*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Paulien, wauw wat geweldig die echo! Ik kan niet wachten tot ik mijn wurmpje zie (met hartkloppingen) op de echo!

Over thee, ik was net aan het zoeken op internet naar kruidenthee, want ik weet dat bepaalde kruiden niet goed zijn als je zwanger bent. Er werd aangeraden om nooit een hele pot te drinken van iets, maar slechts enkele koppen. Bijvoorbeeld venkel, zoethout, anijs, basilicum, kaneel, etc. dat kan allemaal geen kwaad als je er maar niet te veel van binnenkrijgt, want dan kan het een ongesteldheid opwekken, en dat willen we natuurlijk niet.

Ik voel me vandaag supergoed, loop met een big smile door de stad.
quote:Winterlelie schreef op 30 januari 2008 @ 11:46:

Hallo!

Hier nog steeds geen misselijkheid, dus de onzekerheid neemt verder toe. Lino, bij mijn eerste zwangerschap was ik vanaf week 6 misselijk, dus geen reden voor ongerustheid toen. Juist omdat ik toen misselijk was en nu niet, maak ik me wat zorgen, maar ja, ik probeer toch maar positief te denken want stress is natuurlijk ook niet goed.

Fijne dag iedereen! En aan de misselijken: sterkte!Als het enige gerustelling is, ik ben nog geen dag misselijk geweest en ik heb al 2 zwangerschapstesten gedaan die super rood werden. De mevrouw van moeders voor moeders vertelde mij dat ze meer vrouwen zag die niet misselijk waren dan vrouwen die wel misselijk waren. Ik denk dat je gewoon veel meer hoort van misselijke vrouwen en dat we daardoor allemaal zijn gaan denken dat misselijkheid de standaard is. Iemand die geen klachten heeft, schreeuwt dat misschien minder hard van de daken dan iemand die de hele tijd super beroerd is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Jacqie, sterkte met de ziek, zwak en misselijkheid!
Alejandra, zoethout kan je bloeddruk verhogen als je het in grote hoeveelheden consumeert. Mijn bloeddruk is bijna altijd aan de lage kant, ben benieuwd hoe die volgende week is. Maar zoals jij al zegt, alles in mate is beter. Als je 10 liter water op één dag drinkt ga je dood, terwijl water op zich gezond is om een voorbeeldje te noemen. Alleen rood vlees en rauwe vis vermijd ik, evenals rauwmelkse kazen (maar die zijn hier toch al bijna niet te krijgen in de supermarkt).
Hoi!

Weer twee daagjes gewerkt en weer blij dat die erop zitten. Aangezien mijn collega op een beurs staat , toch dubbel werk te doen!

Paulien, gaaf zeg, dat het zo goed te zien was. Ik moet volgende week maandag 4 febr. dan ben ik 10 weken...hopelijk zien we dan ook iets heel moois :-)

Alejandra, lijkt me idd wel lastig hoor, in een toch wat onderontwikkeld land. hier heb je om elke hoek een goede verloskundigepraktijk zitten.

Doe je ook ontwikkelingswerk? of zit je daar met een andere reden (hoef je uiteraard niet perse te melden, maar ben wel benieuwd.) je ziet toch niet zo heel vaak dat nederlandse (jonge) vrouwen in een ontwikkelingsland wonen! maar wel bijzonder uiteraard.

Jacqie, vervelend joh dat je je zo beroerd voelt! Hopelijk knap je gauw op.

Iemand inmiddels wat van Xeena gehoord? of op een ander forum ofzo?

allemaal fijne avond en tot gauw
@ Belle: lief dat je me probeert gerust te stellen. Ik weet idd dat zo'n 70 á 80 % van de vrouwen misselijk is en de rest niet.. het enige wat mij zeg maar zorgen baart is dat ik vorige week dus wel misselijk was en van de ene op de andere dag niet meer. Als ik helemaal niet misselijk was geweest, zou dat toch beter in het 'plaatje' passen, dan dat de symptomen (in dit geval misselijkheid) afnemen.

Ach, het is wachten wachten en wachten. Een symptoom wat ik in elk geval wel nog heb is moeheid, want ik was niet vooruit te branden op de fiets haha.

@ Paulien: geweldig! gefeliciteerd!!
Halloooooooooooooooooooo!!!! Helemaal geen nieuws aan deze kant van het land, maar meld me toch maar even. Vergeet soms zelfs dat ik zwanger ben (of is dat een extreme vorm van zwangerschapsdementie ? ), maar dat komt omdat ik me helemaal goed voel en natuurlijk al twee kleine spoken heb rondlopen.

Ga vanavond maar eens ouderwets bankhangen. Prettige avond!
Hallo!

Ook weer eens nieuws van mijn kant. Ben de afgelopen dagen ziek geweest. Ik dacht eerst dat het misselijkheid was van de zwangerschap en was gisteren gewoon gaan werken. Tot bleek dat m'n (mannelijke) collega het ook had, nu denk ik dat het een virusje is ofzo. Vandaag ook de hele dag in bed gelegen.

Probleempje is wel dat ik vrijdag een weekendje met een vriendin naar Madrid ga, ik hoop zo dat ik dan beter ben.

Alejandra, leuk dat je meeschrijft! Ben ook benieuwd naar (evt en als je het wilt vertellen) verhalen over je werk daar.

Paulien, gefeliciteerd met de echo! Mooi is het he?

Voor de rest van de misselijke meiden; sterkte en hou vol!!

Ga nu weer bedje opzoeken, fijne avond
Mamayahoo, heel herkenbaar, ik 'vergeet' soms ook dat ik zwanger ben, juist omdat ik me verder helemaal goed voel. Aanstaande dinsdag krijg ik een echo, ik ben erg benieuwd of er daadwerkelijk een hartje klopt. Kan me er niet zoveel bij voorstellen dat er echt een nieuw iemand in mijn groeit.
Winterlelie, ik ben van zoon precies 1 adg misselijk geweest, daarna nooit meer. Het zegt dus net zo heel veel!

Bij obstipatie: laculose halen, dat mag je hebben bij zwangerschap. Verder lijnzaad en veel vezels en veel drinken!!!Alles volkoren eten en meer kan je er eigenlijk niet aan doen...

Hier nog heel weinig bruin, bijna gestopt, dus maandag naar de gyn!
Hallo allemaal,

Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap en voor diegene die al een echo hebben gehad, van harte gefeliciteerd met het goede resultaat.

Ik hoop dat ik er nog bij kan, want het wordt al wel erg druk. Ik ben 33 jaar en zwanger van ons tweede kindje. Ik ben 20 september uitgerekend (althans volgens mijn eigen berekening).

We hebben lang moeten wachten voordat het weer was gelukt. Achttien maanden heeft mijn leven bestaan uit cycli van 4 weken en kon ik bijna nergens aan denken. Nu ben ik in verwachting en kan ik het bijna niet geloven. Ik maak me er zo druk over dat ik niet eens objectief kan bepalen of ik nu wel of geen zwangerschapsverschijnselen heb. Eigenlijk wisselt dat heel erg. De ene dag ben ik een beetje misselijk en heb ik last van mijn borsten, de volgende dag voel ik me nauwelijks zwanger. Wat een onzekerheid toch. Herkent iemand dat wisselen van zwangerschapsverschijnselen? Ik heb nog geen definitieve afspraak met de vk maar waarschijnlijk mag ik in de week van 11 februari komen voor een vroege echo. Maar dat duurt nog zoooo lang! In tussentijd kan ik niets anders doen dan hopen......

Oja, ik doe ook mee met MvM. Moet erg wennen aan de lucht die uit de flessen komt....

Tot snel!
He meiden,

Ben vandaag lekker vrij. Mn man komt eindelijk thuis na 2 weken.

Vandaag naar ons neefje kijken want die is de 29ste geboren.

Ik heb wel het gevoel dat ik beter aan het werk kan zijn dan zo'n dag thuis. Pff voel me zo belabberd. Niet ziek maar heb gewoon helemaal geen energie. Erg moeilijk voor een bezig bijtje zoals ik. Heb nergens zin in en er komt helemaal niks uit mn handen.

Gisteren nog een goede smoes gehoord voor degene die hun wijntje willen laten staan: je bent gewoon aan een antibioticum kuurtje ivm blaastontsteking ofzo.

Heb zaterdag een etentje bij vrienden en eerlijk gezegd, zeg ik dat het liefste af.

Straks krijgen we carpaccio vooraf en dan een lekkere ossenhaas met gorgonzola kaas...........pff lekker glaasje wijn erbij......en val ik om acht uur al half in slaap...oh ja en pas eten om acht uur is echt geen succes dan val ik om van de honger........HELP

Grtz Ilona
Hai,

Ben geloof ik niet zo goed in forum bijhouden, maar ook nog slecht nieuws:

Tijdens mijn echo afgelopen maandag bleek ik een lege vruchzak te hebben,

Omdat het er vanzelf niet uitkomt heb ik nu abortuspillen gekregen,

Ik wens jullie allemaal heel veel succes met alle lieve babies, die jullie gaan krijgen en het allerbeste!

groetjes,

X

PS Ik neem weer eens lekker een wijntje!
Xeeena

wat verschrikkelijk voor je!!! Gaat het psychisch wel goed met je?

Ik hoop voor je dat die pillen snel iets gaan doen....

En neem inderdaad maar even lekker dat wijntje!

Liefs!
@ Belle: raar is dat hè, dat je pas echt beseft dat er een baby'tje in je buik zit als je dat op de echo hebt gezien, daarvoor is het zo onwerkelijk. Ik vond het al helemaal bijzonder toen ik de eerste schopjes voelde.

@ Sunlight: hopen maar dat dat bij mij ook zo is. Bij jou ziet het er goed uit toch.. ik duim voor je!

@ Alejandre en Pikpumba, gefeliciteerd!!

@ Ilona: ik had laatst ook een etentje, gingen we ook pas na 8-en aan tafel, dacht dat ik flauw ging vallen pfff. Misschien kun je voor de zekerheid alvast van tevoren iets kleins eten?
Ohh Xeeena ik lees je berichtje nu pas. Wat een ontzettend naar bericht! Ik weet niet goed wat ik moet zeggen.. veel sterkte, ik hoop dat de pillen snel aanslaan.
Hoi Xeena,

Wat een rot-bericht. Heel veel sterkte de komende weken!

Liefs
Hallo,

Alle nieuwkomers weer gefeliciteerd en welkom.

PAULIEN, gefeliciteerd met de mooie echo

XEENA, Wat balen, dat was zeker wel even schrikken. Heel veel sterkte en een dikke

Hier alles verder nog het zelfde. Ben me aan het voorbereiden op de carnaval. Zie er wel erg tegen op vooral omdat ik zo snel moe ben.

Maar ja de week gaat dan wel snel om en na de carnaval hoef ik nog maar 1 week te wachten op mijn echo.

Groetjes, Twisje
Xeena, dat is balen zeg. Was je erg teleurgesteld?

Twisje, waar woon je? Ik woon ook in een carnavalsregio, maar ik heb er zelf helemaal niets mee. We gaan vaak op vakantie in die week.

Ik ben zelf een beetje moe, beetje laat gaan slapen gisteren, we waren naar stand up comedy geweest, wel erg veel gelachen.
&Belle, mijn bloeddruk is ook altijd wat laag, maar afgelopen dinsdag bij de vk keurig 120 / 75, misschien komt het door de 100 % caffeïne vrije thee van Pickwick met zoethout...

&Sunlight, fijn dat het vloeien zo goed als over is, duimen voor maandag...

&Pikipumba+Alejandre welkom en van harte!

&Ilona, ik ben van die smoesjes aan t verzinnen ivm sporten. Ik ben gewoon veel te moe om te sporten op het moment. Zijn er mensen gewoon doorgegaan met sporten tot nu toe?

&Xeena, heel veel sterkte toegewenst, neem de tijd voor jezelf! Had je een "voorgevoel"?
@Paulien: ik ga gewoon door met sporten, voel me er prima bij en krijg er ook energie van. In ieder geval meer dan van op de bank hangen, maar ik voel me verder dan ook OK. Ik doe aan spinnen, fitnessen en soms nog wat aerobics achtige dingen, waar ik zin in heb, meestal zo'n 2 keer per week. Soms in het weekend nog wat wandelen.
Zo daar ben ik weer even. Sinds gister gaat het eigenlijk wel de goede kant op. Niet meer zo misselijk, als ik s ochtends op tijd eet, is er ook niet veel meer aan de hand. Alleen word ik daar dan weer onzeker van, waarom ik niet meer misselijk ben.. Arrgg.. het is ook nooit goed.

Zo vandaag is onze kleine man 2 jaar geworden! Hij vindt de slingers en ballonnen helemaal geweldig! En hij wil de hele dag taart eten Haha..

Xeeena wat verdrietig! Hoe voel je je nu? Heb je nog ergens last van?

Pikipumba en Alejandra gefeliciteerd en welkom hier.

Belle, spinning doe je dat nog gewoon mee? Ik spin ook, maar ze hebben gezegt dat je hardslag niet boven de 150 mag komen. Hoe doe jij dat dan?

Sunlight, ik hoop dat het maandag gewoon helemaal goed zit bij de gyn. Heb je dan ook een echo?

Ilona, lekker dat je man weer thuis is, 2 weken is dan toch wel lang!

Hondje beterschap!

Ik ga nog even de tabel bijwerken en dan ga ik de taart klaarzetten. Zo komen de opa's en oma's een bakkie doen. Zondag vieren we het eigenlijk, maar ze wilden toch allemaal vandaag ook langs komen..Tja..
Xeeena, jeetje meis, wat een ellende. Dikke knuffel voor jullie en sterkte!
Naatie, gefeliciteerd met je zoon! 2 jaar alweer, wat een feest wordt dat! M'n dochter wordt over een dikke maand 1 jaar en we willen dan ook een feestje geven.

Belle, knap van je dat je nog kan sporten. Ik fiets naar m'n werk maar daar ben ik nu ook meer dan 10 minuten langer mee bezig dan normaal. Moet me echt vooruit slepen.

Het overgeven is hier trouwens gestopt, nu beginnen m'n darmen. Ach, als het morgen maar zo goed als over is (dan ga ik weeekendje weg).

Pikipumba, gefeliciteerd en welkom trouwens!
Belle, ik doe normaal gesproken ook aan spinning (o.a.) maar sta nu al te hijgen als ik de boven aan de trap ben.

Naatie, dat van die hartslag niet boven de 150 wist ik trouwens niet. Van harte gefeliciteerd met je zoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven