Vieze broodjes

01-08-2011 15:14 115 berichten
Ik eet wel eens een broodje in de stad, bij Subway, HEMA, Pibo's, Bakker Bart.

Nu valt me op dat er niet overal hetzelfde met hygenie word omgesprongen. Bij Subway en Pibo's dragen degenen die de broodjes klaarmaken handschoenen, en rekent iemand anders de broodjes af (contact met geld). Bij de HEMA wordt een broodje / snack netjes met een tang gepakt (niet altijd), en wordt er door dezelfde persoon afgerekend. Bij Bakker Bart zijn het echte viezerikken, degene die je broodje klaarmaakt doet dit zonder handschoenen, rekent vervolgens ook af, krabt nog even aan neus / arm en gaat verder met het broodje van de volgende. :puke:

Ik heb bij bakker bart dus wel eens gevraagd of het betreffende meisje dat mijn broodje ging maken, even haar handen wilde wassen. Na een diepe zucht poedelde ze haar handen 2 seconden onder het water en ging vervolgens aan de slag. Ik ben weggelopen zonder broodje.

Ik heb geen smetvrees, maar vind het gewoon heel onhygiënisch dat er afwisselend contact is met geld en eten.

Welke broodjeszaken moet ik dus, naast bakker bart, nog meer mijden? Ben jij wel eens ziek geworden van zo'n broodje?
In Den Helder (naam mag ik niet noemen zeker?) heb ik jaren terug een broodje gegeten in een soort bistro'tje. Ik kon de keuken inkijken en zag de kokkin steeds haar vingers aflikken. Ik vroeg aan de dame die de drankjes kwam brengen of dat bekend was bij haar werkgever. Bleek het haar werkgever te zíjn!

Bah!
Alle reacties Link kopieren
Wil je niet afschrikken trouwens haha! Wil alleen maar zeggen dat het soms gewoon niet te doen is om constant je handen te wassen.
Je vindt het vies omdat je het ziet gebeuren. Maar het gebeurt natuurlijk overal. Ga je ook niet uiteten voordat je de keuken/koks hebt gezien? Wat denk je van alle producten die je koopt in de supermarkt, slager, bakker, etc. Al die producten zijn een keer in contact geweest met mensen. Dan kun je echt helemaal niets meer eten.

Maar ik vind het ook ranzig hoor, daar niet van
Ik ben er denk ik vrij makkelijk in en denk er vooral niet zo over na. Zo was ik mijn handen niet voordat ik m'n brood smeer of een koekje pak. En je wil echt niet weten wat er in keukens van restaurants gebeurt, dus daar denk ik dan ook maar niet over na. Soms wordt er wel heel krampachtig over gedaan.
Denk dat er veel meer viezigheid is in restaurants etc. Maar als ik het niet zie, dan heb ik er ook geen last van.
quote:bronte schreef op 01 augustus 2011 @ 16:14:

Denk dat er veel meer viezigheid is in restaurants etc. Maar als ik het niet zie, dan heb ik er ook geen last van.Dit dus.
Ik denk daar ook niet over na. Zo kan je wel bezig blijven. Want wie weet wat er met die handschoenen is gebeurd als de broodjessmeerder bij Bakker Bart ze aan doet?
quote:astrape schreef op 01 augustus 2011 @ 16:03:

[...]

Dat doet natuurlijk niemand. Kortom; het heeft allemaal weinig zin om je hier druk over te maken.

Het gaat er m.i. niet om dat je je druk maakt, maar het mag toch benoemd worden?

En wat ik al eerder zei, je moet soms ook dingen maar niet weten. Hoewel ik het niet kloppen vind, van mij mag er wel iets meer controle op zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
MyleneValerie, hoe doe jij dat, je katten weghouden van tafels en zo? De mijne mocht vroeger niet op de tafel, maar ze gaat er toch op als ik niet kijk...Het heeft geen zin meer :( Nuja, ik gebruik mijn tafels niet zo vaak. Woon alleen en heb niet de gewoonte aan tafel te eten. Word wel heel boos als ik ze heel af en toe op het aanrecht zie springen, dan gaat ze er gauw af, maar ik weet zeker dat ze het toch doet als ik er niet ben.

Mijn zus en haar man zijn nu momenteel in New York, ze volgen een opleiding van Subway (Subway university noemde ze het op fb, hihi)...Ze gaan een filiaal openen in Rotterdam. Gelukkig zijn ze ook heel erg netjes
Bij La Place in Den Haag hebben ze 's nachts ook heel veel kleine bezoekers!

http://www.dumpert.nl/med ... in_la_place_den_haag.html
Wij waren een keer op een strand evenement en daar stond zo'n patat kraam. Op het moment dat ik aan kom lopen zie de "kok"achter de patat kraam staan plassen (tegen zijn eigen kraam). Vervolgens gaat hij weer binnen en zo weer verder met patat bakken, broodjes smeren etc... bah
Ik maak me er niet druk over. Als ik brood ga smeren of eten was ik mijn handen niet, voor het avondeten klaarmaken wel en extra als ik bijvoorbeeld deeg ga kneden, met rauw ei of met vis aan de slag ga.

Maar bij broodjeszaken etc let ik er niet zo op en ik heb nooit ergens last van. Mijn eigen haren in mijn eten vind ik niet prettig of lekker, maar ik ga er mijn haar niet speciaal voor wegbinden. Het is niet dodelijk of zo hoor.
De Subway is meestal wel ok, maar ik ging een keer met een vriendin een broodje eten daar en een 1 a 2 uur later moesten we allebei ineens heel erg nodig naar de wc...
mooiedromen eeewwwww... en plassen tegen zijn eigen kraam??? Als hij zelfs niet geeft om de properheid van zijn eigen kraam (urinegeur en zo bah)....
quote:LolitaLempicka schreef op 01 augustus 2011 @ 16:16:

MyleneValerie, hoe doe jij dat, je katten weghouden van tafels en zo? De mijne mocht vroeger niet op de tafel, maar ze gaat er toch op als ik niet kijk...Het heeft geen zin meer :( Nuja, ik gebruik mijn tafels niet zo vaak. Woon alleen en heb niet de gewoonte aan tafel te eten. Word wel heel boos als ik ze heel af en toe op het aanrecht zie springen, dan gaat ze er gauw af, maar ik weet zeker dat ze het toch doet als ik er niet ben.

Mijn zus en haar man zijn nu momenteel in New York, ze volgen een opleiding van Subway (Subway university noemde ze het op fb, hihi)...Ze gaan een filiaal openen in Rotterdam. Gelukkig zijn ze ook heel erg netjes

Uhm, van jongs af aan mocht het al niet, niet op de wandtafel, niet op het aanrecht, eettafel en salontafel. Concequent blijven. Tot nu toe kan ik meestal zelfs eten op tafel laten staan wat ze lusten. Heel heel soms vergeet ik iets. Katten krijgen ook nooit iets dus bedelen doen ze nooit, behalve bij een vriendin die ze altijd lekkers geeft. Maar ze zien gelukkig het verschil dat het bij mij niet mag en bij haar wel.

Toen Kane een week of 6 was heeft hij 1 keer een gehaktballetje gestolen toen ik naar het toilet was, (na het handen wassen ) wel eerst een foto gemaakt dat hij het balletje stal.

Ach mijn katten zijn soms ook boefjes hoor maar dat is meer dat ze in de nacht hun zak met harde kattenbrokken hadden geopend en van hebben gegeten.

En omdat ze altijd zo lief zijn kan ik dan ook niet heel kwaad worden als er een ongelukje gebeurd. Ik heb 3 (b)engeltjes
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:mooiedromen schreef op 01 augustus 2011 @ 16:18:

Wij waren een keer op een strand evenement en daar stond zo'n patat kraam. Op het moment dat ik aan kom lopen zie de "kok"achter de patat kraam staan plassen (tegen zijn eigen kraam). Vervolgens gaat hij weer binnen en zo weer verder met patat bakken, broodjes smeren etc... bah Oh wat erg. Ik moet er bij mannen niet aan denken hoor bij geen handen wassen en dan een broodje brie maken.
ignorance is bliss in deze dus hè, ik probeer er niet teveel bij na te denken (broodjeszaak,pepermuntjes in een restaurant,hapjes op een verjaardag) maar als ik verhalen hoor over haren in het eten heb ik ineens helemaal geen trek meer..

quote:Mylene_Valerie schreef op 01 augustus 2011 @ 16:28:

[...]

Uhm, van jongs af aan mocht het al niet, niet op de wandtafel, niet op het aanrecht, eettafel en salontafel. Concequent blijven. Tot nu toe kan ik meestal zelfs eten op tafel laten staan wat ze lusten. Heel heel soms vergeet ik iets. Katten krijgen ook nooit iets dus bedelen doen ze nooit, behalve bij een vriendin die ze altijd lekkers geeft. Maar ze zien gelukkig het verschil dat het bij mij niet mag en bij haar wel.

Toen Kane een week of 6 was heeft hij 1 keer een gehaktballetje gestolen toen ik naar het toilet was, (na het handen wassen ) wel eerst een foto gemaakt dat hij het balletje stal.

Ach mijn katten zijn soms ook boefjes hoor maar dat is meer dat ze in de nacht hun zak met harde kattenbrokken hadden geopend en van hebben gegeten.

En omdat ze altijd zo lief zijn kan ik dan ook niet heel kwaad worden als er een ongelukje gebeurd. Ik heb 3 (b)engeltjes Bij mij mocht het ook niet van jongs af aan... maar ze bleef er op gaan. En omdat ik had gelezen dat ze het toch doen als je er niet bent... en ze gaan zelf snel weg als ze je zien, dus voor hun is het dan enkel een "misdaad" als jij in de buurt bent. Of zoiets.
Hmm ik ben toch meer pro weerstand dan zo smetvreezerig :D
quote:jo12345 schreef op 01 augustus 2011 @ 16:17:

Bij La Place in Den Haag hebben ze 's nachts ook heel veel kleine bezoekers!

http://www.dumpert.nl/med ... in_la_place_den_haag.html

Ik weet in een boekhandel in CS Adam die snoep verkoopt dat er ontelbare muizen over het snoep loopt. Ik denk helaas niet dat ik snel nog daar in de avonduren moet zijn als die zaak gesloten is maar mocht het zo zijn dan neem ik mijn fototoestel mee en probeer ik het ook op te nemen.
quote:Redhair schreef op 01 augustus 2011 @ 15:55:

Ook een goede vraag, Welpie.

Ik maak me echt niet druk om zulke dingen. Van een beetje bacteriën ga je normaal gesproken niet dood.

Ik heb zelf een auto-immuunziekte van bovenstaande voorbeelden ga ik weliswaar niet dood, maar kan ik wel in het ziekenhuis belanden. Ik weet ondertussen waar ik wel en niet naartoe moet (wel Subway, niet Bakker Bart) en vooral in het buitenland probeer ik ook naar de bekende betrouwbare ketens te gaan. Is soms wel jammer, zit je in een buitenlandse stad en ga je nog naar de Subway of de Mac (ben daar geen grote liefhebber van maar ze werken wel hygiënisch) maar dat heb ik wel over voor mijn gezondheid. Hygiëne heeft trouwens weinig te maken met prijsklasse, heb ik gemerkt. De kantine van mijn sportvereniging (waar ik regelmatig zelf in de keuken sta) is brand- en brandschoon, terwijl ik ook eens een blik in de keuken heb mogen werpen van een behoorlijk duur restaurant ...

Ik kan ook niet goed tegen het gelieg van het personeel in veel horeca-zaken (is ws weer een ander onderwerp maarja). Dan vraag ik bijvoorbeeld aan de bediening of de geserveerde truffelmayonaise huisgemaakt is of uit de fabriek is. Vanwege mijn aandoening mag ik geen huisgemaakte mayo ivm rauw ei. De mayo was gewoon uit een pot, werd mij verzekerd. Bij de volgende tafel staat ze uitgebreid op te scheppen over de huisgemaakte truffelmayo ...
Ehh.. De Mac hygeniënisch? Daar vooral probeer ik er niet aan te denken wat er achter de schermen met mijn hamburger gebeurt.
quote:heavenorhell schreef op 01 augustus 2011 @ 16:44:

[...]

Ik heb zelf een auto-immuunziekte van bovenstaande voorbeelden ga ik weliswaar niet dood, maar kan ik wel in het ziekenhuis belanden. Ik weet ondertussen waar ik wel en niet naartoe moet (wel Subway, niet Bakker Bart) en vooral in het buitenland probeer ik ook naar de bekende betrouwbare ketens te gaan. Is soms wel jammer, zit je in een buitenlandse stad en ga je nog naar de Subway of de Mac (ben daar geen grote liefhebber van maar ze werken wel hygiënisch) maar dat heb ik wel over voor mijn gezondheid. Hygiëne heeft trouwens weinig te maken met prijsklasse, heb ik gemerkt. De kantine van mijn sportvereniging (waar ik regelmatig zelf in de keuken sta) is brand- en brandschoon, terwijl ik ook eens een blik in de keuken heb mogen werpen van een behoorlijk duur restaurant ...

Ik kan ook niet goed tegen het gelieg van het personeel in veel horeca-zaken (is ws weer een ander onderwerp maarja). Dan vraag ik bijvoorbeeld aan de bediening of de geserveerde truffelmayonaise huisgemaakt is of uit de fabriek is. Vanwege mijn aandoening mag ik geen huisgemaakte mayo ivm rauw ei. De mayo was gewoon uit een pot, werd mij verzekerd. Bij de volgende tafel staat ze uitgebreid op te scheppen over de huisgemaakte truffelmayo ...

Maar dat is ook een ander verhaal. De meeste mensen hebben echter geen reden om zo paniekerig om te gaan met eten, je lichaam kan normaliter best wat hebben.

Wat betreft je laatste zin, kan het niet zijn dat de gewone mayo uit pot kwam, maar de truffelmayo wel vers was?
quote:De mayo was gewoon uit een pot, werd mij verzekerd. Bij de volgende tafel staat ze uitgebreid op te scheppen over de huisgemaakte truffelmayo ...

huisgemaakt betekent vaak kant-en-klaar + toevoeging...

een buurman vertelde trots tijdens een etentje dat hij de satesaus zelfgemaakt had: pindakaas + melk....

sorry off topic
Heb in een ver verleden stage gelopen bij de Mac, daar zijn ze echt niet hygienisch hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven