Gezondheid alle pijlers

Sigaret

08-08-2011 12:51 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat was je allereerste sigaret en hoe smaakte die?

Mijn allereerste sigaret was een Mantano. Kreeg ik aangeboden van iemand. Was 16 en dacht; ach, waarom niet. Het begin van 9 jaar lang kettingroken. Inmiddels alweer 16 jaar verlost van deze vreselijke gewoonte, een verademing.
quote:duffiej schreef op 08 augustus 2011 @ 13:10:

jah dat bedoel ik blijfgewoonbianca haha, van sommige hoor ik dat het smerig was de 1e sigaret, maar toch nemen ze een 2e..die snap ik dan nietDe eerste keer seks viel ook zwaar tegen en dat ben ik ook blijven doen...
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:11:

[...]

Is er een andere reden om er mee te beginnen?

Ja. Nieuwsgierigheid.

Persé willen doen wat je ouders ( of volwassenen in het algemeen ) je afraden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mamalief schreef op 08 augustus 2011 @ 13:12:

[...]

De eerste keer seks viel ook zwaar tegen en dat ben ik ook blijven doen...hahaha!
quote:Wellhello schreef op 08 augustus 2011 @ 13:12:

Een Benson&Hedges, op vakantiekamp in Frankrijk; 14 jaar.

En ik vond het meteen lekker...B&H.bestaan die nog? Wij rookten merken vanwege de mooie pakjes; Dunhill en zo.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2011 @ 13:11:

[...]

Toch hoor je dat niet zo vaak; de meesten werden er misselijk van oid.Kan ook zijn dat ik het stoer vond staan, dat ik het daarom lekker vond
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 augustus 2011 @ 13:13:

[...]

Ja. Nieuwsgierigheid.

Persé willen doen wat je ouders ( of volwassenen in het algemeen ) je afraden.

Nieuwsgierigheid kan ik me nog wat bij voorstellen, maar de tweede niet.

Toch denk ik dat de meeste mensen hun eerste sigaret heel vies vonden, maar doorrokten om er bij te horen.

Ik ken ook niemand die na zijn zestiende ongeveer is begonnen.
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:15:

[...]

Nieuwsgierigheid kan ik me nog wat bij voorstellen, maar de tweede niet.

Jij was een hele brave puber heb je weleens verteld, toch? Die zich niet afgezet heeft tegen de normen en waarden van thuis?
Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar heroïne. Toch neem ik daar niks van.
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:17:

Ik ben ook wel eens nieuwsgierig naar geroïne. Toch neem ik daar niks van.O, daar ben ik dan weer helemaal niet benieuwd naar.
Maar vlak niet uit, Zanne, dat pubers hun driften wat minder goed onder controle hebben dan dat jij dat op jouw leeftijd hebt.
Geen idee of ze nog bestaan Bianca, is ook alweer héél wat jaren geleden. Maar al die jaren dat ik in Frankrijk op vakantie ging heb ik ze gerookt, (althans vanaf mijn 14e dan) echte vakantiesigaretten.

Over dat erbij horen; ik heb daar nooit echt bewust bij stil gestaan, misschien deed ik het daarom, misschien ook niet.
This is not kosher!
Ik heb zo'n beetje alle merken wel geprobeerd, en vond Pall Mall het lekkerst.
Was 11 jaar en had de Marlboro light van mijn moeder gepikt, inclusief aansteker. ja ik vond het wel lekker en ik rook nog steeds, nu al twintig jaar.

Nu krijg ik vast de anti-rook politie op mijn dak, maar hé ik drink niet!

Ik denk dat alcohol maatschappelijk een véél groter probleem is maarja, drinken is wel geaccepteerd. Als je dan niet drinkt dan heet het al gauw: Doe eens 'gezellig' mee. Net alsof ik van mezelf niet gezellig genoeg ben en daar dus drank voor nodig heb.

Net zoals er mensen zijn die daar behoefte aan hebben (drank) heb ik behoefte om te roken. Ik hou rekening met iedereen, sta gewoon netjes buiten met mijn peukie en val niemand daarmee lastig. Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan. Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.
quote:Wellhello schreef op 08 augustus 2011 @ 13:18:

Over dat erbij horen; ik heb daar nooit echt bewust bij stil gestaan, misschien deed ik het daarom, misschien ook niet.

Is voor pubers ook een hele legitieme reden. Zo werkt dat nou eenmaal op die leeftijd.

En misschien wel minder dan bij volwassenen, maar die voelen zich ook veilig bij gelijkgestemden.
Ik vind roken iets anders dan heroine, waarbij je weet dat je bewustzijn ernstig verandert, ben altijd een beetje bang geweest om de controle te verliezen. Daarom eigenlijk nog nooit drugs gebruikt, behalve heel soms een jointje vroeger. Maar ook stoned worden vind ik niet prettig, evenals heel dronken. Ergens ligt er wel een duidelijke grens (vind ik).
This is not kosher!
He ja gezellig, laten we die discussie weer eens voeren. ';-)
quote:wifra98 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:20:

Alhoewel er dan altijd wel mensen langskomen die al uche-uchend mij aankijken. Ga lekker naar de kroeg om de drinkers belachelijk te maken denk ik dan.

Die houd ik er in!

Ik zie nog niet op iedere fles Heineken of wijn met koeienletters staan dat je er Korsakoff van kunt krijgen, leverkanker en dat soort dingen. Mensen alsjeblieft: Leven en laten leven.
Was reactie op Wifra.
quote:mamalief schreef op 08 augustus 2011 @ 13:12:

[...]

De eerste keer seks viel ook zwaar tegen en dat ben ik ook blijven doen...
Haha Mamalief, inderdaad! Wat een deceptie...
This is not kosher!
quote:Wellhello schreef op 08 augustus 2011 @ 13:23:

Haha Mamalief, inderdaad! Wat een deceptie...Nou inderdaad.
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:21:

He ja gezellig, laten we die discussie weer eens voeren. ';-)Ja heel goed idee Zanne! want dat hoor ik nl. nooit als ik hierover begin.
Toch was de eerste sigartet 394087 keer goorder dan de eerste keer sex.
quote:Zanne schreef op 08 augustus 2011 @ 13:25:

Toch was de eerste sigartet 394087 keer goorder dan de eerste keer sex.En je eerste biertje was zeker wél heel lekker?
quote:wifra98 schreef op 08 augustus 2011 @ 13:24:

[...]

Ja heel goed idee Zanne! want dat hoor ik nl. nooit als ik hierover begin.

Wat?

Dat het een gezellige discussie wordt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven