Mode & Beauty alle pijlers

splijtende nagels

31-07-2011 21:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
sinds kort splijten mijn nagels. heb van rimmel een nagelverharder maar vind deze niet echt goed.

welke zorgt ervoor dat mijn nagels minder gaan splijten??
gezond eten wil helpen, o.a. met vitamine B, eiwitrijk eten, calciumrijk en een dieet met extra noten.
Die van Herome is heel prettig, al werkt die van de Hema ook prima.

Hoevaak breng je het aan? Doe je een kuurtje of verwacht je na een keer aanbrengen sterke nagels te hebben?
Herome Nail Hardener Extra Strong is fijn.
Herome..
Er is een verschil tussen nagel die zacht zijn en nagels die splijten. Bij nagels die splijten laat een laagje van de nagels los. En nagels die zacht zijn breken.

Als ze alleen splijten dan heb je niks aan een verharder, sterker nog, dan gaan ze nog meer splijten. De reden van splijten is vaak dat je nagels te droog zijn.

Ik heb er zelf ook last van. Sinds een paar dagen gebruik ik Trind nail balsem en dat werkt echt als een tiet. Sinds de 1e dag splijten mijn nagels niet meer en daardoor blijft mijn nagellak ook veel langer goed zitten
Potje haar en nagels. Is supplement met natuurlijk vitamine B. Verkoopt iedere drogist onder eigen huismerk. Potje voor een maand ca 4 euro. En je haar krijgt er ook een boost van.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
eens met Lionlily en Fame; je moet het van binnenuit voeden, anders pak je alleen het gevolg en nooit de oorzaak aan.

Ik eet me door een lage weerstand sinds een tijdje suf aan vitaminepillen en sindsdien groeien mijn nagels ook weer op volle kracht. Selenium, kalk, en vitB zijn hele goede extra's. Probeer het eerst uit voeding te halen, daarna uit supplementen en dan zal smeren met lapmiddeltjes waarschijnlijk niet nodig zijn.
Geen chemische nagelverhader gebruiken. Daar wordt het erger van. Probeer eens nagelolie (Etos, Hema), in combinatie met vitamine B en selenium (dr. Vogel).

De Herome extra sterk drong zó diep in mijn nagels dat het nagelbed rood werd en pijn ging doen. M.a.w. mijn hele nagel zou er op de duur van los gaan laten. Die rommel hoef ik niet meer.
Hiervoor wordt de verzorgende nagelolie van Etos genoemd. Daar zit een gebruiksaanwijzing en een stappenplan bij voor een kuurtje en dat zit ook bij de nagelverharder. Ik heb zelf voor gevoelige huid en ook remover voor gevoelige huid. Ik gebruik nu even niets, behalve de olie. Ja, af en toe ook wat huidolie als ik die gesmeerd heb. Amandelolie schijnt ook goed te zijn voor nagels. Verder houd ik de nagels zo kort mogelijk door ze regelmatig te vijlen en lak ze niet.
Denk ook eens aan nagelgel: soak-off met zo'n lamp. Ruim 1 week echt mooie glanzende nagels! Wordt ook wel shellac genoemd. Het goedkoopst op ebay. Ik haal het er niet mey die remover af, want heb gevoelige huid (rosasea) wat in maart in roswinkel bij rossita is behAndeld. Zie marktplaats. Dus ik haal het er met een vijl en nagelriemterugduwdingetje er weer af. Prachtig. En zie youtube-filmpjes met shellac.
Shellac! Is wat nieuws en blijft 2 weken zitten, verstevigt je nagels en je nagellal bladdert dus niet af!

Ik vind het ideaal!

Oops werd al genoemd zie ik...

Ik heb het bij een nagelstyliste gedaan btw..
Als je gelish gebruikt ipv shellac, blijft het zelfs 3 tot 4 weken zitten, afhankelijk van hoe snel je nagels groeien. Wel wat duurder dan shellac heb ik begrepen.

Een tijdje goed kort houden ipv wanhopig proberen te laten groeien heeft bij mij icm gelish erg goed geholpen!
mooi die shellac en gelish!!

ben vandaag naar de etos geweest en heb olie gekocht dus ga dat eens proberen.
Ja he! En echt in wel 100 kleuren!

Lijkt me alleen vrij prijzig om allemaal zelf aan te schaffen, ik laat het gewoon bij mijn nagelstyliste doen. Hoef ik niet zelf te gaan lopen kliederen haha!

Succes met de olie!
Hydrating nail gel van Herome is goed.

Zeker geen verharder gaan gebruiken.

http://webshop.herome.nl/ ... e-hydrating-nail-gel.html
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
quote:Spruit schreef op 31 juli 2011 @ 23:16:

eens met Lionlily en Fame; je moet het van binnenuit voeden, anders pak je alleen het gevolg en nooit de oorzaak aan.

Ik eet me door een lage weerstand sinds een tijdje suf aan vitaminepillen en sindsdien groeien mijn nagels ook weer op volle kracht. Selenium, kalk, en vitB zijn hele goede extra's. Probeer het eerst uit voeding te halen, daarna uit supplementen en dan zal smeren met lapmiddeltjes waarschijnlijk niet nodig zijn.

Ligt er maar net aan wat de oorzaak is.

Ik had het ook en bij mij kwam het door mijn werk.

Veel werken met alc%, drogen je nagels en handen ook uit.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven