digitenne en Duitse zenders
dinsdag 2 augustus 2011 om 07:17
Een vriendin van mij woont 1 straat verderop. Bij het herinstalleren van haar digitenne van KPN kwamen er ineens Duitste zenders op. Ik helemaal happy, ben in Duitsland opgegroeid, en wil graag wat Duitse zenders, mis dat echt met digitenne. Wat ik ook doe, IK krijg geen Duitse zenders met herinstalleren . Weet iemand hoe dit zit? Zijn er meer mensen die Duite zenders kunnen ontvangen met digitenne van KPN?
dinsdag 2 augustus 2011 om 09:28
Ja hier!! Wij hadden eerst schotel, maar toen de ontvanger het begaf zijn we overgestapt op Digitenne. Ik kijk ook veel duitse zenders, wonen vlakbij de Duitse grens.
Maar bij het installeren met de binnenantenne vonden we er bijna geen, en die we vonden waren van te slechte kwaliteit om naar te kijken. (blokjes in beeld)
De buurvrouw ontving wel alle duitse zenders normaal!
Dus toen heb ik naar KPN gebeld, en gezegd dat ik slecht beeld had en boden ze me een gratis buitenantenne aan. Die ontvangt veel makkelijker en beter het tv signaal.
Die werd de volgende dag dus al bezorgd. Toen was het even zoeken waar hij het beste hing, en toen hadden we dus alle duitse zenders.
Dus ik zou even naar KPN bellen en zeggen dat je slecht beeld hebt!
Maar bij het installeren met de binnenantenne vonden we er bijna geen, en die we vonden waren van te slechte kwaliteit om naar te kijken. (blokjes in beeld)
De buurvrouw ontving wel alle duitse zenders normaal!
Dus toen heb ik naar KPN gebeld, en gezegd dat ik slecht beeld had en boden ze me een gratis buitenantenne aan. Die ontvangt veel makkelijker en beter het tv signaal.
Die werd de volgende dag dus al bezorgd. Toen was het even zoeken waar hij het beste hing, en toen hadden we dus alle duitse zenders.
Dus ik zou even naar KPN bellen en zeggen dat je slecht beeld hebt!
dinsdag 2 augustus 2011 om 09:59
Ik heb speciaal voor die Duitse zenders een schotel genomen.
Ziet er niet zo charmant uit, maar heb het zo min mogelijk zichtbaar laten plaatsen op het dak.
Heeft mij zo een 50 euro gekost voor een kleine zwarte.
Die grote witte schotels zijn 30 euro.
Ben helemaal happy met al die Duitse zenders
(Alleen niet met mijn schoonmoeder die vaker langskomt om naar de Marokkaanse zenders te kijken *geintje* ).
Dus wel een aanrader zo een schotel.
Ziet er niet zo charmant uit, maar heb het zo min mogelijk zichtbaar laten plaatsen op het dak.
Heeft mij zo een 50 euro gekost voor een kleine zwarte.
Die grote witte schotels zijn 30 euro.
Ben helemaal happy met al die Duitse zenders
(Alleen niet met mijn schoonmoeder die vaker langskomt om naar de Marokkaanse zenders te kijken *geintje* ).
Dus wel een aanrader zo een schotel.
dinsdag 2 augustus 2011 om 10:43
quote:Danayla schreef op 02 augustus 2011 @ 07:17:
Een vriendin van mij woont 1 straat verderop. Bij het herinstalleren van haar digitenne van KPN kwamen er ineens Duitste zenders op. Ik helemaal happy, ben in Duitsland opgegroeid, en wil graag wat Duitse zenders, mis dat echt met digitenne. Wat ik ook doe, IK krijg geen Duitse zenders met herinstalleren . Weet iemand hoe dit zit? Zijn er meer mensen die Duite zenders kunnen ontvangen met digitenne van KPN?
heb je al geprobeerd handmatig naar de kanalen te zoeken ?
op de site van digitenne vind je denk ik vast wel een overzicht met de kanalen/frequenties. jij moet dezelfde zenders kunnen ontvangen als je vriendin die dichtbij woont
heb je al geprobeerd handmatig naar de kanalen te zoeken ?
op de site van digitenne vind je denk ik vast wel een overzicht met de kanalen/frequenties. jij moet dezelfde zenders kunnen ontvangen als je vriendin die dichtbij woont
dinsdag 2 augustus 2011 om 12:47
Dank voor de tips. Ontvangst is sowieso slecht, dus iid maar bellen voor een buiten atenne. Moet je die dan dor je kozijn boren ofzo, trouwens? Heb geen idee hoe zo'n ding eruit ziet of hoe je t aansluit...
We wonen 30 km van de grens, maar die vriendin woont hemelsbreed 30 meter verderop en heeft dus de duitsers... Herinstalleren ed helpt bij mij allemaal niks.
We wonen 30 km van de grens, maar die vriendin woont hemelsbreed 30 meter verderop en heeft dus de duitsers... Herinstalleren ed helpt bij mij allemaal niks.
woensdag 3 augustus 2011 om 19:54
Wij hebben ook gekozen voor een schotel hadden eerst ziggo, maar daar werden steeds meer Duitse zenders voor andere zenders verruild. Nu bij een andere aanbieder canal digitaal en daar kreeg je voor 80 een schotel, gratis installatie en internet plus bellen voor 30 per maand. Daar was ik bij KPN al meer dan 60 euro voor kwijt. Moet inderdaad wel aan je gevel bevestigd worden, wij hebben een klopboor dus dan maakt het niet uit waar. Bij een huurhuis weet ik het niet maar ik neem aan dat je niet zomaar overal gaten mag boren?
woensdag 3 augustus 2011 om 19:55
quote:fozzybeer schreef op 03 augustus 2011 @ 19:54:
Wij hebben ook gekozen voor een schotel hadden eerst ziggo, maar daar werden steeds meer Duitse zenders voor andere zenders verruild. Nu bij een andere aanbieder canal digitaal en daar kreeg je voor 80 een schotel, gratis installatie en internet plus bellen voor 30 per maand. Daar was ik bij KPN al meer dan 60 euro voor kwijt. Moet inderdaad wel aan je gevel bevestigd worden, wij hebben een koophuisr dus dan maakt het niet uit waar. Bij een huurhuis weet ik het niet maar ik neem aan dat je niet zomaar overal gaten mag boren?
Wij hebben ook gekozen voor een schotel hadden eerst ziggo, maar daar werden steeds meer Duitse zenders voor andere zenders verruild. Nu bij een andere aanbieder canal digitaal en daar kreeg je voor 80 een schotel, gratis installatie en internet plus bellen voor 30 per maand. Daar was ik bij KPN al meer dan 60 euro voor kwijt. Moet inderdaad wel aan je gevel bevestigd worden, wij hebben een koophuisr dus dan maakt het niet uit waar. Bij een huurhuis weet ik het niet maar ik neem aan dat je niet zomaar overal gaten mag boren?