Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
quote:wishmeluck schreef op 10 augustus 2011 @ 21:51:

Flower! Seks hebben vannacht! Kwakje doet wonderen :-)

Hup hup, naar bed meid!

De Prenatal gaat je baby leveren! En wel, binnen 24 uur! Ladies, bouw de tribune maar weer op.KWAKJE DOET HELEMAAL GEEN WONDEREN!!!

Zit weer misselijk beneden aan warme melk
Kan eindelijk weer foto's uploaden op H. via foon! Updaten app, en zorgen dat locatievoorzieningen aanstaat!
Zo, nieuwe topic gevonden! Do, complimenten voor de leuke tabel!!

Ff bijlezen en reageren:

Lieke, wat fijn dat het eczeem al wat minder wordt. Misschien was het een kortdurende reactie op iets? Ik heb bv. bij bepaalde parfums of wasmiddelen dat ik meteen eczeem krijg. Trek ik die kleren dan uit dan is het binnen een dag ook weer weg.

Earth, inderdaad eerst 6 weken wachten hoor voor je eventueel wil gaan afvallen. Je lichaam heeft die 6 weken echt zelf nodig om weer te herstellen van alles.

Wow, Do, ga jij zomaar je planning halen. Wat een fijn idee..

Nu volhouden!!

Wish, zielig he als ze zo hard gillen. N. kan soms zo uithalen dat het net een geitje lijkt. Zo rare huiltjes heeft hij soms. Soms huil ik gewoon mee als hij van geen ophouden weet.

Gelukkig liep de koorts van M. niet erg op! Hopelijk is ze weer de oude.

Ik moet zo lachen om Hormoontje Flower. Echt zo herkenbaar. Ik heb ook nog op zondagavond voor mijn vliezen braken de badkamervoegen geschrobd hoor, dus dat is helemaal niet gek

Maar ik heb de weddenschap al verloren want had ingezet op de 10e

Miekie, jij hebt een fijn vooruitzicht! lekker vakantie. Ik hoop voor je dat je of heel snel ongesteld wordt of dat het helemaal uitblijft!

Kimmie, lief!

Grappig trouwens Lieke dat jij al kleertjes hebt die te klein zijn. Ik ben juist blij dat er eindelijk iets past zonder 26 keer om te rollen
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
Ik mag niet te hard juichen, maar N. doet het de laatste dagen zo goed. Hij is heel ontspannen en vrolijk. Slaapt ook goed, wil alleen 's middags graag bij mij liggen! Vannacht heeft hij ook weer heel netjes geslapen, met ruim 4 uur tussen de voedingen. En na de voeding kon ik hem gewoon in bedje leggen en ging hij na wat gepruttel ook meteen slapen. Heerlijk is dat.

Juno vond gisteren dat ik zo vrolijk was, had ook gewoon een gezellige dag gehad met N.

Ff een genante vraag over ahum... mijn onderwereld

Een week na de bevalling had ik al geen last meer van mijn hechtingen en ben vorige week (2 weken na bevalling) een stukje gaan fietsen. Nergens last van, tot 's avonds. Toen voelde ik het wel trekken, maar geen aandacht aan geschonken. Nu irriteert het al een hele week en had ik af en toe een beetje bloed bij het afvegen. Gisteren toch maar eens een blik (Held!!) geworden en nu zie ik dat aan een uiteinde van het litteken het een beetje kapot is, open zeg maar. Het is maar een halve centimeter ofzo hoor. Moet ik hier iets mee? Naar de vk of ha? Of doen die er toch niks aan?

Oké en toen ging ik nog even verder inspecteren en ik weet niet meer zo goed hoe alles er pre bevalling uitzag, maar het lijkt wel of ik nu een gigantisch gat heb ipv een gewone vagina. Niet lachen

Trekt dat nog een beetje recht ofzo? Ik had het idee dat ik tot aan mijn huig kon kijken. Ik schrok er een beetje van.

Tot zover mijn confessions van de donderdagochtend
Schiet het al op flower? Met de voegen?

Hopelijk krijg je het op tijd klaar!

het is vaak ''s nachts dat het rommelt bij je, hè? Zal je zien dat het overdag echt gaat beginnen.

Tja wie weet draag jij het helemaal uit volgens het boekje.... Al hoop ik voor jou dat ze eerder komt( en een beetje voor ons!)
Wat fijn Juun dat N. het goed doet. Is hij gewoon iets te klein geweest waardoor hij het moeilijk heeft gehad?

Wat betreft je onderkantje zou ik de verloskundige even bellen. Ik heb nog niet durven kijken. Vond mezelf al een held dat ik iedere dag mijn zwelling even check.

hier wachten we nu op mijn mijn moeder. Ze belde gisteren op dat ze iets roods moest komen langsbrengen. Ze was helemaal hyper dus ik denk dat WB een heel leuk cadeautje krijgt.
En Flower, lig je al te baren? Voegen verven is te erg (ik liet vriend op z'n knieen alle plintjes stofzuigen een dag of wat voordat WB geboren werId.

Ik vind vandaag wel een beetje een gekke dag. het is namelijk mijn uitgerekende datum....

sorry voor slechte spelling maar WB ligt op me te slapen.
miekie ik hoop dat je niet ongesteld bent op vakantie. dat is altijd zo'n gedoe. ben je al toe aaan vakantie?

kimmie, klus ze in je nieuwe huis. is het akkefietje inmiddels opgelost?
Goedemiddag meiden!

Flower, al weer druk met de rest van de voegen bezig?

Wish, zo'n curverbox heb ik ook van het kraampakket. Goede tip, daar kan ik het mooi in bewaren. Wij willen ooit ook wel een tweede, dus wel zo leuk om nog te bewaren. Zul je zien dat het dan een meisje wordt .

Miekie, wanneer moet je ongesteld worden? Toch iedere maand weer heel spannend... hopelijk komt het snel of blijft het weg (daar duimen we natuurlijk voor!!). Ben je al je tas aan het inpakken? Hoe lang blijf je weg? Ga je nou naar dezelfde accommodatie als Draai?

Juun, het eczeem is zeker nog niet weg hoor, het wordt alleen wat minder. Ik heb op H. even een foto gezet van vanochtend.

Heel herkenbaar wat je schrijft over je knip. Ik had namelijk precies het zelfde: een opening van 1 cm. Hierover heb ik toen de verloskundige gebeld, zij gaf aan dat ze hier niks aan kunnen doen (als ze het gaan hechten gaat het snel ontsteken) en dit groeit vanzelf weer aan elkaar. Alleen als ik er heel erg last van had moest ik weer bellen. Inmiddels is het eigenlijk bijna aan elkaar gegroeid. Morgen heb ik de nacontrole, dus dan gaan ze het nog wel even checken.

Dat 'gat' heb ik ook! Ik heb ook echt het idee dat het groot is, maar dat zal ook wel zo horen denk ik. We gaan het vanzelf wel zien tegen die tijd dat we weer wat durven te ondernemen op seksgebied . Even heel nieuwsgierig aan de eerder bevallen dames: was de eerste keer weer 'raar' om te doen? Als jullie dit een te directe vraag vinden, gewoon maar overheen lezen .

Earth, wat voor roods hebben jullie gekregen??
Ik vergeet iets heel belangrijks!! D. heeft gisteravond voor het eerst naar ons gelachen!! Twee keer achter elkaar zelfs. Toen we onze telefoon erbij haalden voor een foto had hij alleen geen zin meer . Was echt heel leuk om te zien, kreeg er spontaan een traantje van...

En... nog meer leuk nieuws. Vanochtend zag ik ineens de 65 op de weegschaal staan. Joehoeewhhh...
Hoi dames, gefeliciteerd met het jubileum! Hier gaat alles goed. 1 mei is mijn babyboy geboren 2 weekjes tevroeg. Nu groeit hij goed, en ik ben erg blij met mijn manneke.

alle dames die ook mama zijn geworden, Van Harte gefeleiciteerd!

en aan de zwangeren, geniet nog even van je buik!

en de andere dames, ik denk aan jullie!
Zou Flower stiekem aan 't bevallen zijn? Je hebt trouwens wel gelijk: deurposten poetsen is een stuk erger dan voegen verven

Juni, bij mij ziet het er ook anders uit hoor! Niet groter, maar een stukje vlees wat ehm.. er eerst niet zat (yuk!)

Lieke, wat geweldig, zijn eerste lachje!

Hier heeft 't nog weken geduurd voordat ie vastgelegd kon worden haha. Vond het zo raar om uren met camera boven haar te gaan hangen!

Bij ons is 'het' nog niet echt gelukt. Het gaat maar een klein stukje en doet zeer. Ik heb ook begrepen dat het ook lastig is in combi met BV. Je wordt dan (door hormonen)niet echt ehm.. vochtig, dus vriend is even langs de Etos geweest. Maar helaas helpt dat ook niet genoeg.

Ook nog die rot aambeien (gevoelig!) dus je begrijpt: we slapen nog steeds alleen in de slaapkamer

Net 2 collega's op bezoek gehad, leuk!!

Al blijft werk voor mijn gevoel nog zo'n ver van mijn bedshow. Ach nou ja, dat had ik de ochtend van mijn bevalling ook
He Jun: Wat fijn dat N. het zo goed doet. Denk aan mijn zin he; "Na 5/6 weken vond ik het pas echt leuk, en was ik aardig gewend" ... Enne dat 'grote gat idee' had ik ook, maar tijdens seks zegt mijn vriend er niets van te merken dus, zal wel weer goed zijn?

Wat betreft de eerste keer seks, dat was inderdaad raar, zeker t idee, dat 1 deur verder t 'resultaat' ligt van de vorige keer...

Hai Tinky, leuk dat je een zoontje hebt gekregen! Dat is 2 dagen voor die van mij, ook een jongentje, leuk he?

Flower... Wat was je excacte uitgerekende datum?

Ik kom net van het shoppen terug, heerlijk met zoon naar de stad geweest. Hij heeft zich voorbeeldig gedragen, dus mam heeft alweer kleren voor m gekocht (heerlijk die laatste sale)

Hij was heel nieuwsgierig in de bus, heeft heel tijd met zn hoofd omhoog gezeten (zie facebook)

Lieke, leuk he dat lachen? Je gaat vast nu telkens alles uit de kast halen om m weer tevoorschijn te krijgen... T word nu elke paar dagen sterker!

Ik ga mn zoon eten geven, kom later terug!
Hee, leuk Thinky! Gefeliciteerd!

Mooie datum ook, dag van de arbeid toch?
Waar is flower?

Ik Zit bij de kapper.... 1e uitstapje alleen!
Elmie: gezien?

http://www.volkskrant.nl/ ... erfeed&utm_medium=twitter
Thinky, wat leuk dat je even een update kwam gegeven! Van harte met de geboorte van jullie zoontje! Jongentjes zijn leuk he!

Ik heb net een foto van HET cadeau op H. geplaatst. We zijn er echt superblij mee. Tijdens mijn zwangerschap hebben vriend en ik al 3 keer met zo'n ding(jaja, ik hou het graag even spannend) in onze handen gestaan maar vonden het een beetje duur. Grappige is dat mijn moeder hier helemaal niets van wist! Goede smaak heeft ze dus!

En ik heb dubbel geluk, want ik had de triptrap aan haar gevraagd als cadeau. Nu mocht ik hem met alles erop en eraan bestellen (dus inclusief de new born set). Me is very happy!

Elisa, fijn je eerste uitstapje! Heb ik ook gedaan vandaag. Helaas niet zo leuk als de kapper. Hier stonden de AH en de apotheek op het lijstje.

Lieke, wat leuk dat D. lacht! En wat snel al!

Fijn trouwens om te lezen dat bijna iedere vrouw ietwat gehavend is aan de onderkant. Het grappige is dat ik tijdens de zwangerschap er geen zin in had, maar nu begint de zin weer langzaamaan terug te komen (alleen wil ik perse wachten totdat ik aan de anticonceptie ben).
Oja, Wish hoe gaat het met jullie Koikarpers? Nu de katten vaker buiten zijn laten ze jullie vijver dan met vissen dan met rust? Of hebben ze er al eentje uitgevist?
Hai, nog heust niet aan het bevallen hoor...

Heb de kortingsstickers van de ''wij jonge ouders'' ingewisseld voor een errug leuk noppies broekje

Earth: wat een tof cadeau heb je gekregen! Beide ben ik helemaal verliefd. Wij willen ook een trip trap stoel maar vond de new born set écht te duur... Voor de stoel wacht ik nog even een paar maandjes. (leuk idee om voor kerst te vragen bedenk ik me nu!)

Lieke: wat klink je lekker opgewekt! Wauw 65 kilo alweer... Pff... Heb je er iets aan gedaan?

Tinkhy: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Leuk je hier eens te zien...

Fede: elke keer als ik jouw zoon zie, tovert hij een glimlach op mijn gezicht. Ik ben de 21e trouwens uitgerekend.

Heb online een voorspellingssite bezocht, deze gaf aan dat ik een meisje krijg (goh?!) en dat ze geboren wordt op 23 augustus... We zullen zien!

Elisa: is je kapsel mooi geworden? Nog geen last van haaruitval? Schijnt normaal te zijn na de bevalling??

Hier is het steeds onrustig 's nachts. Weet niet of dit nu voorweeen zijn of dat ik een beetje griep onder de leden heb. Ben de hele ochtend beroerd geweest en nadat ik de voegen in de badkamer gedaan had weer op bed gegaan.. Ben flink naar de wc gegaan maar blijf vervelende oprispingen houden en rommelende darmen.
Wat een gaaf ding Earth (Ik ben natuurlijk meteen naar hyves gesjeest) Ik ken ze, super leuk en ook nog eens leuk voor in huis... Geen verpesting van je interieur dus :-)
Jaa, ben er ook heel erg blij mee. Hij staat nu al leuk op zijn kamertje en later kan hij er lekker mee spelen!

En de triptrap wordt als het goed is ook binnenkort bezorgt. Ben heel benieuwd wat WB vindt van de New Born set. Eerst wilde ik hem niet bestellen, maar toch wel gedaan. Hij is altijd wakker op het moment dat wij willen eten. Hij wil dan niet in box, dus wie weet hier wel in!
quote:Earthshrine schreef op donderdag 11 augustus 2011 17:10 Oja, Wish hoe gaat het met jullie Koikarpers? Nu de katten vaker buiten zijn laten ze jullie vijver dan met vissen dan met rust? Of hebben ze er al eentje uitgevist?

Helaas is er laatst eentje uitgevist door een reiger. Rotbeesten. Schrikdraad in de tuin werkt duidelijk niet genoeg.

Ik ga trouwens morgen lekker een middagje winkelen met mn zus. Helemaal zin in!
Zo, ff zitten..

Earth, errug leuk cadeau!

Ik heb nog niet echt over seks nagedacht. Ik vloei nog steeds, wanneer stopt dat? Word helemaal gek van dat stomme maandverband. Zolang ik vloei word er helemaal niet aan seks gedacht hoor.

Thinky, wat leuk dat je even langskomt. Nog gefeliciteerd met je zoontje!

Flower, rommelende darmen hadden Lieke en ik ook veel last van voor de bevalling.

Wij gaan de Bloom-stoel halen. We hebben het geld gevraagd als kraamcadeau van alle visite ipv allemaal kleine cadeau's. Binnenkort eens bestellen.

Wat een vaginaleed hier allemaal he. Ik weet nog dat ik in de laatste weken van mijn zwangerschap dacht dat het nooit meer hetzelfde zou zijn down-under

Lieke wat leuk dat D. heeft gelachen. Bij N. heb ik het ook een paar keer gedacht, maar het zouden ook grimassen kunnen zijn.

Vanmiddag nog iets heel ergs meegemaakt. Ik ging boodschappen doen met N. in de maxicosi die op het wandelwagenonderstel geklikt was. Ik wil die maxicosi wat kantelen zodat hij meer ligt ipv zit. Ik druk op de knopjes, dondert ineens dat ding met N. er dus in van het onderstel op de grond. Oh god, mijn hart zat niet in mijn keel maar op het dak ofzo. Godzijdank viel dat ding zo naar beneden dat N. gewoon net zo terecht kwam als hij erin zat. E zijn hoofdje was niet eens tegen de rand aangekomen. Hij keek even beteuterd, maar huilde niet eens.

Ik voelde me zo'n slechte moeder, heb vanmiddag wel 30 keer gekeken of hij nog wel leefde, maar alles doet het nog

Juno natuurlijk in tranen opgebeld. Straks eens even kijken hoe dat nou kan, want ik had echt de goede knopjes gebruikt.
Wat een leuk cadeau van je moeder Earth! En die tripp trapp new born set heb ik ook al een aantal keren naae gekeken. Lijkt me best handig, dus ben benieuwd naar je ervaring.

Elisa: leuk naar de kapper! Is het mooi geworden?

Wish: jammer van je koikarper. Kan je er niet een net overheen spannen? En wat gezellig winkelen met je zus. Veel plezier!

Juni : fijn dat N het zo goed doet! Wat betreft je onderkantje heb ik geen tips. Hopelijk heelt het weer.

Draai: wat heb je een mooie openingspost geschreven! Fijn dat je de tabel over wilt nemen. Ow en inderdaad niet elke dag wegen. Ik ben vergeleken met gisteren een kilo afgevallen vandaag ( ok met buikgriep wil dat ook wel) maar in principe weeg ik mezelf 1 keer in de week. Ik heb een app gedownload waar ik mijn gewicht in bij hou. Ben overigens niet bang om nu aan te komen, maar verwonder er me wel over dat ik nog niet boven mijn startgewicht ben uitgekomen.

Aan de bevallen dames en flower: hoeveel zijn jullie in totaal aangekomen en wanneer begon het aankomen?

Flower: zijn je voegen al klaar? En wat is je volgende klus? Wel vervelend dat je s nachts zo slecht slaapt. Haal je dat overdag in?

Lieke: fijn dat d. Weer wat opknapt. Heeft hij er alleen last van in zijn gezicht?

Ik ben trouwens weer aan het opknappen. Heb gisteren nog veel geslapen en weinig gegeten. Dat ging goed. Vanmorgen weer een boterham geprobeerd en ook dat ging goed. Ga morgen wel weer werken, wat dinen afronden voor ik vakantie heb. We gaan niet meer weg, misschien nog een hotelletje, maar dat laten we van het weer afhangen. Volgende week wel baby- inkopen doen en wat klusjes in huis.

Ik heb me gisteren aangemeld voor de bv-avond. Ben benieuwd! Volgende maand ook een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. En diezelfde week intake van de kraamzorg. Lekker druk dus!

Hebben de al bevallen meiden trouwens baat gehad bij de pufcursus? Ik heb me daar nooit voor opgegeven, omdat ik het niet zo zag zitten om daar naar toe te gaan. Maar twijfel nu sterk of ik me toch niet voor de spoedcursus moet opgeven.
Wat naar juni! Was het op een drukke parkeerplaats of zag niemand het? kan me voorstellen dat je zo schrok. Gelukkig is met N. alles ok.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven