*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naatje, dat wist ik ook niet van die 150, maar ik train ook niet met hartslagmeter. Nu ga ik gewoon zitten als het me iets te vermoeiend is. Ik doe ook niet mee de sprintjes etc. Dat vind ik zelf wel handig met spinnen; je kunt toch een beetje je eigen niveau kiezen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
BELLE73: Ik woon in de omgeving van Tilburg. En wij zitten bij een carnavalsvereniging waar binnen zowel mijn man als ikzelf aerg actief ben. Dus voor ons begint het zaterdagmiddag en eindigt het dinsdagavond. Denk dat ik woensdag de gehele dag op bed lig om bij te komen.

NAATIE: Proficiat met de verjaardag van je zoon.

Nou dan ga ik nu nog even mijn laatste energie bij elkaar rapen om wat te strijken. En dan is het weer genoeg voor vandaag.

Als jullie mij de komende dagen niets meer van mij vernemen heeft dat met de carnavals drukte te maken. voor iedereen die carnaval viert fijne dagen en tot ziens.

Groetjes,

Twisje
Hallo!

Wat een berichtjes weer zeg..hopelijk kan ik overal op antwoorden!

Xeena, wat staan geluk en verdriet dicht bij elkaar zeg...Ik hoop dat je je geestelijk sterk voelt en wil je alle succes en sterkte toewensen de komende tijd!

Vandaag voor eerste keer verloskundige geweest. Veel info en heb een leuk koffertje gekregen met babymutsje, heeeeel veel tijdschriften en knuffeltje.

Ze zei dat we ons niet gek moeten laten maken door internet etc.. alle info die daar ook opstaat over wat je wel en niet mag...rauw vlees heel belangrijk! verder qua koffie moet je gewoon geen liters opdrinken, maar dat doe je normaal ook al niet, en qua hoeveelheden kaneel (oa in rooibos thee) of speculaas, dat is allemaal te verwaarlozen. De hoeveel waar het dan om gaat is echt een heel potje met kaneel, nou dat eet volgens mij niemand! Gewoon logisch nadenken en niet te druk maken!!

Mn bloeddruk was volgens haar wel wat aan de hoge kant 80/130? nou ja kan er ook niet veel aan doen. ..gelukkig nog geen KILO aangekomen (vorige zwangerschap 35!) als het nu na een aantal weken de spuigaten gaat uitlopen, dan kan ik in overleg evt naar dietiste.

Ilona, fijn dat je mannetje weer lekker thuis komt! is dan toch wel lang he, twee weekjes!

Winterlelie en Ilona, ik ga vanavond ook uit eten , gelukkig niet al te laat, want kan er ook niet meer tegen hoor, als ik telaat eet! krijg soms kramp in mijn maag van de 'honger'. anders eet ik om half 6 ff een broodje ofzo!

Naatie 'Fijn' dat je in iedergeval niet meer zo misselijk bent, maar snap wel dat het je onzeker maakt..moeilijk...

Hondje, hopelijk knap je heel gauw op en kan je lekker genieten van een heerlijk weekendje (madrid) toch? wel gaaf hoor!
Wat een sportieveling is Belle. ik kan me er echt niet toe zetten om te sporten op dit moment. Ben inderdaad al moe als ik de trap op ben gelopen.

Naatje: bedankt voor het bijwerken van de tabel en gefeliciteerd met je kleine man. Fijn dat je nu wat minder misselijk bent! Fijne dag vandaag en komend weekend!

Sunlight: heel veel succes maandag. We duimen voor je!
Lino: Spannend , maandag echo!

Guppie: Hoe was het bij de vlos, heb je al een datum voor een echo?

Alejandra: Gefeliciteerd!

Paulien: Wat leuk, al 2,44 cm!

Jacqie:beterschap

Winterlelie: Ik ben ook niet echt misselijk. Maar ik kan niet veel eten. Ik heb echt nergens zin in. Van sommige dingen krijg ik echt de rillingen brr. Zie het maar als ee goed teken maar prettig is het niet. Ik hoop dat ik nog genoeg voedingsstoffen binnen krijg

sunlight: Wat goed dat het bruin bijna gestopt is!

pikipumba: Ook gefeliciteerd!

Ilona: Ik heb ook helemaal nergens zin in, ook op mijn werk schuif ik vanalles voor me uit. Kan me voorstellen dat je geen zin in het etentje hebt. Misschien kan je wat crackers vooraf nemen?

Xeeena: Wat een rotnieuws!!Ik weet helaas precies wat je doormaakt, mijn vorige zwangerschap eindigde ook in een lege vruchtzak op de 10 weken echo. Terwijl er helemaal geen tekenen waren dat er iets mis was. Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Naatie: Gefeliciteerd met je zoon! Nog even voor de tabel, ik ben 31 jaar en dit is mijn 1e kindje

Hondje: Hoop dat je je snel beter voelt en geniet van je weekendje

Twisje: Veel plezier met carnaval!
Xeena, getverderrie, wat een verdrietig nieuws. Heel veel sterkte toegewenst!

Lino, hoe was je bloeddruk bij je vorige zwangerschap? Ik heb standaard een onderdruk van 80 - ook in niet-zwangere toestand - dus voor mij is jouw bloeddruk een heel herkenbare.

Naatie, gefeliciteerd met je zoon!

Groet, mamayahoo
Hai,

Zal toch nog maar even reageren over hoe het gaat, bedankt voor alle lieve reacties,

Ik moest om 22.00 gisteravond de abortuspillen inbrengen en dan zou ik morgenochtend met krampen wakker worden,

Om 00.45 werd ik wakker met gruwelijke pijnen en nu zit ik met thee te internetten om zo afgeleid te zijn.

Wat een ellende zeg, darmpkrampen ook nog en overgeven,

Hoop dat jullie niet van schrik van jullie roze wolkje pletteren,

haha

toedels, X
Goeiemorgen meiden,

ik meld me even af voor een tijdje. Ik merk dat ik weinig energie over heb om mee te lezen, laat staan zelf wat te schrijven. Ik hoop dat dit van tijdelijke aard is (het zal natuurlijk door de zwangerschap komen ) en dat ik als ik wat meer energie en tijd over heb weer terug mag komen. Op dit moment lig ik elke avond als m'n dochtertje op bed ligt zelf plat op de bank, en overdag heb ik m'n werk en andere dingen (die me op dit moment ook best veel moeite kosten).

Hopelijk tot snel!

Meiden die een knuffel nodig hebben, bij deze!

En voor de rest genieten!

Liefs ADL
Xeena, ik lees net je bericht meid. Heel veel sterkte gewenst!
Xeeena, wat een ellende allemaal. Wat een rotnacht moet jij gehad hebben. Sterkte met alles

ADLmamavanM herkenbaar, ik ben soms ook zo moe, hopelijk tot later in de zwangerschap

Lino wat een leuke dingen heb jij allemaal gehad bij de VK. Dat heb ik vorige keer in ieder geval niet gekregen, alleen een sampeltje van 2 borstcompressen.

Winterlelie: ook al herkenbaar, ben je misselijk voel je je beroerd en ben je het niet maak je je zorgen. Bij mij is de misselijkheid ook een stuk minder, bijna verdwenen zelfs en vorige keer begon het ook pas bij week 9 ofzo, maar omdat ik nu al wel heel misselijk ben geweest maar ik me dus ook zorgen, maar volgens mijn man kan ik altijd wel ergens over piekeren. Het feit is gewoon dat ik er nu bij de 2e veel meer mee bezig ben dat het ook mis kan gaan. Maar ook onze echo's komen dichterbij.

Pauline: grappig is dat he dat je al trots kan zijn op 2,4 cm baby

Hier gaat alles verder goed. Met mijn vinger (waar pees gescheurd was) gaat het wat beter, heb nu geen spalk of elastiekjes meer, maar mag mijn vinger nog steeds de komende weken niet belasten, Ik zit dus nog steeds verplicht veel bij mijn ouders omdat ik dus niet alleen voor mijn zoontje van 1,5 mag zorgen. Echt balen hoor, maar wel fijn dat mijn ouders er zijn voor me.

Verder net lekker kaartjes besteld voor een concert in Londen in de royal albert Hall eind mei. Lekker een weekendje weg met mijn man voor de 2e er is.Heb er nu al zin in.

Groetjes

Carry
hallo,

Charliez, volgens het schema heb jij vandaag een echo...hoop dat het allemaal goed is gegaan!

Ik ben overigens de volgende, nl as maandag vind het echt spannend. Ben echt 'bang' voor een lege vruchtzak ofzo. nou ja niet teveel aan denken (ik ben dus ook een piekeraar en heb dan al de scenario's bedacht...)

Mamayahoo, bij vorige zwangerschap begon ik volgens mij met onderdruk van 70..aangezien ik eigenlijk niet echt weet hoe hoog mijn bloeddruk 'normaal' is heb ik geen idee of dit voor mij aan de hoge kant is ja of nee...

Was ook wel wat nerveus, misschien daarom ook wat hoog? nou ja ik ga me er sowieso niet te druk om maken. Heb het gister tegen mijn schoonmoeder gezegd (is doktersassiste) en die zegt in de praktijk zullen ze zeggen, uw bloeddruk is ' keurig' .

Voor de sportievelingen onder ons...petje af hoor! ik heb 'savonds nadat de kleine op bed ligt, echt geen puf meer om uberhaupt iets te ondernemen!

ADL nou heel veel stertke hoor, en als je weer wat meer energie hebt, horen we vast nog wel van je!

Carry Leuk vooruitzicht zeg, lekker weekendje londen!! Ben ook eens in Londen geweest, gave stad.! wij moeten het doen (22 febr.) met een weekendje Hoevelaken :-)

Naatie volgens het schema heb jij as dinsdag echo...al zenuwachtig? Ben jij nu ook meer zenuwachtig dan bij je eerste?
xeena,veel sterkte toegewenst!!

adlmama,ik weet ook hoe je je voelt nergens zin in hebben..

moe moe en missenlijk..

weet dat t weer overgaat! doe maar lekker rustig aan meid!

mijn laptop is er weer dus ik kan weer posten!

en jee wat wordt er veel geschreven!!!

heb nog wat in te halen geloof ik!!

ik zal ff wat eten ben weer missenlijk!

bah bah...

xxx
Hallo,

Xeeena, wat een klote nacht heb je gehad zeg!

Lino, weekendje Hoevelaken is ook leuk toch? Zolang je maar even een weekendje weg bent!

Ik ben dus ook heel bang voor een lege vruchtzak ofzo. Je leest het zovaak, dat je dan nergens last van hebt, en dat het dan toch niet goed is.

En ik ben echt superzenuwachtig voor de echo! Misschien wel erger dan bij mn vorige zwangerschap.

Maar dat komt door het bloedverlies dat ik toen gehad had. Dat was best veel ( 2 weken lang) en helderrood. Dus ik ging er een beetje vanuit dat het toch niet goed was!

Lekker Carry_Im een weekendje naar London!

ADL, rustig aan hoor!

Tos hoe was dat bij jou bij je miskraam? Wist je van te voren dat het niet goed zat of zag je het pas bij de echo?

Twisje veel plezier bij de carnaval.

Belle, dat van die hartslag van onder de 150 is gezegt omdat jezelf je temperatuur zmv zweten enzo goed kan houden, maar je kindje niet. Dus dan kan hij/zij een groeiachterstand oplopen.

Is mij zo verteld.

Pff..ik ben nu al 4 weken aan het wachten op die echo, maar ik heb het gevoel dat de dagen steeds langzamer gaan!
Hé Jacqie, hoe gaat het met je? Helpen de medicijnen?
@ Carry: herkenbaar, ik ben bij deze tweede ook veel meer bezig met dat het ook mis kan gaan. Bij de eerste waren we daar helemaal niet mee bezig, toen was ik al volop aan het neuzen in babywinkeltjes.

Maar hier goed nieuws te melden, ik heb me met vlagen weer misselijk gevoeld (gek dat je daar blij om bent eigenlijk haha) en daarnaast paste ik mijn broek vanochtend niet meer. Heb het even aangekeken en ben toch maar overgestapt op mijn kleinste zwangerschapsbroek en die zit heerlijk.

@ Xeeena: wat heftig allemaal zeg! Sterkte meis!
Ha meiden, ik ben een aantal dagen niet 'geweest', had het hartstikke druk, (werken, gisteravond Vrienden van Amstel, vanmorgen kapper) alles om de dagen maar snel om te laten gaan, en niet teveel tijd voor gepieker... (heel herkenbaar Lino!!)

Over een half uurtje vertrekken we naar het ziekenhuis voor de echo, ik ben heel gespannen voor wat we te zien krijgen.... Kreeg net een heel lief kaartje van een vriendinnetje die het al weet, en ik heb door dat lieve berichtje toch weer alle vertrouwen... Zijn het er 1 of 2...???

Hoop later even op al jullie berichten te reageren, ga nu nog even een wasje ophangen, tot later!!
Wat een gezellige drukte, en wat is onze tabel al lang, alsof iedereen in september gaat bevallen. Komt zeker door de gezellige decembermaand

Alejandra en Pikipumba, welkom en gefeliciteerd!

Xeena, dikke voor jou, het zat me al niet lekker dat we al zo lang niets van je gehoord hadden. Veel sterkte, ik hoop dat je snel van alle ellende af bent, je snel weer goed voelt en als je er ook weer aan toe bent, snel weer zwanger bent.

Lino, spannend je echo! Dat piekeren herken ik wel, maar rationeel weet je ook wel dat het niet helpt...

Carry, sterkte met je vinger, hoe is dat gebeurd (heb je misschien al wel een keer verteld, maar heb ik even gemist)

ADL, ik hou het ook allemaal hier niet bij, ook geen tijd voor, maar vind het gewoon leuk om af en toe te lezen en schrijven. We zien je over een paar maanden wel weer, toch?

Tos en Winterlelie, jullie dus ook niet echt misselijk, ik ook niet en ik probeer er gewoon op te vertrouwen dat alles goed is. Wellicht heel naief, omdat het mijn eerste zwangerschap is, maar ik wil positief blijven denken.

Twisje, veel plezier met carnaval! Ik hou er helemaal niet van, maar ik vind het altijd wel mooi als mensen er helemaal voor gaan, dan moet je er ook echt mee opgegroeid zijn.

Belle, wat ben jij sportief! Ik moet er met mijn gevoelige borsten niet aan denken om te fitnessen. Ik heb op de fiets bij verkeershobbels dat ik mijn borsten eigenlijk wil vasthouden haha!

Hier dus nog steeds geen kwaaltjes, beetje vermoeid, maar dat komt meer door drukte op het werk dan door zwangerschap volgens mij. Verder wel af en toe snel emotioneel. Goede vriendin is donderdagnacht bevallen, na zware bevalling en nog extra nachtje in het ziekenhuis. Had haar net aan de telefoon en we moesten allebei huilen. Morgen op kraamvisite!

liefs Freddy
spannend charliez!!!

komt wel goed!

winterlelie,ben je al zo gegroeid/? ik nog niks heb ik t idee...

naatie,medicijnen werken soms..heb t idee dat ik ook gewoon erg veel moet eten..

doe ik miss te weinig.

maar ja heb ook niet overal meer zin in...

spannend maandag echo!!

is echt zo mooi! ik kijk uit naar 11 febr voor een echo!
Charliez, sterkte en veel plezier bij de echo! Laat je het straks nog even weten!!

Winterlelie, haha, dat je blij kunt zijn met misselijkheid....

Jacqie, fijn dat je je iets beter voelt!!

Naatie, was je nog vergeten te feliciteren met je zoon, gefeliciteerd!!
Jullie laten het net klinken of ik 20 uur per week sport, hetgeen echt niet zo is. Ik ben toevallig vanochtend nog gaan sporten, maar de hele week daarvoor niet. Ik heb wel een goede sport BH, dat helpt echt met gevoelige borsten. Die had ik al voordat ik zwanger was en geloof me, dan kunnen je borsten geen kant uit. Ik doe wel iets rustiger aan, ga niet door tot ik buiten adem ben. Maar ik denk echt dat een beetje beweging positief bijdraagt aan je conditie tijdens en na de zwangerschap en ik krijg er ook energie van. Als ik straks niet meer echt kan sporten vanwege een enorme buik of algehele vermoeidheid, wil ik in ieder geval nog proberen te blijven wandelen of een beetje fietsen. Ik ben nu nog niet van plan om de hele dag op de bank te hangen.
Hallo zwangere dames

Hier weer even een berichtje van mij :-) Misselijkheid gaat nog steeds door jammer genoeg, soms even weg gelukkig maar.

Nog 2 weken dan echo, ben benieuwd.

Vandaag heb ik altijd weekend, heerlijk en dan pas weer woensdag werken, sorry voor diegene die nog wel moeten werken.

Heb van de week effe een weekendje pony park slagharen geboekt, waren aanbiedingen, dus voor wie nog iets leuks wil gaan doen. Weekendje is vanaf ¤ 159 of 179 (incl. 3 dagen pretpark 3 dagen lang)...komen 20 a 30 eurotjes bij ivm allerlei extra kosten. Das niks toch? Wij gaan 4 april.

Verder best wel vermoeiend met 2 kids erbij hoor pfff..maar we zetten door!

Xeena, wat een verschrikkelijk nieuws zeg! ik kreeg helemaal de rillingen toen ik het las, hoe is het nou met je? kan je het een beetje aan? Sterkte, dikke kus van ons.

Hondje, vervelend voor je dat je moet spugen zeg! ik houd het (meestal) nog wel binnen. Sterkte.

Paulien, ik sport nog wel maar ben wel moe net zoals jouw,

wil wel graag doorzetten. Na die tijd, ben ik altijd blij dat ik toch gesport heb.

Pikapumba & Alejandra & Vivalover , welkom bij de club! Enne Vivalover, leuk zeg een tweeling.Lijkt me ook wel wat haha

Sunlight, suc6 met je vloeien Niet te druk maken, komt goed hoor!

Bassiste, ja inderdaad als je overal op let, mag je niks meer. Ik denk persoonlijk dat het er gewoon om gaat om met mate te eten of te drinken. Ik ben ook gek op koffie maar als ik een keer zin heb in mijn 6e bakkie dan doe ik dat wel hoor. Maar ja zo ieder ze eigen.Maar als het echt niet goed voelt, dan moet je het uiteraard niet doen hoor.Suc6 ermee :-)

Chaliez, ja schattig he. Elke keer als we erover praten gaat ze glimlachen. Echt leuk hoor.Suc6 straks.Laat ons weten hoe het was ok? 2e echo bij 9e week? oh zovaak? of gebeurt dat soms? heb pas me 1e over 2 weken dan ben ik 11 weken zwanger.

Freddy, ja ik hoop dat de oudste het dan nog weet :-)

Oh ok dus een hartje wanneer je het hartje hebt gehoord, dank je.

Verder niet druk maken hoor dat je niet misselijk bent, was tot 6 weken ook niet misselijk enzo begon daarna pas jammer genoeg aan de ene kant. Mijn man zei al nou ben je eindelijk misselijk is het ook weer niet goed?! Flauw he? Ach ja vrouwen,

haha this nooit goed.

Lino82, lief dat je me bericht van nog hebt gelezen van topic 1!

Adl, fijn voor je dat de echo postiief is! Leuk zeg 7sept, ikke 6 sept, alhoewel miss zegt de echo straks ook wel dat ik later uitgerekend ben, meestal wel, we zien wel.

Tos, welkom en hopelijk gaat alles dit keer wel goedkomen!

Twisje, have fun met je carnaval. Wat ga je precies allemaal doen dan? ja sorry kom uit het Noorden, word hier niet gevierd.
Nee hoor, Belle, denk dat iedereen die zich zo lamlendig voelt juist jaloers is en ook graag wel zou willen sporten, maar gewoon niet kan. Voor sommigen is het de eerste weken geen optie zeg maar..... Overigens fiets ik nog steeds elke ochtend naar het station (40 minuten totaal heen en terug) en dat wil ik zo lang mogelijk volhouden!
quote:Freddy schreef op 01 februari 2008 @ 15:12:

Nee hoor, Belle, denk dat iedereen die zich zo lamlendig voelt juist jaloers is en ook graag wel zou willen sporten, maar gewoon niet kan. Voor sommigen is het de eerste weken geen optie zeg maar..... Overigens fiets ik nog steeds elke ochtend naar het station (40 minuten totaal heen en terug) en dat wil ik zo lang mogelijk volhouden!

Ik heb toch ook niet gezegd dat ik vind dat iedereen moet gaan sporten? Zolang ik me voel zoals ik me voel blijf ik het gewoon doen, maar iedereen moet voor zichzelf bepalen wat 'ie het liefste doet of kan doen. Dus doe vooral wat lekker voelt en 40 minuten fietsen per dag is toch ook al erg sportief?

Wat betreft die sport BH, ik las ergens dat die ook prettig kan zijn als je niet sport, maar wel last hebt van je borsten. Dus dat is misschien een tip voor de dames met erg gevoelige borsten.

Mijn tepels zijn gevoelig en soms jeuken mijn borsten, ook erg handig in het openbaar :-). Helaas is het normaal dat mannen in hun kruis krabben in het openbaar, maar minder normaal dat je als vrouw even aan je borsten kriebelt.....

Hier is het carnaval ook al redelijk losgebarsten, maar ik heb er echt niets mee, dus ik probeer het toch een beetje te vermijden.
Belle, om je niet helemaal outcast te voelen, ik ga zondag ook weer sporten hoor!

Charliez, laat je ons weten hoe het was om naar de kleine ukkepuk te kijken?
Xeena, wat balen zeg. Wel dapper dat je hier nog even kwam schrijven. Zal wel raar zijn om hier dan te lezen over zwangerschapskwaaltjes en echo's.

22-2 mogen wij voor echo!!

Was leuk bij de verloskundigenpraktijk. De intake werd gedaan door de vk die ook bij mijn 1e bevalling was. Deze bevalling was nogal heftig, vertel ik later meer over, want misschien herkent iemand mijn verhaal?!?!?

Vriend is volgende week jarig, dan vertellen we het grote nieuws aan ouders en zussen. En dan ben ik precies 9 weken, hebben wel lang geheim gehouden. Of zijn er ook nog anderen die het aan niemand verteld hebben?

En hier ook geen sportschool. Wel loop ik dagelijks een uurtje met dochter in de wagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven