Wat ervoor vragen..
dinsdag 16 augustus 2011 om 10:26
Hallo !
September van dit jaar gaan mijn vriend ik en ons huurhuisje uit. Omdat wij naar een koopwoning gaan en daar alles inbouw hebben, willen we onze spulletjes verkopen.
De nieuwe huurder is al langs geweest en wilde wel het één en ander over nemen. Heel blij mee natuurlijk, alleen weet ik geen goede prijs om te vragen.
Ik zal opsommen wat allemaal ter overnamen is.
Koelkast, 1 jaar oud , aanschafprijs : 180 euro.
Combimagnetron, 2 jaar oud , aanschafprijs : 200 euro.
Kookplaat, geen idee hoe oud, overgenomen voor : 25 euro.
Zelf gemaakte bar, 1 jaar oud , aanschafprijs : 500 euro.
2 barkrukken, 1 jaar oud , samen aanschafprijs: 120 euro.
Douche cabine, geen idee hoe oud , overgenomen voor : 50 euro.
Laminaat vloer, woonkamer en gang : overgenomen voor : 50 euro.
Zelf laminaat vloer, 1 jaar oud , aanschafprijs : 50 euro.
Alles is dus nog niet echt heel oud en als k goed ga zoeken kan k zeker nog wel garantiebonnen vinden.
Wat zouden jullie vragen ?
Groeten,
Caressa
September van dit jaar gaan mijn vriend ik en ons huurhuisje uit. Omdat wij naar een koopwoning gaan en daar alles inbouw hebben, willen we onze spulletjes verkopen.
De nieuwe huurder is al langs geweest en wilde wel het één en ander over nemen. Heel blij mee natuurlijk, alleen weet ik geen goede prijs om te vragen.
Ik zal opsommen wat allemaal ter overnamen is.
Koelkast, 1 jaar oud , aanschafprijs : 180 euro.
Combimagnetron, 2 jaar oud , aanschafprijs : 200 euro.
Kookplaat, geen idee hoe oud, overgenomen voor : 25 euro.
Zelf gemaakte bar, 1 jaar oud , aanschafprijs : 500 euro.
2 barkrukken, 1 jaar oud , samen aanschafprijs: 120 euro.
Douche cabine, geen idee hoe oud , overgenomen voor : 50 euro.
Laminaat vloer, woonkamer en gang : overgenomen voor : 50 euro.
Zelf laminaat vloer, 1 jaar oud , aanschafprijs : 50 euro.
Alles is dus nog niet echt heel oud en als k goed ga zoeken kan k zeker nog wel garantiebonnen vinden.
Wat zouden jullie vragen ?
Groeten,
Caressa
dinsdag 16 augustus 2011 om 11:03
quote:nola schreef op 16 augustus 2011 @ 11:00:
ik ga binnenkort voor een huis kijken en de huidige huurder zal mij ook vragen of ik zijn laminaat over wil nemen.. tja.. daar ga ik niet te veel voor bieden want eigenlijk wil ik wat anders op de vloer, en nieuw..als je van plan bent iets nieuws te nemen, dan hoef je toch uberhaupt niets te bieden? met 'n beetje mazzel slopen de huidige bewoners het er nog zelf voor je uit ook als je er niets voor betaalt
ik ga binnenkort voor een huis kijken en de huidige huurder zal mij ook vragen of ik zijn laminaat over wil nemen.. tja.. daar ga ik niet te veel voor bieden want eigenlijk wil ik wat anders op de vloer, en nieuw..als je van plan bent iets nieuws te nemen, dan hoef je toch uberhaupt niets te bieden? met 'n beetje mazzel slopen de huidige bewoners het er nog zelf voor je uit ook als je er niets voor betaalt
dinsdag 16 augustus 2011 om 11:05
quote:nola schreef op 16 augustus 2011 @ 11:00:
ik ga binnenkort voor een huis kijken en de huidige huurder zal mij ook vragen of ik zijn laminaat over wil nemen.. tja.. daar ga ik niet te veel voor bieden want eigenlijk wil ik wat anders op de vloer, en nieuw..Nou, dan zeg je toch dat je het niet wil, maar dat je niet moeilijk doet als hij het wil laten liggen?
ik ga binnenkort voor een huis kijken en de huidige huurder zal mij ook vragen of ik zijn laminaat over wil nemen.. tja.. daar ga ik niet te veel voor bieden want eigenlijk wil ik wat anders op de vloer, en nieuw..Nou, dan zeg je toch dat je het niet wil, maar dat je niet moeilijk doet als hij het wil laten liggen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 16 augustus 2011 om 11:15
Eigenlijk kun je aanhouden dat alles wat nog niet zo oud is, nu ongeveer 30% van de nieuwwaarde (jouw aanschafprijs) waard zou moeten kunnen zijn.
Wel zou ik heel voorzichtig zijn met het vragen van een groot bedrag voor de bar omdat je die er anders weer uit moet slopen, dat kost tijd en geld. Misschien is het dan verstandiger om daar een heel schappelijk bedrag of misschien zelfs niets te vragen.
Als de nieuwe bewoner idd overal echt in geïnteresseerd is, denk ik dat ik rond de ¤ 200 zou vragen. Je kunt er waarschijnlijk vanuit gaan dat hij daar nog over wil onderhandelen en dat je uiteindelijk uitkomt op een bedrag tussen de ¤ 150 en ¤ 200.
Succes!
Wel zou ik heel voorzichtig zijn met het vragen van een groot bedrag voor de bar omdat je die er anders weer uit moet slopen, dat kost tijd en geld. Misschien is het dan verstandiger om daar een heel schappelijk bedrag of misschien zelfs niets te vragen.
Als de nieuwe bewoner idd overal echt in geïnteresseerd is, denk ik dat ik rond de ¤ 200 zou vragen. Je kunt er waarschijnlijk vanuit gaan dat hij daar nog over wil onderhandelen en dat je uiteindelijk uitkomt op een bedrag tussen de ¤ 150 en ¤ 200.
Succes!
dinsdag 16 augustus 2011 om 12:38
Toen ik hier kwam heb ik ook wat dingen overgenomen.
Wasmachine voor 50 euro.
Laminaatvloer twee verdiepingen 50 euro
gordijnen voor alle ramen, totaal 50 euro
(en ik dacht nog wat, dat weet ik even niet meer)
Het zag er allemaal goed uit en ik was blij dat ik niet zelf aan de slag hoefde moet vloeren leggen, gordijnen meten etc.
Als je huurder er blij mee is, gewoon leuk bedrag vragen, niet te veel.
Kijk ook naar wat je er zelf mee gedaan zou hebben (ik gok het meeste weg/ naar kringloop)
Wasmachine voor 50 euro.
Laminaatvloer twee verdiepingen 50 euro
gordijnen voor alle ramen, totaal 50 euro
(en ik dacht nog wat, dat weet ik even niet meer)
Het zag er allemaal goed uit en ik was blij dat ik niet zelf aan de slag hoefde moet vloeren leggen, gordijnen meten etc.
Als je huurder er blij mee is, gewoon leuk bedrag vragen, niet te veel.
Kijk ook naar wat je er zelf mee gedaan zou hebben (ik gok het meeste weg/ naar kringloop)
vrijdag 19 augustus 2011 om 22:59
Toen wij vorig jaar in ons appartement trokken hebben we ook verschillende dingen overgenomen. Koelkast (grote met 3vries lades) en fornuis (electrisch) voor ¤75,-. Stonden we toen echt van te kijken... Hebben van blijdschap een droger gekocht (geld was dus eigenlijk gereserveerd voor een koelkast).
Daarnaast nog voor 10¤ alle gordijnen (ook een koopje). Hij heeft toen ook een aantal dingen achter mogen laten zoals de lamp, het zeil op de vloer (hebben wij late mooi in de berging en bij ouders in de schuur kunnen leggen), douchegordijn, spiegel, kapstok.... Het meeste hebben wij nog steeds in gebruik en hopen we ook achter te mogen laten als we gaan. Wat wij dan evt. ter overname anbieden: laminaatvloer (500¤ nieuwprijs, willen we een mooie prijs voor anders halen we hem er uit) en fornuis (ik wil in een volgend huis weer op gas koken). Koelkast nemen we mooi mee... Ideaal voor in de schuur idd!
Daarnaast nog voor 10¤ alle gordijnen (ook een koopje). Hij heeft toen ook een aantal dingen achter mogen laten zoals de lamp, het zeil op de vloer (hebben wij late mooi in de berging en bij ouders in de schuur kunnen leggen), douchegordijn, spiegel, kapstok.... Het meeste hebben wij nog steeds in gebruik en hopen we ook achter te mogen laten als we gaan. Wat wij dan evt. ter overname anbieden: laminaatvloer (500¤ nieuwprijs, willen we een mooie prijs voor anders halen we hem er uit) en fornuis (ik wil in een volgend huis weer op gas koken). Koelkast nemen we mooi mee... Ideaal voor in de schuur idd!