Akelige spin bij Blog

07-08-2011 14:45 60 berichten
Leuk zo'n blog, 'hoe kampeer je vrolijk tussen spinnen en beren'. Zo vrolijk word ik niet van die grote foto van die spin,telkens als ik wil forummen. Ik ben vast een zeikerd maar ik krijg er de kriebels van, Ben ik nou de enige die daar last van heeft?
Hahaha, dat plaatje van die kat!

Ben wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die die vent zo vies vond.
Alle reacties Link kopieren
http://t2.gstatic.com/ima ... xBazbUJnBf3RA7SUpXsnb1Zeg

Dit is toch veel erger dan een plaatje van een spin?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat jammer dat we geen plaatjes meer kunnen plakken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
http://t1.gstatic.com/ima ... 3v6o34fkHUnhizC4yzgJNNxWl

Nu wordt het wel eng...
quote:Kalliope schreef op 07 augustus 2011 @ 15:03:

Zie het als een therapie. Confronteren van je angsten enzo. Dan werkt die therapie helaas niet bij mij kom zo vaak spinnen tegen maar ben er nog steeds als de dood voor en ga gillen waardoor iedereen wakker word
Nuttige beestjes, ze vreten ongedierte. Er woont er zo eentje in de hoek van mijn balkon, vlak naast de deur. Hij/zij vangt alle muggen die niet door het hor worden tegengehouden.
verba volant, scripta manent.
Ja.
quote:nicolientje2410 schreef op 07 augustus 2011 @ 15:17:

Ja, vind het ook een naar plaatje! Spinnenangst is voor sommigen echte angst, kan je niet altijd iets aan doen, niet voor iedereen werkt therapie.

Ik ben ook bang voor spinnen in real life. Maar kom op zeg. Een plaatje...

Ik heb trouwens wel de hele tijd overal kriebels. In mijn nek, achter mijn enkel, op mijn rug.
zwitsal_nijntje, 78 seconden geleden

quote:

Kalliope schreef op 07 augustus 2011 @ 15:03:

Zie het als een therapie. Confronteren van je angsten enzo.

Dan werkt die therapie helaas niet bij mij kom zo vaak spinnen tegen maar ben er nog steeds als de dood voor en ga gillen waardoor iedereen wakker word

Aanstelleritus.
Wiieeehoooeeehhaaaaaaaaaaaa aaaaaaah daar is ie weeer...........!!!!!!!!!!!!!!!!

Haaaaal um wweg!!!!!!!!!!
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 augustus 2011 @ 15:32:

Aanstelleritus.

Aardig. Tis niet voor niks een irrationele angst, he?

Ik ben niet bang voor het plaatje, vind het gewoon bijzonder onprettig om naar te kijken. Krijg er echt kriebels van. Dus ik hoop op een snelle nieuwe blogpost zodat dat plaatje weg is.
Spinnen hebben een onverdiend slechte naam, veel mensen zijn bang voor spinnen. Dit komt wellicht omdat ze harig zijn en lange poten hebben. Spinnen kunnen vaak snel rennen en jagen hierdoor schrik aan, ze komen bovendien vaak onverwacht tevoorschijn.

Er zijn vele misverstanden over spinnen, mensen die door een spin worden gebeten komen niet zelden in de krant, anders dan honden- of kattenbeten. De spinnen die in België en Nederland leven zijn niet gevaarlijk voor de mens. Sommige soorten kunnen wel gemeen bijten maar de gevolgen zijn te vergelijken met een wespensteek. Het gif van de meeste spinnen is zeer dodelijk voor insecten maar werkt in het geheel niet op mensen. Voordat een spin bijt wordt vaak dreiggedrag vertoond.

Een beet van een spin is meestal het gevolg van een ongeluk zoals een spin die in een schoen kruipt. Dit komt ook veel voor bij beten van schorpioenen. Een fatale afloop is bij een beet van een spin uiterst zeldzaam. Er zijn slechts enkele soorten die als erg gevaarlijk kunnen worden beschouwd, dit is niet te danken aan de extreme giftigheid van een beet maar voornamelijk aan het algemene voorkomen van dergelijke soorten. Voorbeelden zijn de Amerikaanse vioolspin (Loxosceles reclusa) en de Australische tunnelspin (Atrax robustus). Van dergelijke soorten zijn in totaal de afgelopen honderd jaar in de wetenschappelijke wereldliteratuur slechts enige tientallen beten met dodelijke afloop beschreven. Telt men alleen beten waarbij de veroorzaker zeker kon worden geïdentificeerd dan wordt het nog minder. In landen waar gevaarlijke spinnen voorkomen zijn tegenwoordig antisera verkrijgbaar die een fatale afloop vrijwel altijd kunnen voorkomen.

Vaak worden pijnlijke prikken of steken van een niet gezien insect of spinachtige aan spinnen toegeschreven door artsen of ander medisch personeel zonder dat hiervoor een duidelijke reden bestaat, of zelfs zonder dat dit aannemelijk is: in Florida zijn bijvoorbeeld 124 gevallen van beten van de Amerikaanse vioolspin (Loxosceles reclusa) in zes jaar gemeld, terwijl de spin zelf in een eeuw tijd door spinnendeskundigen maar 11x in Florida is gevonden en er dus nauwelijks voorkomt[34]. In gebieden waar de spin wel in grote aantallen voorkomt, zijn beten eveneens zeldzaam. In een bewoond huis uit de 19e eeuw in Kansas werden in een onderzoek gedurende zes maanden meer dan 2000 exemplaren van Loxosceles reclusa gevangen, waarvan er minstens 400 groot genoeg waren om te bijten, en was desondanks niemand gebeten[35]

Van de echte grote vogelspinnen is er geen één echt gevaarlijk. Deze hebben namelijk geen gevaarlijk gif nodig vanwege de grote cheliceren. De meeste spinnen blijven echter ver onder de centimeter. Een van de beruchtste spinnen, de zwarte weduwe (Latrodectus mactans) is maar zo groot als een erwt.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 augustus 2011 @ 15:17:

Joh summie, deze vrolijke vrienden kruipen door mijn huis.

http://t1.gstatic.com/ima ... SGAi5u7Qxp7A7Rl_dRC64P8ud

Gedver!!

Maar op een plaatje goed te doen!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 augustus 2011 @ 15:32:

zwitsal_nijntje, 78 seconden geleden

quote:

Kalliope schreef op 07 augustus 2011 @ 15:03:

Zie het als een therapie. Confronteren van je angsten enzo.

Dan werkt die therapie helaas niet bij mij kom zo vaak spinnen tegen maar ben er nog steeds als de dood voor en ga gillen waardoor iedereen wakker word

Aanstelleritus.

Nou laat mij dan lekker aanstellerig zijn. Plaatjes vind ik niet eng maar in reallife kan ik ze dus niet verdragen en gil ik wel als zon rotbeest ineens voor mijn neus zit.

Ik durf ze dan ook niet weg te halen. Alleen als ze op de grond zijn durf ik met hand in schoen plat te stampen. Maar met voeten er in doe ik dan weer nooit. raar misschien maar goed.

Ik vind het ook verschrikkelijk. En die kiloknallerplaatjes vind ik, nu we het toch over verschrikkingen hebben, ook verschrikkelijk! Ik durfde bijna niet te forummen door al die kuikens in die la
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mwah, hier in huis ook hoor. Als ik met mijn voet op de grond stamp, komen ze soms als een idioot op je afgesprongen. Ze lijken wel een tikje agressief soms, maar het is maar loos gedreig hoor. Niks wat niet opgelost kan worden met maat 36, zeg maar.
Ik ben ook bang van spinnen en heb een keer gegild toen er onverwacht een plaatje van een zwarte weduwe op mijn scherm kwam. Het plaatje hoeft niet weggehaald te worden, maar echt leuk vind ik het niet.
quote:mrsstanleywalker schreef op 07 augustus 2011 @ 15:49:

Mwah, hier in huis ook hoor. Als ik met mijn voet op de grond stamp, komen ze soms als een idioot op je afgesprongen. Ze lijken wel een tikje agressief soms, maar het is maar loos gedreig hoor. Niks wat niet opgelost kan worden met maat 36, zeg maar. Jij woont zeker in een oud landhuis.... Daar heb je nog veel van die nachtrovers. Die komen uit gaten & kieren...
Een zwarte weduwe of een redback kom ik liever niet tegen maar die komen in Europa (nog) niet voor. Als ik een grote spin in huis heb probeer ik hem wel te pakken maar als dat niet lukt zit ik er ook niet mee, vliegen vind ik honderd keer erger.
verba volant, scripta manent.
Ze lopen gewoon via de bijkeukendeur binnen, Xalvadora.
Arachnofobie

Arachnofobie; de angst voor spinnen.

Arachnofobie of spinnenangst is een overmatige angst, een specifieke fobie voor spinnen en spinachtigen. Het is waarschijnlijk de meest voorkomende vorm van dierenfobie. Opvallend is dat arachnofobie bij natuurvolkeren aanzienlijk minder voorkomt dan in de Westerse samenleving.

De angst kan zich uiten in het mijden van gebieden waar iemand spinnen verwacht tegen te komen, bijvoorbeeld een zolder met veel spinnenwebben, maar ook van vakantiegebieden waar de kans groot is met spinnen geconfronteerd te worden. De rechtstreekse confrontatie met spinnen kan in serieuze gevallen leiden tot ernstige paniekaanvallen.

Voor de omgeving zijn de angsten en paniek niet reëel. Ook de lijder ziet zelf vaak in dat de angst eigenlijk overdreven is. Vaak biedt psychologische begeleiding uitkomst. Afhankelijk van de persoon en de oorzaak van de fobie kan dit gebeuren door directe confrontatie of door de persoon langzaam maar zeker aan spinnen te laten wennen.

Volgens het model van Bouton zal een therapeutische confrontatie niet leiden tot het verdwijnen van de associatie die oorspronkelijk heeft geleid tot de fobie. Er wordt enkel geleerd dat spinnen in de therapeutische context veilig zijn, terwijl in de andere situaties de persoon nog steeds angstige reacties zal vertonen.
Ik ben bang voor spinnen maar ze wel altijd weg als er een in mijn woning zit. Glaasje erover, papiertje eronder en hup de tuin in....
quote:decatur schreef op 07 augustus 2011 @ 14:53:

Ik ben ook niet dol op spinnen (lees: ik ben er bang voor), maar ik kan gelukkig nog wel een onderscheid maken tussen werkelijkheid en een plaatje.Ik houd ook niet van spinnen...totdat ik vorig jaar in het regenwoud een knoeperd aantrof in de badkamer. Wat doe je dan? Gillen? Niemand zou me horen in de jungle. Naar het restaurant rennen (163 treden in de stromende regen op). Dus heb ik een slipper gepakt, dichterbij geslopen en hem een oplawaaier gegeven...toén durfde ik hem pas op de foto te zetten...hij was wel 10 cm. en pikzwart!
quote:snoesje666 schreef op 07 augustus 2011 @ 15:25:

Wat jammer dat we geen plaatjes meer kunnen plakken.

Weet iemand ook, of dat een tijdelijke maatregel is ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Namma, wat dapper van je! Ik zou zeker weten 163 treden in de regen gelopen hebben ( en snel ook haha).

Als ik een spin zie in huis dan maak ik hem wel dood maar ben wel in de stress. Ik krijg er gewoon rillingen van, al weet ik heus wel dat ze niets doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven