live mail vraagje

04-08-2011 20:59 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort een laptop met Windows 7 en windows live mail. Hiervoor werkte ik met een pc met windows xp en outlook express. De berichten die ik met live mail binnenhaal blijven kennelijk wel op de server van mijn provider staan, want als ik mijn outlook expres op de pc van mijn vriend open, haalt deze alle berichten nog een keer binnen. Idem als ik op mijn werk webmail open. Het lijkt me dat dit te veranderen moet zijn, maar hoe??

Moet ik dit instellen bij mijn provider, op mijn laptop met livemail of op de pc met outlook expres?

Alvast bedankt!
Dit kun je niet veranderen. Live mail werkt met pop en niet met imap, zoals gmail waar dat wel kan.
Dank je voor je reactie, wel irritant dat het niet kan... (verklaart wel waarom ik het antwoord ook niet gegoogled kreeg)
quote:lokee schreef op 04 augustus 2011 @ 21:25:

Dank je voor je reactie, wel irritant dat het niet kan... (verklaart wel waarom ik het antwoord ook niet gegoogled kreeg)

@lokee:

Imap is 'n dienst waarbij je mails online leest.

bij pop(3) worden de mails in principe gedownload & zijn ze niet meer online te verkrijgen tenzij je het mailprogramma opdracht geeft 'n kopie online aan te houden.

Daar ik al 'n tijdje niet meer met livemail werk adviseer ik je te wachten tot iemand langs is geweest die weet onder welk tabje (van de mailinstellingen) je de optie 'kopie op server achterlaten' kunt uitvinken.

Voor zover ik je reactie begreep wilde je geen kopie op de server achterlaten toch?
anoniem_121816 wijzigde dit bericht op 05-08-2011 00:08
Reden: stomme gedachten...
% gewijzigd
Naar aanleiding van het bericht van Rouke heb ik nog even gekeken naar de mogelijkheid om de 'kopie op server achterlaten' uit te vinken.

Bij mijn hotmail kan dat niet, dus ik neem aan dat dat bij live mail ook niet kan.

Je kunt onder opties wel aanvinken dat emails die je verwijdert in je emailprogramma (outlook/mail) ook verwijderd worden in je inbox online.
.
.
Ik heb het gevonden in mijn mailprogramma. Het staat inderdaad onder advanced.

Hotmail/Live mail zou ook moeten overgaan op imap, want ik heb graag een online backup.

Volgens mij had ik ook deels mijn eigen interpretatie aan de OP gegeven, want ik ging er automatisch vanuit dat TO ook graag wilde dat het als gelezen werd aangegeven op de server en dat de mail wel op de server bleef staan.
Danjewel allemaal, ik heb het gevonden. Ik wilde idd de berichten juist van de server af hebben, omdat ik dan op de pc van vriend bergen oude emails binnenhaalde. Fijn weekend iedereen!
quote:lokee schreef op 05 augustus 2011 @ 22:49:

Danjewel allemaal, ik heb het gevonden. Ik wilde idd de berichten juist van de server af hebben, omdat ik dan op de pc van vriend bergen oude emails binnenhaalde. Fijn weekend iedereen!Geen probleem hoor, was best makkelijk zo'n eerste opdracht.
Is dat echt zo dat emails op de server van de provider blijven staan en dus gelezen kunnen worden door collega's van bijvoorbeeld ICT op je werk maar ook door medewerkers van hotmail en live etc?

Ook als je deze heb verwijderd, ook bij verwijderde items?

Dan heb ik denk ik wel een gigantisch probleem aangezien ik echt mijn gal heb gespuwd via de mail over mijn directeur. Nou ja aan de andere kant, het is ook gewoon een lul en bij deze weet hij dat dan ook. Ik merk het morgen wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven