vrije moraal

05-08-2011 14:42 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als gezonde man denk je meerder male per dag aan seks en fantaseert hoe het zou zijn om met een vrouwen die je kent te doen.

Ik weet niet of vrouwen dit ook denken over mannen maar ik neem aan de de seksen niet zoveel van elkaar verschillen wat dat betreft.

Eigenlijk zijn het opgekropte gevoelens van een niet monogaam wezen vastgeketend in de moraal van onze maatschappij.

Wat zou het toch mooi zijn als je gewoon tegen elkaar kunt zeggen, het lijkt me wat om met jou vanavond een potje te seksen/ vrijen , tantra, masseren tongen whatever net alsof je een tenniswedstrijdje afspreekt met iemand die dit ook graag wil.

Mensen die seks kunnen loskoppelen van een relatie / voortplanting. Tennissen kun je ook met iedereen die van tennissen houd, met de een is t heel leuk en met de ander lukt het minder , maar wel een ervaring rijker.

Een soort vereniging voor de vrije seksuele moraal. Een club met de mogelijkheid om met gelijkgestemden in contact te komen op niet commerciele basis. Gratis dus. Mensen met ge-checked profiel, geen gefake, je kunt pas lid worden na intake.

getrouwd, samenwonend of vrijgezel, het gaat om wat je te bieden hebt

bestaat dit al? (ik bedoel geen nvsh want die zijn te breed)
Studentenvereniging?
quote:donderstraal schreef op 05 augustus 2011 @ 14:48:

Studentenvereniging?
Dit hebben ze in de sixties al geprobeerd. Ik vraag me af waarom het geen succes is geworden.
quote:donderstraal schreef op 05 augustus 2011 @ 14:48:

Studentenvereniging?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat bestaat al, heet vreemdgaan
quote:lilalinda schreef op 05 augustus 2011 @ 14:56:

Dat bestaat al, heet vreemdgaanAls beide partijen (of alledrie ) in een relatie het ermee eens zijn, is het echt geen vreemdgaan, hoor. Je bedriegt toch niemand?
quote:Aubrey schreef op 05 augustus 2011 @ 14:53:

Dit hebben ze in de sixties al geprobeerd. Ik vraag me af waarom het geen succes is geworden.Gonerroe
Parenclub? En als het gaat vervelen dan ga je gewoon naar huis!
Goblin King, Goblin King,Wherever you may be take this child of mine far away from me!
quote:eye4you schreef op 05 augustus 2011 @ 14:42:

Wat zou het toch mooi zijn als je gewoon tegen elkaar kunt zeggen, het lijkt me wat om met jou vanavond een potje te seksen/ vrijen , tantra, masseren tongen whatever net alsof je een tenniswedstrijdje afspreekt met iemand die dit ook graag wil.

Eh... waarom kan dat niet? Je kunt toch gewoon een kroeg instappen en iemand versieren die ook wel in is voor een one-night stand? Je klaagt over het vastgeketend zijn in de moraal van de maatschappij, maar wilt wel sekspartners vinden in clubverband? Wat een vrijheid!

Enne Iry... het is gonorroe.
quote:Bagheera schreef op 05 augustus 2011 @ 14:59:

[...]

Als beide partijen (of alledrie ) in een relatie het ermee eens zijn, is het echt geen vreemdgaan, hoor. Je bedriegt toch niemand?Dan heet het een 'vrije relatie'.
quote:eye4you schreef op 05 augustus 2011 @ 14:42:

Wat zou het toch mooi zijn als je gewoon tegen elkaar kunt zeggen, het lijkt me wat om met jou vanavond een potje te seksen (...) net alsof je een tenniswedstrijdje afspreekt

Alleen... het is geen tenniswedstrijdje, en voor velen is seks iets dat diepgaander is dan dit. Ik (bijvoorbeeld) ben tevree met monogamie.

En m.i. bestaan er meer dan genoeg clubjes voor mensen die iets 'anders' willen, zoals parenclubs etc.
quote:lilalinda schreef op 05 augustus 2011 @ 15:26:

[...]

Dan heet het een 'vrije relatie'.En daarin ga je niet vreemd als je met medeweten van je partner seks met een ander hebt.
quote:yvonjaspers schreef op 05 augustus 2011 @ 15:18:

[...]

Eh... waarom kan dat niet? Je kunt toch gewoon een kroeg instappen en iemand versieren die ook wel in is voor een one-night stand? Je klaagt over het vastgeketend zijn in de moraal van de maatschappij, maar wilt wel sekspartners vinden in clubverband? Wat een vrijheid!

Enne Iry... het is gonorroe.Whatever, gonneroe, gonorroe, gonerreu., chonneraa.. je kan het maar beter niet oplopen
Dat sowieso seau whee seau!
Dus omdat de meeste mensen seks niet los kunnen of willen koppelen van een liefdesrelatie, zitten we vastgeketend in de mores van onze maatschappij. Jaja...

In de sixties had je van die sleutelfeestjes. En dat is toch weer afgelopen, niet door druk vanuit de maatschappij, maar door gekwetste of jaloerse partners.
Ja, zoiets bestaat al.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Aubrey schreef op 05 augustus 2011 @ 14:53:

Dit hebben ze in de sixties al geprobeerd. Ik vraag me af waarom het geen succes is geworden.

Geen succes? volgens mij is het nooit weggeweest, in de jaren 70 was er nog steeds een vrije moraal dankzij de pil, wat er in de jaren ertussen gebeurd ik weet ik niet maar ik denk dat er toen ook genoeg mensen waren die die vrijheid in hun relatie namen, en nu, ik ken toch heel wat swingers.

Dus TO het bestaat en ik heb dus ook die vrijheid. Ik kan daar met mijn man inderdaad van genieten maar je moet er wel met je partner achter staan om voor een niet monogame relatie te kiezen.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Het bestaat inderdaad, alleen werkt het voor 99,9% van de mensen niet. Is dat jammer? Ja. Gaat het veranderen? Nee.
Clowns to the left of me..
99,9 %? waar haal je die cijfers vandaan? Ik heb toch echt het idee dat het er meer zijn hoor.,

en ik vind wel degelijk dat het veranderd, ik zie steeds meer mensen bewust voor een niet monogame relatie kiezen.
Wat me opvalt is dat veel aangeven dat zo iets geen succes wordt,. maar ik heb toch heel wat (meer) monogame relatie;s zien stranden waar monogamie blijkbaar niet werkte,
Wat maakt iets tot een succes?

Is dit niet iets wat per individu verschilt? De één zweert bij een vrije relatie, de ander wil 1 partner.
En stranden monogame relaties puur omdat ze maar met 1 persoon seks hebben?

Slaagt een relatie omdat men meerdere partners mag hebben?

Volgens mij is dat kort door de bocht gesteld.
driewieler ze stranden vaak omdat er 1 vreemd ging of de relatie niet meer spannend vond, In ieder geval kun je oook niet stellen dat monogamie dus werkt, veel redden het blijkbaar niet om een relatie lang monogaam te blijven en gaan stuk omdat er toch met andere gesext wordt minstens 1 partner.

de overige relatie problemen waarom mensen uit elkaar gaan komen zowel voor in monogame relaties en open relatie;s
Vreemdgaan heeft in mijn ogen meer oorzaken dan dat je maar 1 partner hebt waar je mee kunt vrijen. Voor mij meer een gevolg van de problemen dan de oorzaak.

Problemen die dus niet zo maar opgelost zijn als je de afspraak hebt ook met anderen te mogen vrijen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven