken Witlof 1.70 euro

Sperziebonen 0.79 euro

Galiameloen 0.89 euro

Hele Watermeloen 1.79 euro

Broccoli 0.55 euro

Vleeswaren ( ham ) 0.73 euro

2 pakken kaas ( plakjes ) 3.94 euro

Gehaktballets 1.49 euro

Ceaser Salade 2.79 euro

Boeren Salade 2.35 euro

2 x kruidenboter 1.18 euro

Chocolade melk 2.98 euro ( 12 kleine pakjes )

Yogi perzik 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Yogi aardbei 1.29 euro ( 6 kleine pakjes )

Salami worstjes 1.49 euro

Doperwten+wortels 0.85 euro

Bockworsten 1.35 euro

Appelmoes 0.55 euro

Cola 1.69 euro ( 6 kleine flesjes )

Sinaasappelsap 3.75 euro ( 30 kleine pakjes, we zijn verslaafd hier aan )

Tortilla Wraps 1.19 euro

Kletskoppen 0.89 euro

Garfield Kinderkoek 1.29 euro

Kaaszoutjes 0.99 euro

Zeevruchten ( chocolade ) 1.69 euro

Koekjes ( kids ) 1.25 euro

Boterkoekjes 0.72 euro

10 witte afbak broodjes 1.39 euro

Kaaskoekjes 1.59 euro

Sultana 0.99 euro

WC Papier 3.09 euro

Luiers ( 52 stuks ) 7.19 euro

Reinigingsdoekjes 1.99 euro

Kipfilet 3.29 euro

Speklapjes ( gemarineerd ) 2.59 euro

Gehakt 1.99 euro

Mini Schnitzels 2.44 euro

Totaal: 73.25 euro

wij kopen bijvoorbeeld niet iedere week luiers en iedere week van die schoonmaak doekjes en zoveel lekkers.

Het enige wat ik zo nog ga kopen zijn drie broden voor 2 euro en die vries ik dan in.

Momenteel heb ik nog aardappels in de kast, melk, macaroni, eieren, boter en de standaard sausjes ed die je bv gebruikt om macaroni te maken oid.

Ik koop dus echt verder niets meer de rest van de week.
quote:thee schreef op 24 juli 2011 @ 23:50:

IBA heel graag! Dan ga ik nog even lobbyen op het forum of kijken of ik ergens in een winkel nog een pot met een code kan vinden maar geen idee hoe ik dat aan de pot kan zien... Bij AH al gekeken, daar staat niks van de actie op de potten.

Je hebt mail.

Het is op de wikkel duidelijk te zien hoor. Er staan zowel aan de voorkant als aan de achterkant ontbijtbordjes op afgebeeld. Aan de achterkant staat dan naast de actie-uitleg dwars op de verpakking een beetje een korrelig geprinte code.
Ik ga zo de deur uit om boodschappen te doen dus zodra ik terug ben zal ik het lijstje plaatsen.
Mijn boodschappenlijstje:

Lidl:

Handsinaasappels

Tomaten

Komkommer

Paprikamix

Yoghurt

Filet american

Eieren

Rundergehakt

Iets van een koekje voor bij de thee.

(vrijwel allemaal aanbiedingen)

AH:

Meergranenbrood

Nectarines

Kaas

Kipfilet voor op brood

Rundervinken voordeelpak

Grote zak aardappels

Boemboe

Cassavechips

Kipfilet voordeelpak

(ook veel uit de bonus)

Hiervan kan ik tot het weekend minstens eten voor 2 personen, want kruiden voor roerbakken, gehaktballen etc heb ik in huis, net als rijst. Wil nog even op de markt rondsnuffelen morgen voor bijvoorbeeld wortels, andijvi en meloen. Vriend eet trouwens wel meer brood, maar die vindt specifiek brood van de c1000 lekker dus dat koopt hij dan voor zichzelf (kom niet langs die winkel )

Moet nog wel even berekenen hoeveel ik kwijt ben, gok iets meer dan normaal omdat ik voordeelpakken heb gekocht en grote zak aardappels etc., maar daar kun je dan wel weer langer mee doen.

Ik ben eigenlijk normaal van het om de dag boodschappen doen, maar wil deze week de basisdingen gewoon nu halen, om aan te vullen met verse producten. Kijken of dat scheelt.
quote:elastiekje schreef op 25 juli 2011 @ 10:41:

Mijn boodschappenlijstje:

Lidl:

Handsinaasappels

Tomaten

Komkommer

Paprikamix

Yoghurt

Filet american

Eieren

Rundergehakt

Iets van een koekje voor bij de thee.

(vrijwel allemaal aanbiedingen)

AH:

Meergranenbrood

Nectarines

Kaas

Kipfilet voor op brood

Rundervinken voordeelpak

Grote zak aardappels

Boemboe

Cassavechips

Kipfilet voordeelpak

(ook veel uit de bonus)

Hiervan kan ik tot het weekend minstens eten voor 2 personen, want kruiden voor roerbakken, gehaktballen etc heb ik in huis, net als rijst. Wil nog even op de markt rondsnuffelen morgen voor bijvoorbeeld wortels, andijvi en meloen. Vriend eet trouwens wel meer brood, maar die vindt specifiek brood van de c1000 lekker dus dat koopt hij dan voor zichzelf (kom niet langs die winkel )

Moet nog wel even berekenen hoeveel ik kwijt ben, gok iets meer dan normaal omdat ik voordeelpakken heb gekocht en grote zak aardappels etc., maar daar kun je dan wel weer langer mee doen.

Ik ben eigenlijk normaal van het om de dag boodschappen doen, maar wil deze week de basisdingen gewoon nu halen, om aan te vullen met verse producten. Kijken of dat scheelt.Meloen is in de aanbieding bij de Lidl, althans hier was het in de aanbieding, voor een grote watermeloen ( hele ) betaalde ik 1.79 ( volgens mij ) en voor een galia meloen 0.89 cent
Bij C1000 hebben ze deze week ook een cantaloupe of galiameloen in de aanbieding voor ¤0,99..

En nu moet ik van mezelf toch echt de deur uit om boodschappen te doen..
IBA, heb je code binnen, dank je wel!
Ah thanks, ben gek op meloen! Moet nog richting winkel, dus dankjewel
Ik heb even wat non-food gehaald bij de Action:

- 2 verschillende soorten toiletblokken om uit te proberen

(4 stuks voor 1.45)

- 2 afwasborstels 1.10

- sponsjes 1.39

- wc reiniger 85 cent

En een volkorenbrood bij de bakker: 2.80 (erg duur, maar wij vinden bakkersbrood het allerlekkerste).

Mijn menu en lijst voor komende week moet ik nog maken.
quote:thee schreef op 25 juli 2011 @ 10:58:

IBA, heb je code binnen, dank je wel!Graag gedaan.
Ik kan mijn kassabon zo snel niet vinden maar ik heb gekocht:

witlof

sperzieboontjes

runderlapjes

spekreepjes

fricandeau (vleeswaren)

pak karnemelk

appels

fles cola

Bij de bakker een volkorenbrood.

Ik ben de komende dagen alleen dus ik heb niet veel nodig en nog genoeg in de vriezer en op voorraad.
Ja die fles cola is dan weer jammer, denk dat je beter had kunnen gaan voor de vers geperste sinaasappel sap ...

quote:Chantalo1984 schreef op 25 juli 2011 @ 13:12:

Ja die fles cola is dan weer jammer, denk dat je beter had kunnen gaan voor de vers geperste sinaasappel sap ...

Jamaar ik ben alleen hè deze week dus niemand ziet het..

Ik denk erover om een flinke borrel door die cola te gooien,dat mag want de kinderen zijn er niet..

Mijn dochter is bijna uit het vliegtuig met haar vader denk ik en zoonlief bivakkeert ook bij zijn vader dus...

Jaja 2 kinderen van 2 vaders het is me wat.
quote:superstar_2 schreef op 25 juli 2011 @ 13:33:

[...]

Jamaar ik ben alleen hè deze week dus niemand ziet het..

Ik denk erover om een flinke borrel door die cola te gooien,dat mag want de kinderen zijn er niet..

Mijn dochter is bijna uit het vliegtuig met haar vader denk ik en zoonlief bivakkeert ook bij zijn vader dus...

Jaja 2 kinderen van 2 vaders het is me wat. Jeetje wat een verstoord leven heb jij zeg
quote:Chantalo1984 schreef op 25 juli 2011 @ 13:36:

[...]

Jeetje wat een verstoord leven heb jij zeg

Ja die kinderen van mij daar komt niets van terecht dat is duidelijk.

Mijn dochter doet dan wel VWO ondanks het verstoorde gezin waar ze uit komt en ondanks dat ze geen Sterre heet maar toch..
Op de bon van de Lidl staat onderaan het aantal produkten wat je gekocht hebt. Voor vandaag waren dat 30 stuks (erg weinig, normaal 48) en ik was 43 euro kwijt. Normaal rond de 50-55 euro.

Heerlijk, twee kilo mosselen voor vijf euries.
quote:roosje4 schreef op 25 juli 2011 @ 13:45:

Op de bon van de Lidl staat onderaan het aantal produkten wat je gekocht hebt. Voor vandaag waren dat 30 stuks (erg weinig, normaal 48) en ik was 43 euro kwijt. Normaal rond de 50-55 euro.

Heerlijk, twee kilo mosselen voor vijf euries.Waaaaat, bij de Lidl ??? Yummie, heb gelijk trek
quote:superstar_2 schreef op 25 juli 2011 @ 13:42:

[...]

Mijn dochter doet dan wel VWO ondanks het verstoorde gezin waar ze uit komt en ondanks dat ze geen Sterre heet maar toch.. sorry moest even lachen. Wat zijn jullie heerlijk droog bezig op topics
quote:superstar_2 schreef op 25 juli 2011 @ 13:42:

[...]

Mijn dochter doet dan wel VWO ondanks het verstoorde gezin waar ze uit komt en ondanks dat ze geen Sterre heet maar toch.. Och nee inderdaad, met zo'n opleiding kom je natuurlijk nergens en dan nog een zo'n moeder erbij die een fles cola verkiest boven vers geperste sinaasappelsap ? ai ai ai ai ...
quote:elastiekje schreef op 25 juli 2011 @ 13:48:

[...]

sorry moest even lachen. Wat zijn jullie heerlijk droog bezig op topics ... Moet ook wel eens kunnen toch ? ..
@Yep, Chantolo, rennen voordat ze uitverkocht zijn.
Zoëven bij AH gekocht:

1 knip bruin

1 perla koffie goud (+ joker)

6 pakken Lu crackers

5 kg aardappelen (+ joker)

1 stuk maaslander (+ joker)

Totaal: 18,72.

Door dit topic kijk ik de bon na en zie dat de cassiere ipv 1 pak koffie er 2 aangeslagen heeft, en dat ze bovendien de jokerkorting niet ingetoetst heeft bij koffie en bij de maaslander kaas.

Schiet lekker op zo. Ik was nog wel zo tevreden dat ik die dingen geplakt had.

Dus teveel betaald:

285 (koffie) + 40 cent kaas = 325 eurocent.

Ik ga voortaan altijd meteen de bon nakijken.
Daarom kijk ik altijd de bon na, als ik nog in de winkel sta. Eenmaal thuis ben ik namelijk niet van plan om weer terug te gaan

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar maken jullie allemaal voor het boodschappen doen een lijstje? Ik doe eigenlijk alles uit mijn hoofd. Er zijn een aantal dingen die ik standaard elke week koop (melk, yoghurt e.d.) en in de winkel bepaal ik pas wat we die week gaan eten. Ik ben meestal tussen de 60 en 80 euro kwijt, we zijn met z'n drieën (twee volwassenen, dochter van 1,5)
quote:roosje4 schreef op 25 juli 2011 @ 13:49:

@Yep, Chantolo, rennen voordat ze uitverkocht zijn.

gaat niet

heb de auto niet en zit met twee kleine kids waarvan er eentje liever lui dan moe is en de ander nog in de kinderwagen ligt en niet op de fiets mee mag ( is pas 7 maanden ) en het is niet naast de deur dus ik moet het er maar mee doen dat ik het binnenkort ga eten ..
Wel verstandig om de bon in de winkel na te kijken. Ik ga overigens wel met mijn bon terug. Maar niet vandaag.

Ik maak meestal wel een lijstje, maar sommige dingen kies ik ter plekke. Zoals groente.
quote:Mundy schreef op 25 juli 2011 @ 14:12:

Daarom kijk ik altijd de bon na, als ik nog in de winkel sta. Eenmaal thuis ben ik namelijk niet van plan om weer terug te gaan

Ik heb het hele topic niet doorgelezen, maar maken jullie allemaal voor het boodschappen doen een lijstje? Ik doe eigenlijk alles uit mijn hoofd. Er zijn een aantal dingen die ik standaard elke week koop (melk, yoghurt e.d.) en in de winkel bepaal ik pas wat we die week gaan eten. Ik ben meestal tussen de 60 en 80 euro kwijt, we zijn met z'n drieën (twee volwassenen, dochter van 1,5)Nee ik maak geen lijstje, dat werkt bij mij niet, dan vergeet ik de helft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven