file naar amsterdam ?!

09-08-2011 11:13 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb een vraagje.

Ik kan stage lopen bij Artis dierentuin, ik woon zelf niet in amsterdam maar in de buurt van Rotterdam, ben wel van plan gewoon elke dag weer naar huis te gaan na mijn stage. Met het openbaar vervoer is het ruim 1,5 á 2 uur reizen, ik zit er over te denken om gewoon met de auto te gaan, veel makkelijker, en sneller, mits er geen lange files staan. Weet iemand hoe dat zit 's morgens rond 7 uur vanaf rotterdam naar amsterdam (via utrecht of den haag of binnen door?) en aan het einde van de middag rond 17.00 uur weet terug van A'dam naar R'dam?? de stage periode is nog niet vastgelegd, zou de zomer vakantie beter zijn om files te vermijden?

Groetjes
In de zomervakantie is het iets rustiger, maar er staat altijd file. Helaas.

Is het ook zo lang treinen als je die extra snelle trein neemt, die Fyra of hoe heet het ook alweer?
Wat eten we vanavond?
Schat, vraag je je serieus af of er in de spits file staat in de Randstad?!

Ja dus. Nu in de zomervakantie niet/valt het mee maar over een week gaat een deel van het land alweer naar school en wordt het weer dagelijks aanschuiven.
Leuk zeg! Wat voor stage ga je lopen? Ik heb zelf een aantal jaar bij artis gewerkt en onlangs de opleiding voor vrijwilliger gedaan.

Maar goed, on topic, file staat er inderdaad altijd. Als niet bij Amsterdam, dan wel bij Rotterdam...
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Is het van deur tot deur 2 uur, ik woon in het zuiden maar voor ons is het zelfs geen 2 uur van deur tot deur dus even goed checken.

File's staan er altijd, rijdt regelmatig voor werk naar Den Haag en zeker door Den Haag is een hell en dat is maar een klein stukje. qua kilometers is het niet veel maar denk dat je ondanks de lange reistijd toch wat comfortabeler reist met de trein-metro-tram dan met de auto.

Veel plezier in ieder geval op je stage
Ik wil je niet ontmoedigen, maar waar dacht je te gaan parkeren? Al aan de kosten gedacht??

Parkeren is DUUR.
Maar ik neem ook niet aan dat ze akkoord zouden gaan als jij je stage pas volgende zomervakantie zou willen doen? Dat duurt nog een jaar!
Met de intercity ben je in 1 uur en 5 minuten van R'dam CS naar A'dam CS. Weet niet hoe lang je erover doet om bij R'dam CS te komen natuurlijk.

Maar er staan files. Elke dag. En met slecht weer staan er nog langere files.
Dank jullie voor de reacties alvast:)

@ VickyP: ik ga stage lopen (dierverzorging) bij de californische zeeleeuwen, heb er erg zin in hihi. Waar heb jij gewerkt in Artis?

Ik heb even gekeken, de Fyra is een optie, die is redelijk snel, alleen komt alleen op a'dam centraal aan, dus van daar uit zou ik met de bus moeten gaan, das 12 minuten extra..openbaar kost wel meer als dat ik met de auto zou gaan..korte file vind ik opzich geen probleem, maar een half uur stil staan in de file is niet te doen.
@ astrape: Ze hebben niet eerder plek, en voor mij komt het ook beter uit volgend jaar..
Ik moet ook iedere dag een flink eind rijden door de randstad. In de zomerperiode rijdt het wel door en ben ik er van deur tot deur binnen een uur. Met de trein zou ik er een uur en 45 minuten over doen. Mijn stelregel is dat zolang ik er in de file niet langer dan 1 uur en 45 minuten over doe, het autorijden qua tijd loont. Ik heb ook een parkeerkaart en reiskosten worden 100% vergoed.

Hoe lang ga je stage lopen? Voor een afgebakende periode zou ik me namelijk over die frustratie heen kunnen zetten.

Tijdens mijn stage kon ik overigens door de week 3 dagen in het studentenhuis van een vriendin overnachten. Misschien ook nog een optie?

En tot slot: kun je trouwens geen stage lopen in Blijdorp :-)
@ poging3: waarschijnlijk is het parkeren voor mederwerkers/stagaire's gratis.
@ zima: Dat is idd zo, het is maar 6 weekjes..Ik heb al bij Blijdorp stage gelopen haha
Filevrij van Rotterdam naar Amsterdam is een illusie, tenzij je nachtdiensten draait. Nu is het nog niet zo heel druk op de weg maar over een week of twee is zo ongeveer iedereen weer terug van vakantie. Mischien krijg je een indruk als je iedere ochtend en avond een kijkje neemt op www.vananaarbeter.nl
verba volant, scripta manent.
zijn het lange file's naar a'dam? of valt het mee?
Denk er HEEL goed over na.

Ik had 1,5 uur reistijd van deur tot deur naar mn stage en dat breekt je best wel op.. 7 u weg 7 u thuis pfff
Internagelaktisch
ja ik snap wat je bedoeld, had ik ook met een stage 120 km verderop, ging ook elke dag heen en weer van huis, gelukkig viel de file toen mee.. was niet echt een drukke weg..maar het is wel vermoeiend idd.
Artis is makkelijk bereikbaar met het OV, gewoon op Amsterdam CS, metro twee haltes en dan nog even wandelen.

Met de auto zou ik ECHT niet doen. Want inderdaad: waar ga je parkeren?
quote:duffiej schreef op 09 augustus 2011 @ 11:42:

zijn het lange file's naar a'dam? of valt het mee?Dat hangt natuurlijk ook van je werktijden af. Weet je die al?
Ik zou lekker met het openbaar vervoer gaan. 5 dagen in de week naar A'dam rijden in de spits, nee zou daar geen trek in hebben vanwege de files...succes met je stage, klinkt echt leuk!!!
meestal is het beginnen om 08.00 tot 17.00 uur, maar dat kan een half uurtje verschillen.
Ja de files zijn lang, je staat gewoon het grootste deel vast of rijdt langzaam. Verkijk je niet de op kosten van autorijden in de file, dan verbruik je veel meer brandstof.

Artis is echt heel makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Dat kleine stukje met de tram vanaf CS leg je echt vele malen sneller af dan in de spits van de rand van de stad naar Artis.
Ligt eraan. Maar ik vind een half uur stil staan dus niet erg, als ik weet dat ik er met de trein een uur langer over doe. Het is allemaal relatief. Een periode van 6 weken vind ik heel erg overzichtelijk en goed vol te houden. Ik doe het namelijk iedere dag
Ik denk dat je Rotterdam-uit al in de file staat A20/A13. Dan A4 richting A'dam en dan door A'dam.... Ga er maar vanuit dat je daar minimaal 2 uur over doet met de auto (als je m dan nog kwijt kunt in de buurt)... en dan de terugweg ook hetzelfde 'geintje'...

Zou echt met het openbaar vervoer gaan.
je hebt ook wel gelijk zima, als ik met het openbaar vervoer zou gaan vanaf huis tot artis ben ik 1,5 tot 2 uur kwijt, met de Fyra is het wel sneller, denk ongeveer 1uur en 15/20 minuten ofzo, maar die trein is aardig prijzig..denk dat in dat geval de auto dus goedkoper zou zijn.. hihi het is wat

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven