Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Hallootjes,

Kaar en Mayou dank jullie voor het antwoord op mijn vraag! Maar ga ik nog even lastig doen... naast vliegen, wat is dan de snelste/beste manier? Ik reis met mijn kiddies die kant op en wil terug wel vliegen maar heen op een andere "goedkopere" manier.  (vraag was van Bangkok naar Koh Tao ;)  was alweer even terug... )

En neele, als ik terug ben kan ik je misschien wat tips geven met kids naar pangang want daar gaan wij heen na Koh Tao.

Ik ben een aantal jaar gelden (mijn kids waren toen 7) naar Koh Samui geweest en Ao Nang en dat is heel goed bevallen. Genoeg te doen en rust kan je opzoeken. ( ik was er in juni/juli en toen was Lamaibeach op samui ongeveer uitgestorven)

Ik heb wel weer ontzettende zin om terug te gaan Nog 6.5 week wachten.....

Groetjes,

Tjeemp
Hoi Tjeempie,

Wij zijn een jaar of 7 geleden op Samui geweest en vonden het toen heel prima. Zaten in het noorden waar de boot naar Tao vertrok.

3 jaar geleden waren we terug. DE HEL!!!

Hoe dat in die paar jaar zo veranderd kon zijn....

Ons kind is nu 2 en dat is de rede van mijn twijfel. Met een kind van 7 zou ik absoluut niet meer twijfelen maar als zo'n kleintje een of ander virus oppikt is dat toch anders.

Veel plezier daar. Ik ben heel jaloers!!!!!
quote:

Hallootjes,

Kaar en Mayou dank jullie voor het antwoord op mijn vraag! Maar ga ik nog even lastig doen... naast vliegen, wat is dan de snelste/beste manier? Ik reis met mijn kiddies die kant op en wil terug wel vliegen maar heen op een andere "goedkopere" manier.  (vraag was van Bangkok naar Koh Tao ;)  was alweer even terug... )

En neele, als ik terug ben kan ik je misschien wat tips geven met kids naar pangang want daar gaan wij heen na Koh Tao.

Ik ben een aantal jaar gelden (mijn kids waren toen 7) naar Koh Samui geweest en Ao Nang en dat is heel goed bevallen. Genoeg te doen en rust kan je opzoeken. ( ik was er in juni/juli en toen was Lamaibeach op samui ongeveer uitgestorven)

Groetjes,

Tjeemp

Met de trein en dan de ferry. Neem de nachttrein van BKK naar Surrathani. Eerste of tweede klasse (eerste is eigen slaapcompartiment en tweede zijn slaapbedden, maar in een gezamelijke coupé). De trein vetrtekt rond 22.00 uur en komt om 07.00 uur aan. De boot naar Samui vertrekt rond 09.00 uur, maar de haven is nog wel ongeveer een uur rijden vanaf het treinstation. Neem bij een (redelijk) gerenommeerd reisbureau (op bijv het station) een gecombineerd ticket. Zal ongeveer 1000 tot 1500 bath zijn. Ter vergelijk: enkele reis met het vliegtuig naar Samui is 3000 bath.

Laat je niet van de wijs brengen bij aankomst in Surrathani door verkopers van "goedkope" tickets voor de boot, maar blijf stug volhouden dat je al een kaartje hebt en dat je de weg wel weet.

Van BKK naar Koh Tao werkt op zich hetzelfde, maar volgens mij is het dan sneller om de boot te nemen vanaf Chumpon.
quote:

Hallootjes,

Groetjes,

Tjeemp

Even denken hoor....ik denk dat je dan het beste met de trein van Bangkok naar Chumpon kunt gaan en daar de boot naar Tao. Die gaat namelijk eerst naar Tao en dan door naar Samui. Misschien heb je iets aan deze link:

greenwoodtravel.nl/sub/koh_tao_transport.sub.htm

Daar vind je de prijzen en reistijden van Bkk naar Tao via Chumpon per trein en boot.

Je kunt ook van Bangkok naar Surat Thani met de trein/bus en dan met de boot naar Tao, maar dan ga je eerst via Samui en Pangan.
:D

2 zielen...
ladies, jullie zijn fantastisch!

Wanneer gaan jullie zelf weer die kant op?

groetjes,

Tjeemp
Haay allemaal!

ik ga over 3 weken ook naar Thailand, en nu was ik benieuwd of jullie nog tips hebben over wat je echt niet moet vergeten..

natuurlijk niet dingen als kleding en een fotocamera, maar bijvoorbeeld een tekentang etc...

ik ben benieuwd!

Groetjes! :R
Op zich kun je alles kopen in Thailand. Maar wat ik vanuit Nl altijd meeneem is Herome desinfect voor je handen (heb je ook van eigen merk bij drogist) en ik vergeet nooit washandjes, want dat kennen ze niet.
Goedeavond Ladies, Bedankt voor jullie tips. Ik ga morgen (ja, echt nu eindelijk!) een vlucht boeken naar Bangkok. Daar willen we 3/4 dagen blijven en dan door naar Koh Chang of Pattaya (maar dat lijkt me wel errug druk?)of ergens anders We willen niet weer een vlucht nemen na bangkok i.v.m. kosten.. dus liever in de buurt van Bankok waar we met de een taxi of boot naar toe kunnen.. wat raden jullie mij aan als je het zo bekijkt?Het doel: lekker veel shoppen en slenteren in Bangkok & natuurlijk veel zien..en daarna 12 dagen heerlijk zon zee strand en waar we savonds ergens gezellig wat kunnen eten (en wat drinken, maar niet naar de clubs ofzo)Sorry voor mijn eeuwige getwijfel... maar heb besloten om niet via een organisatie te boeken maar vlucht en hotel(s) los..gezien het toch wat voordeliger uitkomt. qua prijs en fexibiliteit Voor de gene die binnenkort naar T gaan, heeeeel veel plezier!! :-)))
Isola,

Ik weet niet of je het reisprogramma van BNN hebt gezien, maar GA NIET NAAR PATTAYA! Dat is echt alleen maar dood en verderf.

Om de kosten te drukken kun je ook met de nachttrein naar het zuiden en als je toch in de buurt van Bangkok wil blijven ga dan naar Koh Samet. Dat is te klein om 12 dagen rond te hangen, maar dat kun je dan goed combineren met Koh Chang. Is allemaal heel goed te bereiken met de bus en dat kost echt helemaal niets. Je kunt ook vliegen naar Koh Chang, Is ook echt helemaal niet duur. Ik geloof iets van 1500 bath (= ong. 30 euro).
Halokidoki,

Ik vind dit echt een super topic. Ik woon ondertussen al vier jaar in Thailand en heb een totaal andere kijk op dit land als een toerist. Dat bedoel ik niet arrogant, voordat dat naar mijn hoofd geslingerd word.

Ik las dat iemand een tekentang meeneemt... waarvoor??? ik heb in de vier jaar dat ik hier woon nog geen enkele teek op mij gehad. Het wordt waarschijnlijk geadviseerd door tropeninstituten/huisartsen/reisbureau's en ergens snap ik het ook wel. Het is niet groot en zwaar, dus, why not. De washandjes tip is dan weer wel goed, ik heb een lading oude washandjes van mijn oma hier.

Ergens las ik ook de vraag of 'where else' op Koh Lanta nog bestaat na de Tsunami. Ik werkte dat seizoen op Lanta en ik kan je vertellen dat dat resort nog zeker bestaat. Lanta heeft (in vergelijking met Phuket en Phi Phi) onwijs veel mazzel gehad. Hoofdzakelijk materiele schade. 11 levens zijn er natuurlijk nog steeds veel te veel, maar in vergelijking met Phuket en Phi Phi is het niets.

Op Phuket merk je bar weinig meer van de Tsunami. Dit was in 6 maanden al hoofdzakelijk gefixt. Toch zeker Patong. Zo slim zijn de Thaise mensen wel, eerst al het geld naar Patong om dat te herbouwen, en de andere stranden (Karon, Kamala) moeten maar even wachten. Daar kwam de herbouw later op gang want tsja, eerst Patong maar weer op poten krijgen.

De lijken in Kamala ruimen we later wel op.

Dat er nog steeds Thaise mensen in vriezers liggen omdat de regering ze niet vrij wil geven aan familie (terwijl via DNA al lang bekend is wie wie is) hoor je ook niet op het nieuws. Dus Thailand is op bepaalde vlakken wel zeker een derde wereld land. (en laat ik dan over de gezonheids voorzieningen dan nog maar zwijgen)

Het is hier zo corrupt als de pest, waar je als toerist doorgaans niet mee in aanmerking komt. Wist je dat 1/3 van alle boetes (geen helm, geen rijbewijs, geen gordel, etc.) cash voor de agent zijn? En dat alle boetes in Patong veel duurder zijn dan in Kamala? En dat je in Kamala niet eens op de bon geslingerd word als je geen helm op hebt? Persoonlijk ben je knettergek als je hier zonder helm op rijdt, of erger nog: in je bikini op de brommer. Ze rijden hier als maloten (buitenlanders net zo gek als Thaise mensen overigens). Op Koh Tao leggen de brommer verhuur eigenaren zelfs zand in de bochten met de kans dat je onderuit gaat met je pas gehuurde brommer. Want oh ja, je hebt natuurlijk wel je handtekening op het huurcontract gezet waarop staat dat je tot 50.000 baht verantwoordelijk bent voor schade. En laat die brommerverhuurder nou toevallig ook een garage hebben. Of, ook een goeie, een zus met een kliniekje. Je moet natuurlijk wel ergens heen om je schaafwonden iedere dag te laten verzorgen.

Uiteraard, corruptie heb je overal in alle landen, dat weet ik.

Dit klinkt allemaal heel bitter en zo bedoel ik het niet hoor. Anders zou ik hier niet wonen. Je leert er mee omgaan. We heel goed voor je mentale ontwikkeling, dat wel. En je leert er (net als de Thaise mensen) mee lachen.

Enfin, het weer is de afgelopen dagen op Phuket bewolkt geweest met vooral 's nachts heel veel regen. Overdag valt er af en toe een buitje.

Thai rak Thai is ontbonden en geen enkel partij lid mag de aankomende vijf jaar iets met de politiek te maken hebben. Thaksin is slim genoeg om voorlopig maar in het buitenland te blijven en niet terug te komen. Slimme jongen, haha.

Veel plezier met het boeken van jullie vakantie, want, eerlijk is eerlijk, als vakantieland is het echt een paradijsje.

Groetjes,

Peefje

Eefje, voor de meeste corrupte zaken zoals jij ze beschrijft hoef je helemaal niet zo ver als Thailand te gaan hoor!

Spanje en Griekenland zijn ook toplanden op dat gebied......

Aangezien jij weet hoe het op Lanta zit na de tsunami; bestaat Narima nog?

Ik vond dit een van de prettigste plekken waar ik ooit heb vertoefd. En dat terwijl ik Lanta eigenlijk helemaal niet zo'n leuk eiland vond.....

Na de tsuanami heb ik nooit meer iets van Narima vernomen.

Vind je verhaal over zand in de bochten op Tao wel te gek maar geloof het eerlijk gezegd niet helemaal. Heb daar echt vaak gebrommerd en nooit zand in de bochten gezien.

Desalniettemin leuk verhaal!

Zelf ooit in Bangkok opgepakt wegens roken op straat?!?

Ben op het nippertje ontsnapt aan een enkeltje politiebureau. Zag me al als Michaela Kuijt de geschiedenis ingaan.

Want op dat bureay zou zeker blijken dat ik coke bij me had of zo...

Na betaling van behoorlijk wat bahts mocht ik gelukkig alweer vertrekken voordat het busje arriveerde om me naar het bureau te begeleiden...

Dit vond ik dan weer niet zo'n leuk verhaal!
Hallo, ben ik weer!

Inmiddels hebben we vluchten en treinen geboekt (trein via local). We gaan met de nachttrein terug van Chiang Mai naar Bangkok en daarna vliegen we door naar Koh Samui om daar de boot naar Koh Pangnan te pakken.

Deze contructie is nog redelijk betaalbaar ook...

Ik heb nog wel een paar kleine andere vraagjes... Weet iemand een goed hotel of een goede wijk in Bangkok? We hoeven niet super goedkoop (tussen 20 en 30 euro per nacht).

Ook vroeg ik me af wie er positieve of juist negatieve ervaringen heeft met jungle treks vanuit Chiang Mai, Ik lees namelijk weleens dat sommige tochten met olifanten echt zielig voor de olifanten zijn en wil hier graag rekening mee houden als ik een trekking boek. Hebben jullie ter plekke geboekt of vanaf thuis? Als je ter plekke boekt, kun je dan binnen 1 of 2 dagen mee, of moet je dan meer tijd nemen? Wij zijn er eind juli.

Tot zover. Alvast bedankt!

groetjes Chip
Hoi Chip,

die treks met olifanten zijn inderdaad niet goed voor de olifanten zelf! Het stoeltje waar de toeristen op zitten wordt geplaatst op de rug van de olifant, terwijl zijn nek het sterkste gedeelte is. Zijn rug is eigenlijk aardig zwak. Nu weegt dit stoeltje al aardig wat. ...Tel daarbij de mensen die in dat stoeltje zitten erbij op. Dit is veel meer dan een olifant eigenlijk kan en mag dragen. Olifanten doen dit werk elke dag en vaak vele uren per dag. Ook worden olifanten niet altijd juist behandelt.

Mocht je toch graag iets met olifanten willen doen dan bestaan er een aantal mooie alternatieven. Je kunt het olifantenkamp bezoeken, dit is te doen via Chiang Mai maar ook via andere plaatsen (check je reisboek/internet hiervoor). Ook kun je vaak olifanten wassen in de rivier, een hele mooie ervaring! Tot slot, als je toch graag een tocht op een olifant wil maken, kun je ook vragen om zonder stoeltje op een olifant te zitten. Vaak doen ze hier een beetje moeilijk over, maar de ervaring leert dat dit wel mogelijk is!

Verder heb ik je vlak bij Koa San Road (ik schrijf het altijd verkeerd, zal nu ook wel zo zijn ;)) het hostel Donna's Place. Een aanrader!! Niet waanzinnig duur, netjes en ze werken met camera's.
Leuke wijken zijn: Silom Road, Sukhumvit Road, Siam Square, Khao San Road (backpackerswijk). Probeer een hotel te zoeken dichtbij de skytrain, dan ben je zo van de ene buurt in de andere.
Wij hebben ook geen tocht op een olifant gemaakt, tis gewoon niet goed voor die beestjes. Niet dat ik zo'n enorme dierenvriend ben maar een ieder weet dat dit eigenlijk gewoon niet goed is. Ga lekker met ze de rivier in ofzo, als je perse dichtbij ze wil komen... Veel plezier!
Wij, 2 volwassenen en een tiener, gaan deze zomer 23 dagen naar Thailand met een zgn. Djoser-junior-reis. 

Voorlopige route:Bangkok, Chang Mai, River Kwai, Uthai Thani, Lampang, Bangkok en strandvakantie ergens in de provincie Rayong.  Iemand hier die zoiets eerder gedaan heeft?

En is het echt allemaal erg "basic" onderweg, nooit eens een luxe hotel ofzo?? We hebben nl ruim 6000 Euro voor deze reis betaald en dat is nog exclusief maaltijden....:o

Op het topic over groepsreizen lees ik toch wel regelmatig negatief getinte ervaringen....
Djoser staan volgens mij wel bekend om z'n luxe/avontuurlijke reizen, maar je betaalt wel de hoofdprijs.

Durf je het echt niet aan om op eigen gelegenheid te gaan, al dan niet d.m.v. bouwstenen?

Kijk eens bij BM Air. Daar heb je ook een heel scala aan hotels en excursies die je los kunt boeken, maar die wel op elkaar aansluiten. Volgens mij ben je dan veel goedkoper uit. Vergeet alleen niet dat een rechtstreeks tickets p.p. ongeveer 750 euro incl. kost
quote:

Wij, 2 volwassenen en een tiener, gaan deze zomer 23 dagen naar Thailand met een zgn. Djoser-junior-reis. 

Voorlopige route:Bangkok, Chang Mai, River Kwai, Uthai Thani, Lampang, Bangkok en strandvakantie ergens in de provincie Rayong.  Iemand hier die zoiets eerder gedaan heeft?

En is het echt allemaal erg "basic" onderweg, nooit eens een luxe hotel ofzo?? We hebben nl ruim 6000 Euro voor deze reis betaald en dat is nog exclusief maaltijden....:o

Op het topic over groepsreizen lees ik toch wel regelmatig negatief getinte ervaringen.... O je hebt al geboekt zie ik. Wat ik wel een beetje raar vind is dat je zoveel geld betaalt terwijl je niet eens weet waar je precies heengaat en in welke hotels je overnacht.
quote:

quote: Helmy reageerde

En is het echt allemaal erg "basic" onderweg, nooit eens een luxe hotel ofzo?? We hebben nl ruim 6000 Euro voor deze reis betaald en dat is nog exclusief maaltijden....:o Nou, dan ben je inderdaad gigantisch afgezet ja... ik blijf erbij gewoon nóóit te boeken bij zo'n reisorganisatie. Enige wat ze doen is dikke winst maken.  Ongelooflijk, echt waar.
Reden waarom we bij zo'n organisatie hebben geboekt is dat we één kind hebben, we vinden het fijn als hij andere kinderen om zich heen heeft in de vakantie...en dit is echt voor familie's met tiener-kinderen.

De route van de reis weten we wel, de hotels staan echter pas zo'n 2 weken voor vertrek op de internetpagina. Ze wachten eerst tot er voldoende boekingen zijn, denk ik.

Vandaar....en de hoge prijs ligt ook in het feit dat we in het hoogseizoen (schoolvakantie) gaan, daar komen we niet onderuit.

Maar ja, ik lees toch ook veel negatieve ervaringen, dus ik hoop echt dat het mee gaat vallen, nooit eerder zoiets gedaan.
Het is maar met wat voor instelling je meegaat. Als je een groepsreis zelf ook leuk vindt en het niet alleen maar voor je kind doet dan zal je het best leuk vinden. Je bent alleen altijd met dezelfde mensen en je moet ook niet iemand zijn die liever alleen is. Ook zonder Djoser zou je trouwens genoeg kindjes tegengekomen zijn in het hoogseizoen.

Ik vind het zonde van je geld (het is nl. erg duur), maar dat is ieder zijn meug.
Nou, daar wordt je ook niet blij van al die mensen die je  vertellen dat je een verkeerde keuze hebt gemaakt:(. Ik heb zelf nooit met zo'n organisatie gereisd. Wel vrienden die met soortgelijke organisaties groepsreizen hebben gemaakt en die zijn allemaal heel enthousiast. Je treft toch wat avontuurlijkere mensen dan bv met neckerman reizen oid, en het is toch ook wel fijn als alles voor je geregeld is.  Kan me voorstellen dat het lastig is om op de bonnefooi te gaan met een kind, zeker naar een land waar je nog nooit geweest bent.

Je betaalt er wel voor inderdaad, maarja, die organisatie moet ook wat verdienen toch? Ik zou me er niet te druk over maken, veel plezier in ieder geval.
Helmy, ik zie net dat er nog een topic is: de grote groepsreisaanbieders, waar Djoser ook besproken kan worden, ik zou daar eens kijken als ik jou was.
Hoi Helmy,

Zelf zou ik (ook niet met kind) nooit aan een groepsreis deelnemen in thailand maar je hebt al geboekt dus....

Ik vind de prijs helemaal niet erg overtrokken. Zeker, je zou als je het allemaal ter plekke zou regelen waarschijnlijk minder kwijt zijn maar nu hoef je nergens naar om te kijken.

ik heb de site eens bekeken en er staat dat je in middenklasse hotels verbijft.

Die kosten in het hoogseizoen een euro of 40 per nacht.

Dan ben je dus 800 euro kwijt aan accomodatie. De tickets zullen zo'n 800 euro zijn. Dat is dan 2400 euro met z'n drieen. Dan nog al het vervoer en entree heffingen ter plekke.

Salaris van je host etc etc. En Djoser moet natuurlijk ook verdienen.

De hotels zijn echt wel bekend hoor! Vraag maar op en via sawadee.com kan je ieder hotel bekijken en ook de prijzen zien.

Ik heb zelf een aantal jaren geleden een bouwsteen geboekt. Autohuur vanaf Bangkok en alle hotels. Dat kostte voor 10 dagen 430 euro met z'n tweeen. Had waarschijnlijk ook wel goedkoper gekund maar wij vonden het wel prettig voor een keer. De rest van de vakantie op de bonnefooi gedaan.

Ik hoop dat je een te gekke vakantie hebt en als je Thailand net zo leuk vindt als ik gaan jullie volgend jaar gewoon op de bonnefooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven