Geld & Recht alle pijlers

Definitieve berekening Kinderopvangtoeslag 2009

03-02-2011 15:08 95 berichten
Tot op heden nog steeds geen bericht van de belastingdienst over de kinderopvangtoeslag 2009. Volgens mij krijg ik een kleine 1000 euro terug, ben dus heel benieuwd. Iemand die hem ook nog niet gehad heeft, of misschien wel???
Alle reacties Link kopieren
Moppetje, wat een geweldige tip! Ga ik volgend jaar ook doen!

Hier nog steeds niets gehoord over 2009.

Lika en Tieger, ik zou bellen met de bel. dienst, want je moet echt elk jaar een jaaropgave sturen of 12 facturen van de kinderopvang. Anders kunnen ze geen eindsafrekening maken lijkt mij.
Ik heb gewoon een eindafrekening over eerdere jaren hoor

Je hoeft toch ook niet je jaaropgave van je werk op te sturen bij je belastingaangifte? Natuurlijk kunnen ze wel een eindafrekening maken zonder fysiek bewijs (maar als ze het opvragen moet je het wel kunnen sturen)
O, sorry Lika, ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat je het over een jaaropgave van de kinderopvang had. Die moet je nl. wel sturen. Die van je werk (salaris) niet, die info is bekend bij de bel. dienst.

Kreeg gisteren wel van de BSO een formulier mee met vragen over naam, adres en sofinummers van ouders en kind, dat hadden ze nodig voor de controle van de bel. dienst over 2010.

Kennelijk controleren ze dus ook de KDVs/BSOs (en zijn ze daar wel al met 2010 bezig)
Ik had het ook over de jaaropgave van de kinderopvang mariap.

Die heb ik nog nooit hoeven opsturen, maar ik heb over eerdere jaren wél een definitieve afrekening. Die was gebaseerd op wat ik eerder aan kinderopvang kosten had opgegeven én mijn definitieve inkomen. Ik ben benieuwd of iemand ooit nog om de jaaropgave van 2009 gaat vragen.

Zie bijvoorbeeld deze informatie. Hier blijkt al uit dat de belastingdienst echt niet altijd je jaaropgaven kinderopvang opvraagt.

belastingdienst

Ik reageerde met mijn stukje over de jaaropgave van mijn inkomen alleen op de stelling dat ze zonder dat je iets opstuurt geen definitieve afrekening kunnen maken. Dat kunnen ze dus (getuige ook het stukje hierboven) wel....
OK, duidelijk, bij jou is het kennelijk anders gegaan dan bij ons.

Omdat wij nog weleens gewisseld zijn van dagen en kdv ben ik blij dat wij wel altijd opgaves gestuurd (al 5 jaar op verzoek)hebben. Ook als je bijv. af en toe een extra dag kdv afneemt (wat bij ons nog wel eens voorkomt), zou ik zeker een jaaropgave van het kdv willen opsturen. Anders loop je over die dagen toch de toeslag mis (of je moet voor elke extra dag gedurende het jaar al direct een wijzigingsformulier opmaken, maar dat is ook wel erg omslachtig.

Toen ik overigens een paar maanden geleden belde waar de def. afrekening van 2009 bleef werd mij ook verteld dat indien mijn opgave niet zou zijn aangekomen, ik zeker aanmaningen gehad zou hebben, want ze willen altijd de opgaves hebben...

Nou ja, als het maar klopt bij jou en je hebt geen extra dagen enzo, dan is het ook goed he.
Oh, misschien is dat het, het continu wisselen van dagen/uren etc.

Dan krijgen wij misschien ook wel het verzoek om over 2010 het jaaroverzicht op te sturen. Oudste gaat sinds februari vorig jaar naar school, en heeft nog wel eens een roostervrije dag gehad met extra opvang daardoor. Plus dat middelste vorig jaar van kinderdagverblijf is gewisseld (en oudste dus van kinderdagverblijf naar bso is gegaan), en eind vorig jaar jongste ook nog is gestart met het kinderdagverblijf, eerst een halve maand 2 dagen, en daarna volledig 3 dagen. Heb m'n halve verlof gebruikt om alles uit te zoeken en de wijzigingen in te vullen in het programma Vooral omdat je iedere keer een dag moet wachten voordat je een nieuwe wijziging kunt opsturen

Wanneer krijg je dat verzoek ongeveer mariap? Is dat na juli, als je de definitieve beschikking van de inkomstenbelasting hebt gekregen?
Ja, meestal eind van de zomer, september ofzo, Tieger. En echt, ik heb het vanaf 2005 altijd gehad (het verzoek om op te sturen). Anders kan de bel. dienst toch nooit weten hoeveel uren ko je daadwerkelijk hebt afgenomen in dat jaar?

Raar inderdaad dat je steeds 24 uur moet wachten om wijzigingen door te geven. Ben laatst ook weer 3 avonden bezig geweest (jongste vanaf 1/6 alvast 1 dag minder kdv, 16/7 jongste alle dagen kdv stopzetten, 16/8 jongste naar BSO).

Het zal wel een reden hebben dat het zo moet.

Tis mooi dat het er is, de toeslag, maar ik ben toch blij dat ik straks nog maar 2 kids 1 dag in de BSO heb zitten, scheelt geld en gedoe.
Volgens mij leggen ze het naast de gegevens van de kinderopvangorganisatie. En als het alleen een kinderdagverblijf, zonder bijzonderheden (of als het klopt met wat er opgegeven is), dan is er natuurlijk geen reden om overzicht op te vragen.

Ze kunnen natuurlijk het jaaroverzicht ook bekijken bij de kinderopvangorganisatie...
Ja, dat zou ook kunnen natuurlijk!

Als het maar goed komt (en ze dat geld over 2009 nu eindelijk eens gaan storten!!!)
Yes yes 2009 binnen vandaag!! En meer dan gehoopt! Tis mijn eigen geld, maar toch voelt het als kadootje! Trek straks maar eens een flesje wijn open!
Ja hier ook het geld van 2009 ontvangen! Wel bijna ¤ 13,- minder dan ik zelf had berekend , maar toch... eindelijk!
Hier nog niks gezien....

Geniet van jullie (eigen) geld! Het voelt inderdaad als een cadeautje dit soort dingen!
huh? ik heb nog nooit een jaarafrekening opgestuurd en nog nooit een afrekening gekregen. Wel stuur ik altijd gelijk een wijziging als er iets wijzigd en dat is nogal wat geweest de afgelopen tijd. Dan krijg ik wel gelijk bericht en een wijziging in het bericht.
zat hier al even mee te lezen! heb nog geen papieren ontvangen van de belastingdienst maar zag vandaag wel dat ik een teruggave defintieve kinderopvangtoeslag kreeg bijgeschreven van 2009!! vorig jaar moesten we dat voor 17 september allemaal naar de balstingdienst sturen. Heeft dus 7 maanden ruim geduurd!
Linda gefeliciteerd! Hier nog geen geld gestort, maar het is goed om te horen dat de belastingdienst er nog mee bezig is. Wie weet zijn wij nu ook bijna aan de beurt.
Ik heb ook vorig jaar september geloof ik de hele mikmak naar de Belastingdienst gestuurd en nog niks gehoord. Geen storting, maar ook geen brief dat ik moet betalen. Achterlijk hoe lang dat toch elke keer duurt.
quote:Star schreef op 05 mei 2011 @ 12:55:

Ik heb ook vorig jaar september geloof ik de hele mikmak naar de Belastingdienst gestuurd en nog niks gehoord. Geen storting, maar ook geen brief dat ik moet betalen. Achterlijk hoe lang dat toch elke keer duurt.

Hier ook nog niks.

Ik moet een aanzienlijk bedrag terugbetalen over 2009, wegens ziekte van een van onze kinderen (die in plaats van bij de gastouder te zijn, in het ziekenhuis lag).

Dus heel erg vind ik het niet, ik zou alleen wel eens willen weten wanneer ik die behoorlijke rekening kan verwachten.

Nog iemand die nog geen definitieve berekening kinderopvangtoeslag 2009 heeft ontvangen?

Overigens hebben wij die van 2008 ook nog steeds niet ontvangen kwam ik laatst achter, maar daar spelen we aardig quitte, dus das niet zo erg (of we krijgen een beetje terug, of we moeten een beetje betalen).
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik heb hem ook nog niet binnen.
Ik heb hem ook nog niet binnen. 2009 dus.
Ik heb 'm ook nog steeds niet ontvangen over 2009. Echt idioot lang duurt dat zeg.
O ik ben dus niet de enige. Maar hebben jullie hem al wel gekregen over 2008? Want dat heb ik dus ook niet gekregen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik heb hem binnen over 2009!
En maar weer eens uppen....

Nog niets binnen hier, ik heb net de bel. dienst gebeld en het klopt dat nog niet iedereen het over 2009 binnen heeft. Wordt nog aan gewerkt....

Op de site van de bel dienst staat nu wel dat ze binnenkort met 2010 aan de slag gaan... Ik vind het belachelijk dat het zo lang moet duren! Alle gegevens zijn al bijna een jaar in hun bezit!

Iemand een idee of het zin heeft om ergens een klacht in te dienen? En zo ja, waar dan? Ik zit gewoon al die tijd op mijn geld te wachten!
ik moet er wel bij zeggen dat ik moet betalen, dus waarschijnlijk vandaar dat ik hem al binnen heb. :-)
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld. Het is nog in behandeling. Klacht indienen heeft geen zin, er staan geen wettelijke termijn voor, volgens de belasting telefoon.

Waar ik me nu nog meer zorgen om maak: over 2010 komen geen formulieren meer waar je je definitieve aantal uren kunt opzetten (gecombineerd met de jaaropgaves van de kinderopvang). Ze corrigeren nu alleen nog maar aan de hand van de inkomensgegevens en de uren die je door het jaar heen invoert. Je moet dus bij elke wijzigiging echt meteen een wijziging insturen, ook als je incidenteel een dag extra kinderopvang afneemt. Anders loop je over die extra dagen de toeslag mis. En nu zijn wijzigigingen van 2010 niet meer door te voeren. Dat kost ons dus geld. Ik zit braaf te wachten op die formulieren die ik al vanaf 2005 elk jaar gehad heb....

Ik baal er echt van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven