Internet doet het amper

28-07-2011 15:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke word er nu wel erg gek van.

Het is nu al 2 maanden aan de gang dat internet het gewoon erg slecht doet.

Internetpagina's duren veel te lang met laden, als hij ze al laad. Meestal moet ik ze eerst 5-8 keer refreshen voordat hij het gaat doen. Vaak gaat hij gewoon weer terug naar de inlogpagina en kan ik weer op nieuw beginnen..

Het begint nu erg vervelend te worden. Modem heb ik ook al tig keer gereset en bij ziggo zeggen ze dat er niets aan de hand is daar en dat ze niet weten hoe het komt..

Alles loopt dus vast en muziek luisteren gaat ook niet. Alleen op msn heb ik er geen last van, en mijn laptop is ook niet traag. Alleen internet doet het dus amper..

Ik heb hem laatst ook al gescant en nog iets gedaan zodat hij weer goed zou moeten werken. Maar nog steeds blijft het probleem zich voor doen en heb eigenlijk geen idee meer hoe ik het op kan lossen. Dit kan toch niet aan mijn laptop liggen lijkt me? (Die is pas ander half jaar oud.)

Ook heb ik geprobeerd om andere browsers te gebruiken, maar helaas bij elke browser (firefox, IE, chrome, safari, opera) het zelfde probleem.

Heeft iemand tips voor mij?
CCleaner en Malwarebytes al geprobeerd?
CCleaner niet maar mijn vriend heeft malwarebytes wel gedaan. weet niet of ccleaner nodig is als je malwarebytes heb gedaAN?
Malwarebytes is voor het vinden en zoeken van malware-infecties op je pc. CCleaner ruimt de rommel van het internetten op; cookies e.d.; daardoor kan de boel flink vertragen. Dat is wat anders dan malware.
defragmenteren?
Oke dankjewel sundream! Dan ga ik dit zo eens proberen.
quote:roosdezoveelste schreef op 28 juli 2011 @ 15:29:

defragmenteren?Defragmenteren zal voor het laden van internetpagina's niet zoveel uitmaken maar ik doe het wel regelmatig; houdt je laptop zelf sneller.
Zeg TO; je hebt toch wel een virusscanner erop staan he?
@sundream inderdaad
@roos: dat is al gebeurd.

Ja ik heb er een virusscan op staan! Avira.
Nog steeds is het zo traag. Elke keer tig keer sites refresshen. Internet op nieuw openen maar niets werkt..
heb je vast toch een virus.

er glipt weleens wat door de scan en die kunnen heel hardnekkig en gevaarlijk zijn.
wij slapen nooit.
alhoewel, je zit bij ziggo lees ik nu.

ik ook, en met laptop beneden internet ik vaak via andermans onbeveiligde netwerk, spontaan.

terwijl pc boven gebruik maakt van mijn eigen verbinding.

niet te verhelpen door ziggo, beweren ze.
wij slapen nooit.
is het een draadloze verbinding? Zo ja, probeer het dan eens met kabel. Als het internet dan niet traag is dan ligt het dus aan de wifi-verbinding. Kan je ook testen door met de laptop naar de McDonalds te gaan en daar het gratis netwerk op te gaan. Als het dan ook traag is, ligt het inderdaad niet aan Ziggo maar aan je laptop.
Kabel werkt ook niet. Zelfde probleem.

Maar het begint nog meer rare dingen te vertonen. Ik thuis kan niet inloggen op mijn marktplaats account, (zie andere topic) terwijl mijn vriend dat wel kan op zijn laptop op mijn account.. Alsof er bij mij iets flink mis is ofzo..

Net ook op twitter, wilde een bericht plaatsen krijg ik een melding dat ik te vaak geupdate hebt.. Dat kan niet want heb de site na een paar dagen net geopend..
Inmiddels heb je 3 topics open staan met eigenlijk hetzelfde probleem.

Laat eens door iemand naar je computer kijken, want er is iets flink mis. Ik vrees een dozijn of wat virussen en andere ongein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven