Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik heb net De Middagvrouw uit, geen aanrader wat mij betreft
quote:Zazana1985 schreef op 16 augustus 2011 @ 16:42:

Fiorah: Heb me toch door Kafka op het strand heengeworsteld. Die is nu uit!

Haha dat klinkt niet alsof je er erg van genoten hebt...! Ik weet niet wat het is met dat boek, ik vond het heerlijk, maar ik hoor er meer die er niks aan vonden.

Zijn jullie bekend met de boeken van Sarah Addison Allen? Ze zijn niet vertaald, het zijn kleine Engelse romans met een magisch tintje, en ik vind ze heerlijk. Ik heb vandaag The girl who chased the moon aangeschaft. Zou mijn zin in het lezen van Engelse boeken dan nu eindelijk weer terugkomen?
quote:Fiorah schreef op 16 augustus 2011 @ 20:01:

[...]

Haha dat klinkt niet alsof je er erg van genoten hebt...! Ik weet niet wat het is met dat boek, ik vond het heerlijk, maar ik hoor er meer die er niks aan vonden.

Zijn jullie bekend met de boeken van Sarah Addison Allen? Ze zijn niet vertaald, het zijn kleine Engelse romans met een magisch tintje, en ik vind ze heerlijk. Ik heb vandaag The girl who chased the moon aangeschaft. Zou mijn zin in het lezen van Engelse boeken dan nu eindelijk weer terugkomen?Toevallig, met dat boek heb ik deze week in m'n hand gestaan. Ik had al meer dan ik binnen de termijn kon lezen dus heb het teruggezet. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
This is an unacceptable timeline
quote:Fiorah schreef op 16 augustus 2011 @ 20:01:

[...]

Ik heb Kafka op het strand ook gelezen in mijn vakantie. Vond het een fijn boek, beetje vreemd af en toe, maar wel meeslepend en een mooi verhaal! Misschien is het wel een 'vakantieboek', dat je echt door blijft lezen en niet dat je het boek in kleine stukjes leest..
Ja, ik vond het idd wel af en toe vreemd, maar het ging beter dan eerst omdat ik nu inderdaad door bleef lezen en niet steeds kleine stukjes. Daardoor bleef het verhaal meer in mijn hoofd hangen en kon ik de verschillende verhaallijnen beter plaatsen.
Eerste keer dat ik op dit topic kom. Erg leuk om te zien wat voor boeken iedereen leest. Ik heb sinds een paar maanden ook weer echt een lees aanval, dus zit een beetje om me heen te kijken voor tips (hoewel ik ook nog een flinke stapel ongelezen boeken in de kast heb staan die eerst maar een keer uit moeten!).

Heb de laatste maanden het volgende gelezen:

* Drie boeken van Philippa Gregory (The Constant Princess, The Other Boleyn Girl and The Boleyn Inheritance - gekocht als een set van drie)

* Burning Bright van Tracy Chevalier (geweldige schrijfster vind ik dat)

* Haar Naam Was Sarah van Tatiana de Romsay?. Het begin vond ik erg goed, maar het duurde wel erg lang. Het eind mocht wel wat eerder komen van mij.

Ik ben nu bezig in Het Pauperparadijs van Suzanne Jansen. Tot nu toe erg goed, ben ongeveer halverwege.

Als ik dit lijstje zie, is het wel allemaal historisch! Er mag wel wat hedendaags bij komen. Alleen...de volgende op mijn stapel is Pride and Prejudice (nog nooit gelezen...shame on me).
@Egniet - Ik denk dat je gelijk hebt. Ik kon me ook steeds niet tot dat boek zetten, tot ik vakantie had en toen las ik het achter elkaar uit.

@Tyche - Ja ik vind het weer helemaal mooi! Heb je iets anders gelezen van Sarah Addison Allen al?

@Mikkemak - Welkom!
Heb net De Verdronken Tuin van Carol Goodman uit. Op de kaft stond: in de traditie van Donna Tartt, dus dat trok mijn aandacht. Ik vond het een onderhoudend boek en ook wel spannend, maar om 't nou met de 'Verborgen Geschiedenis' te vergelijken vind ik wat overdreven. Maar wel de moeite waard en ben ook wel benieuwd naar andere boeken van haar. Dat dan weer wel.
Heb Moeders en Dochters van Rae Meadows uit. Wel leuk, niet bijzonder vond ik.

Daarna Honderd jaar van Herbjorg Wassmo. Dat vond ik een erg mooi boek, maar ja, ik ben dan ook fan van Herbjorg
Net het ABC van het moderne leven van Aaf Brandt Corstius uitgelezen. Ik vind haar heel leuk schrijven.
Heeft iemand hier al eens iets van David Sedaris gelezen?
Vanmiddag met mijn nichtjes van 6 en 9 mijn boekenkast opnieuw ingericht. Alle kinderboeken staan nu apart. Ruim 1/3 van mijn boeken blijken kinderboeken te zijn! Helaas voor mijn nichtjes zijn er best veel in het Engels, of zijn boeken waar zij toch echt nog te jong voor zijn, maar het was toch een geslaagde onderneming. Nu kunnen ze naar de ´kinderkast´ lopen als ze een boek willen lenen. Vanmiddag bijna 2 uur voorgelezen uit Gewist van Marco Kunst. Dat vonden ze wel heel spannend klinken en dat is het ook. Toekomstroman van een schrijver die veel Tonke Dragt heeft gelezen volgens mij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Yvaatje schreef op 14 augustus 2011 @ 12:45:

[...]

Michael Robotham is goed he! Spannend met een heel sympathieke hoofdpersoon. Ik ben nu bezig in "boetedoening" zijn laatste boek volgens mij.Mja, geweldig! Heb jij al zijn boeken al gelezen?!
Wat leuk Tonkje, dat je hebt voorgelezen!

Ik Paleis van Sterren van John Shors uitgelezen, prachtig!

Ook heb ik Lowboy gelezen, vond ik ook erg goed!

Nu begonnen in Het verhaal van Edgar Sawtelle. Ben benieuwd!

Heeft er iemand trouwens nog een tip?! Ik wil straks naar Australie wat engelse boeken meenemen zodat ik die onderweg kan ruilen met anderen. Nu lees ik wel vaker engels, maar ben er geen onwijze kei in. Hele literaire boeken heb ik wel moeite mee. Iemand tips voor boeken die dus niet te moeilijk te lezen zijn!?
quote:Fiorah schreef op 21 augustus 2011 @ 19:06:

Heeft iemand hier al eens iets van David Sedaris gelezen?Ja! Wat schrijft die man gevoelig en toch komisch over zichzelf en zijn familie (en mensen in het algemeen). Heb net Eekhrn zkt eekhrn en Me talk pretty one day gelezen.
David Sedaris vond ik ook heel leuk, vorig jaar op vakantie gelezen (goede herinneringen)
Van het weekend Gone van Michael Grant uitgelezen.IK vond het wel goed beetje in de stijl van de hongerspelen en het is ook een serie:

Op een normale schooldag, ergens in een stadje genaamd Perdido Beach, gebeurt er iets vreemds. Sam Temple ziet tot zijn verbijstering zomaar ineens de leraar geschiedenis verdwijnen. Ondertussen is iedereen boven de vijftien jaar verdwenen, op hetzelfde moment, in heel Perdido Beach. Er breekt al snel een chaos uit, er zijn baby's en peuters die verzorging nodig hebben, maar er zijn geen volwassenen. Ook ligt de verbinding bij zowel mobiele telefoons, televisies en internet plat. Er bevindt zich ook een vreemde muur, ze noemen het de FAKZ (Fall-out Alley Kinder-Zone) ze zitten vast en kunnen niet meer verder. Maar dan ontdekken de kinderen onder de vijftien jaar, dat ze over een gave beschikken. Buiten de stad bevindt zich ook een groep die hoort bij de school: Coates Academy, een school voor moeilijk opvoedbare kinderen. Caine (de leider van het groepje) sluit zich bij Sam aan, en hij lijkt heel aardig te zijn. Maar al snel verandert hij in een gemeen iemand. Wat moeten ze doen? En hoe moeten ze uit de handen blijven van het gemene groepje van Caine? Er zijn heel veel vragen, maar heel weinig tijd, want Sam wordt bijna vijftien jaar...

Ben nu bezig in Hotel du Lac van Michael Berg kan er nog niet veel over zeggen.
quote:Boardgirl schreef op 22 augustus 2011 @ 09:18:

Wat leuk Tonkje, dat je hebt voorgelezen!

Ik vind het zelf ook erg leuk.

Mijn oudste nichtje wilde eerst dat boek lenen, zag toen Tobie Lolness staan (over minimensjes) maar nam uiteindelijk een boek van Darren Shan mee. Over een jongen die vampier wordt.

De jongste wou niks lenen, want die is deel 3 van In de ban van de ring aan het lezen. Ze is 6, dus erg ver zal ze wel niet komen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Fiorah schreef op 21 augustus 2011 @ 19:06:

Heeft iemand hier al eens iets van David Sedaris gelezen?Ik vond Van je familie moet je het hebben wel leuk, maar niet meer dan dat eerlijk gezegd... Vriend en schoonvader waren meer enthousiast. Misschien later nog eens een ander boek proberen!
Ik heb een boek van Sedaris gekregen, ik geloof Van je familie moet je het hebben van iemand die het niet meer wilde, om zelf te lezen of weg te geven... ik twijfel nog.
Heb Bidden voor Bowie uit. Ik vond het erg leuk. Beetje coming of age, leuk tijdsbeeld, feelgood, met een flinke portie melancholie. Aanrader.

Nu begonnen in The Search van Nora Roberts. Totale pulp natuurlijk, maar ter compensatie lees ik het in het engels.
Ha, om dat te compenseren vrees ik dat je het in het Latijn zou moeten lezen, GB .

Altijd lekker, wat pulp lezen!
quote:Fiorah schreef op 26 augustus 2011 @ 19:06:

Ha, om dat te compenseren vrees ik dat je het in het Latijn zou moeten lezen, GB .

Altijd lekker, wat pulp lezen!
Ik lees nu de tweede van Milenium.

Ik ben verliefd op Lisbeth Salander en ik vind dat ze weer met Blomkvist moet krijgen
quote:Barancamion schreef op 27 augustus 2011 @ 11:09:

Ik lees nu de tweede van Milenium.

Ik ben verliefd op Lisbeth Salander en ik vind dat ze weer met Blomkvist moet krijgen

Ha, dat is best genereus als je verliefd op haar bent!

Ik moet nog steeds Millennium 3 lezen trouwens, maar ik vrees dat ik niet meer weet wie wie is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven