Groene thee

13-08-2011 20:01 15 berichten
Misschien stomme vraag, maar ik wil mijn eetpatroon verbeteren/afvallen, en dat wil ik onder andere doen door het meeste wat ik drink te vervangen door groene thee.

Nu vraag ik me af, is de groene thee van Pickwick, Albert Heijn, enz, net zo goed, of kan ik beter naar de Tuinen of van die natuurwinkels gaan enzo?

Of is groene thee gewoon groene thee?
Alle reacties Link kopieren
Thee is thee, dus ik zou er gewoon één kiezen die je lekker vindt. Belangrijk om te weten is dat groene thee een temperatuur van 85 graden nodig heeft, als je er kokend water op gooit, wordt 'ie bitter. Ik vind vooral de thee van Simon Lévelt erg lekker, Sencha green apple is één van mijn favorieten.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Groene thee is gewoon groene thee en nee, je valt er niet van af.

Wat je als afwisseling ook kunt drinken is Chinese yasmijnthee, daar hoeft ook geen suiker in en heeft een heerlijke bite. Mijn ervaring met groene thee is dat je er zo lamlendig van wordt en met die yasmijnthee heb je daar geen last van. Het is te koop in toko's en zit meestal in een blikje.

Vergeet ook niet voldoende water te drinken.

Succes.
Nou ik drink een paar liter groene thee op een dag (gewoon omdat ik het lekker vind) en ik word er echt niet lamlendig van. Bitter vind ik 'm ook niet, gewoon het zakje er snel weer uit halen. Kwaad kan het drinken van groene thee niet, dus niets mis mee om dat meer te gaan drinken. Ik vind persoonlijk de Lipton erg lekker.
In groene thee zit twee keer zoveel theïne dan gewone thee dus als et om die reden drinkt zou ik het niet doen. Ik zou trouwens sowieso afwisselen met water en kruidenthee, dat is echt gezonder dan groene thee alleen.
Groene thee is niet gezonder dan andere dingen. Voldoende water drinken is ook onzin. Natuurlijk niet als het alternatief geen enkele vloeistof is, wel als je er allerlei zuiverende werkingen aan toeschrijft.
Als je een zoete groene thee wilt is Buddha Amacha van Simon Levelt echt een aanrader!
quote:mardjen schreef op 13 augustus 2011 @ 20:19:

In groene thee zit twee keer zoveel theïne dan gewone thee dus als et om die reden drinkt zou ik het niet doen. Ik zou trouwens sowieso afwisselen met water en kruidenthee, dat is echt gezonder dan groene thee alleen.

Dat is niet waar. Groene thee bevat meer looizuur en looizuur doet juist de theïne teniet. Zwarte thee bevat juist meer theïne en daarvan wordt afgeraden om deze met liters op een dag te drinken.

Groene thee is wel degelijk gezond, maar goed dat is water ook.
Hier een groene thee fan

Probeer vooral uit welke je lekker vindt, smaak verschilt licht per merk. Heb zelf gewone groene thee, groene thee met citroen van twee merken, groene thee met jasmijn en groene thee met ongedefinieerde fruitsmaak.

Had eerder ook groene thee - tropische vruchten, maar die is niet meer
quote:Cateautje schreef op 13 augustus 2011 @ 20:06:

Groene thee is gewoon groene thee en nee, je valt er niet van af.

Wat je als afwisseling ook kunt drinken is Chinese yasmijnthee, daar hoeft ook geen suiker in en heeft een heerlijke bite. Mijn ervaring met groene thee is dat je er zo lamlendig van wordt en met die yasmijnthee heb je daar geen last van. Het is te koop in toko's en zit meestal in een blikje.

Vergeet ook niet voldoende water te drinken.

Succes.

Dankjewel!

En, of je er van afvalt, daar zijn de meningen over verdeelt. Ik snap ook wel dat je alleen door het drinken van groene thee geen kilo's kwijtraakt, maar ik dronk teveel frisdrank en dingen met suikers, dus dat vervangen door thee kan sowieso geen kwaad lijkt me.
quote:Belle73 schreef op 13 augustus 2011 @ 20:06:

Thee is thee, dus ik zou er gewoon één kiezen die je lekker vindt. Belangrijk om te weten is dat groene thee een temperatuur van 85 graden nodig heeft, als je er kokend water op gooit, wordt 'ie bitter.En daarbij, de antioxidanten in groene thee blijven alleen goed behouden als je de thee laat oplossen in water van max. 70-80 graden. Bij kokend water gaan ze kapot. Dus het is ook daarom raadzaam geen kokend water te gebruiken.
Bedankt voor de tip!
quote:Belle73 schreef op 13 augustus 2011 @ 20:06:

Thee is thee, dus ik zou er gewoon één kiezen die je lekker vindt. Belangrijk om te weten is dat groene thee een temperatuur van 85 graden nodig heeft, als je er kokend water op gooit, wordt 'ie bitter. Ik vind vooral de thee van Simon Lévelt erg lekker, Sencha green apple is één van mijn favorieten.Goede tip dit. Ik vind mijn thee soms 'grassig' smaken, maar dat zal hier wel mee te maken hebben!
Van thee val je niet af, da's een broodje aap, en daar kom je juist weer van aan. Groene thee is wel lekker en gezond
@appeltje, dat kan, maar sommige groene thee smaakt gewoon heel erg grassig, pai mu tan bijvoorbeeld. Gewoon even ruiken voordat je 'm koopt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven