Onnadenkendheid

01-08-2011 16:31 99 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van onderstaande reactie:quote:saeva schreef op 28 juli 2011 @ 18:30:

[...]

Mensen kunnen inderdaad behoorlijk onnadenkend zijn (en ik maak mij daar soms net zo goed schuldig aan).

Als ik aangeef dat ik onvruchtbaar ben (denkend dat dat duidelijk genoeg is) krijg ik soms de gekste vragen, suggesties en opmerkingen.

"Heb je dan dit of dat of zus of zo al geprobeerd?"

"Die en die kon ook moeilijk zwanger raken maar die deed dit en dat en voila."

"Je moet er gewoon niet zo bij nadenken dan ben je zo zwanger."

"Jullie kunnen tenminste wel altijd uitslapen!" .

...in het topic: Jokken over bevruchtingstijd...

.

...vraag ik me af of anderen soortgelijke voorbeelden hebben (mag over elk onderwerp gaan).

Brand los!
Enkele jaren geleden was ik met spoed in het ziekenhuis opgenomen vanwege een galcrisis (kreeg ik toen ik met een vriendin in de stad ging eten...). Mijn vriendin reed met mij mee en in het ziekenhuis belde ze mijn ouders. Ze gaf me de gsm door en mijn moeder begon te schreeuwen wat ik wel niet had uitgespookt om in het ziekenhuis te belanden, op een volume die de verpleegster en mijn vriendin kon horen ook.

Achteraf gezien snap ik wel dat ze gewoon bezorgd was, maar toch
wat kunnen mensen toch gewoon lomp zijn.

Ex (toen nog vriend) lag na een ongeluk kritiek op de IC, overlevingskansen werden niet eens gegeven, hopen dat ie de nacht doorkomt. Ex-schoonloeder had al de halve stad gebeld om te vertellen wat voor verschrikkelijks ZIJ nu toch weer mee moest maken. Ik sta voor het ziekenhuis te roken, zegt een vage kennis "goh wat erg, maar ja hij is ook zoveel ouder dus je wist altijd al wel dat hij eerder dood zou gaan."
Ik schrik soms ook wel van berichten... Een paar weken geleden moest ik een kaartje tekenen voor iemand die terug kwam na een hartaanval. Ik kende de man helemaal niet, en had me een oudere man voorgesteld. De week erna kom ik aan de praat met een 40-jarige man en het blijkt dus die man te zijn, want hij legt uit dat hij een tijd niet geweest is... Ik refereer dus naar de hartaanval, maar hij begint te lachen en zegt: "Nee, hersenkanker, volgende week hoor ik of ik snel dood ga". Ik stond echt even met mijn bek vol tanden, want dit had ik totaal niet verwacht. Ik zeg dan maar dat ik niet weet wat ik moet zeggen...

Ik heb het meegemaakt met mijn bevalling. Had in de avond mijn vriend laten bellen dat het begonnen was. Ik was alleen heel erg overtijd en het werd heel medisch en ik liep gedrogeerd te bevallen vanwege pethedine die mij keihard aankwam (ik was echt knetterstoned ). Goed, het duurde allemaal heel lang omdat ik ook nog veel bloedverlies had en terwijl ik nog bloot lig, hoor ik een geirriteerde zuster op de gang. Deur gaat open en mij wordt de telefoon overhandigd. Mijn vader's vrouw die pissig was omdat ik niets van me had laten horen... Alsof ik een puber was die een uur te laat thuis kwam; zo sprak ze me toe.

Of als je op dieet bent en vijf kilo bent afgevallen en dezelfde persoon als in mijn vorige verhaal zegt: "Maar goed ook, want je zag er echt niet uit!"
Twee maanden na het overlijden van mijn vader, gingen we op visite bij mijn oma. Mijn tante was er ook en die zei: wij (oma, een andere tante en zij) hebben nog dagelijks veel verdriet. Mijn moeder antwoord: dat snap ik, dat hebben wij ook. Waarop mijn tante zegt: ja, maar voor ons is het wel veel erger want het is mijn broer.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Bij mijn bevalling bijna 6 jaar geleden heb ik bijna het loodje gelegd.

Onlangs is bekend geworden dat ik door ademstilstanden en zuurstofgebrek een hersenbeschadiging heb opgelopen. Wat resulteert in epilepsie, ondraaglijke hoofdpijnen en concentratiestoornissen.

Na de bevalling zei mijn oma al: ach joh dat ben je morgen weer vergeten... (ehm ik ben gereanimeerd en was bijna dood)

En toen ik haar vertelde dat de epilepsie was geconstateerd zei ze: welnee joh, je maakt je gewoon veel te druk...
Mijn vader was altijd een zeer vorse man maar flink afgevallen voor zijn dood.

Toen er een tante op de condoleance kwam die hem al heel erg lang niet meer gezien had: past ie daarin?! riep moest ik eigenlijk wel lachen. Nu heb ik haar alweer een tijd niet gezien, en snap ik niet waarom ze zo'n ongepaste opmerking kon maken.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Uitvaartondernemer tegen schoonmoeder: 'Waar wenst u de crematie van uw vader te laten plaatsvinden?'

Schoonmoeder: 'In crematorium X'

Uitvaartondernemer: (lachend) 'Dat is toch wel de McDonald's onder de crematoria'

En bedankt.
Die wil gewoon geld hebben, en veel ook!

Dat is ook zo opvallend, ik snap wel dat die mensen van de uitvaart betaald willen, maar ze spelen zo op je emoties in. Dat je alles mooi wil enzo. En dat het ook duur is, kom je later pas achter als je een giga rekening hebt gehad.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Gyn tegen net bevallen vriendin:

'Zo zo, je hebt de weg wel vrij gemaakt voor een tweede!'

Daar lig je dan, lekker met de benen nog in de beugels...
Ik had een paar aanvullingen op de bizarre reacties van Saeva, maar wat ik hier lees is in het topic is nog veel botter dan ik ooit zou kunnen verzinnen! Onwaarschijnlijk!

Goed... zwanger worden lukt bij mij dus ook niet. De reacties van Saeva heb ik ook allemaal gehoord (met de aanvulling: neem een puppy/ga op vakantie/adopteer er gewoon eentje en de gastvrije aanbieding van een collega 'dat hij de klus dan wel zou klaren, als mijn vriend het kennelijk niet kon' - mag ik even bedanken?).

De allermooiste: tja, ik vind mensen die geen kinderen kunnen krijgen altijd van die treurige types, dat zul jij dan ook wel worden. Ik kon niks verzinnen wat ik daarop moest terugzeggen, ik ben maar op de wc een potje gaan janken.
Wat eten we vanavond?
Niet zo zwaar beladen, en ook niet erg, maar vind het wel passen in de categorie onnadenkendheid.

Toen mijn dochter geboren was en haar naam dus bekend werd, kreeg ik meerdere mailtjes van vrienden met daarin een link naar sites over naambetekenissen. (En het was geen bijzondere betekenis ofzo, dus dat ze ons op iets wilden attenderen) Heb zelfs een kaart gekregen waarin helemaal uitegelegd wordt hoe het zit met de naam. Dat vond ik zo raar. Mensen snappen toch wel dat ik dat zelf allemaal wel heb uitgezocht en dat ze me echt niet iets nieuws vertelden.
Mijn moeder is overleden toen ik 15 was. Ik had echt een extreem goede band met m'n moeder. Ze was niet alleen m'n moeder maar ook m'n aller beste vriendin ooit! Maar goed ik heb ook nog 2 broers en die band was ook heel goed tussen hun! Tja alleen niet zo zwaan Kleef aan met m'n moeder zoals ik. Maar goed, toen ze de overleed zeer plotseling kreeg ik heel vaak de opmerking, voor jou is het het ergste zeg! Daar kon ik zoooo boos om worden. WTF het is voor mijn broers net zo erg! Die moeten dezelfde moeder missen hoor. Grrrrr kan er nog boos om worden
En hier nog eentje, ook meer uit de luchtigere categorie.

Ik had mijn relatie verbroken na 5 jaar, waarvan we een paar maanden hadden samengewoond. Aan mijn schoonfamilie - die met de stomheid waren geslagen, want hadden het totaal niet zien aankomen- had ik uitgelegd dat het meer een broer-zus relatie was geworden. Waarop mijn inmiddels ex schoonzus zegt: "Maar je hebt helemaal geen broer, dus hoe kun je weten hoe dat is?!"

OMG, ik kom niet uit een ei (maar zij wel)!!
quote:makreel schreef op 03 augustus 2011 @ 12:05:

Ik had een paar aanvullingen op de bizarre reacties van Saeva, maar wat ik hier lees is in het topic is nog veel botter dan ik ooit zou kunnen verzinnen! Onwaarschijnlijk!Dat had ik ook. Mijn mond viel er letterlijk van open. quote:makreel schreef op 03 augustus 2011 @ 12:05:

De allermooiste: tja, ik vind mensen die geen kinderen kunnen krijgen altijd van die treurige types, dat zul jij dan ook wel worden. Ik kon niks verzinnen wat ik daarop moest terugzeggen, ik ben maar op de wc een potje gaan janken.

Ik zou ook geen reactie weten hoor. Ik weet altijd pas later precies wat ik had moeten zeggen... Wat is er trouwens treurig aan?
Ik was 46 kilo afgevallen, een klant in de winkel waar ik toen werkte in het weekend gaf daarop als 'compliment'; Knap hoor, je zag er ook niet uit toen je nog zo vet was.

Ze dacht serieus dat ze een vriendelijk compliment gaf
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:justme27 schreef op 02 augustus 2011 @ 16:56:

"goh wat erg, maar ja hij is ook zoveel ouder dus je wist altijd al wel dat hij eerder dood zou gaan."

Mijn man is tien jaar ouder dan ik. Toen ik 20 was en ergens solliciteerde, was het duidelijk dat mijn evt. toekomstige leidinggevende dat niet oké vond.

"Kan er dus op rekenen dat je volgend jaar zwanger bent, aangezien hij natuurlijk al kinderen wil..."

"Hoe moet dat nou als hij met pensioen gaat? Dan ben jij nog een jonge blom die midden in het leven staat en is hij klaar met zijn leven!"

Heb maar bedankt voor de baan.
Tot mijn grote verdriet ben ik afgekeurd. Mensen vragen altijd "en, welk werk doe je?" waarop ik vertel dat ik niet KAN werken. "Ooooh, maar dan ben je wel mooi binnen!" of "je hoeft er tenminste niets voor te doen". Of, na de zoveelste ziekenhuisopname of operatie: "maar ik zag je vorige week nog fietsen? Ach, die mensen heb je altijd he, die er alles aan doen om een uitkering te krijgen". Zo kwetsend.......

Het zegt alles over de mensen die dit soort onzin uitkramen. maar ze moesten eens weten...dat een middagje shoppen twee dagen bed kost erna. Grrr
Sommige dingen zijn te pijnlijk om te lezen.

Een vriendin met vriendlief en baby in de wagen de tram in...(Baby net 7 weken oud) ze wil gaan staan..controleur...mevrouw blijft u nog even zitten met dat buikje...errr hallo baby ligt daar al in de wagen...
Nog een sollicitatie:

Bazin: "Heb je wél een vriend?"

Ik: "Hoe dat zo?"

Bazin: "Nou, ik wil wel graag dat je een sociaal leven hebt!"

Ik: "O. Aha. Nee, ik heb geen vriend. Ik heb een vriendin. Is dat ook goed?"

Bazin: "Ik geloof toch niet echt dat je goed in ons team past..."

Was ik het helemaal mee eens!
Oh, wat een verschrikkelijke opmerkingen ook ... Ik heb er ook nog zo een!

Toen mijn opa overleed wilde de hele familie mee naar het uitstrooien, behalve mijn oma. Bij aankomst in dat centrum stond er een vrouw met een gezicht alsof ze net de loterij had gewonnen die ons begroete met de woorden "Wat leuk dat jullie er zijn!". Toen we allemaal zaten en ons hadden voorgesteld zei ze: "Ik zie dat mevrouw 'Oma' liever thuis wilde blijven? En meneer 'Opa' is er ook niet bij?".

Toen hebben we maar gezegd dat die voor haar op tafel stond. In de urn.
quote:saeva schreef op 03 augustus 2011 @ 14:33:

[...]

Mijn man is tien jaar ouder dan ik. Toen ik 20 was en ergens solliciteerde, was het duidelijk dat mijn evt. toekomstige leidinggevende dat niet oké vond.

"Kan er dus op rekenen dat je volgend jaar zwanger bent, aangezien hij natuurlijk al kinderen wil..."

"Hoe moet dat nou als hij met pensioen gaat? Dan ben jij nog een jonge blom die midden in het leven staat en is hij klaar met zijn leven!"

Heb maar bedankt voor de baan.Ik ben dan toch wel nieuwsgierig hoe precies de leeftijd van je partner ter sprake komt in een sollicitatiegesprek.
quote:katrien_duck schreef op 03 augustus 2011 @ 15:47:

[...]

Ik ben dan toch wel nieuwsgierig hoe precies de leeftijd van je partner ter sprake komt in een sollicitatiegesprek.

Moest een A4-tje met gegevens invullen vlak voor het gesprek. O.a. mijn geboortedatum. Ook die van eventuele partner en kinderen. Vandaar.

Vond het wel overdreven, al mijn gegevens stonden al in mijn CV.
Wat raar. Maar na het lezen van dit topic verbaas ik mij nergens meer over.
quote:saeva schreef op 03 augustus 2011 @ 14:33:

[...]

Heb maar bedankt voor de baan.Iets soortgelijks ook aan de hand gehad met leidinggevende toen ik nog met ex samenwoonde en een vaste aanstelling kreeg en dus ook een pensioenregeling. "Er bestaat ook een mogelijkheid voor partnerpensioen, maar dat is voor jou niet interessant. Tegen de tijd dat jij met pensioen gaat is ie hoogstwaarschijnlijk toch al dood en anders is het toch niet rendabel."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven