Geld & Recht alle pijlers

aldi/lidl versus 'gewone' supermarkt

31-07-2011 10:17 99 berichten
ik wil de zoveelste poging doen om wat goedkoper boodschappen te doen.

Ben een Aldi fan, maar aangezien ze daar niet alles hebben

ga ik vaak ook daarna nog naar een 'gewone' supermarkt.

Daar zit het hem dus net denk ik. bij de Aldi neem je (ik althans) altijd veel meer mee dan je van plan was. het kost geen drol, ze hebben lekkere dingen enz.

van de andere kant: spullen bij de Aldi kosten wel veel minder dan in de gewone supermarkt. (althans dat zou je denken. ik twijfel inmiddels of dat nog zo is. de gebroeders Albrecht zijn tenslotte ook niet helemaal op hun achterhoofd gevallen )

ik besef dat dit de zoveelste topic is over boodschappen enz, maar graag jullie visie/tips hoe ik wat goedkoper boodschappen kan doen...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel hier op de markt een fijne wagen staan met toiletartikelen hoor.

Ik gebruik altijd John Frieda SHampoo, is in de kruidvat 9,- per fles, en daar 4.- Doet precies hetzelfde (fantastische) werk voor mijn haar. Dus ik heb niet het idee dat er iets mis ismet die producten.

Verder vind ik Aldi brood ook echt heel erg goor, ik vind Euroshopperbrood ook smerig, maar nog te eten. Aldi Brood nee, ik pas. De afbakbroodjes vind ik wel heel lekker trouwens .
emaille,bij mij in de buurt is twee keer per week een vrij uitgebreide markt. Er zijn allerlei kramen en bij de ene kraam is het brood en groente/fruit veel duurder dan in de supermarkt, maar bij andere kramen juist een stuk goedkoper. Zelfde voor bloemen, eieren, aardappels. Vlees en vis weet ik niet want ik ben vegetariër. Maar op de markt moet je dus ook een beetje je weg vinden.

Voor mij scheelt het financieel behoorlijk. En de toiletartikelen die ik bij Action koop zijn gewoon van merken maar dan met spaans opschrift ofzo en ruiken misschien iets anders. Nou soit dan heb ik spaanse Dove, kan mij niet schelen.
quote:_Branwen_ schreef op 31 juli 2011 @ 11:07:

Als je toch naar 1 winkel wilt gaan, ga dan naar de AH. Euroshopper is idd goedkoop en de meeste van de Euroshopper producten zijn prima. Wat je niet van Euroshopper wilt neem je van het AH eigen merk; dat is ook niet duur. Ik kom altijd bij de AH en ik koop vrijwel alles van Euroshopper of AH eigen merk.

En ga idd 1 keer in de week voor de grote bups; en nog hooguit nog 1 keer voor verse producten. Maak van tevoren een lijstje en houd je daaraan.

Het vervelende van Euroshopper vind ik dat het geen A merk is. de goedkope produkten van Lidl en Aldi zijn bijna allemaal wel A merken. Dus, waar je bij AH voor moet bukken en zoeken, kun je bij Aldi en Lidl gewoon lukraak pakken.

Ik doe op een vaste dag in de week mijn boodschappen en probeer dan zoveel mogelijk in huis te halen. Voor de "extra" en "aparte" artikelen rij ik aansluitend even door naar een AH of een Jan Linders.
quote:Fame schreef op 31 juli 2011 @ 10:40:

Ik heb nog nooit bij een Lidl of een Aldi de eieren naast de salami zien staan.........

Hier ook niet. De eieren staan naast de melk aan de ene kant en suiker/bloem/bakproducten aan de andere kant.

Best logisch dus
quote:ladytruckster schreef op 31 juli 2011 @ 10:28:

Ben bij de Aldi 90 euro kwijt voor een hele week boodschappen,en bij andere(Appie,Jumbo enzo) 130...omdat ik teveel zie,en dat allemaal wil meenemen vooral.(de luxere dingen en impuls aankopen)

Alleen jammer dat het brood van de Aldi echt niet te vreten is.Smaken verschillen, ik ga juist naar de Aldi voor het brood, de vloerbroden, kadetjes, krentenbollen, suikerbrood, allemaal erg lekker vinden wij.
quote:norma_jeane schreef op 31 juli 2011 @ 10:55:

[...]

Het was maar een voorbeeld, ik vind alles gewoon zo ongeorganiseerd in die winkels.Ja, en? Dat is een kwestie van wennen! Ga er 3 x heen en je weet precies waar alles staat. Ik loop elke week mijn vaste route zodat ik niks mis.
quote:superstar_2 schreef op 31 juli 2011 @ 10:38:

Zo'n fantastische winkel vind ik de Aldi niet en goedkoper dan Appie ook niet als je bij Appie de euroshoppermerken neemt.

Ik vind de Aldi een grote rommelwinkel,maar goed dat is mijn gevoel bij Aldi.

Persoonlijk vind ik de Lidl een stuk beter ook wat betreft groente,fruit en vlees.De groenten van de Lidl zijn recent uitgeroepen tot een van de beste!
quote:pinks schreef op 31 juli 2011 @ 11:08:

emaille,bij mij in de buurt is twee keer per week een vrij uitgebreide markt. Er zijn allerlei kramen en bij de ene kraam is het brood en groente/fruit veel duurder dan in de supermarkt, maar bij andere kramen juist een stuk goedkoper. Zelfde voor bloemen, eieren, aardappels. Vlees en vis weet ik niet want ik ben vegetariër. Maar op de markt moet je dus ook een beetje je weg vinden.

Voor mij scheelt het financieel behoorlijk. En de toiletartikelen die ik bij Action koop zijn gewoon van merken maar dan met spaans opschrift ofzo en ruiken misschien iets anders. Nou soit dan heb ik spaanse Dove, kan mij niet schelen.Bij de Action moet ik ook niet te vaak komen , allemaal lekkere champoo en deo, merkspul maar stukken goedkoper. Id Dove en Axe ed.
Heerlijk, de Action. Ik heb er laatst een Piz Buin zonne-cooling-spray gekocht voor 2,99.

Bij Kruidvat kost dezelfde spray 16,99

Dan ben ik weer heel blij!
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 10:52:

[...]

Kortom, het zit hem niet in de winkels, maar in je koopgedrag/koop gedachten

eeeeeehhhhh ja eigenlijk wel...

denk trouwens niet dat ik de enige ben.

er is hier in de buurt net een nieuwe Jumbo geopend

waar iedereen heen gaat aangezien die winkel bekent staat om

de goedkopere a merken. (gek genoeg zag ik op super.nl dat de AH goedkoper is, en er was recent getest)

mjah als je vervolgens van alles in je karretje gaat smijten schiet het nog niet veel op...

wat ik trouwens vaak ook doe is van mn lijstje afwijken met het idee 'dat is vast voor volgende week'. denk dat dat ook niet zo handig is.....

Action is idd. een handige winkel maar ook weer niet vanwege de 'goedkope zooi'...

als je enkel koopt wat je nodig hebt is het wel echt voordeliger......

hihi misschien is het voor mij juist handig om niet naar een goedkope supermarkt te gaan maar naar een dure, dan houd ik me veel makkelijker aan mn lijstje
quote:pearle schreef op 31 juli 2011 @ 11:10:

[...]

Hier ook niet. De eieren staan naast de melk aan de ene kant en suiker/bloem/bakproducten aan de andere kant.

Best logisch dusMoet je wel weten hoe je pannekoekenbeslag maakt en niet van die kant en klare rotzooi altijd kopen.
Ik vind de Aldi niets. Af en toe ga ik er heen omdat het flink uit de buurt is, en bij mij is de Vomar om de hoek. Ik heb geen auto. Maar de turkse groenteboer is b.v. wel goedkoper dan de supermarkt qua, groenten, kruiden enz. Dan hebben we nog de zwarte markt, waar het vlees enz ook goedkoper is en ze een gevarieerder aanbod hebben met kruiden/pepers.

En de baklava is daar zo lekker.............

Helaas is bij ons de action weg, want dat scheelde behoorlijk, Maar als je gewoon oplet wat je koopt dan valt het mee. Persoonlijk ben ik niet zo dol op de spullen van de Aldi, en in het verleden werd mijn was grijs van het wasmiddel van de Aldi.
quote:Missphoebe schreef op 31 juli 2011 @ 11:23:

[...]

er is hier in de buurt net een nieuwe Jumbo geopend

waar iedereen heen gaat aangezien die winkel bekent staat om

de goedkopere a merken. (gek genoeg zag ik op super.nl dat de AH goedkoper is, en er was recent getest)

Nou en? wat is de toegevoegde waarde van het "niet de enige" zijn?

Als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?

Kortom, een flut argument om je eigen denkwijze te vergoeilijken
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:nicky_67 schreef op 31 juli 2011 @ 11:28:

[...]

Moet je wel weten hoe je pannekoekenbeslag maakt en niet van die kant en klare rotzooi altijd kopen. daar hebben ze hele leuke dingen voor uitgevonden. Dat noemen ze kookboeken, en anders is google nog altijd je vriendje.
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 11:39:

[...]

Nou en? wat is de toegevoegde waarde van het "niet de enige" zijn?

Als iedereen in de sloot springt, spring jij dan ook?

Kortom, een flut argument om je eigen denkwijze te vergoeilijkenongesteld?
Wat ik eigenlijk steeds zie terugkomen is dat als mensen naar meerdere winkels gaan, ze uit meerdere winkels 'extraatjes' meenemen. Je ziet 'nieuwe' dingen omdat het niet je vaste supermarkt is, en die neem je dan ook mee en dan ben je toch duurder uit.

Oplossing is simpel: dat niet doen.

Ik doe boodschappen op veel verschillende plekken (markt, turkse bakker, lidl, AH, Action, winkels die een aanbieding hebben) maar ik ga alleen voor wat ik wil hebben en laat me niet verleiden tot goedkope leuke extraatjes. Dan is het wel goedkoper om op veel verschillende plekken je boodschappen te halen.

Als ik in Kruitvat ben omdat daar het wasmiddel in de aanbieding is, neem ik niet meteen wat make up mee omdat het zo leuk uitgestald is. Als je dat soort dingen wel doet kan je beter gewoon je wasmiddel in de vaste super kopen inderdaad.
quote:Bergje65 schreef op 31 juli 2011 @ 11:44:

[...]

ongesteld?

Nope.

helemaal niet. Daar heb ik geen last (meer) van.

D'r zit alleen een hoog "ja maar" gehalte in de berichten. En een "ja maar" antwoord is in mijn ogen een "nee want...." antwoord.

Kortom, waarom nog energie stoppen in een vraag, als mensen antwoorden met "nee, want...."
quote:Bergje65 schreef op 31 juli 2011 @ 11:13:

[...]

Ja, en? Dat is een kwestie van wennen! Ga er 3 x heen en je weet precies waar alles staat. Ik loop elke week mijn vaste route zodat ik niks mis.Nee vind ik niet, ik heb het geprobeerd hoor omdat toen ik nog in Nederland woonde te lidl ongeveer 500 m van mijn huis was maar nee ik kan er gewoon niet aan wennen aan die winkel. Vind het 3 keer ruk. Maar goed, ieder z'n eigen mening.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik ga bijna altijd naar de aldi (als eerste) en naar de c1000 om de dingen te halen die ik bij de aldi niet kan vinden en/of niet lekker vind. Voornamelijk omdat deze 2 winkels op 500m afstand staan. Aldi vind ik een prettige winkel vooral om de prijs en veel keuze (in goedkope producten). Ah heeft ook euroshopper, maar er staan veel minder euroshopper producten in de ah dan in de aldi. Wel weer ontzettend veel luxe of apartere producten, maar die zijn weer erg prijzig. Dat is dan ook de reden waarom ik af en toe naar de ah ga, maar dan ben ik (logisch) veel meer kwijt.

Lidl vind ik op zich ook wel goed, maar veel verder weg, daarom kom ik er bijna nooit en weet ik niet zo goed wat ik wel/niet lekker vind daar.

Bij de aldi koop ik vooral de houdbare producten, de appels (die vind ik erg goed bij de aldi, er zitten nooit rotte tussen zoals ik bij andere supermarkten regelmatig meemaak), de bananen, paprika's, tomaten, achterham en de afbakbroodjes. Oh en de jongbelegen kaas.

Bij de c1000 haal ik het brood, de salami en veel van de 'extra' dingen, maar dat wisselt nogal per week.

Bij de turk haal ik ook wel eens wat, echt stukken goedkoper, maar dan moet je bijna dagelijks boodschappen doen en daar ben ik ook weer te lui voor.
oh en de keukenkruiden plantjes van de aldi vind ik ook veruit de beste, zit het meest aan en blijft het langst leven.
quote:Missprincesa schreef op 31 juli 2011 @ 11:59:

oh en de keukenkruiden plantjes van de aldi vind ik ook veruit de beste, zit het meest aan en blijft het langst leven.helemaal eens, vergeleken met die sprietige bosjes elders!
O even een vraagje tussendoor,scheelt weer een topic openen

Ik heb hier zo'n rond Turks brood liggen kan ik die zo met wat salami en kaas in de oven doen?

En moet ik hem in het geheel in de oven doen of kan dat ook door de helft want ik zie mezelf nog niet in mijn eentje zo'n heel brood naar binnen werken..
quote:superstar_2 schreef op 31 juli 2011 @ 12:17:

O even een vraagje tussendoor,scheelt weer een topic openen

Ik heb hier zo'n rond Turks brood liggen kan ik die zo met wat salami en kaas in de oven doen?

En moet ik hem in het geheel in de oven doen of kan dat ook door de helft want ik zie mezelf nog niet in mijn eentje zo'n heel brood naar binnen werken..

Gewoon datgene erafsnijden wat je nodig bent, en in de oven ermee :-D.

't maakt de oven niet uit hoeveel je erin doet

eet smakelijk!
quote:Missphoebe schreef op 31 juli 2011 @ 11:23:

[...]

Van ons dus wel en je wilde er toch juist vanaf?

quote:wat ik trouwens vaak ook doe is van mn lijstje afwijken met het idee 'dat is vast voor volgende week'. denk dat dat ook niet zo handig is.....Voor afgelopen week is minder handig hoor.
quote:jojanneke66 schreef op 31 juli 2011 @ 12:25:

[...]

Gewoon datgene erafsnijden wat je nodig bent, en in de oven ermee :-D.

't maakt de oven niet uit hoeveel je erin doet

eet smakelijk!Dankjewel ik ga meteen de oven aanzetten..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven