Vegetarisch kookboek

31-07-2011 14:45 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik nog een boekenbon heb liggen, en graag mijn kookrepetoire wil uitbreiden met wat meer vegetarische recepten zoek ik een kookboek met veel vegetarische recepten.

Het hoeft geen beginnerskookboek te zijn, koken is een hobby

Hebben jullie nog goede tips voor kookboeken? Ik kan zelf heel goed googlen, maar ik hoor graag wat jullie een aanrader vinden!
De Dikke vegetarier. Het standaardwerk. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Geen plaatjes, moet je ook even doorheen kijken.
De Dikke Vegetarier is geniaal!
Vegetarish eten is heel ongezond, je mist op die manier een hoop vitamines en mineralen.
De dikke vegetarier ziet er inderdaad goed uit!

Maar ik sta open voor nog meer tips!
quote:edgarstift schreef op 31 juli 2011 @ 15:04:

Vegetarish eten is heel ongezond, je mist op die manier een hoop vitamines en mineralen.

Volledige onzin. Je moet, zoals bij alles, weten wat je doet om te kunnen eten op zo'n manier dat je gezond blijft.

Een kookboek zoals de Dikke is daarvoor een goede start, want daar staan superveel vervangers in. Een lijstje erbij in het begin om te weten wat je per maaltijd nodig hebt en na een maand weet je precies hoe en wat.

Ik heb 5 jaar lang vegetarisch geleefd en ben daar niet ongezond van geworden.
Plenty van Yotam Ottolenghi (prachtig, kleurrijk!)

Vliegensvlug Vegetarisch van Nadine Abensur (alles uit dit boek is lekker)
Plenty ziet er ook goed uit, wordt nog lastig kiezen.
De Dikke Vegetarier, zonder meer. En wat n ontzettende bullshit dat vegetarisch leven ongezond zou zijn! Maar dat is n heel andere discussie ;)
Jaaaaa Plenty!!!

Heb ik de laatste weekenden wat recepten uit gemaakt (zie topic "Wat eten we vandaag"
quote:edgarstift schreef op 31 juli 2011 @ 15:04:

Vegetarish eten is heel ongezond, je mist op die manier een hoop vitamines en mineralen.Soit , al zou ze het kookboek willen om 1, 2, 3 of hoeveel dagen dan ook vega te eten. Ik heb maar 3 vega kookboeken (of tellen kookboeken over taarten, salades en toetjes ook mee?) en pas kort geleden van een forumster gehad dus weet geen titels verder.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Oh en ik heb ook nog 3 kookboeken over kaas nog, ook erg lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Nee, ik zoek echt meer iets voor voor- en hoofdgerechten, maar bedankt!
Maria Elia's "the modern vegetarian" / "eigentijds vegetarisch" in het Nederlands. Heerlijke recepten, spannende smaken, uitdagend om te koken.
Classic Vegetarian Cooking from the Middle East and North Africa

van Habeeb Salloum. Jammie, jammie!
Ik zou gaan voor de dikke vegetarier. Is toch wel 1 van de meest bekende vegetarische kookboeken.
O ja edgarstift? Welke dan precies?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven