Geld & Recht alle pijlers

Huh? heb ik iemand aangereden?

07-08-2011 08:55 76 berichten
Vorige week stond opeen de politie bij mij op de stoep.

Schrok me natuurlijk een ongeluk in eerste instantie, maar gelukkig bleek het mee te vallen:

Volgens hem was ik die middag doorgereden na een aanrijding, een getuige zou mijn kenteken hebben genoteerd, dit gemeld hebben aan de politie, en de politie gevraagd om mijn telefoonnummer te vragen, zodat ze het met mij en de verzekering konden regelen.

Ik stond compleet perplex. Ik was me namelijk helemaal nergens bewust van! Ben wel geweest waar de politie zei dat het gebeurd zou zijn, maar ben gewoon weggereden en heb niets gevoeld, gehoord, gezien of wat dan ook wat zou kunnen hebben betekenen dat ik een andere auto zou hebben aangereden.

Inmiddels heeft de tegenpartij me gebeld, heb m'n gegeven gegeven, ben gebeld door zijn verzekeringstussenpartij, heb het schadeformulier ontvangen, maar krijg maar geen foto's van de ontstane schade.

Heb er een beetje een raar gevoel bij, hoe kan ik nou echt niets gemerkt hebben en die auto half in de kreukels liggen?

Er is een getuige, maarja, 1 getuige = geen getuige toch?

ik weet niet, heb er dus een raar gevoel bij en heb het idee genaaid te worden..

Iemand advies?
Alle reacties Link kopieren
Toen ik nog maar net mijn rijbewijs had, mocht ik voor het eerst in mijn vaders auto rijden. Zij hadden iets zwaars gekocht en ik zou (in mn eentje) hen gaan ophalen, zodat ze niet zo ver hoefden te lopen.

Ik heb toen met de voorkant van onze auto de bumper (trekhaak) geraakt met het uitparkeren (situatie: onze auto stond naast de andere auto geparkeerd). De eigenaar kwam meteen naar me toe en omdat ik echt in paniek was -mijn eerste aanrijding!- stelde hij me zelfs gerust ('jullie auto heeft meer schade dan de mijne' en 'de schade bij mij is bijna nihil'). Ik mijn vader gebeld die meteen kwam en toen hij er eenmaal was, waren de rollen omgedraaid. De andere auto was flink beschadigd, eigenaar dacht zelf aan total loss, bla bla... Het vreemde was alleen dat ik zijn rechter achterkant had geraakt (minder dan stapvoets qua snelheid) en dat zijn achterkant uit het verband was, maar dan op manier zoals alleen kan als ik van links (de andere kant dus) gekomen was.

We hebben de politie laten komen (gelukkig stonden beide auto's nog precies zoals tijdens het ongeval) en de politie verklaarde idd dat ik de schade onmogelijk had kunnen veroorzaken. Dit heeft hij ook bij beide verzekeringen verklaard.

TOCH heeft de verzekering van mijn vader de schade betaald, omdat wij wel degelijk schuldig waren. (Kortom ook bij onze eigen verzekering trokken wij aan het kortste eind.)

De tegenpartij wilde er overigens geen expert bij laten komen en alles zwart laten maken: zegt toch al genoeg? Maar OK we hadden weinig keus... :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven