Mode & Beauty alle pijlers

leuke hippe bril!

09-08-2011 17:11 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net bij de opticien vandaan en ik blijk een bril te moeten... maar aangezien ik helemaal niet into het brillenwereldje ben, vraag ik jullie hulp!! ;)

Wie kan mij de in&outs, de do & don'ts vertellen voor het uitzoeken van een nieuwe bril!
dat kan de opticien je beter vertellen!
Lach ook een keer flink, soms druk je daardoor je bril omhoog en dat is geen gezicht
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ga naar een goede opticien, geen Hans Anders of Specsavers ofzo. Die goedkope zaken zijn leuk voor een bril voor er bij, maar een hippe bril ga je er niet vinden.

Opticien kan je ook adviseren over wat je staat.
quote:himalaya schreef op 09 augustus 2011 @ 17:24:

Lach ook een keer flink, soms druk je daardoor je bril omhoog en dat is geen gezicht hahah thnx goeie tip!
.
quote:pinks schreef op 09 augustus 2011 @ 17:26:

Ga naar een goede opticien, geen Hans Anders of Specsavers ofzo. Die goedkope zaken zijn leuk voor een bril voor er bij, maar een hippe bril ga je er niet vinden.

Opticien kan je ook adviseren over wat je staat.Zowel ik als mijn zus hebben een bril bij de Pearle vandaan. Zij heeft DKNY en ik een Ray Ban, allebei echt leuke montuurtjes. En niet zo gek duur .
Een bril uitzoeken is heel persoonlijk. Ken mensen die Pearle niks vinden en zweren bij Specsavers of Hans Anders en ik ken mensen die dat helemaal afkraken en zweren bij Pearle, Het Huis of Eye Wish.

Wat ik zelf altijd doe is gewoon bij alle opticiens binnen lopen en brillen passen. Dan maak ik pas een keuze waar ik mijn bril ga halen. Moet wel zeggen dat ik de glazen van Specsavers beter vind dan Hans Anders. Mijn huidige bril komt van Pearle omdat ze daar toevallig het leukste montuur hadden, kan nou niet zeggen dat de glazen veel beter zijn. Niet dat ze slecht zijn hoor maar ik merk weinig tot geen verschil.

Qua prijs maakt het ook niet echt uit waar je een bril haalt als je maar op de acties let en je zorgt dat je niet te vroeg declareert bij je zorgverzekering als je het vergoed krijgt tenminste. Zo was mijn goedkoopste bril 5 euro en mijn huidige Replay bril was ook niet duur wegens de gratis glazen.
quote:pinks schreef op 09 augustus 2011 @ 17:26:

Opticien kan je ook adviseren over wat je staat.

Wat een onzin zeg, puur geldklopperij. Hans of Specsavers hebben erg leuke brillen.

En laat je zeker niet leiden door de opticiën, kijk wat je zelf een mooie bril vindt. En of hij je staat of niet kun je alleen zelf bepalen.
Absolute flut is Hans Anders, de kwaliteit bij Specsavers is gewoon goed!

Wat sowieso prettig is, is de glazen te laten ontspiegelen. Kijkt rustiger voor jou en is prettiger om naar je te kijken voor anderen!

Veel opticiëns hebben een probeer-programma, met gezichtsvormen waar je de bril op kunt plakken. Zo kun je een beetje zien hoe het staat. Lees de tips op de sites maar.

Wat vandaag hip is, is morgen alweer passé. Probeer een montuur te vinden wat je voor langere tijd kunt dragen. Bij "2 voor de prijs van 1" kan je dan mooi afwisselen!

Succes met uitzoeken!
Ik ben bij de eyewish geweest pasgeleden aangezien ik een nieuw exemplaar nodig had en hier was een actie : Bij een merkmontuur kreeg je een zonnebril van rayban (op sterkte) erbij. Dus nu voor 330 eur twee mooie brillen. Heb idd in de winkel gepast en van de opticien input /afdvies gekregen over model.

(Ga vanavond trouwens wel even lachen met mn bril op om te zien hoe het staat... )
Als je scheve oren hebt of een scheve neus, neem dan een dun montuur. Dat is makkelijker te stellen en drukt niet zo erg.

Neem foto's van jezelf met bril op en bekijk ze nog even thuis.
Oke!! thnx!

Ik ga morgen meteen de stad in! Alle optiens af en passen, foto's van maken, lachen etc! Thnx voor de tips!
Bij specsavers hebben ze nu een collectie van Spijkers en Spijkers en daar vond ik hele leuke modellen tussen te zitten.

Je kan op de site van specsavers ook je eigen foto invoeren en modellen uitproberen. (Daarna wel in het echt proberen natuurlijk).

Ik heb een bril naast mijn lenzen. Zelfs voor bril erbij zou ik kiezen voor ontspiegeling van de glazen en liefst ook voor een antikraslaag. Als je een hoge sterkte hebt, kan je ook dunnere glazen overwegen. Is wel duur, maar zeker bij een dun montuur mooier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven