Nakomertje zijn :-(

22-07-2011 14:00 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een nakomertje: mijn broers en zus zijn 10 jaar ouder dan ik (mijn broers zijn 2 ling en mijn zus iets jonger dan hen) en dat vind ik echt niet leuk.

Vroeger keek ik echt op naar mijn broers en zus en wilde graag bij ze zijn (vooral toen ze het huis uit gingen) en vond het heel leuk als ze weer thuis waren.

Maar nu... of eigenlijk al langer, toen ik wat ouder werd, merkte ik dat ik er altijd buiten val. Wat ik doe, hebben zij al lang ooit eens gedaan, dus dat is niet interessant. Ook deel ik niet de herinneringen die zij wel met elkaar delen. Ik voel me dan echt overbodig.

Ze zijn altijd een stapje verder in hun leven en ik heb het gevoel dat ik daar vanuit hun oogpunt achteraan hobbel. Maar ik ben ook een persoon en ik doe mijn eigen dingen en wellicht anders.

Zeker als we met z'n allen bij m'n ouders zijn en alle kleinkinderen (ze hebben allen kinderen, ik niet) dan is het echt niet leuk. Niemand vraagt je eens wat en als ik wat vertel, dan word er niet echt geluisterd of een van m'n neefjes moet gered worden. Ik (en m'n vriend) kunnen er net zo goed niet zijn.

Een op een gaat het soms nog wel, maar ook dat verwaterd steeds meer. Ik geef aan dat ik het leuk vindt om een keer wat te gaan doen, ook met m'n neefjes erbij etc, maar nee, het komt er nooit van. Maar zij zien elkaar wel een stuk vaker, bij mij komen ze nooit langs.

Zelfs als ze bij mij in de buurt zijn (we wonen allemaal ergens anders in Nederland), komen ze niet eens langs omdat m'n kleine neefje moe is en moet slapen.

Mijn zus komt af en toe wel langs (2x per jaar), omdat ze wel eens in de buurt moet zijn. Met haar kan ik het dan ook 'relatief' het beste vinden, maar dat stelt niet heel veel voor.

Praten met ze heeft weinig zin, doen we ook nooit. Daarom vind ik dat ik verder ook niet moet zeuren als ik er niets aan wil doen, maar vroeg me af of anderen als nakomertje dit nu herkennen?
quote:645373848474 schreef op 22 juli 2011 @ 14:31:

Oh ja en kleine kinderen: daar kun je nu eenmaal niet van winnen. Mijn ouders komen zelfs apart bij ons op visite want 'op de verjaardag van die en die heb ik toch alleen maar oog voor mijn kleinkinderen', aldus mijn moeder. Niet leuk, zeker omdat het krijgen van kinderen mij niet zomaar lijkt te lukken, maar laat die mensen.

Wel heel lief van je moeder dat ze dit weet van zichzelf en dan nog apart eens langs komt.

Sinds ik kinderen heb, gaat het eigenlijk bij mijn ouders ook nooit meer over mij of hun andere kinderen, altijd over de kleintjes. Is prima voor mij, hoor, maar voor mijn kleine zusje (zonder kinderen) is het wel vervelender, inderdaad.
hm, ik zie dat ik op een berichtje reageerde ergens midden in het topic....

Ff veel succes aan een ieder die worstelt met de rol die die in zijn/haar familie, meestal onvrijwillig, toebedeeld krijgt....

Gwenstar: volgens mij zet je goede stappen om op een vriendelijke manier meer op je strepen te staan.

Groetjes van een grote zus (die eventjes na gaat denken over de relatie met haar lieve kleine zus Toch best goed, dacht ik)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven