Waar mooi beddengoed te koop?

14-08-2011 19:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel zegt genoeg.

Zoek mooi beddengoed. Voorkeur neutraal met plaid.

Kom zelf niet verder dan de bijenkorf of plaatselijke beddenzaak.
Toch niet
claudia2010 wijzigde dit bericht op 14-08-2011 20:08
Reden: zie niks op de site
% gewijzigd
En anders ga je langs een aantal beddenzaken, die heb ik ook altijd mooie (en dure) dekbedovertrekken.
In New York heb ik prachtig beddengoed gezien, maar daar heb je natuurlijk niks aan....Als je nog met vakantie gaat, moet je eens in dat land kijken wat er daar zoal te koop is, doe ik in ieder geval altijd.
Armani Casa

Catalogue > Textile> Bed set

Bijvoorbeeld: Virginia

This bed sheets set is enhanced by the handcraftsmanship of the à-jour inserts, so precious thanks to the “entre-deux” technique (in 100% cotton, manufactured by an ancient à-jour machine of the first of ‘900): holes are no longer made directly in the fabric, and the pre-sewn à-jour insert is stitched between two strips of fabric. This range is manufactured in a traditional Italian textile laboratory. This old technique makes better again the excellent linen quality. Technical information:125 grams/square meter, 135 threadcount. A double parallel à-jour line enhances the bedcover and flat top sheet edge; creates a pillow case frame as well, making the most of the four frills. For this product, it has been planned a possible management system for orders in special size.

Made in Italy.

Op de Store Locator vind je de Nederlandse verkoopadressen.
quote:jo1980 schreef op 14 augustus 2011 @ 19:41:

Bassetti!! www.bassetti.com

Hele mooie plaids daar!!

Deze plaids zijn inderdaad wel heel erg mooi.

Kan je die ook in Nederland krijgen?
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik heb een half jaar geleden bij Primark een heel mooi dekbedovertrek gekocht. Hij was iets van 20/25 euro en blijft ook na het wassen nog steeds mooi.

Ik heb ook een paar mooie dekbedovertrekken bij een beddenspeciaalzaak in de opruiming gekocht en daar ben ik ook nog steeds blij mee, de kwaliteit is aanzienlijk mooier dan bijv. die van Ikea. Ik let vooral op de weving van de stof, ik vind satijnweving het fijnst, dit is lekker zacht en koel in de zomer. Bovendien hoef je die vaak niet te strijken, gewoon vochtig te drogen hangen en de kreukels zijn eruit.

De dekbedden in de hotelkwaliteit van de Hema zijn volgens mij ook satijngeweven en die blijven ook mooi.
Ik heb mijn dekbed van Cinderella bij de Makro gekocht.

Daar hebben ze ontzettend veel dekbedden in alle maten en soorten.

Cinderella blijft het mooiste en weinig strijkwerk ermee.
Ik zweer bij Essenza.
quote:SeptemberGirl schreef op 14 augustus 2011 @ 19:55:

[...]

Oh ik ben dol op IKEA beddengoed. Ze hebben van die fijne drukknopjes aan de open zijde waar je je dekbed in moet doen.... Wij hebben een boxspring, dus die 'flap' bij normale dekbedden kan je dan nergens in stoppen.Heb ij dan niet dat de kussenslopen te klein zijn en het dekbed zelf ook? toen ik nog ikea kussens had en ikea matras paste alles perfect, nu ander bed en via beterbed ook ander kussens en dekbed, al die ikea hoezen zijn te klein, terwijl volgens de papieren de maten hetzelfde zijn. Nu had ik andersom ook dat voor het ikea bed hema enzo te groot was, dus ik vraag me af of iedereen dat heeft?
quote:Gatti schreef op 14 augustus 2011 @ 21:21:

[...]

Deze plaids zijn inderdaad wel heel erg mooi.

Kan je die ook in Nederland krijgen?Ja bij Bode bedden in Amsterdam heb ik ze gevonden.
[quote]Shenandoah schreef op 14 augustus 2011 @ 22:48:

[...]

Heb ij dan niet dat de kussenslopen te klein zijn en het dekbed zelf ook?

Dat heb ik dus ook. De kussenslopen passen alleen bij hun kussens. Al blijft de kleur van Ikea overtrekken wel redelijk mooi.

Van Wehkamp zal ik niet doen. Drie keer wassen en het is verschoten of je hebt strijknaden in je beddengoed staan (ook de duurdere).

Wat dat betreft gaat er momenteel niets boven de Hema Hotel of Hema Satijn, maar ik winkel dan ook in het goedkoper segment.
Ik zweer bij http://www.fissaggio.nl/nl/home.htm

Erg fijn slapen, niet fijn voor je beurs!
Zie ook mijn topic 'dekbedovertrek uit viva...?'
quote:Shenandoah schreef op 14 augustus 2011 @ 22:48:

[...]

Heb ij dan niet dat de kussenslopen te klein zijn en het dekbed zelf ook? toen ik nog ikea kussens had en ikea matras paste alles perfect, nu ander bed en via beterbed ook ander kussens en dekbed, al die ikea hoezen zijn te klein, terwijl volgens de papieren de maten hetzelfde zijn. Nu had ik andersom ook dat voor het ikea bed hema enzo te groot was, dus ik vraag me af of iedereen dat heeft?

De maten zijn niet hetzelfde, weet het zo niet precies uit mijn hoofd, maar is een standaard dekbed 140cm breed en het dekbedovertrek van de ikea 150cm (het dekbed is daar ook breder). Kussenovertrekken juist kleiner.

Maakt bij mij niet zoveel uit want ik heb een kussen met veren (die niet zo vol is) en zich dus gewoon aan de sloop aan past. Dat de overtrek iets te groot is, vind ik eigenlijk wel fijn.
Walra kun je nog steeds online bestellen:

Hier staan ook dekbedovertrekken
quote:Shenandoah schreef op 14 augustus 2011 @ 22:48:

[...]

Heb ij dan niet dat de kussenslopen te klein zijn en het dekbed zelf ook? toen ik nog ikea kussens had en ikea matras paste alles perfect, nu ander bed en via beterbed ook ander kussens en dekbed, al die ikea hoezen zijn te klein, terwijl volgens de papieren de maten hetzelfde zijn. Nu had ik andersom ook dat voor het ikea bed hema enzo te groot was, dus ik vraag me af of iedereen dat heeft?

Dekbed heb ik gewoon standaard maat, lits jumeaux. Dus het IKEAdekbedovertrek past daar gewoon omheen hoor (en alle andere in lits jumeaux formaat ook). Hoofdkussen heb ik ook van IKEA, en vanzelfsprekend passen de ikea kussensloopjes daar perfect omheen.

Ik heb ook een dekbedovertrek van Gant, daar zitten me toch enorme kussenslopen bij, het zijn net tafelkleden. Wie ligt er in godsnaam op zo'n enorm hoofdkussen?!
Ik heb nooit problemen met de maten. Ikea matrassen maar ook wel andere hoezen (Hema, Zeeman) en dan nooit de elastische maar de gewone katoenen waar geen rek in zit. Ook een 4 seizoenendekbed van Ikea en hoezen van allerlei merken, van Action tot Cinderella of Ikea zelf. Ook een keer een heel dure hoes gekocht (120 euro) en die pastte ook perfect. Weet het merk niet meer want uiteindelijk is hij ook gewoon versleten en in de grijze container beland.
Kussens in de hoezen van Ikea vind ik trouwens juist fijn. Die hoezen zijn iets kleiner en wij hebben kussens met dons er in. Die worden dan juist lekker stevig in een wat kleinere hoes.
quote:kaetje schreef op 15 augustus 2011 @ 22:12:

Ik heb nooit problemen met de maten. Ikea matrassen maar ook wel andere hoezen (Hema, Zeeman) en dan nooit de elastische maar de gewone katoenen waar geen rek in zit. Ook een 4 seizoenendekbed van Ikea en hoezen van allerlei merken, van Action tot Cinderella of Ikea zelf. Ook een keer een heel dure hoes gekocht (120 euro) en die pastte ook perfect. Weet het merk niet meer want uiteindelijk is hij ook gewoon versleten en in de grijze container beland.Amen sister!
quote:kaetje schreef op 15 augustus 2011 @ 22:13:

Kussens in de hoezen van Ikea vind ik trouwens juist fijn. Die hoezen zijn iets kleiner en wij hebben kussens met dons er in. Die worden dan juist lekker stevig in een wat kleinere hoes.Nogmaals: a-men.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 augustus 2011 @ 22:13:

[...]

