Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
O: brinta

T: 1 br met 20+ kaas

T: banaan en bak yoghurt

L: 2 br met 20+ kaas

T: appel

A: salade en beetje kip madras.

yoghurt

zometeen zwemmen

vanavond nog warme melk, denk ik
Later is nu
o: fruit 'n fibre, met veel te weinig melk (want op).

t: liga

l: 3 br met suikerloze jam

t: 2 crackers met phil light

a: 2 bordjes spaghetti met bolognesesaus, bakje yoghurt met honing
netjhes hoor meiden! Jemig wat gaan we goed! Nu maar hopen dat ieders resultaat ernaar is woensdag!

O: droge boterham (had nergens trek in en moest wat eten van mezelf), karnemélk

T: stevige plak ontbijtkoek

L: 3 boterhammen, 2 casselerib en 1 kokosbrood, opkikkerbouillon, 3 mandarijnen

T: yakultachtig gebeuren

D: gekookte aardappel, broccoli, schnitzel. neem zo nog een bakje optimelvruchtenyoghurt
meis, gebeurde er vandaag waar je vrijdagmiddag op hoopte?
mwah, niet helemaal... had gehoopt op een volmondig JA vandaag, in plaats daarvan is het nog geen nee, maar ook nog geen ja...

JA had betekend dat ik morgen voor een nieuwe baas aan het werk kon, een hele leuke baan en lekker dichtbij huis, beter kan eigenlijk niet. Nu moet ik vandeweek eerst nog een of andere test maken en er zijn nog steeds 1 of 2 andere kandidaten in de race...eigenlijk best een tegenvaller, een grote... tja, en na een best goede dag gisteren en vandaag betekende dat toch het laatste stuk van die chocoladeletter, en ook dat het laatste kleine stukje appeltaart op moest...en dat ik nu niet naar de looptrainig ben maar op mijn kont achter de pc zit...maar ik heb wel gefietst vandaag!

Het komt vast goed, het duurt alleen weer wat langer, en ik ben dat solliciteren zo zat!
maar mijn huidige baan was ik al zat voor ik begon...tja...
wat doe je voor werk? en morgen anders al beginnen, dat is wel heel snel!
tsk

ik zie een topictitel: "heb jij ook een snertrelatie" en krijg gelijk zin in snert Hoezo, altijd met eten bezig.

hier ging het inderdaad goed.

We doen het 'één dag per keer' dus het is goed

Balen Meis, van die baan. Maar als je een test moet doen, is het niet persé nee, toch? Sterkte ermee. Gewoon die test even goed doen!
Later is nu
nee het is ook nog geen nee, ik had alleen gehoopt op een JA! En als ik nu de enige was die die test mocht maken, maar nee, er zijn er nog 1 of 2 meer...

En als ik heel eerlijk ben vind ik het nogal overtrokken voor deze functie, het gaat om een baan als telefoniste/receptioniste, niet iets heel speciaals ofzo...

Nouja, we wachten wel weer af, wat moet je anders...
Ja, dan is een test misschien wel overtrokken, tenzij er veel 'geheimhouding' oid nodig is. Omgaan met gevoelige (privé) informatie, bijvoorbeeld. Ook kunnen publieke plekken stressvol zijn!

Mijn dag:

O: 2 br met komkommer en smeerkruidenkaas

T: 1 br met dun pindakaas

T: yoghurt en 2 mandarijntjes, 1 werthers echte

L: 2 brood met gerookte zalm

T: appel/mandarijn (denk ik)

A: spinazietaart, alwéér met zalm

en nog yoghurt of warme melk.
Later is nu
Ik, die normaal nooit aan dieten wil denken, heb wat gevonden wat ik wil proberen: het shagri la dieet. Idee van 't verhaal is dat je snelle smakeloze caloriën tot je neemt (in de vorm van smakeloze olie) en dat je lichaam dan je ijk-gewicht omlaagstelt. Whatever.

Je eet 2x per dag een eetlepel olie (ik neem trouwens een dessertlepel, zo'n eetlepel vind ik wel veel) minimaal een uur voor en na het eten, en je valt met gemak kilo's af. Je krijgt namelijk minder trek en eet daardoor minder.

Ik ben erg benieuwd. Je kunt verder doen wat je altijd doet, maar gaat automatisch minder eten, is wat je verteld wordt. En je merkt het al binnen een paar dagen. Aangezien mensen er kilo's in weken van afvielen, zou ik volgende week duidelijk resultaat moeten hebben.

Bijkomend voordeel zou zijn: betere nachtrust en mooiere gladdere huid (en aangezien ik een heel slechte huid heb, hoop ik daar bijna nog meer op dan op het afvallen )

Ik heb me trouwens vandaag overal aan gehouden zoals opgeschreven!

Kreeg bij het koken vanmiddag wel neiging te gaan eten (k kookte vroeg) maar bedacht me dat het toch weer neerkwam op snel toegeven aan wat lekkers dat ik NU wilde hebben. En hoewel het dus om wortel ging, heb ik het niet genomen, want het was binnen de 2 uur. *sterk*

Een uur voor het eten heb ik een lepeltje olie gehad (jak )
Later is nu
Huh? Daar snap ik niks van Dream, van dat verhaal.

o: fruit 'n fibre

l: 3 br, 2 chocopasta en 1 pindakaas

t: klein bakje fruit 'n fibre (mijn nieuwe verslaving, niet zo handig)

a: bruine bonen met piccalilly, aardappelbolletjes uit de oven, beetje mayo. Ik had vis, maar dat was niet lekker. Kwark/yoghurt met honing toe. 3 handjes chocohagel gesnoept.
nee dream, ik snap er ook niet veel van. heb er ook nog nooit van gehoord.

Hier een goede dag. Ik had echt trek tijdens het eten koken en kwam haast in de verleiding om te gaan snaaien 9nooit boodschappen doen met honger, toch?), maar heb me kunnen inhouden.

O: 1 boterham met dun pindakaas, karnemlek'

L: 3 boterhammen (2 20+kaas, 1 casselelrib), 3 mandarijntjes

T: 6 cashewnoten en komkommer

D: roerbakschotel van boerenkool, cashewnoten, kip en spekjes met rijst. ga zo nog evt een mineola of wat yoghurt eten.

Morgenochtend op de weegschaal, ben benieuwd!
Ken de naam van dat dieet niet Dream, maar heb wel gehoord van dat olie verhaal... is het toevallig kokosolie?

Hier een aardig goede dag, ben druk geweest voor carnaval en dan neem ik weinig tijd voor eten/snaaien dat scheelt...

O: yoghurt met granaatappelpitjes

L: Yoghurt met pitjes (rest moest ook op) en 2 crackers (20+kaas en eiersalade) en 2 worstjes gesnoept

T: ehhh stukje donut van de proefschaal bij de appie en een truffel

A: rode kool, worstje met appel/uien jus en aardappeltjes en bak rauwkost en een stukje chocolade toe...

Zal zo eens een grote kom (lees: vaas) thee zetten en zien of ik het daarmee red vanavond...zou leuk zijn als er morgen hetzelfde op de weegschaal stond als gisteren...
niets meer gegeten, wel koffie verkeerd op.
Ik hoop dat er niet meer op de weegschaal staat dan vorige week woensdag. Maar ik weet het niet. Ik heb geen flauw idee hoeveel slechte invloed afgelopen vrijdag en zaterdag heeft gehad. Voor de rest is het eigenlijk prima gegaan. Misschien moet ik weer eens een tijdje de lijstjes op valtaf bij gaan houden, want ik heb niet zo'n goed beeld van de hoeveelheid kcals die ik nu naar binnenwerk. Vandaag natuurlijk chocopasta (dubbele boterham, dat wel) en pindakaas en dat is natuurlijk wel calorierijk.
het is bij thee gebleven, en een speculaasje...
Sta je dan met je goede gedrag: 82,8. +1,1 dus. Ik ga morgen weer wegen. Kijken of het gewoon een rare schommeling is ofzo.

Dreamer, je hebt in de tabel in één van de kolommen de decimalen achter de komma uitgezet...
Ben er echt niet blij mee trouwens. Ik weet wel dat het weekend natuurlijk niet zo goed was voor de lijn. Maar +1,1???? Misschien toch eens naar een diëtiste ofzo. Zucht. En sporten. Zucht zucht.
goedenmorgen

Hier 72,1. Ook niet om over te juichen dus, -0,1. Maar ik heb er in elk geval niets bij. Echt balen Meave!

Nee Meis, het gaat er juist om dat het smakeloos is, wat je tot je neemt, en dat is kokosolie niet. Op de één of andere manier houd je je hersens voor de gek. Ik snap de theorie ook niet, haha.
Later is nu
Jammer Dream, dat het resultaat niet naar wens is.

Ik ben nog steeds boos op de weegschaal.
Oh, je hebt in twee kolommen de decimalen achter de komma uitgezet zie ik.
Knap he?

Waarschijnljk fout gegaan, toen de +0,2 van mij ineens in bizarre dingen veranderde

Ik zit aan een bak yoghurt met annanas. Lekkerrrrr
Later is nu
ik ook +1 Het ging natuurlijk ook wel snel afgelopen weken, dat zal mee spelen en dat ik al dagen niet naar de wc ben geweest speelt vast ook mee , maar bah.
we zijn verhuisd

Ik heb tabel zover klaar, maar nog geen gegevens van Monser en Meis, dus ik wacht nog even.
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven