Mode & Beauty alle pijlers

Welke geur draag jij vandaag?

03-11-2010 10:44 3044 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier gezellig mee over parfum!

Een aantal leuke links:

Poederachtige parfum

Top-3 van jullie favoriete geuren

Veel plezier!

Toevoeging Viva Angel3 op 07-12-2010 23:45u; belangrijk!

Aanvullende regels/ afspraken

* Alle off-topic posts, persoonlijke aanvallen, verwijzingen naar zaken die spelen búiten het forum, etc. worden beschouwd als provocatie en een schending van de forumregels en worden direct opgevolgd door een ban conform banbeleid.

Let op: het banbeleid is gewijzigd. De eerste ban is 24 uur, de tweede 48 en de derde is permanent.

*Let wel: het off-topic reageren op off-topic berichten (dus: je laten provoceren) is eveneens off-topic en wordt op dezelfde wijze bestraft.

* Posts die tegen deze regels en/of de gewone forumregels ingaan, kunnen worden getoverstaft waarnaar gepaste actie zal worden ondernomen.

* Het posten vanachter een proxyserver leidt tot directe permanente blokkade, waarover niet wordt gemaild.

* In dit topic is iedereen welkom. Het uitsluiten van mensen wordt niet getolereerd.

* Een niche-geuren topic is toegestaan, onder exact dezelfde regels. Meerdere algemene parfumtopics zijn niet toegestaan.

Het is prima dat jullie over parfum posten. Parfum is leuk en (veelal) lekker en daarom een prima onderwerp om lekker over te schrijven. Wat niet zo prima is, is dat oude vetes blijkbaar nog steeds onderhuids doorspelen. Het maakt me niet uit wáár jullie dat uitvechten, maar op het Viva forum wordt het uitvechten daarvan niet getolereerd.

Voor de nieuwe parfumschrijvers:

Ik kan me voorstellen dat deze openingspost jullie afschrikt. Laat je er niet door weerhouden om lekker over geuren te schrijven. Degenen die langer meeschrijven, weten waar deze regels vandaan komen.
Goedemorgen !

Nou ik heb hem hoor !! Escada- magnetism!!! Helaas geen korting, was gewoon 37,55 kwijt, maar okee jammer dan! was het laatste flesje, ik heb gewoon de 25 ML genomen, anders staat het toch maar te vergaan. Overing ik vind hem helemaal niet zo heel lang blijven hangen, athans ik ruik hem nu nog wel, gisteravond opgespoten, maar niet overdreven. Bij mij ruikt hij heel erg naar caramel met wat zurigs van de bessen en heel erg veel patchoulli, heel apart geurtje.

Steph, ik woon in de omgeving van R'dam. Maar het is helemaal geod gekomen hoor ik heb meteen toen de zon doorbrak, mijn loopschoenen aangedaan en ben 2 uur aan de wandel gegaan met tussenstop de ici Klinkt overings goed een tuin, ik heb 2 beton balkonnen

Dalida, toch bedankt voor het melden, maar ik had dus pech... ach ik koop de laatste tijd bijna geen geurtjes meer, de laatste waren bij YR, maand geleden nu. Ik ebn toch wel heel happy dat ik hem nu al heb, dat behoud mij Zondag niet om toch nog te shoppen bij de parfumstores in R'dam kijken kijken maar dan niet meer kopen !

Vandaag in: Escada-Magnetism.

Fijne dag!

X
hoi hoi,

Vandag in sacrebleu intens van Nicolai, je kunt wel ruiken dat het van de familie Guerlain is.

Heerlijk weer je omschrijvingen dakini-fee, je hebt een gave.

Schrikt je poes niet Marnie2 als je er een geurtje opspuit?

Geniet van het weer, de geuren en de haren verslindende stofzuigers hier.
Goedemorgen!

In Clean Fragrance Clean vandaag

Dalida nee ik ruik er geen rum in, jij wel..? Het is een heerlijke geur he?

Girl gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!

Jij rook gister ook lekker Berteke!

Fijne dag!
Goedemorgen dames

Dalida, de Dark Aoud is ook zo weg op mijn huid. De Moon Aoud blijft langer hangen bij mij.

Girl, gefeliciteerd met je nieuwe aankoop! En kijken en ruiken is ook leuk toch, kopen hoeft niet (ik heb alleen altijd wat minder controle over mezelf tav dat punt )

Dank je Taylor, jij ruikt lekker vandaag

Ik heb net hardgelopen in Santa Maria Novella - Aqua di Cuba

Ga zo douchen en dan in Brecourt Paris - Agaressence

Topnote: Saffron, Oleander, Black Currant, Plum, Agarwood (Oud)

Heartnote: Tuberose, Rose, Ylang-Ylang

Basenote: Agarwood (Oud), Woods, Nagarmotha, Spikenard (Jatamansi), Amyris, Sandalwood, Civet

Fijne dag!
Ik wentel mij deze morgen in mijn nieuwste aanwinst;

Cartier - de Lune

Cartier de Lune door Cartier is een houtachtige, musk geur voor vrouwen. Het parfum van Cartier werd in 2011 op de markt gebracht en de parfumeur is Mathilde Laurent. De topnoten zijn: roze peper en jeneverbes. Middennoten zijn kamperfoelie, roos, lelietje-van-dalen en cyclamen. De basisnoten zijn bosachtige notities en musk. De flacon van het parfum Cartier de Lune heeft een simpele maar klassieke uitstraling. Het mooie aan de flacon is de kleur, die van onderuit (zeeblauw) verkleurt naar een mooie strakke witte kleur.

Helemaal mijn tiepe geur. Ik heb ook Hermès - Un Jardin sur Le Nill in de kast staan.
Heel vreemd, had vanmorgen stukje geschreven hier over M/Mink. Opeens verdwenen. Daarom even een korte versie.

Vandaag in M/Mink van Byredo. De geur doet in het begin denken aan Blokinkt, aan terpentine, aan monoprints en litho's. Na een tijdje stijgen de warme geurtonen op. De geurengoeroe omschrijft het als druppels zweet van een dier in een pels. Smelly omschrijft het in haar artikel over Mink als zijnde "het beest met bloeddoorlopen ogen". Op Basenote's zijn er mensen die deze geur als zeer sensueel ervaren. Hebben het over het perineum en andere menselijke lichaamsdelen in deze omstreken.

Voor mezelf doet deze geur me denken aan Amy Winehouse, rauw, puur, een prachtig gezongen lied gevat in Mink.
Goedemiddag dames,

Girl, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, leuk!

Veel snuffelplezier zondag, nieuwe geuren ontdekken is altijd fijn, ook zonder iets te kopen!

Taylor, nee, ik ruik vrijwel geen rum in SJP NYC, ik ruik voornamelijk aardbeien. Ook lekker!

Berteke, jammer dat Dark Aoud bij jou ook snel vervliegt... dat ben ik eigenlijk niet gewend van de Montale geuren, meestal blijven ze erg lang hangen.

Nastik, wat een mooie nieuwe aanwinst, ik ken hem nog niet, zal snel eens gaan snuffelen! Un Jardin Sur Le Nil staat hier ook in de kast, erg lekker!

Vandaag in Frapin 1697 Parfum Absolu - Frapin.

Fijne dag!

(-)
Hoi hoi,

Girl , veel fun zondag met snuffen !l Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ,misschien extra spuiten.

Nastik,klinkt goed De Lune ,ben gek op Must ,zeker ook op mijn lijstje

Berteke ,thats the spirit ,goed gegeurd hardlopen ,super hoor !

Vandaag in Sun Jil Sander .

nog een fijne avond ,!!

Plom
Goedemiddag,

Dalida, ik heb al doorgegeven dat je mijn mailadres mag hebben.

Girlxxx, raar dat idd Magnetism op de ene huid wel lang blijft en op de andere juist minder lang. Balen geen korting meer. Gefeliciteerd met je aankoop.

Vanochtend de Magnetism opgehad, daarna de tuin in (konijnenpoep scheppen oa), douchen en nu DKNY-be delicous op.

fijne dag nog
Een roos is een roos, is een roos, is een roos. Aldus Gertrude Stein.

"Une Rose" van Frederic Malle doet me aan dit gedicht denken. Een pracht van een rozengeur gemaakt door Edouard Flechier. Hij gaf ons ook Nahema van Guerlain en La Nuit van Paco Rabanne. Une Rose begint als een "in your face" rozengeur. Bedriegelijk eenvoudig. Hoe langer hij op je huid zit, hoe groter zijn doornen groeien.

Luca Turin noemt het een boze roos. Karanal zorgt hiervoor, een nota dat ruikt naar urine. Dit gecombineerd met het truffelakkord geeft het effect van modder, aarde, duisternis. Een oncompromisloos parfum, een vurige boosaardige Carmen danst op je huid.

Vanavond draag ik haar.
P.S De Bodybutter van "Une Rose" ruikt 12 uur lang. Zeer verzorgend. Doushen en slapen in deze bodybutter is de hemel.
Steph, ik heb je vriendenverzoek geaccepteerd en als het goed is heb je inmiddels een e-mailtje van mij gekregen?

Berteke, dank je wel voor alle geweldige proefjes, echt super! Ik heb Harâm van Brecourt en L'Antimatière van LesNez al even getest, ik vind ze allebei heerlijk!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-07-2011 13:44
Reden: spam
% gewijzigd
quote:dalida schreef op 28 juli 2011 @ 18:40:

Steph, ik heb je vriendenverzoek geaccepteerd en als het goed is heb je inmiddels een e-mailtje van mij gekregen?

Berteke, dank je wel voor alle geweldige proefjes, echt super! Ik heb Harâm van Brecourt en L'Antimatière van LesNez al even getest, ik vind ze allebei heerlijk!

Ik heb geen e-mail van je gekregen behalve het vriendschapsverzoek van de viva dan. Het viva-forum heeft mijn gmailadres als het goed is krijg jij dat vandaag of morgen.

Slaap lekker allemaal
Goeiemorgennnnnnnnn

Berteke, nou dat heb ik dus ook, no controlle!! en zeker nu ik een geur met rum hier hoor... zucht!

Dalida, ik ben ok gek van rum in parfums, of ander soort sterke drank. geeft iets extra sterkte iets jazzy/warm rookerigs achtigs... beetje vaag hoe ik het omschrijf, maar kan het niet anders

Ik zet hem op het to smell lijstje! Hopelijk als hij lekker is, niet te duur is en dat hij er ook niet uit gaat! Ik ben heel zuinig op mijn SJP Covet parfum !

Steph, idd raar... nu blijven geurtjes slecht op mijnhuid plakken, daarom houdt ik van wat zwaardere zoete geuren.

Vandaag: Black-bulgari.

Fijne dagggg!

X
Vandaag draag ik met trots Nasomatto China White !
Goedemorgen,

In Ultraviolet Summer Pop - Paco Rabanne vandaag

Fijne dag!
Goedemorgen,

Steph, oké, ik wacht het af.

Girl, nee hoor, geen vage omschrijving, klopt helemaal! Je ruikt weer heerlijk, ik twijfelde vanmorgen tussen Dzing!, Black en Musc Ravageur, het is die laatste geworden.

Vandaag in Musc Ravageur - Frédéric Malle.

Fijne dag!

Hoi hoi,

Hier hebben ze vanmiddag de 10 en 15 kilometer skeeleren, ik ging altijd kijken maar heb besloten maar eens mee te doen. Dan maar meteen 15 kilometer op de skeelers,echt gezellig lijkt me dat.

En tegen de zweetgeur die vanmiddag zeker komt maar flink veel MKK opgedaan,altijd goed
Dag allemaal,

Girl, haha, dat is altijd zo he, wil je even niets kopen, lees je weer over een geur die je net wat lijkt Ik heb straks 3 a 4 jaar lang een koopstop, maar voor een erg goed doel, dus ik ben er niet rouwig om

Dalida, graag gedaan Lekker zijn ze he, ben er ook erg blij mee Prachtige geuren vind ik.

Plom,

Ik ben vandaag in Boadicea The Victorious – Passionate

Top notes - Citrus fruits

Middle notes - Rose, Lily, Jasmin

Base Notes - Oud, patchouli and vanilla

Voor mij is deze geur de vertaling van puur genot.

Fijne dag nog
Dalida, jij ruikt trouwens lekker vandaag
Beauties, wauw 15km skeeleren

Geen geur opgedaan, bij de kapper doen ze nog altijd iets op mijn haar dat zalig ruikt (vergeten te vragen wat het is).

Prettige dag allemaal
Goedemiddag

Dalida, hihi fijn that you understand moiiiii

Berteke, intressante namen, ik kom echt niet verders dan de bekende namen.... maar denk dat jou parfum merken wel wat hoger liggen ? klinkt iig heerlijk de noten!

Steph, bel ze op weet je het meteen wat ze in je haar hebben gemieterd doe ik ook altijd, en ik ben dan zo'n sucker die het nog koopt ook

Taylor, zou jij mij kunnen vertellen waar SJP NYC te koop is ? ik was even in mijn durp, maar kon het niet vinden, is het wel bij Sephora of de grotere parfumarieen verkrijgbaar ?? Zondag ga ik R'dam in.

Goed ik heb in de planning voor vanavond: Eau de peu van Montana.

Fijne avond!

X
Goedemiddag allemaal,

Girl xxx ,super geur !! Mooie fles .Nog meer in de planning met deze geur op voor vanavond ..?

Berteke,puur genot is nooit verkeerd,dus je zult lekker ruiken !

Steph , als je haar maar lekker ruikt ..Ik spuit bijna elke dag wat ook in mijn haar ,parfum bedoel ik .

Voor de sportster(s) onder ons ,respect !

Doe vandaag met je mee Taylor maar dan zonder Summer Pop.

Dus Ultraviolet EDP van Paco Rabanne,lekker

Een hele fijne avond !

liefs,

Plom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven