Vriend wil even afstand

17-08-2011 18:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Misschien kunnen jullie me via deze weg steunen, raad geven, ben nl heel erg verdrieting/angstig.

Ben een jaar samen met mijn vriend en de laatste maanden ging het niet zo vlotjes meer. We kibbelden veel, hadden wat misverstanden.

We wonen niet samen, samen elkaar 3 x per week.

Mijn vriend wil een tijdje afstand van elkaar. Hij spreekt over minstens een maand. Dit komt erg hard aan, want ik ben bang dat hij hierna tot de realisatie komt dat hij beter zonder mij is... :(

Voel me erg onzeker en wil hem telkens weer bellen, contacteren...

Hiermee doe ik meer slecht dan goed, ik weet het...

De rust is nu ingegaan... voel me zo weerloos... Zou hem graag willen knuffelen, bij hem zijn,...

Iemand tips zodat ik rustig kan worden en even niet meer aan hem denken (wat zo moeilijk is...)?

Alle raad is welkom.

Popje
..
Als er al zoveel gedoe is in een jaar tijd... nou, dan belooft dat niet veel goeds voor de toekomst. Wil je dat, zo'n moeizame relatie?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ga dingen voor jezelf doen en zorg dat je minder afhankelijk wordt. Hij geeft aan rust te willen gun hem dat dan ook,
Heey popje,

Heeft je vriend ook gezegd waarom hij even afstand wil?

In elk geval zijn keuze respecteren, hoe moeilijk ook, geen contact zoeken. En het kan gewoon allemaal goed komen niet zo onzeker zijn hoor!

Sam
..
...en afhankelijk!

En dat is niet waar de meeste mannen nu echt warm voor lopen
quote:popje1 schreef op 17 augustus 2011 @ 18:27:

Hallo,

Misschien kunnen jullie me via deze weg steunen, raad geven, ben nl heel erg verdrieting/angstig.

Ben een jaar samen met mijn vriend en de laatste maanden ging het niet zo vlotjes meer. We kibbelden veel, hadden wat misverstanden.

We wonen niet samen, samen elkaar 3 x per week.

Mijn vriend wil een tijdje afstand van elkaar. Hij spreekt over minstens een maand. Dit komt erg hard aan, want ik ben bang dat hij hierna tot de realisatie komt dat hij beter zonder mij is... :(

Voel me erg onzeker en wil hem telkens weer bellen, contacteren...

Hiermee doe ik meer slecht dan goed, ik weet het...

De rust is nu ingegaan... voel me zo weerloos... Zou hem graag willen knuffelen, bij hem zijn,...

Iemand tips zodat ik rustig kan worden en even niet meer aan hem denken (wat zo moeilijk is...)?

Alle raad is welkom.

PopjeJeetje, hoeveel maanden ging het al niet meer goed? Wel veel niet goed in 1 jaar. Denk na of jullie wel bij elkaar passen. Want wat zijn het dan voor ruzies?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
....
Mijn vriend wil even rust om even tot zichzelf te komen. Prima voor mij, maar ben zo bang voor zijn beslissing. Vier weken is best lang. Heb het er momenteel een beetje moeilijk mee.
@buddhagirlie: mooie beeldspraak, daar zit waarheid in!

Ok, ik contacteer hem niet, maar de onrust is zo groot in mezelf. Ik voel letterlijk mijn hartenpijn...

Het waren niet zo'n grote ruzies; zijn ex die zich nog geregeld liet horen en wat ik niet zo prettig vond. Zware ruzies hebben we echter nooit gehad.
Jou een maand in onzekerheid laten zitten, vind ik echt belachelijk. Ik zou hem een week geven, maximaal. En dan zelf de beslissing nemen om het uit te maken.

Als er nu al zoveel problemen zijn, voorspelt niet veel goeds voor de toekomst.

(Ik heb het zelf meegemaakt dat ex opeens twijfelde, na 6 jaar relatie, vanuit het niks. Hij wilde toen een week om na te denken. Wat een hel was dat zeg! Doe dat jezelf niet aan, in ieder geval geen vier weken!)
..
Lastig. Maar wat heb je liever, een vriend die eigenlijk niet bij je wil blijven, maar dit toch doet, of een (ex)vriend die dan in ieder geval voor zichzelf de juiste beslissing maakt, en jou op die manier de ruimte geeft om iemand te ontmoeten die wel bij je wil blijven?

Klinkt wat cru wellicht op dit moment, maar aan gevoel of het ontbreken daarvan kun je echt niks veranderen.

Ik zou hem gewoon de rust geven waar hij om gevraagd heeft. Ga vooral niet overdreven veel contact zoeken, of gewoon helemaal niet als dat is waar hij om vraagt. Elke kans die je met hem nog zou kunnen hebben, help je daarmee namelijk zeer gemakkelijk om zeep.
Altijd moeilijk en kan me jouw gevoel goed voorstellen, ook mijn tip is ga er op uit, maak lol in je leven, maak er zelf wat van niemand kan dat voor jou doen (zelfs je vriend niet).
..
@buddhagirlie: ik vind het prima als hij wat rust wil als ik weet dat onze relatie nadien voort zal duren, maar het niet weten, is wat me onrustig maakt.

Ik heb schrik hem te verliezen, want ik zie hem echt heel graag (ondanks dat het effe moeilijk ging).
Zoals ik het lees is hij gewoon te laf om het direct uit te maken. Lekker lullig om jou een maand in de wachtstand te zetten. Trek je conclusies.

Sterkte.
quote:popje1 schreef op 17 augustus 2011 @ 19:20:

@buddhagirlie: ik vind het prima als hij wat rust wil als ik weet dat onze relatie nadien voort zal durenZo werkt het natuurlijk niet, want als je dat weet, dan hoef je geen maand rust.
Ik geloof niet in die onzin...even afstand.

Hij durft niet te zeggen dat het over is.....ga daar maar rekening mee houden.
Hallo Popje1, wanneer je samen bent en er problemen komen, dan zou het mooi zijn wanneer je die samen oplost. Als hij iedere keer dat jullie problemen hebben een tijd rust wil, dan zal hij de komende jaren nog vaak weg gaan. Aangezien de problemen die je nu hebt binnen 1 jaar altijd simpeler zullen zijn dan de problemen die misschien nog gaan komen.

Als hij ruimte nodig heeft dan betekent dat toch vaak dat hij afstand gaat nemen zodat jij en of hij kan wennen aan het alleen zijn.

Sterkte
quote:popje1 schreef op 17 augustus 2011 @ 18:27:

Geen topics meer hierover openen.

Ga lekker wat anders doen, haal je vriendschappen aan en probeer er niet bij stil te staan.

Kijk eens hoe leuk je het alleen kunt hebben!
Een time-out betekent meestal dat het over is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven