Sigaret
maandag 8 augustus 2011 om 12:51
maandag 8 augustus 2011 om 13:12
maandag 8 augustus 2011 om 13:13
maandag 8 augustus 2011 om 13:14
maandag 8 augustus 2011 om 13:15
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2011 @ 13:13:
[...]
Ja. Nieuwsgierigheid.
Persé willen doen wat je ouders ( of volwassenen in het algemeen ) je afraden.
Nieuwsgierigheid kan ik me nog wat bij voorstellen, maar de tweede niet.
Toch denk ik dat de meeste mensen hun eerste sigaret heel vies vonden, maar doorrokten om er bij te horen.
Ik ken ook niemand die na zijn zestiende ongeveer is begonnen.
[...]
Ja. Nieuwsgierigheid.
Persé willen doen wat je ouders ( of volwassenen in het algemeen ) je afraden.
Toch denk ik dat de meeste mensen hun eerste sigaret heel vies vonden, maar doorrokten om er bij te horen.
Ik ken ook niemand die na zijn zestiende ongeveer is begonnen.
maandag 8 augustus 2011 om 13:16
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Jij was een hele brave puber heb je weleens verteld, toch? Die zich niet afgezet heeft tegen de normen en waarden van thuis?
[...]
Jij was een hele brave puber heb je weleens verteld, toch? Die zich niet afgezet heeft tegen de normen en waarden van thuis?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 8 augustus 2011 om 13:18
Geen idee of ze nog bestaan Bianca, is ook alweer héél wat jaren geleden. Maar al die jaren dat ik in Frankrijk op vakantie ging heb ik ze gerookt, (althans vanaf mijn 14e dan) echte vakantiesigaretten.
Over dat erbij horen; ik heb daar nooit echt bewust bij stil gestaan, misschien deed ik het daarom, misschien ook niet.
Over dat erbij horen; ik heb daar nooit echt bewust bij stil gestaan, misschien deed ik het daarom, misschien ook niet.
This is not kosher!
maandag 8 augustus 2011 om 13:20
Was 11 jaar en had de Marlboro light van mijn moeder gepikt, inclusief aansteker. ja ik vond het wel lekker en ik rook nog steeds, nu al twintig jaar.
Nu krijg ik vast de anti-rook politie op mijn dak, maar hé ik drink niet!
Ik denk dat alcohol maatschappelijk een véél groter probleem is maarja, drinken is wel geaccepteerd. Als je dan niet drinkt dan heet het al gauw: Doe eens 'gezellig' mee. Net alsof ik van mezelf niet gezellig genoeg ben en daar dus drank voor nodig heb.
Net zoals er mensen zijn die daar behoefte aan hebben (drank) heb ik behoefte om te roken. Ik hou rekening met iedereen, sta gewoon netjes buiten met mijn peukie en val niemand daarmee lastig. Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan. Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.
Nu krijg ik vast de anti-rook politie op mijn dak, maar hé ik drink niet!
Ik denk dat alcohol maatschappelijk een véél groter probleem is maarja, drinken is wel geaccepteerd. Als je dan niet drinkt dan heet het al gauw: Doe eens 'gezellig' mee. Net alsof ik van mezelf niet gezellig genoeg ben en daar dus drank voor nodig heb.
Net zoals er mensen zijn die daar behoefte aan hebben (drank) heb ik behoefte om te roken. Ik hou rekening met iedereen, sta gewoon netjes buiten met mijn peukie en val niemand daarmee lastig. Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan. Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.
quote:Wellhello schreef op 08 augustus 2011 @ 13:18:
Is voor pubers ook een hele legitieme reden. Zo werkt dat nou eenmaal op die leeftijd.
En misschien wel minder dan bij volwassenen, maar die voelen zich ook veilig bij gelijkgestemden.
Is voor pubers ook een hele legitieme reden. Zo werkt dat nou eenmaal op die leeftijd.
En misschien wel minder dan bij volwassenen, maar die voelen zich ook veilig bij gelijkgestemden.
Ik vind roken iets anders dan heroine, waarbij je weet dat je bewustzijn ernstig verandert, ben altijd een beetje bang geweest om de controle te verliezen. Daarom eigenlijk nog nooit drugs gebruikt, behalve heel soms een jointje vroeger. Maar ook stoned worden vind ik niet prettig, evenals heel dronken. Ergens ligt er wel een duidelijke grens (vind ik).
This is not kosher!
maandag 8 augustus 2011 om 13:21
quote:wifra98 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:20:
Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan.
Die houd ik er in!
Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.
Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan.
Die houd ik er in!
Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.