Amen sister!

Het ergste is nog (ik durf het bijna niet te zeggen...) dat we de kleur van de slaapkamer toendertijd aangepast hebben op deze godvergeten dure hoes. Het was een witte hoes met blauwe en grijze opgenaaide vierkantjes en blauwe, grijze en zilveren vierkante pailletten op het voeteneind en op de rand van de kussenslopen. De muur aan het hoofdeinde moest dus van mij metalic blauwig zilver worden. En ook de gordijnen werden blauw/zilver. Toen we 3 maanden in dit huis woonden is 1 kussensloop en de hoes in de wasmachine verkleurd door een rode sok. Met de hoes is het nooit meer goed gekomen (het wit was zachtroze en het grijs en blauw was bruin) en ik houd helemaal niet van koele kleuren. De hoes weggooien kon ik niet ondanks dat hij er niet meer uit zag. Maar hon-derd-twin-tig keiharde euro's! Ik was dus blij toen hij versleten was De slaapkamer is ondertussen helemaal wit met paarse gordijnen. Veel makkelijker en nu kan ik weer mooie dekbedovertrekken kopen zonder blauw er in
quote:kaetje schreef op 15 augustus 2011 @ 22:19:

[...]

Het ergste is nog (ik durf het bijna niet te zeggen...) dat we de kleur van de slaapkamer toendertijd aangepast hebben op deze godvergeten dure hoes. Het was een witte hoes met blauwe en grijze opgenaaide vierkantjes en blauwe, grijze en zilveren vierkante pailletten op het voeteneind en op de rand van de kussenslopen. De muur aan het hoofdeinde moest dus van mij metalic blauwig zilver worden. En ook de gordijnen werden blauw/zilver. Toen we 3 maanden in dit huis woonden is 1 kussensloop en de hoes in de wasmachine verkleurd door een rode sok. Met de hoes is het nooit meer goed gekomen (het wit was zachtroze en het grijs en blauw was bruin) en ik houd helemaal niet van koele kleuren. De hoes weggooien kon ik niet ondanks dat hij er niet meer uit zag. Maar hon-derd-twin-tig keiharde euro's! Ik was dus blij toen hij versleten was De slaapkamer is ondertussen helemaal wit met paarse gordijnen. Veel makkelijker en nu kan ik weer mooie dekbedovertrekken kopen zonder blauw er in

Jij bent een mooie!

(Zo'n slecht idee vind ik het niet eens, een mooi dekbedovertrek als moodboard!).

Wie koopt er dan ook nog rode sokken na al die horror-was-verhalen????!?!?!?!
Het kan ook een washand geweest zijn...

Ik snap nog niet wat me bezielde want ik heb blauw nooit een mooie kleur gevonden eigenlijk. En toen hingen er ineens blauwe gordijnen
Ik vind het ook geen gek idee hoor om het kleurenthema van een mooi dekbedvertrek te nemen voor je kamer. Maar het is dan wel handig om een kleur te kiezen die je mooi vindt :p

Ik stem mijn dekbedovertrekken af op de kleuren van mijn kamer (en daar zit best wel wat variatie in van wit naar beige/bruin, naar (oud)roze paars. Heb een mooie witte sprei die eigenlijk overal wel bij past en dan nog zo'n kleine sprei (die ik dan weer in een smalle reep er overheen leg) die ik in verschillende kleuren heb, zodat ik altijd wel wat bijpassends heb.
Ik heb laatst een heel mooi dekbedovertrek voor mezelf gekocht op www.slaaptextiel.nl ik denk dat ze daar de meeste keuze hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven