Geld & Recht alle pijlers

Huh? heb ik iemand aangereden?

07-08-2011 08:55 76 berichten
Vorige week stond opeen de politie bij mij op de stoep.

Schrok me natuurlijk een ongeluk in eerste instantie, maar gelukkig bleek het mee te vallen:

Volgens hem was ik die middag doorgereden na een aanrijding, een getuige zou mijn kenteken hebben genoteerd, dit gemeld hebben aan de politie, en de politie gevraagd om mijn telefoonnummer te vragen, zodat ze het met mij en de verzekering konden regelen.

Ik stond compleet perplex. Ik was me namelijk helemaal nergens bewust van! Ben wel geweest waar de politie zei dat het gebeurd zou zijn, maar ben gewoon weggereden en heb niets gevoeld, gehoord, gezien of wat dan ook wat zou kunnen hebben betekenen dat ik een andere auto zou hebben aangereden.

Inmiddels heeft de tegenpartij me gebeld, heb m'n gegeven gegeven, ben gebeld door zijn verzekeringstussenpartij, heb het schadeformulier ontvangen, maar krijg maar geen foto's van de ontstane schade.

Heb er een beetje een raar gevoel bij, hoe kan ik nou echt niets gemerkt hebben en die auto half in de kreukels liggen?

Er is een getuige, maarja, 1 getuige = geen getuige toch?

ik weet niet, heb er dus een raar gevoel bij en heb het idee genaaid te worden..

Iemand advies?
Je rechtsbijstand van je autoverzekering inschakelen.
Alle reacties Link kopieren
hoezo is 1 getuige geen getuige ? het is gewoon een getuige hoor.

als je het niet vertrouwd waarom vraag je dan de foto's niet op ?
Maar als jij een andere auto hebt aangereden moeten er toch ook laksporen op jouw auto zitten (of denk ik nu té CSI)
Ik zou dit ook zo duidelijk doorgeven aan JOUW verzekering: als jij schade hebt veroorzaakt moet dat ook aan jouw auto te zien zijn? Laat de schade-expert het maar uitzoeken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:Chantalo1984 schreef op 07 augustus 2011 @ 08:57:

als je het niet vertrouwd waarom vraag je dan de foto's niet op ?

'

Heeft ze gedaan, maar die krijgt ze niet.

Ik vind het ook vreemd, maar ik hoor ook vaak dat er echt mensen zijn die niets merken...
Ik snap dat je er een raar gevoel bij hebt. Een vriendin van me had een keer dat iemand 2 meter voor haar stopte en zei dat ze hem aangereden had, hij wilde oude schade in haar schoenen schuiven. Dit kan iets soortgelijks zijn.
Het Juristenloket bellen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:toffifee schreef op 07 augustus 2011 @ 08:59:

[...]

'

Heeft ze gedaan, maar die krijgt ze niet.

Ik vind het ook vreemd, maar ik hoor ook vaak dat er echt mensen zijn die niets merken...

had die zin anders gelezen dus zie het nu pas

maar ik zou er een schade expert bij laten komen en het laten controleren.
foto's heb ik opgevraagd, maar krijg ik niet, de tussenpersoon van de verzekering van de tegenprtij schreef iets in de trend dat dat op verzoek wel door de schade expert naar mijn maatschappij zouden kunnen worden verzonden.

Op mijn auto zit idd geen schade, maar ik heb een trekhaak, dus dat scheelt ook weer..

Tja, ergens ben ik nog een beetje bang dat ze me alsnog gaan aangeven voor "doorrijden na een aanrijding" , de agent die vorige week hier stond zei iets in de trend dat ik blij kon zijn dat de tegenpartij dat niet gedaan had.

Met "1 getuige=geen getuige" doel ik erop dat een vriendin van me die vroeger bij de politie zat, dat altijd zei als ze met een onderzoek van eea bezig waren, als ze 1 getuige hadden dat dat nooit voldoende is en dat je er minimaal 2 moet hebben.

maarja, in dit geval gaat dat ook lastig natuurlijk.
quote:sweetandcute schreef op 07 augustus 2011 @ 09:03:

Op mijn auto zit idd geen schade, maar ik heb een trekhaak, dus dat scheelt ook weer..Deze opmerking snap ik even niet. Zou je dan iemand hebben aangereden terwijl je achteruit reed ofzo?
Raar verhaal......heel soms hoor je weleens dat iemand niets heeft gemerkt van een aanrijding, maar dan is er wel schade.

Hebben ze je wel verteld hoe de aanrijding is gegaan??
Idd, duidelijk jouw verhaal doen, zowel op het schadeformulier als aan je eigen verzekeringsmaatschappij!
quote:VotesforLeo schreef op 07 augustus 2011 @ 09:08:

[...]

Deze opmerking snap ik even niet. Zou je dan iemand hebben aangereden terwijl je achteruit reed ofzo?Ja tijdens het uitparkeren (file-geparkeerd). Ik reed eerst een stukje naar achter, om vervolgens weg te rijden, en in dat stukje naar achter zou ik dat autotje bijna total-loss hebben gereden.
Total loss? Is die auto er dan zo slecht aan toe? Zei de politie dat?
Mijn moeder heeft het gepresteerd de spiegel van een andere (geparkeerde) auto te rijden en er niets van de merken. Daar stond de politie dus ook onverwacht aan de deur.
Wellicht hebben ze zomaar een kenteken genoteerd omdat je er toevallig reed en ze het echte kenteken niet hebben genoteerd en ben jij nu de pineut. Ik vind het maar een raar verhaal. Ook met een trekhaak zou je bij jou schade moeten kunnen zien als het echt zo erg was. Ik zou de schade-expert van je eigen verzekering inschakelen en als eerste nu ook foto's van je eigen auto maken.
Als de andere auto bijna total loss was, had je de botsing echt wel gehoord tijdens het parkeren (tenzij je de autoradio op max volume had staan...)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
quote:malibu82 schreef op 07 augustus 2011 @ 09:26:

Als de andere auto bijna total loss was, had je de botsing echt wel gehoord tijdens het parkeren (tenzij je de autoradio op max volume had staan...)of aan het bellen was
En dat voel je ook wel, als je achteruit rijdt doe je dat toch altijd langzaam en voorzichtig (althans, ik wel ) dus ik kan me niet voorstellen dat je dan ook maar een redelijke deuk in een auto kunt rijden zonder dat te voelen. Laat staan flinke schade veroorzaken.
Ik krijg ook een beetje het idee dat je genaaid wordt.

Ik zou iig die foto's willen zien en ook meteen foto's van je eigen auto maken.
geen keiharde muziek, was niet aan het bellen etc.

Idd, achteruit rijden doe ik ook altijd heel zacht, ook maar een klein stukje, dus kan me er zooo niets bij voorstellen..

maar goed, idd wel een goeie om vast foto's te maken van m'n eigen auto, en contact op te nemen met mijn eigen verzekering..

pfff, wat een gedoe allemaal..
Ze willen dus geen aangifte doen wegens doorrijden na een aanrijding? Als je auto echt total loss is gereden door iemand die doorrijdt, dan doe je toch aangifte? Dat ze dat niet doen, vind ik eigenlijk wel heel apart...

Gewoon je verzekering (en rechtsbijstandverzekering als je die hebt) jouw kant van het verhaal doen, foto's maken van je auto en het verder de schade-expert laten uitzoeken. Het kan niet zo zijn dat jij een auto total loss rijdt terwijl jouw auto niet eens een krasje heeft lijkt me...

Die getuige, is dat toevallig een kennis/vriend/familielid van eht slachtoffer?
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Dat ze geen aangifte doen van het doorrijden na een aanrijding is opzich niet zo vreemd. Dat is namelijk een strafrechtelijke procedure en het gaat de tegenpartij natuurlijk met name om het vergoed krijgen van de schade, civielrechtelijk dus.
Ik heb een keer achteruit tegen een andere auto aangereden. Een herrie joh!! Moet wel zeggen dat ik iets meer vaart had dan jij met file uit parkeren... Maar toch. Ik dacht dat die auto minimaal compleet in de kreukels moest liggen. De schade was echter een klein deukje, zowel bij hem als bij mij. Dus als die auto total loss is, dan moet je dat echt wel gehoord hebben.
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven