Geld & Recht alle pijlers

Direct wonen, huursubsidie?

31-07-2011 15:41 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Is het mogelijk om via de huurwoningparticulier direct wonen huursubsidie te verkrijgen?

Wie huurt er hier via Direct wonen en hoe bevalt dat?

Groetjes
Je kunt huurtoeslag krijgen als de huur van een zelfstandige woning onder de 650 ligt en je inkomen niet te hoog is. Of je particulier huurt of via de woningbouw maakt niet uit, zolang je aan die eisen voldoet.
This is an unacceptable timeline
huursubsidie is afhankelijk van je inkomen en de hoogte van de huur, lady89, niet van wie je huurt.
Mmh heb gister hier ook iets over gevraagd, dacht toch echt dt als je van een zelfstandige huurt je geen subsidie krijgt, bij een huurmakelaar ook niet? Direct wonen is hetzelfde
maar ze vragen dat niet als je huursubsidie aanvraagt blssss, ze vragen naar het adres en de huur, hoe je aan je woonadres komt doet er niet toe.

( nu zullen veel woningen in de particuliere sector qua huur boven de grens liggen, dat is een andere kwestie )

ik huur particulier een appartement ( voor rond de 400 euro ) en ontvang huursubsidie, de belastingdienst weet niet eens wie de verhuurder is ( althans volgens mij hebben ze een kopie van mijn huurcontract en het huis is toevallig nog van dezelfde eigenaar maar als dat niet zo was, wisten ze het ook niet ).
Huursubsidie bestaat niet meer, huurtoeslag wel

Kijk eens op deze site:

http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/hoeveel.html
klopt lyt maar het is hetzelfde product toch, alleen onder een andere naam.
Ik huurde via direct wonen, maar heb er veel problemen mee. Het werkt heel raar, je betaald hun service kosten, borg en eerste maand huur. Als je eruit gaat dan moet je bij diegene van wie het huis is de borg terug vragen. Ze regelen niks voor je, alles moet je zelf doen met de eigenaar van het huis, terwijl je hun betaald om dat te doen.

Ze hebben ook mijn prive gegevens gegeven aan mensen die daar niks mee te maken hebben, en ik aangegeven had dat liever niet te hebben.

Zo nog vele andere problemen met hun, vind het een verschrikkelijke organisatie, het is alleen fijn dat je snel een huisje heb
ik zou TO ook aanraden te huren van een particulier of een woningvereniging zonder direct wonen in te schakelen, als ze tenminste niet heel veel haast heeft, de bijkomende kosten kun je beter in je eigen zak houden.

( ik heb zelf geen borg betaald, ik huur van mijn vader maar ik denk dat het met Direct Wonen altijd duurder is en het levert je ook nog eens ergernis op, geen goede deal dus ).
Voor huurtoeslag moet je ook een eigen voordeur hebben en idd inkomen en hoogte huur zijn van belang. Onder de 23 gelden andere normen, zie site belastingdienst (die trouwens heel makkelijk te lezen is).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven