Mini laptop met office

17-08-2011 17:48 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag aan jullie. Ik wil een mini laptop kopen en deze voor mijn opleiding gaan gebruiken. Ik heb er een op het oog en dat is de acer one aspire happy. Nu ga ik er voornamelijk office op gebruiken. Is dit handig op een mini laptop? Het is een 10 inch. Ik heb wel een andere laptop van 17 inch, maar die is te zwaar om elke keer mee te nemen naar werk en opleiding. Ik hoop dat iemand zijn/ haar ervaring hierover wil vertellen. En misschien ook ervaring met de acer laptop die ik genoemd heb.
Hangt er van af hoe goed je ogen zijn!
Lijkt me lastig typen op dat inimini toetsenbord.
Als je onder andere een uitgeklede versie van Windows 7 niet erg vindt en verder geen prestaties verwacht, dan is zoiets wellicht een optie.

Qua gewicht zal het je een kilo/anderhalve kilo schelen. Het is maar net wat je veel vindt.

Persoonlijk vind ik die minilaptops verschrikkelijk. Een veredelde typmachine in het klein, voor minimaal 250 euro. Maar misschien is dat precies wat je zoekt ;)
Tja... ik twijfel nog erg...

Hoe anders is windows 7? ik ben nu Vista en XP gewend
Je draait nog XP of Vista op je huidige laptop?

Als je 17 inch aan vervanging toe is, kun je er ook aan denken om die te vervangen door een nieuwe en wellicht lichtere 15 inch. Je bent dan meer geld kwijt, maar de investering an sich is stukken beter.
Hij is niet aan vervanging toe! Maar de reden voor een kleine is dat ik hem makkelijker mee kan nemen. Deze 17 inch is best zwaar en groot.
Daar heb je anders ook trolley's voor!
ik heb een 16.4 inch en ik snap het probleem niet, ik neem dat ding overal mee naar toe en zwaar is anders, volgens mij heb je een luxe probleem.Bij sommige studies is een groot beeldscherm zelfs verplicht!

Ik heb windows 7professional met office 2010, SPSS en Solid works op mijn computer staan, dat zou met een mini niet mogelijk zijn

Waarom heb je twee laptops nodig?Op een 10 inch kan je echt niet lekker typen/werken. Dus straks heb je een oncomfortabele laptop voor de studie en een comfortobale voor thuis.

Dan kun je wellicht de grotere laptop verkopen en een wat kleinere laptop met docking station en een beeldscherm

aanschaffen waar je nog lang van kan genieten.
Waarover twijfel je dan? Want als gewicht de bepalende factor is, dan kom je natuurlijk automatisch al bij een minilaptop terecht.

Het is aan jou om te bepalen of je 250 euro uit wilt geven voor iets dat anderhalve kilo minder weegt (is dat dan echt zoveel?), maar waarop je in principe ook echt niet meer dan wat typwerk zult verrichten, vergezeld van prestaties die je eigenlijk wel onder de maat kunt noemen.

Het toetsenbord op de laptop die je noemt, schijnt voor netbook begrippen groot te zijn (lijkt me dan één van de belangrijkste punten), dat is dus mooi meegenomen. Mocht je het dus overwegen, dan zou ik gewoon eens naar een winkel gaan om die laptop in het echt te bekijken. Dat zegt toch meer dan wat plaatjes.

Verder blijf ik bij wat ik eerder al zei: een veredelde typmachine voor 250 euro, ik zou er niet aan beginnen.
Ik heb zelf ook een mini (EEE) en kan er prima lange stukken op typen. Heb er trouwens Open Office op staan. Werkt ook prima en is gratis (ook mooi meegenomen als student).
Veredelde typmachine? Mijn netbook (eeePC) doet echt helemaal alles wat mijn laptop ook doet. 11 (bijna 12) inch en heel prima te gebruiken. Excell, Powerpoint, Word, SPSS, videos met PowerDVD, the works....

En naast dat het echt aan gewicht en gesleep scheelt, geen snoeren/adapters/stekkers meer mee, want de batterij gaat ongeveer 6 keer langer mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven