*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
haha, ik ben dus ook helemaal niet goed in NEE zeggen... we gaan t wel merken tegen die tijd.

Ik heb nu Sterrenmunt gekocht, ook erg lekker en volgens mij is die helemaal goed. En eemn kopje groene thee per dag, kan geen kwaad hoor, wordt alleen ff wat minderen.

Vind MvM ook echt een heeeeel goed doel, maar wat een gedoe zeg, eerst in t kannetje, dan weer overgieten, pfff. En die lucht! Maar we houden vol, wel een goed gevoel dat je op deze manier anderen helpt.

@mamayahoo: dat gevoel dat die weken zooooo lang duren heb ik ook! Volgende week vrijdag pas naar de VK... pff lijkt eindeloos. Ben ZO benieuwd wat ik te zien en te horen krijg dan. Spannend he!

Groetjes,

Bassiste
ADL, wat super, gefeliciteerd met de mooie echo! Echt een lekker gevoel toch?

En Tos, jij ook gefeliciteerd! Leuk dat je meeschrijft. Ik ken het gevoel van na een miskraam een kloppend hartje te zien, leuk hoor.

MissW, een inwending echo is niet zo vervelend. Ik hoefde niet met m'n voetjes in de beugels, gewoon met m'n voeten op de bank. De echo gaat er helemaal niet ver in, je voelt het niet echt.

Ik doe ook mee met mvm en de hele buurt weet het nu. We zijn al door bijna alle buren gefeliciteerd. Dat is het enige nadeel vind ik, maar het meer dan waard als je bedenkt dat je die mensen kan helpen.

fijne avond nog!
Hallo Allemaal,

ADL: gefeliciteerd tof een kloppend hartje.

Voor de nieuwe dames gefeliciteerd en welkom natuurlijk.

Ik heb verder weinig nieuws te vertellen.

Groetjes,

Twisje
Ik voel me echt bleghh %$@$%%^.

Ik kom van de week echt bijlezen, maar ik trek het nu echt niet.

Ik ga snel naar bed.

Voor alle nieuwe zwangere, gefeliciteerd!

F5 voor nieuwe tabel!
Jeetje Naatie, held. Zo kotsmisselijk en dan wel steeds die schema's aanpassen. Ik stuur je verplicht op een dagje kots- en schemaverlof! Wel goed voor jezelf zorgen hoor, die schema's komen anders na je 12 weken wel (alhoewel ze natuurlijk wel een lust voor het oog zijn). Sterkte meid!
Hallo!

ff snel een berichtje voordat ik ga werken!

MamavanM gefelicit
Weer mn laptop die dingen doet die ik niet wil!

Nog een keertje dan,

mamavanM gefeliciteerd met de mooie echo! Wat fijn voor je zeg!

Tos jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap. Lijkt me helemaal spannend hoor, na een miskraam. Fijn dat het nu goedzit.

Naatie, jij heel veel sterkte toegewenst, volgens mij ben je behoorlijk beroerd!

Hopen dat het met een paar weekjes beter gaat!

Allemaal sterkte vandaag en kom vanavond nog wel ff om een hoekje kijken!

doeg
Ben benieuwd, vandaag over een week een echo. Gisteren hebben we de urine weggebracht voor moeders voor moeders, het leek wel een geheime operatie. De kist staat naast een oud stenen gebouwtje dat hoort bij een psychiatrisch ziekenhuis dat inmiddels is afgebroken. Gisteravond in het donker voelde het een beetje alsof we iets illegaals aan het doen waren, die kratten in de kist zetten en nieuwe kratten er uit halen. Verder alles goed, alleen een beetje last van mijn darmen, beetje obstipatie denk ik, zoals ze dat zo netjes noemen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
@ Freddy: balen dat je nog zo lang moet wachten op je echo, ik krijg ook pas met 11 weken een echo hoor en het leuke is dan wel dat je wel al veel meer kunt zien.

@ Tos: gefeliciteerd, welkom! Wat zijn er veeeeel zwangeren trouwens, vruchtbaar maandje was het!

@ ADL: gefeliciteerd!! Super!

@ Naatie: vervelend dat je zo misselijk bent! Sterkte!

Hier lijkt de misselijkheid verdwenen.. fijn natuurlijk.. maar de onzekerheid wordt er niet minder om, heb toch wel een paar keer per dag de gedachte: is alles nog goed, klopt het hartje nog...pfff, wat een onzekerheid ook hè die eerste drie maanden!
Hoi,

Hier ook na 6 dagen bleeeeh weer de moed gevonden om alles bij te lezen. Ik kan me niet herinneren vorige keer zo misselijk te zijn geweest en bovendien begon dat ook veel later. Ben dus echt benieuwd hoe lang ik straks zwanger blijk te zijn. Naatie mijn eerste echo is op Valentijnsdag.

Vivalover, lijkt met toch wel schrikken hoor, een tweelin maar ook wel heel bijzonder. Ik heb de afgelopen dagen vaak genoeg gezegd dat ik misselijk genoeg ben voor een vierling, maar dat zullen we de 14de dus wel zien.

Winterlelie, mij is wel eens uitgelegd dat het belangrijkste in de 12 weken is dat het hartje klopt. Is dat niet zo dan sterft het vruchtjes af en krijg je dus met 12 weken een miskraam ongeveer. Heb je een kloppend hartje gezien dan is dat dus een heel gunstig voorteken, al geven ze altijd maar een garantie tot aan de deur.

ADL, wat een supernieuws en Sunlight ik hoop toch zo voor je dat het voor jou ook gunstig uitpakt!!

Verder ook alle andere zwangeren welkom, ik ga jullie namen vast allemaal nog wel leren.

Groetjes

Carry
Naatie, wat een mooie lijst wordt het al hè, goed dat je 'm bij werkt, zeker als je je zo beroerd voelt!

Tos, van harte gefeliciteerd!

Belle, ik moet de flessen ook wegbrengen, maar bij mij is het achter bij de apotheek, da's wel vertrouwd dus.

Winterlelie, 't blijft een ramp die onzekerheid. Ik heb nog geen 2 weken terug een echo gehad, maar ben zenuwachtig voor mijn echo van vanmiddag. Vraag me toch af "die afscheiding is dat wel goed" en denk "misselijkheid lijkt wel minder". Gestoord wordt je ervan hè? Zo moeilijk om er gewoon van te genieten, toch proberen hoor!
Bedankt voor de felicitaties!

Ik was zo zenuwachtig en bang voor de eerste echo, maar gelukkig..een hartje

Vivalover: Een tweeling, wat leuk zeg. En nog 1-eiig ook

mamayahoo: Jaa de weken gaan zo langzaam. Op deze echo heb ik ook zoo lang moeten wachten voor mijn gevoel.

Naatje: Leuk dat ik al in de tabel sta. Voor de volledigheid: 1e kindje en 31 jaar

Winterlelie: Het is niet fijn als je je beroerd voelt, maar als het ineens weg is is het ook niet goed. Ik vind het ook zo spannend.

Vandaag 1e afspraak bij de verloskundige gemaakt voor 14 februari! En dan 20 februari de termijnecho, die was nu nog niet te bepalen, hij was nog maar 1 cm ( of al 1cm, is toch ook wel weer een hele prestatie)!
Ff een kort berichtje van mij. Gisteren bijna geen (bruin)bloed, alleen savonds wel en vannacht tijdens het werken een klein beetje. Kwaaltjes waren er gisteren ineens wel weer, borsten zeer en gezwollen en misselijk, dus das een goed teken. Vannacht gewerkt, en vandaag dus geslapen, maar werd steeds wakker omdat ik dacht dat ik krampen voelde. Mara ja, of ik dat nou echt gevoeld heb of niet, of dat het wat anders was dat weet ik nu dus niet meer nu ik echt wakker ben. Nu geen krampen iig, alleen het rekken van banden/ baarmoeder voel ik enigszins.

Als ik morgen als ik wakker word nog geen rood bloed heb, dan ga ik voor vrijdag een afspraak maken, zoals de gyn me opgedragen heeft.

Ik wist niet dat dagen zo voorbij konden kruipen....

morgen als ik wakker ben kom ik hier weer ff bijlezen en gezellig doen, ik ga nu nog even proberen te slapen voor ik vannacht weer moet werken. KNuf en bedankt voor alle lieve reacties!!
Paulien, hoe was je echo van vanmiddag?

Ben nu ook wel zenuwachtiger hoor, voor deze echo dan de echo in de vorige zwangerschap...toen moest ik met 11 weken een echo, maar ik was vlak daarvoor al bij de verloskundige geweest en toen hebben we daar al het hartje gehoord...dus wist ik zeg maar bij de echo dat het wel goedzat...nu vind ik het dus wel superspannend. AS maandag...ben dan kleine 10 weken.

Paulien en winterlelie, erg he, die onzekerheid, aangezien ik helemaal nergens last van heb,(behalve mijn borsten) dacht ik echt ff vanmorgen, huh zijn me borsten nu ook minder gevoelig???

We moeten nog eventjes doorzetten :-)

Winterlelie, jij bent ook voor je tweede he? was jij met de eerste ook zo onzeker of is dat nu erger?

Heb trouwens wel heel erg last van obstipathie, kortom ik ga dus heel slecht naar de wc. Heeft iemand tips voor betere stoelgang? (trouwens voor mijn zwangerschap had ik hier helemaal geen last van) . Ik drink al veel water, eet vezelrijk voedsel, weet eigenlijk niet wat ik er nog aan kan doen???

Morgen nog een dagje werken en donderdag op naar de Verloskundige.

Fijne avond

groetjes
Zo even snel bijgelezen maar moet zo weer werken dus weinig tijd om te reageren.

Welkom en gefeliciteerd voor de nieuwelingen.

En vandaag mvm mevrouw langs gehad. Vond het bij de eerste ook niet echt prettig maar ach blijft voor goed doel. Hoor hier van zoveel meiden die de pregnyl gebruiken dus pies nog maar even in de pot. Heb bij mijn eerste trouwens de flessen steeds weggebracht tot de 12e week maar nu geen zin in. Als ze zien staan jammer dan.

Verder alles goed, hier ook geen klachten dus hopen dat dat zo blijft.
Tips bij obstipatie: (natuurlijk niet allemaal tegelijk?!)

gezond eten: dus bruin brood, maar ook verse groenten en fruit, veel water

zemelen toevoegen aan yoghurt

2 kiwi's op nuchtere maag

2 glazen lauw water op nuchtere maag

pruimen (evt gedroogde, want gewone zijn er nu niet)

Evt iom apotheker of huisarts laxerende medicatie, er zijn er een aantal die je mag gebruiken tijdens zwangerschap

Morgen naar de verloskundige, toch weer spannend, hopelijk hoor ik wanneer de echo is.

Verder gaat het hier redelijk, enorm moe, maar gelukkig niet meer misselijk
Alle meiden met goede echo's gefeliciteerd!!!

Alle meiden die binnenkort voor echo gaan, sterkte en natuurlijk veel plezier!!

Hier erg druk op mijn werk, tot laat en ook wel stress, hoop dat het snel minder gaat worden, korte avonden met man zijn ook niet gezellig, dus ik hou het hier even kort.

liefs Freddy
Dit is leuk? Al gezien?

http://www.3dpregnancy.com/

http://babystrology.com/tickers/

Liefs,

Kiara
Hoi allemaal, mag ik er nog bij? En natuurlijk jullie allemaal gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben 27, sinds oktober al zonder pil en sinds eind december zijn we begonnen voor het ´echt´ en ja hoor, meteen raak. Het is mijn eerste zwangerschap. Spannend hoor, ik hoop dat alles goed gaat.

Ik weet niet precies wanneer ik uitgerekend ben, de gyneacologe zei 29 september, maar op allerlei internettests kom ik op een vroegere datum uit. Ik hou 25 september maar aan. Toen ik gister bij de gyneacologe was heeft ze meteen een echo gemaakt, het hartje klopte nog niet, maar je zag al iets zitten. Over een maand ga ik weer en maakt ze weer een echo, hopelijk zie ik dan meer!

Ik woon in het buitenland, in een ontwikkelingsland, dat maakt het allemaal wat ingewikkelder hier. Verloskundigen bestaan niet, of het zijn oude wijze vroedvrouwen die het uit de praktijk hebben geleerd. Meestal doen gyneacologen hier bevallingen. Maar ik ben aan het kijken of ik misschien een geschikte vroedvrouw kan vinden, lijkt me fijn erbij.

Dit even voor nu. Vanaf morgen zal ik op op jullie allemaal gaan reageren.
Leontien, fijne vakantie. Ik wil ook nog op vakantie voordat ik helemaal in mobiel ben :-).

Ik heb het trouwens ook nog niet aan mijn moeder en zus verteld, Lino, ik weet eerlijk gezegd niet zo goed hoe. En ik moet zelf nog aan het idee wennen, ik vind het allemaal wat onwerkelijk.
quote:missworld schreef op 28 januari 2008 @ 16:17:

De VK vroeg gelijk of ik mee wilde doen met MvM, maar ja daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht en tja ik wil dolgraag vrouwen helpen maar ik moet mij er toch eerst eens even inverdiepen wat dat allemaal inhoudt. Ik zie het niet zitten om flessen urine op straat te gaan zetten eerlijk gezegd.

xxx MW

Ik hoef de flessen niet op straat te zetten, maar breng ze naar een depot. De mevrouw van moeders voor moeders vertelde mij dat sinds ze het zo doen, er meer vrouwen mee doen, omdat de meeste vrouwen het niet zo prettig vinden als de hele straat weet dat ze mee doen.

Woont er trouwens nog iemand van jullie in het zuiden van het land?
Hoi,

Ik woon in het noorden, de MVM mevrouw is net langs geweest. Bij ons moet je het ook een depot brengen, is toch wat discreter voor de buurt...

Wat voor kadootje hadden jullie uitgezocht? Ik het serviesje.

Ik had bij mijn miskraam bruin bloedverlies/slijm, zonder echte krampen. Maar omdat het niet "opschoot" heeft de gyn uiteindelijk een curretage gedaan.

Verder weinig nieuws, heb vandaag vrij, dus ik zal me maar weer op het huishouden storten....
Hallo!

Hier nog steeds geen misselijkheid, dus de onzekerheid neemt verder toe. Lino, bij mijn eerste zwangerschap was ik vanaf week 6 misselijk, dus geen reden voor ongerustheid toen. Juist omdat ik toen misselijk was en nu niet, maak ik me wat zorgen, maar ja, ik probeer toch maar positief te denken want stress is natuurlijk ook niet goed.

Fijne dag iedereen! En aan de misselijken: sterkte!
Hai Lino, echt was weer helemaal goed. Gisteren was ik 8 weken en 6 dagen en ben uitgerekend op 3 september. Naatie, wil je dat in het schema aanpassen? Het hartje klopt, het was 2,44 cm groot, en had al echt de vorm van een kindje. We zagen zelfs de handjes (van die knuistjes zonder vingertjes) en voetjes (ook knuistjes maar dan zonder teentjes), verder bewoog hij of zij met het armpje, dus we hebben vrolijk teruggezwaaid :-). De navelstreng zagen we ook lopen en dat allemaal via een buikecho. GEWELDIG MOOI! Het loopt 3 dagen voor op het groeischema, maar da's een normaal verschil. Verder gewogen, gemeten, bloeddruk, bloed getapt etc. en nu mogen we 26 februari weer terug komen.

Sunlight, hou je haaks!

Hier nog steeds volop ochtendmisselijkheid, al 2 dagen weer 's ochtends overgegeven ondanks het eten van biscuitjes midden in de nacht. Als de dag zo begint, voel je je de hele dag wat lamlendig.

Wij hebben besloten dat als de volgende echo ok is, dan zijn we 13 weken heen, het grote nieuws te gaan vertellen.
even kort berichtje van mij,laptop is nog nie terug van de reparatie...

maar ben nu al een week ziek,hou niks binnen dus heb net medicijnen gekregen van dokter..

emasafene ofso

zetpillen..

hopen dat t helpt!

als de pc t weer doet kom ik weer te posten!

xxx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven