Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
(nu ga ik koken)
En rek en strek en spring en buitel? Lief....!

Je hebt wél een mooie neus!

Pampers: 3 pakken voor 19 euro nog iets.

Manderley, wat is Rosa gróót geworden. Zier er ook uit als een eigenwijs slim kindje!
Ik ben niet van plan te gaan koken. Quizz 'mag' vandaag....
We hebben gegeten, ik heb boodschappen gedaan en Rosa ligt heerljk voldaan bij haar papa te slapen.

Ik heb nog 2 dozen met 3 pakken pampers staan van de laatste aanbieding, ik sla deze keer nog even over. Maar ik koop ook eigenlijk alleen maar 3 pakken voor 20 euro.

Hoe is het met de rest? Joeppie, Belle, Millie, Nijn waar zijn jullie?

En Joan hoe gaat het met jou? Je mag nu binnenkort weer beginnen toch?
MMM ik moet erg wennen aan de naam Zifjon...Nooit van gehoord..(maarja echt bijbels ben ik dan ook niet te noemen.. :-) )

Hier een nieuw ritme: Gewoon maar 1 keer per dag een uurtje slapen, rond half 5 strontvervelemd worden, om half 6 eten en om half 7 echt totall loss bij mama hangen.....

Ik vind het helemaal niets. Maarja ik mag niet klagen, want om 18.40 in bed tot 8 uur de volgende ochtend is natuurlijk heel luxe..

Maar als je niet lekker bent, zoals ik vandaag, is een uurtje slapen erg weinig en als ze dan ok nog eens strontvervelend wordt, jengelt en huilt wat je ook met haar doet, dan is het even niet zo leuk....

Wat een leuke foto's allemaal op Yahoo ! Ze worden allemaal zoo groot...gewoon echt geen babies meer....zelfs de jongsten worden al zooo wijs...

Ik geloof dat ik de enige hier ben, met Belle, die geen pampers gebruikt..Ik ben van de C1000 luiers. Super dingen!

62 luiers voor 9.95. Dus nu met pampers zouden dat 8 luiers meer zijn voor hetzelfde geld...Daar doe ik het niet voor.. :-)

Ik ga lekker tv kijken...

Liefs Nijn
Ik heb pampers maat 3, daar zitten 52 in. Ik koop dus 156 luiers voor 19.98 en bij c1000 koop je 62 luiers voor 9.95, dus 124 voor 19.90.. En volgens mij heb ik dan 32 luiers meer.

Ik heb in alle gratis dozen ook verschillende merken luiers gehad en geprobeerd. Sommigen worden erg hard, pampers niet. Maar er waren ook wel andere merken die goed bevielen, alleen ik weet niet meer welke. Ik houd de pmapers goed in ge gaten en bij aanbidingen sla ik veel in.

Morgen ga ik de stad in met een vriendin die ik een jaar niet heb gezien. Er was wat onenigheid tussen ons, dat is afgelopen weekend opgelost en het was weer als vanouds aan de telefoon. We hebben heel wat bij te kletsen, dus dat wordt vast weer erg leuk.

Ik heb voor mijn nieuw neefje een hele doos met kadootjes. Waaronder ook een besteksetje. Nu wil ik morgen kijken of er een juwelier is die hem voor me wil graveren, met naam en geb.datum. Ik hoop dat het lukt, want de juwelier heeft natuurlijk liever dat ik bij hem ook het setje koop.

Nijn: vervelend dat je kleine meid (bijna) niet slaapt en zo moe en jengelig is. Helpt het ook om haar te zeggen dat ze 's middags echt een schoonheidsslaapje nodig heeft? Dan wordt ze nog mooier dan ze al is.
Oef, wat ben jij al wakker Manderley!

Om zes uur ging Quizz op weg naar werk, om half zeven wilde Woef spelen, om zeven uur wilde Woef eten, om acht uur werd Fiep wakker.... ik laveer gewoon tussen alles door met de nodige koppen koffie. Zonder cafeine, dat wel.
hihi, ja hier ook om kwart over 5 wakker toen S, naar zijn werk ging, tot 6 uur, dat hij ook echt weggaat. toen nog heel even geslapen en om 7 uur vond Rosa het mooi geweest.

Het voordeel van het vroege opstaan is dat ik veel meer doe. Zo heb ik al gestreken een was gedaan en ontbeten. Moet nu nog douchen, maar ik vind het ook lekker om nog even in mijn pyama te forummen.
Wow, knap hoor!

Hmm, bedenk me nu dat ik inderdaad ook regelmatig om een uur of negen het huis aan kant heb, strijk weggewerkt en nog meer van dat soort gedoe. Maar vandaag dus niet!

Ik heb trek in wat lekkers........
ooh Manderley ga jij er met S mee uit 's ochtends?? En smeer je dan zijn broodjes??

S is dan echt een bofkont!!

Ik blijf lekker in mijn bedje liggen tot Yara mij wakker maakt...

Yara heeft trouwens maatje 4 en daar zitten er maar 44 in een pak pampers...vandaar...haha..

Ik heb zo beebiemeeting van de pufclub...

Ben benieuwd hoe de kindjes allemaal zijn...
Neeeeee, ik ga er niet mee uit 's ochtends, maar we slapen boven de keuken dus ik blijf wakker van zijn gestommel. Broodjes smeren kan hij heel goed zelf.

Toen ik nog kolfde ging ik er wel met hem uit, ik kolven en hij zijn dingen doen. Nu blijf ik lekker liggen, maar blijf vaak wel wakker.

Nijn: wat leuk dat je nog steeds contact hebt met de meiden van pufclub. Bij ons zouden we ook nog eens samenkomen, maar dat blijft er waarschijnlijk bij.

We zijn hier toch ook maar begonnen met fruithapjes. Rosa weet niet hoe ze van een lepel moet eten, ze slurpt het er af.
Ben weer terug en Yara ligt net in bedje.

Was best leuk, alleen zie je elkaar gewoon echt te weinig om elkaar echt veel te vertellen te hebben....Maargoed wel leuk om te zien hoe ale kindjes groeien..

Yara is het kleinst en het leukst...hahahaha...dat zegt nu iedere andere moeder ook....

Mijn buikje viel nog mee in vergelijking met een ander meisje...ook altijd leuk om te zien...(nouja de andere 2 dames hadden een hele platte buik terug, maar daar kijk ik dan weer niet graag naar...haha)

En nu hebben we net gegeten en ligt Yara dus net in bed.

Ik ga zo even boodschappenlijstje maken voor avondeten. Ik dacht dat ik alles had, maar blijkt dat ik maar de helft heb..GGGRRRR...

Nouja hebben we vanmiddag weer een doel..hihi

Oh enne Manderley: Ik ben vast heel slecht, maar ik weet even niet meer of jij nu ft mama blijft of dat je alweer aan het werk bent..Ik weet dat je toen je zwanger was, stage liep...

Maar ben het even kwijt...

Leuk he als ze nog niet weten hoe ze van een lepel moeten eten..slobber slobber....

Eef: Hoe is het met mannetje? Het heerst echt he? Bah!

En krijgen we nu eindelijk eens een buikfoto? :-)

Joep: Nog steeds zo druk?

Belle: Hoe is het met Belle vriend? En kom je snel een theetje drinken?

Lab: Hoe lang geef je al bijvoeding aan Fiepchen? Gaat het goed?
Hoi,

Ben ik er een ochtendje niet, is het meteen heel druk hier... heb ik weer

Nou mannetje is nog steeds ziek... vanmorgen heeft hij de boel ondergekost en hij slaapt verder de hele dag, wil niet eten (behalve een half bordje pap, wat er dus weer uitkwam) en drinken af en toe.

Ik was zo dom om vanmorgen naar mijn vader en moeder te gaan, het leek er op dat mannetje weer aan de beterende hand was en koorts was weg. Fout! Meneer kotste daar dus lekker de boel onder... Gelukkig zijn we nu weer thuis en ligt hij veilig in zijn bedje...

Voor de rest ben ik alles weer vergeten geloof ik... (zwangerschapsdementie he... )

grtz E.
Ben vorige week begonnen met haar een klein flesje kv te geven en voelde me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg schuldig.

Sinds eind november zit ik drie van de zeven avonden te clusterkolven tot laat in de nacht (of vroeg, het is maar hoe je het bekijkt) om mijn produktie op peil te houden. Daarnaast is Fiepchen geen makkelijke drinker aan de borst; zodra haar eerste honger gestild was, wilde mevrouw iets anders bekijken of doen.

Dus zeven a acht voedingen per dag, per voeding zes borsten aanbieden (nu voel ik me net wonderwoman, met ZES borsten), zowel aanleggen aan het begin van een wakkerperiode als vlak voor het naar bed gaan....... en mevrouw kwam nog te weinig aan.

Fien heeft mijn geweten gesust. Zij zei dat ik geen slechte moeder was als ik Fiepchen bij zou voeden, maar juist een goede omdat ik zag dat ze meer nodig had.

Dus sinds bijna een week krijgt ze na twee borstvoedingen nog een flesje kv, in totaal zo'n 200 cc per dag.

Afgelopen zondag zijn we begonnen met broccoli. Ze heeft er iets van binnen gekregen en vervolgens weer uitgekotst. De afgelopen twee dagen ging het iets beter.

Vanochtend heb ik banaan gepureerd voor haar. Dat ging al weer een heel stuk beter, en Fiepchen is helemaal opgelucht dat er meer in de wereld blijkt te bestaan dan broccoli.......

Wat wel ' fijn' is, is dat Quizz nu voor het eerst van zijn leven broccoli lust. Ik nu echt niet meer (aaaaargh, die geur! Yach).

En de Woef heeft de tijd van zijn leven. Die krijgt alle gepureerde restjes....

Manderley, wat geef je Rosa voor fruit?
anoniem_649de77243d7d wijzigde dit bericht op 30-01-2008 13:32
Reden: i put the sexy in dyslexia
% gewijzigd
Beterschap voor Zielig Klein Mannetje!
Lab: Rosa heeft nu 1x bananaan gehad en 1x appel (en 1x courgette maar das groente) Dat hield ze allemaal binnen.

Ik heb nu ook peer gekocht dus dat krijgt ze binnenkort. Ze krijgt niet elke dag wat, ik bouw het rustig op.

Ik kan me voorstellen dat je het borstvoeden een beetje beu bent. En inderdaad het is juist goed dat je ziet dat bv alleen niet genoeg is en Fiep nu iets erbij krijgt.

Hier is het zo dat Rosa al een tijdje alle 5 flessen naar binnen schrokt en dan eigenlijk nog meer wil. Vandaar dat we zijn begonnen met bijvoeden.

Ik ben nu fulltime moeder en dat blijft voorlopig ook zo. Ik doe nog wat vrijwilligerswerk ernaast om er zo nu en dan even uit te zijn. Maar dat is zoveel mogelijk op vrijdag als Man thuis is. Wij willen graag thuis zijn voor de kind(eren) en niet naar een creche. Niks ten nadele van een creche, maar ik geniet gewoon erg van ons meiske. En financieel kan het allemaal.

Ga even naar mijn (j)engeltje
Dametje was na 45 minuutjes alweer wakker....

Ik heb haar gewoon lekker laten liggen (nu al bijna een uur een feestje aan het bouwen in haar bedje...), want ik vind 45 min per dag slapen erg weinig..

Misschien toch maar weer proberen haar 's ochtends in bed te krijgen....misschien is ze wel 'oververmoeid'...ofzo...

Keb ook geen idee....

Maar ik ga haar nu maar uit bed vissen...Dit heeft ook geen zin.

Oh enne Labje: Tuurlijk hoef je je echt niet schuldig te voelen...Tis net was Fien zei: Het is juist goed dat je je kind geeft wat het nodig heeft! En tja als dat kv is.....

Ik vind het sowieso erg knap dat je 3 van de 7 avonden aan het clusterkolven bent!!

Het lijkt erop dat het zonnetje hier gaat schijnen, dus ik ga even broek aantrekken (heb mini spijkerrok aan) en met Yaratje op de fiets naar de winkel!
Oh en ineens begint het nu te regenen......:-(

Wat heerlijk dat het kan, jij ft thuis Manderley! En wat lekker dat je zo geniet!

S is dus ook 1 dag per week thuis?? Das lekker...lekker 3 daagjes saampjes (op je vrijwillegerswerk na dan)

Ik ga nu echt mijn meisje halen....vindt het nu niet leuk meer geloof ik.....

Tips om haar langer te laten slapen?? Of moet ik maar gewoon blij zijn dat ze 's nachts wel goed slaapt??
Rosa slaapt hier 's nachts ook door, maar overdag zijn het hazeslaapjes van hooguit een uur. heel soms langer. Ik heb ook nog niet echt een tip gevonden, zodat ze langer slaapt.

En Man heeft 1 dag ouderschapsverlof en dus 3 dagen vrij. Dat is erg fijn om 3 dagen achter elkaar samen thuis te zijn. Vrijdags is hier dus papadag, dan mag Man redden met de boel.
Tips? Oh dear....

Ik heb juist van jou de tip om kleine kindjes niet langer dan twee uur achter elkaar op te houden. Okee, ik verwachtte niet dat Fiepchen dat zou volhouden tot haar 18e, maar soms is het zooooooo fijn als ze even willen slapen.

Misschien is het inderdaad een idee om toch een ochtendslaapje te doen, al is het maar een halfuurtje. Kan ze even alle belevenissen tot dan toe goed verwerken en er weer fris tegen aan.

Hoe ziet jullie dag er samen nu uit?
Wat schrijven we eigenlijk veel de laatste tijd. Helemaal niet erg hoor!
Jaaa die tip om ze max 2 uur op te houden, ideaaaaaal..tot ze een maand of 7 zijn, dan wordt dat wel een beeeetje moeilijk....want dan gaan ze gewoon feestje bouwen in bed...

Onze dag samen ziet er nu ongeveer zo uit:

Tussen half 8 en half 9 wordt madammeke wakker, bij haar eerste wakkertekenen ga ik douchen en aankleden. Dan krijgt ze een papfles en buikt lekker uit bij mij.

Dan gaat ze even spelen en maak ik me op. Dan krijgt ze rond half 10/10 uur fruit. (als we weggaan, is dat eerder)

Als ze in bad moet, gaat ze in bad en anders kleed ik haar aan (soms gaat ze 's avonds in bad, soms 's ochtends, maar niet iedere dag eigenlijk)

Dan gaan we vaak even lopen of fietsen als het mooi weer is.

Rond 12 uur een broodje en dan rond half 1/1 uur weer in bed.

Dan werd ze altijd rond half 3/3 uur wakker en kreeg ze een koekje en wat diksap. En dan rond half 4 ging ze spelen en ik wat aan het eten doen. Of als we nog niet naar buiten zijn geweest, gaan we even naar buiten.

Nu is dat dus rond half 2 alweer, maar ik probeer haar zo lang mogelijk te laten liggen..

en dan komt papa thuis rond 17 uur en gaat ze met papa spelen en maak ik het eten verder klaar.

(haha ik zie nu dat er wel erg weinig huishoudelijks in voor komt...maar dat doe ik meestal in het weekend of als ze wel even ligt te slapen of in de box speelt...haha)
Het huishoudelijke hoef je niet te melden hoor, dat gaat stukje bij beetje tussendoor.....

Klinkt als een prachtige dagindeling. Helaas heb ik echt geen flauw idee wat je er aan kunt doen, behalve dan misschien een klein ochtendslaapje.
Nijn, heb helaas geen tips voor je...

Lab, ik weet hoe moeilijk het is om te moeten stoppen met bv omdat het niet meer gaat. Het voelde voor mij als falen, en als ik zie wat jij er allemaal voor gedaan hebt, kan ik me voorstellen dat je hetzelfde had/hebt. Ik heb me er destijds heel druk om gemaakt... maar... 3 weken nadat ik mijn eerste kv ging geven, gingen we ook bijvoeden. En als het bijvoeden eenmaal begint, gaat het zoooo snel. Binnen no-time eten ze van alles, brood, prakkies, fruit, kaakje, etc... Je zal zien dat het aandeel melk (en dus ook bv/kv) dan heel snel keldert en op een of andere manier ga je dan ook de prioriteiten verleggen en wordt het allemaal minder erg/zwaarwegend. Ik wil niet bagataliseren hoor, wat je voelt.. ik wil alleen mijn ervaring meegeven. Dat het voor mij eerst dus heeeel erg was, maar dat het ook ineens allemaal zo snel ging, dat het erge ook heel snel weg-ebde.

Mannetje wordt alleen maar zieker. Nu 40,3 graden koorts. Wil niet zitten, alleen maar liggen. Kijkt nog wel min of meer helder uit zijn ogen, dus we maken ons niet heel veel zorgen (beetje maar), morgen bellen we waarschijnlijk de dokter even ter geruststelling.

Verder goed nieuws: we krijgen ruim 1200 euro terug van onze bank, nadat we een boze brief van 3 (!) kantjes hadden gescchreven met alle perikelen rondom onze hypotheek. Ik was erg blij, hebben we een beetje extra financiele slagkracht.

Oh, en nu echt een 8 voor mijn scriptie! Heb het zwart op wit!

Grtz E.
Lieve Nijn,

Mag ik nog even mijn grote bewondering uitspreken voor het feit dat je bij het eerste teken van Yara's ontwaken direct gaat douchen en aankleden?

Dat is mijn grote streven, en echt elke ochtend brengen Fiepchen en ik dus samen een paar uur in pyama door.

Liefs, Lab

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven