Lunchen in Groningen

04-08-2011 20:46 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik woon al zo'n 5 jaar in Groningen, maar ben benieuwd naar een leuke plek om te lunchen. Mijn broertje komt morgen langs, maar is niet een hele exotische eter. Verder dan het Newscafe of Bagels & Beans kom ik meestal niet.

Iemand suggesties?
Kaap Hoorn aan de Hoornse plas!
't Feithuys?

Mr Mofongo's?

Zomers?
Bij goed weer op de binnenplaats van het Schimmelpenninck Huys.
time out, poelestraat!

echt superlekkere broodjes!
Goudkantoor (op het plein tussen news cafe en de mexx)
Puur in de folkingestraat

el txoco in de kijk in't jat straat

de klapper aan de kromme elleboog
Ja, ik zou naar het Feithuys gaan, leuk gezellig je kunt er lekker rustig zitten (eventueel buiten als het mooi weer is) en lekker eten.

Je hebt ook zo'n toko in de folkingestraat waar ze lekkere broodjes hebben. Puur heet die, volgens mij, maar daar zit je vaak zo op elkaar geprakt.

Zomers is inderdaad ook wel leuk.
PUUR!
Feithuijs vind ik niks, heel ongezellig, maar iedereen is er altijd lyrisch over.

Brasserie Groen op de hoek Gelkingestraat is ook wel leuk!
Dat heb ik bij Puur, vind ik heel ongezellig...

Ik lunch graag bij Mr Mofongo, Huis de Beurs of het Goudkantoor.
De eetgelegenheid die aan de Martinitoren vastzit, kun je heel leuk zitten. Weet de naam niet.
Zo, behoorlijk wat Groningers hier op het forum;)

Mr. Mofongo's en Zomers vind ik idd ook een aanrader! Of de verschillende cafeetjes aan het zuiderdiep en kattendiep?
Huis de Beurs vind ik niet zo bijzonder qua broodjes, en de bediening vind ik er van slechte kwaliteit.

De bediening bij Zomers is ook niet best maar ik meen me te herinneren daar wel heel lekker te hebben geluncht!

Waar ik zelf nog nooit ben geweest maar van heb gehoord dat je er erg lekker kunt eten: House of Spice. (Turfsingel denk ik?)

Land van Kokanje heeft ook lekkere dingen. En de broodjeszaak tegenover het Harmoniegebouw (Oude Kijk in 't Jatstraat geloof ik?) heeft ook veel lekkere broodjes! Maar daar kun je niet echt zitten om het daar op te eten. Zo kan ik best nog even door gaan
Misschien staat hier nog meer.. was niet zo'n heel goed lopend topic

lunchen in Groningen
Later is nu
In de Brugstraat en A-straat vind ik altijd van die lekkere tentjes zitten (van buitenaf gezien)
Later is nu
Het Opstapje in de Oude Boteringestraat heeft ook erg lekker broodjes trouwens!
Eigenlijk kun je bij V&D ook heel lekker eten .. is natuurlijk niet zo speciaal en echt Gronings enzo. Bij Zomer kun je in elk geval lekker en leuk zitten!
Later is nu
Goudkantoor met stip!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Folkingestraat zitten ook leuke tentjes.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
't Feithhuis, van alles wat ... lekker en een leuk pand
Zorre, heel lekker en ik heb er 2,5 jaar gewerkt ;) maar dat is dicht tot midden augustus.. Ik vind Puur in de Folkinge echt een aanrader.
Ik ging meestal ook naar B&B, maar afgelopen week weer 's wat anders uitgeprobeerd: Fresh Today in de Folkingestraat. Erg lekkere broodjes en een leuk gezellig tuintje waar je kunt zitten. Echt een aanrader!
Leuk om nog wat tips hier op te duiken.

Ik ga vaak naar Pigalle vlakbij vismarkt (stoeldraaierstraat, als je richting harmoniegebouw loopt).

Ook het Opstapje vind ik een leuke plek. En Time-out op het terras (let op menukaart op tafel, voordat je het weet zit je op een stoel van De Brasserie.

Zomers, is lekker maar prijzig.

Huis De Beurs, is zo rumoerig, trage en slechte bediening.
House of Spice, echo super lekker en biologisch! En erg gezellig binnen!

http://www.houseofspice.nl/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven