Een mooie zomerdag deel X

10-08-2011 20:28 3077 berichten
Deel X! Deel 10! Een jubileum!

Wat gaat de tijd toch snel. In deel I was er nog niemand zwanger, en nu hebben we 8 blozende, gezonde en lieve baby's. En 3 onderweg! Waarvan we zeker weten dat er eentje in deel X geboren wordt!

Natuurlijk draait het niet alleen om zwangeren en mama's, maar is er ook ruimte voor zij die helaas nog niet zwanger zijn, of dat hopen te worden via een andere weg.

Dit wordt het 10de topic waarin we naar elkaar luisteren, elkaar advies geven, met elkaar meeleven, elkaar de les lezen, elkaar pesten, en met elkaar lachen!

Naamstand van zakenNieuwsFedeuitgerekend april 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama is zelfs al weer aan het werk! WishUitgerekend juni 2011Babygirl is geboren, mama weer aan het werk! Maar moet wel goed voor zichzelf zorgen!!! Lieke uitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama geniet van verlof, maar is lekker actief! Juniperuitgerekend juli 2011, zoonBabyboy is geboren, en mama kent haar mannetje door en door! Elisauitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en mama geniet er van! Earthuitgerekend augustus 2011, zoon Babyboy is geboren, en is een relaxte baby met dito mama! Alleen nu een liesbreuk Floweruitgerekend augustus 2011, dochterBabygirl geboren! Mama is supermama en fiets al weer :-) Dochter doet het goed!! Kristinuitgerekend november 2011 Jongetje/meisje?? blijft een verrassing voor ons. Mama blijft beetje kwakkelen, maar einde is in zicht! (van de zwangerschap dan he...) Gerbera Uitgerekend eind februari / begin maartMeeleesmodus, maar is de blijde boodschap aan het verkondigen aan iedereen! De eerste 3 spannende maanden zitten er op! Iedereen mag het weten!!!! Elmie in de meeleesmodus Is GETROUWD! Gaat voor ICSI, prikinstructies gehad, Draaiorgelaltijd in voor een gesprekje en meetGaat voor eiceldonatie maar eerst afvallen. Counseling gesprekken lopen! Shain de meeleesmodus, maar vergeet niet dat ze hier alijd welkom is Kimmiein de meeleesmodus, want druk aan het klussen in haar huis, en genoeg familieperikelen.Lang genoeg gewacht! Als het niet gaat zoals het moet... dan maar..... Precies! Miekiein de meeleesmodusZWANGER!!!!!!

Vorige topic: Een mooie zomerdag deel IX
Alle reacties Link kopieren
Zo, ben ik weer! We hebben het eten al weer op (is echt heel vroeg voor ons doen). Lekker een lange avond .

Vandaag een lekkere dag. D. is goed in z'n hum. Ga zo maar eens mijn zwangerschapskleding strijken en opbergen. Weg ermee .

Tinky, leuk wat van je te horen! Ook al een jongetje, ze zijn hier goed vertegenwoordigd. Ben je ook al weer aan het werk?

Wish, rot die aambeien... die kunnen volgens mij behoorlijk pijnlijk zijn. Geef het verder de tijd hoor, het komt echt wel weer goed!

Leuk morgen shoppen. Wat heb je op je wensenlijstje staan?

Gaat M. mee, of heb je oppas?

Fede, geweldige foto op FB! Heerlijk zo'n nieuwsgierig mannetje. Heb je ook nog wat leuks voor jezelf gekocht? Of alleen maar voor zoonlief geshopt?

Earth, mooi cadeau! En dan ook nog een Trip Trap, jullie zijn goed verwend! Is H. het eerste kleinkind?

Ik wil ook eerst wachten op de anticonceptie, voordat we in actie komen. Heb de pil inmiddels in huis, maar wil daarmee starten als ik ongesteld ben geworden. Schijnt de eerste keer na bevalling ook veel heftiger te zijn. Ben benieuwd wanneer dit komt...

Flower, ik hoop dat het gerommel snel doorzet. De voegen zijn nu af dus? Dan kan Flowerbaby komen!

Voor wat betreft de kilo's, ik ben niet echt aan het lijnen, maar let wel goed op mijn eten. Probeer niet zo veel te snoepen en hou mij in qua frisdrank. Maar als er visite komt eet ik gewoon mee hoor. Verder probeer ik iedere dag een half uur tot een uur te wandelen. Even een frisse neus halen en goed voor de beweging.
Kristin, fijn dat je je weer wat beter voelt! Net op tijd voor je vakantie. Wat voor babyspullen ga je allemaal kopen?

Heb ik iets gehad aan de pufcursus? Eigenlijk niet, ik had ene zwanger en fit cursus. Nou fit werd ik er niet van

Ik heb wel het puffen gebruikt tijdens het bevallen, maar ik weet niet of ik dat niet had geweten zonder cursus. Alle info was voor mij niet nieuw. Al was het leuk om ervaringen met andere zwangeren uit te wisselen, maar dat kon ik hier ook.

Ik ben in totaal 8,5 kilo aangekomen, volgens mij pas echt de laatste 12 weken van de zwangerschap zo'n beetje.

Heb eigenlijk geen idee wat ik nu weeg, maar pas mijn kleding weer. Behalve bovenkleding. Erg lastig omdat mijn borsten nog zo groot zijn door het kolven.

Heb een beetje een kledingcrisis nu.
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
O, zie dat er ondertussen nog meer gepost is, moet ik ook nog even op reageren natuurlijk

Juun, wat schrikken van die maxi cosi! Gelukkig heeft N. er niets aan overgehouden, maar op zo'n moment zit je wel even te shaken... Ik wist trouwens helemaal niet dat je de maxi cosi qua stand kunt aanpassen (qua zitten/liggen). Ga de onze ook maar even bestuderen...

Leuk dat jullie voor de Bloom stoel gaan! Vroeg men aan jullie vaak wat je wilde hebben? De meesten kwamen toch bij ons uit zicht zelf met iets aan.

Kristin, ik ben tijdens de zwangerschap 12 kilo aangekomen. De laatste vier weken helemaal niets meer, het ging verder eigenlijk heel geleidelijk.

Leuk al die voorlichtingsavonden in het vooruitzicht, dan gaat het toch ineens meer leven he? De pufclub vond ik gezellig, maar eerlijk gezegd niet echt noodzakelijk. Tijdens de bevalling coacht de verloskundige je toch wel. Heb eigenlijk geen moment gedacht aan de pufinstructies van de pufclub. Ook niet gepuft in zeven keer op de wijs van allerlei liedjes.. het ging gewoon vanzelf.
Kristin; Ik ben in totaal 15 kilo aangekomen, en inmiddels is het er ook allemaal weer af en pas ik alle oude kleren weer. ik vind mn buik ook wel weer plat genoeg, alleen heb ik die streep nog steeds (Wel steeds lichter, maar hij is nog aanwezig) Fijn dat je je weer wat beter voelt, vervelend zeg, helemaal als je zwanger bent. Hopelijk snel weer beter.

En wat betreft die pufcursus, ik heb er wel wat aan gehad, maar dat was meer dat uik tijdens die cursus wat werd voorbereid op de bevalling en waar de partner kon helpen enz. Tijdens het puffen, heb ik alleen maar naar de gyn. de vk en de verpleegster geluisterd. Het was vooral heel gezellig. Volgende week hebben we weer met die meiden afgesproken, gaan we nu maandelijks doen.

Jun: Wat zul je geschrokken zijn, en dat mag toch niet zomaar kunnen? Misschien de verkeerde knopjes ingedrukt?

Ik heb M. nu 2x in zn vingers geknipt, daar voelde ik me ook zo slecht over. Het was maar een piepklein stukje, het bloedde niet eens, maar toch schreeuwde hij moord en brand.

Flower: Wat lief van je! En je bent de 21ste uitgerekend? dan stel ik mijn voorspellende datum bij naar 25 aug. (Sorry, maar er moet iemand in mijn overtijd-club bij)
Kapper was leuk, maar r vond het minder... En papa ook. Zal je zien, meneertje had opeens honger en plast zijn kleren en de box onder..,

Ik was 1,5 u weg.

In dit soort gevallen kan een afgekolfd flesje uitkomst bieden! Dat wordt binnenkort toch tijd om mee te beginnen om dit soort situaties niet te hebben.

Jun, wat schrikken zeg!

Gelukkig niks gebeurt..

Over het onderstel... Ik heb gister gegluurd en.... Ik zie geen verschil! Ook de hechtingen zijn niet te zien. Ik blij:)

Leuk, hè flower koeka dekens. Ik heb er 1 in het ledikant.

Hou thinky, nog Gefeliciteerd met je zoon!
Earth wat een gaaf cadeau! Top!

Kristin, ik ben 15 kilo aangekomen en ben benieuwd wat ik nu weeg. Die streep is ook heel duidelijk te zien nog, maar mijn buik is al iedere dag dunner geworden! Ben ik ook erg blij mee!

Ik heb Pilatus' gedaan en ik heb er wel wat aan gehad, vooral het goede ademen uit de buik en de perstechniek!
Ik ben trots! WB kan helemaal uit zichzelf zijn hoofd draaien!

Wat betreft aantal kilo's erbij: in totaal 23 kilo. Laatste 4 weken ging het met 2 - 2,5 kilo per week. Nu ben ik 2 weken geleden bevallen, heb een flubberbuik (wordt langzaamaan minder) en ik pas nog helemaal niets van mijn normale kleding....

Ik ben ook benieuwd hoe we die new born set gaan gebruiken. Denk wel veel, want WB is vaak wakker tijdens ons avondeten.

Elisa, vervelend dat dan net wanneer jij weg bent alles mis gaat. Misschien toch een simpel handkolfje kopen (of ga je op het werk ook kolven? dan is een elektrischie handiger).

Juun, wat zul jij geschrokken zijn! Het lijkt wel of de moeders harder schrikken van de ongelukjes dan de baby's. Moest je niet ontzettend huilen?

Pufclub, ik kreeg een heftige weeenstorm. Ik wist echt niet meer hoe ik moest puffen. Was het helemaal vergeten. Vriend wist het gelukkig nog wel en pufte met me mee. Verder heb ik 6 weken nadat de laatste van het pufclubje bevallen, 5 bijeenkomsten. 1 keer bevallingsverhalen, 2 keer grondoefeningen, 1 keer zwemmen en 1 keer zwemmen met het gezin!

Fede, ik moest van mijn kraam WB's nageltjes vijlen met een kartonnen vijltje. Zelf daar krijgt WB trillende handjes van! Kan me dus voorstellen dat M. van schrik is gaan huilen!

Lieke, ja het is mijn moeders eerste kleinkind. Ze was helemaal trots dat ze hem vandaag een flesje mocht geven!

Ik vloei ook nog steeds veul. Heb echt maandverband nodig (terwijl ik zo graag over wil stappen op inlegkruisjes want dat maandverband doet soms echt pijn aan mijn beurse plek). Ik wil ook inderdaad mijn eerste ongesteldheid afwachten en dan ga ik denk ik maar weer aan de Nuvaring.

Wish, wat naar van Koikarpers. Veel plezier met shoppen samen met zus.
Kristin, fijn dat je weer aan het opknappen bent! Je zou even een youtube flimpje kunnen bekijken hoe te puffen. Verder staat de verloskundige je ook heel goed bij hoor.

Leuk, al die afspraken voor de baby! Maakt het zoveel dichterbij komen voor je gevoel!
Draai, ik ga graag een keertje met je hardlopen! Over 4 weken ga ik weer beginnen met het opbouwen naar de 5 km. Denk dat als ik dat weer onder knie heb een keer met je wil hardlopen. Jij loopt immers al de 10 km en ik wil je wel een beetje kunnen bijhouden!
Goedemorgen allemaal!

Vandaag lekker aan het werk. Superblij met de nieuwe opzet die ik heb gemaakt voor een probleemvak (laag slagingspercentage, lage waardering van studenten). Heb geloof ik niet getornd aan inhoud en niveau, dus blij :-)

Even reageren, van boven maar beneden, zolan ik kan lezen op mijn aaifeun :-)

Earth: prima! Maar ik wil je ook best motiveren tijdens die eerste trainingen hoor! Het is lastig om in je eentje zo'n schema te gaan doen! Voor mij is het dan gewoon een beetje extra beweging, alleen maar goed voor mij!

En voor WB! Stapje in z'n ontwikkeling!

Elisa, zul je net zien ja, jij lekker bij de kapper, en R. plots honger :-) En er was dus helemaal niks in huis voor hem? Je had nog niks gekolfd dus. Aaaaah sneu. Maar wel lekker voor je om er weer even alleen op uit te gaan!

Lieke: je bent als eerste van onze club bij de gewilde 65! Gefeliciteerd! Hebben jullie stiekem allemaal personal trainers ingehuurd?

Kristin: fijn dat je je weer beter voelt! Dan zal ik dat vanavond even in de tabel aanpassen! Vakantie zonder weg te gaan is ook heerlijk, zeker als je allerlei leuke spullen mag gaan kopen!!!

Jun: je zult vast geschrokken zijn! Gelukkig heeft N. het nauwelijks gemerkt. (en zoals ik ook tegen Earth zei: iedereen overkomt zoiets! Er is hier zelfs een topic: wat heb jij je kind aangedaan?

Ik las hier dat N. het zo lekker deed, en op H. zag ik toch dat het weer een zware nacht was! Knuffel voor jou! En zou N ergens allergisch voor kunnen zijn? Smeer je hem 's avonds ergens mee in ofzo?

Wish: winkel ze vandaag! Heb je een bepaald doel? Kleding voor jezelf?

En wat balen van die koikarper, da's een duur grapje zo'n reigermaaltijd!

Flower: geen berichtje van jou vannacht..... heb je goed geslapen of ben je druk bezig geweest met bevallen??

Lieke: aaaaah de eerste lach!

Tinkhy: gefeliciteerd!!

Zo, dat was het wel! Fijne dag allemaal!!!!
Oh en Kimmie: lief berichtje! Wij zijn ook trots dat jij bij ons hoort! Hoe gaat het? Zowel met huis, hypotheek, als schoonmoeder? Knuffel!

Sha: ik mis je!

Gerbera: mis jou ook! Hoe gaat het? Al terug van vakantie?

Elmie: ook jij wordt gemist! Heb je op je werk al aangegeven dat je stopt? En wanneer ging je op stage?

Miekie: je hebt vakantie!!! Lekker begonnen met het dorpsfeest? Alvast een heeeele fijne vakantie!
Goedemorgen!

Ik typ even een stukje terwijl op mijn schoot een luier wordt gevuld.

Draai, wat leuk om zo'n vak in een nieuw jasje te steken! Was er weinig animo voor vanwege die lage slagingskans? Het is ook altijd hetzelfde met die luie studenten

Juni, heb je nog een beetje kunnen slapen?

Earth, 3 hoeraatjes voor WB! Leuk he dat ze steeds meer kunnen! Straks moeten we onze huizen opruimen en gaan beveiligen als ze gaan kruipen en lopen

Ja, echt jammer van die karper, was echt een mooie. Ik ga schrikdraad spannen. Denk aan 220 *grijns*

Elisa, heb je iets leuks gedaan met je haar? Foto! :-)

Kimmie, ik ben ook trots op en blij met ons groepje! Is het bij jullie ook inmiddels in wat rustiger vaarwater?

M. Kijkt me stralend aan.. De lucht wordt iets wat ondraaglijk dus daar ga ik even iets aan doen. *loopt weg met baby in gestrekte armen en maakt geluid van ademen door gasmasker*
Goedemorgen!!!

Heb geloof ik even iets ingehaald... Ik ben er vannacht drie keer uitgeweest voor plassen en één keer voor een kop melk, maar ben lekker weer op bed gegaan en net pas wakker geworden.

Straks naar de verloskundige.

Kom later weer even reageren op de anderen.
Wish: slagingspercentage was laag, de kans was best groot, als je gewoon vanaf dag 1 was begonnen met het vak, en eens goed zou lezen :-) Ik bedoelde met lage waardering het cijfer dat studenten het vak gaven na afloop tijdens de evaluatie. Of animo laag was, geen idee, was verplicht vak, geen keuzevak.

Hahaahaha moet lachen om je luierverhaal. Mijn man kokhalst al bij het opruimen van een haarbal.... Dus ik ben benieuwd of luiers verschonen gaat lukken.....

Dat die lieve kleintjes zo kunnen stinken he!

Fijn Flower, even goed geslapen!

Succes bij de verloskundige!!
Pff, het was weer 6.00 vanochtend voor ik en N. eens sliepen

Do, volgens mij is hij niet allergisch hoor. Hij begint gewoon elke middag te mieren. Dus had gisterenmiddag met hem gewandeld, daarna thuis in de draagzak gedragen. Zolang er maar een fles inzit of er met hem rondgesjouwd wordt is het goed.

Toen kwam Juno thuis en die had verwacht wel even een uurtje te kunnen gaan slapen

Die kreeg N. dus omgehangen zodat ik kon gaan koken en kolven. Maar Juno moest 's avonds nog werken dus kreeg ik N. weer en nog steeds niet slapen.

Ik pissig omdat ik al uren met N. had getobt. Juno pissig en toen hadden we voor het eerst ruzie. Waar N. keihard bovenuit brulde. Fout, fout, fout..

Juno vindt dat ik onderschat dat hij het op zijn werk ook zwaar heeft. Dat doe ik niet, maar hij is wel 8 uur weg van huis en een huilende baby. Hij vindt ook dat ik tenminste kan uitslapen iedere dag. Ja klopt, na eerst de hele nacht wakker te zijn geweest terwijl hij boven op zolder ligt te snurken.

N. huilde echt alleen maar omdat hij moe is, maar daar niet aan toe wil/kan geven. En op een gegeven moment is dat gewoon irritant. Krijgt hij eten, zodra de fles er even uit gaat brullen, luier verschonen is brullen, boertje is brullen pff...

Godzijdank slaapt hij nu even en heb ik mezelf kunnen wassen nen aankleden.

We willen morgen eigenlijk eens een dagje weg shoppen over de grens, maar voorwaarde is wel dat we meer dan 3 uur slaap krijgen. Fingers crossed.

Ga ff bijlezen
Aaaah Jun, het is ook niet makkelijk! Voor jullie alledrie niet! Soms zoeken we overal een verklaring voor, voor het huilen. Soms is ie er (allergie, reflux, krampjes, wervels enz enz), en soms is ie er helaas niet. Ik kan je niet helpen (behalve dat ik nog steeds prima een paar uur het gekrijs wil aanhoren zodat jullie wegkunnen), maar raad je aan om alle medische zaken uit te sluiten. Een osteopaat is wellicht ook geen gek idee. Had Djoels niet ook een topic over haar huilende baby?

Tuurlijk heeft Juno het ook zwaar, maar werken is anders dan de hele dag een krijsende baby. Anders ruilen jullie een dagje?

Ruziemaken op zo'n moment is heel menselijk, maar niet leuk

Wel weer goedmaken hoor!!!
Wat naar Jun! Ik sluit me aan bij het advies van Draai. Is er niet iemand die een dagje en een nachtje op N. wil passen, zodat jullie beide een keer een goede nachtrust hebben en samen ook even tijd voor elkaar hebben?

Hier een laatste dagje op mijn werk. Ben blij dat ik er even tussenuit kan. Toch best apart dat werk steeds minder belangrijk wordt naar mate de zwangerschap vordert. Wil thuis graag alles aan kant hebben en gewoon even lekker samen zijn met vriendlief.

Kennelijk is bevallen ruim voor de uitgerekende datum de nieuwe trend! Mjn collega is afgelopen week ook bevallen en was pas eind augustus uitgerekend. Dus Flower....! ;-d

Wish: succes met de luier. Zag laatst een filmpje op youtube van een man die de luier van zijn kind stond te verschonen. Die was dus ook aan het kokhalzen. Vond het lichtelijk overdreven eigenlijk... Draai: doe jouw man wel de kattenbak enzo?
Zo, moest nog kolven.

Wish, heerlijk die stinkluiers. Gisteravond zat N. ook helemaal onder. En stinken haha...

En onder het drinken van die scheten laten echt niet normaal zeg.

Kristin, overdreven hoor kokhalzen. het is toch je eigen kind. Als het nou iemand anders haar kind was zou ik het wel minder vinden.

Klopt inderdaad dat werk minder belangrijk wordt. Had ik ook heel erg, terwijl ik altijd riep dat mij dat niet zou gebeuren. Op het laatst kon het me allemaal gestolen worden hoor.

Lekker, laatste dagje werken! Succes nog een paar uurtjes dan.

Het is trouwens niet dat N. altijd zo is hoor. Hij heeft deze week een aantal nachten heel keurig geslapen, zonder morren en huilen. Gisternacht zelfs een voeding overgeslagen. Dus er is naar mijn mening nuiet structureel iets mis. Maar zal als ik het nu weer ga hebben toch eens naar de ha. gaan voor advies om jullie gerust te stellen

Vind het wel een beetje sneu, want n. is ook heel lief hoor. Hij heeft alleen af en toe zo'n dag/nacht dat niks goed is. Nu slaapt hij weer als een blok en heb ik ook weer een beetje ademruimte.

En Juno en ik hebben het allang weer goedgemaakt hoor. Bij de poepluier van gisteravond waar ik echt hulp bij nodig had. Jemig wat een smeerboel was dat

Flower, morgen heb ik geen tijd voor de tribune, wil je daar even rekening mee houden met baren?

Fijn dat je wat hebt kunnen bijslapen!

Wish, balen van je Koikarpers. 't Is toch je hobby he! Ik heb niks met vissen eigenlijk.

Ging je nu vanmiddag winkelen met je zus? Veel plezier!

Elisa, dat is het lastige van borstvoeding. Eigenlijk kan jij niet ff weg. Misschien toch maar een voorraadje gaan kolven? Anders mag je van mij wel wat lenen, mijn vriezer puilt uit namelijk haha..
Ach lieve juun: het is volstrekt logisch dat er spanningen ontstaan bij zo'n dag als gister... Ik kan me herinneren dat Fede ook zo'n periode had en als ik die nu hoor (inmiddels een paar maanden verder) Ik heb eigenlijk nog nooit iemand horen zeggen: ''goh, die eerste drie maanden, die gingen me zo makkelijk af''. Natuurlijk blijft het wel vervelend en zodra je het niet vertrouwd of je zorgen maakt trek aan de bel... Vraag desnoods eens alleen even informatie aan bij zo'n osteopaat-type?

Kristin: heerlijk, bijna vakantie!!! (Nu het weer nog) Had jij nu versteld of je nog wel ging?? Ben het even kwijt...

Enne, het is inderdaad de trend om eerder te bevallen. Zeker in dit forum. Maar in ''uitgerekend in augustus'' forum is er nog weinig activiteit... Het is trouwens morgen volle maan!

Draai: mooi dat je een oplossing hebt gevonden voor dat ene vak. Nu nog even toetsen of het daadwerkelijk zo is dat de studenten de nieuwe opzet ook oke vinden?
Zie dat 'Baby's wil is wet' zo op tv komt. Dat is zo'n horror, dat ga ik even kijken. Werkt denk ik heel erg relativerend

Osteopaat.. hmmm

Ik weet niet, heb het idee dat dat net zo'n rage is als ADD, Asperger etc hebben. iedereen gaat tegenwoorden naar de osteopaat, maar moet eerlijk zeggen dat ik er niks van weet. Zal eerst eens informatie zoeken.

Maar als N. last heeft van bv. zijn nek ofzo, dan zou hij daar toch altijd last van moeten hebben? Hij heeft nu gemiddels 2 dagen per week zo'n nacht.
Jahaaaaaa 7 km hardgelopen, zonder problemen! Ritme en conditie op pre-vakantie niveau!

Flower: wat ga je vandaag voor huishoudelijks doen? En al bij de vk geweest?

Oh, en de nieuwe opzet gaan we gewoon draaien, en dan weer evalueren. Die nieuwe opzet is ook op basis van evaluaties van voorgaande jaren, dus het is niet zo dat we zomaar wat doen.

Jun: fijn dat de mindere momenten minder vaak voorkomen dan de goede!!!

Kristin: ja, man doet de kattenbak wel hoor. Het is ook meer met veel gezucht, en bah, gekuch dan echt kokhalzen hoor.

Kokhalzen bij de luier van je kind, tja, die man overdrijft het erg, maar denk dat iedereen wel iets in zijn lijf voelt. Ook al is het je kind.
Mijn APK zit er weer op! Kindje ligt vast in mijn bekken en bloeddruk helemaal prima. Denk dat ik volgende week gewoon weer op controle zit...

Ach als ik me zo voel zoals vandaag kan ik hier ook nog even leuk een festival meepikken. Die begint volgende week donderdag.

Draai: heb net de koelkast gesopt en de diepvries ontdooit. Ga straks weer verder met de voegen in de wc. Wordt echt mooi hoor
Goedemiddag allemaal!

Net weer terug van de nacontrole bij de verloskundige. Heb er wel een uur gezeten . Ging er ook met positief gevoel weer weg. Ze heeft even naar mijn hechtingen gekeken. Het zag er mooi rustig uit, alleen had er iets iets dichter aan elkaar gehecht kunnen worden. Maar als ik er geen last van had, moest ik er maar niks aan laten doen. Mocht ik er echt last van hebben (bijvoorbeeld met vrijen), dan zou het eventueel nog weer opnieuw gehecht kunnen worden (dan iets strakker).

Verder had ze haar studieboeken erbij gepakt en nog wat meer informatie opgezocht over de complicatie die ik heb gehad. Dus daar hebben we het ook uitgebreid over gehad. Was fijn! 23 augustus heb ik ook nog een afspraak in het ziekenhuis hiervoor. Ze belt mij daarna nog even om te horen wat daar is besproken.

De verloskundige is zelf ook zwanger en hoopte op een bevalling zoals die van mij zei ze, alleen wel met normale afloop dan. Volgens haar was ik heel zen en geconcentreerd .

Ik heb ook even gevraagd of ik alweer mocht starten met hardlopen. Dat vond ze wel wat snel. Het was belangrijk om heel rustig aan te doen (ivm bekkenbodem). Ga daarom eerst maar wat fitnessen en dan over een paar weken weer starten met hardlopen.

Juun, knuffel voor jou. Ik herken het hoor... sinds gisteren is het hier een stuk rustiger, maar de dagen daarvoor was het ook alleen maar brullen. Je kon niks doen of het was huilen geblazen. Ik hoop voor je dat het snel beter wordt! Het zou fijn zijn als jullie er morgen even lekker tussenuit kunnen!

Nog een wasvraagje. Ik hing vanochtend de was op en zag toen dat de spuugdoekjes en wat hydrofiele doeken nog gelig zijn en ik zag dat er in een romper nog licht een poepvlek zit. Het was op 60 graden gewassen. Moet ik zulke dingen echt voorbehandelen of vooraf in de week zetten? Hoe doen jullie dat?

Ik ga een rondje wandelen, tot straks! Even bij de bieb kijken of ze wat leuke boeken hebben over de ontwikkeling van een baby.
Jun vervelend zeg... Ik heb ze ook gehad, zulke dagen en nachten, gek genoeg vergeet je ze heel snel weer wanneer t ebetr gaat. M. heeft dat hier ook wel eens dat ie zo moe is, en maar niet in slaap kan komen, ik zweer dan bij mijn vitamine D methode. Paar druppels op de speen en meneer zuigt zo hard dat ie echt meteen in slaap valt, probeer dat eens zou ik zeggen!
Flower: fijn dat jij en Danoontje weer goedgekeurd zijn! Blijft spannend hoor, wanneer het nu gaat gebeuren!

Succes met de voegen :-) Heb je een voor en na-foto?

Lieke: dat is fijn dat de vk zo uitgebreid te tijd nam voor je! Zou je op H. het vervolg van je bevalling nog willen schrijven? Ik was toen op vakantie en weet niet precies wat er nu gebeurd is. Moet jij nu jaarlijks op controle? En een volgende zwangerschap kan gewoon?

Ik was vergeten dat jij ook hardliep! Nog even geduld! Loop je met iemand samen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven