splijtende nagels
zondag 31 juli 2011 om 22:32
Er is een verschil tussen nagel die zacht zijn en nagels die splijten. Bij nagels die splijten laat een laagje van de nagels los. En nagels die zacht zijn breken.
Als ze alleen splijten dan heb je niks aan een verharder, sterker nog, dan gaan ze nog meer splijten. De reden van splijten is vaak dat je nagels te droog zijn.
Ik heb er zelf ook last van. Sinds een paar dagen gebruik ik Trind nail balsem en dat werkt echt als een tiet. Sinds de 1e dag splijten mijn nagels niet meer en daardoor blijft mijn nagellak ook veel langer goed zitten
Als ze alleen splijten dan heb je niks aan een verharder, sterker nog, dan gaan ze nog meer splijten. De reden van splijten is vaak dat je nagels te droog zijn.
Ik heb er zelf ook last van. Sinds een paar dagen gebruik ik Trind nail balsem en dat werkt echt als een tiet. Sinds de 1e dag splijten mijn nagels niet meer en daardoor blijft mijn nagellak ook veel langer goed zitten
zondag 31 juli 2011 om 22:59
zondag 31 juli 2011 om 23:16
eens met Lionlily en Fame; je moet het van binnenuit voeden, anders pak je alleen het gevolg en nooit de oorzaak aan.
Ik eet me door een lage weerstand sinds een tijdje suf aan vitaminepillen en sindsdien groeien mijn nagels ook weer op volle kracht. Selenium, kalk, en vitB zijn hele goede extra's. Probeer het eerst uit voeding te halen, daarna uit supplementen en dan zal smeren met lapmiddeltjes waarschijnlijk niet nodig zijn.
Ik eet me door een lage weerstand sinds een tijdje suf aan vitaminepillen en sindsdien groeien mijn nagels ook weer op volle kracht. Selenium, kalk, en vitB zijn hele goede extra's. Probeer het eerst uit voeding te halen, daarna uit supplementen en dan zal smeren met lapmiddeltjes waarschijnlijk niet nodig zijn.
dinsdag 2 augustus 2011 om 08:48
Geen chemische nagelverhader gebruiken. Daar wordt het erger van. Probeer eens nagelolie (Etos, Hema), in combinatie met vitamine B en selenium (dr. Vogel).
De Herome extra sterk drong zó diep in mijn nagels dat het nagelbed rood werd en pijn ging doen. M.a.w. mijn hele nagel zou er op de duur van los gaan laten. Die rommel hoef ik niet meer.
De Herome extra sterk drong zó diep in mijn nagels dat het nagelbed rood werd en pijn ging doen. M.a.w. mijn hele nagel zou er op de duur van los gaan laten. Die rommel hoef ik niet meer.
dinsdag 2 augustus 2011 om 11:17
Hiervoor wordt de verzorgende nagelolie van Etos genoemd. Daar zit een gebruiksaanwijzing en een stappenplan bij voor een kuurtje en dat zit ook bij de nagelverharder. Ik heb zelf voor gevoelige huid en ook remover voor gevoelige huid. Ik gebruik nu even niets, behalve de olie. Ja, af en toe ook wat huidolie als ik die gesmeerd heb. Amandelolie schijnt ook goed te zijn voor nagels. Verder houd ik de nagels zo kort mogelijk door ze regelmatig te vijlen en lak ze niet.
dinsdag 2 augustus 2011 om 18:13
Denk ook eens aan nagelgel: soak-off met zo'n lamp. Ruim 1 week echt mooie glanzende nagels! Wordt ook wel shellac genoemd. Het goedkoopst op ebay. Ik haal het er niet mey die remover af, want heb gevoelige huid (rosasea) wat in maart in roswinkel bij rossita is behAndeld. Zie marktplaats. Dus ik haal het er met een vijl en nagelriemterugduwdingetje er weer af. Prachtig. En zie youtube-filmpjes met shellac.
dinsdag 2 augustus 2011 om 18:34
dinsdag 2 augustus 2011 om 20:59
Hydrating nail gel van Herome is goed.
Zeker geen verharder gaan gebruiken.
http://webshop.herome.nl/ ... e-hydrating-nail-gel.html
Zeker geen verharder gaan gebruiken.
http://webshop.herome.nl/ ... e-hydrating-nail-gel.html
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
dinsdag 2 augustus 2011 om 21:02
quote:Spruit schreef op 31 juli 2011 @ 23:16:
eens met Lionlily en Fame; je moet het van binnenuit voeden, anders pak je alleen het gevolg en nooit de oorzaak aan.
Ligt er maar net aan wat de oorzaak is.
Ik had het ook en bij mij kwam het door mijn werk.
Veel werken met alc%, drogen je nagels en handen ook uit.
Ligt er maar net aan wat de oorzaak is.
Ik had het ook en bij mij kwam het door mijn werk.
Veel werken met alc%, drogen je nagels en handen ook uit.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.