Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Momenteel ben ik bezig in 'Witte liefde' van Wanda Reisel.

Mooi verhaal over een onmogelijke liefde. Speelt zich af op Curacao in de jaren vijftig. Echt een aanrader! Leest als een trein.
anoniem_123987 wijzigde dit bericht op 09-09-2011 20:13
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Mijn Nora Roberts Pulpding is uit. Was ook een midweek op vakantie. Genoeg regen gehad om te lezen. Zou gaan beginnen in 'De 100-jarige... etc', want die kon ik van een vriendin daar lenen. Maar het is er niet meer van gekomen. Zazana, hij stond al hoog op mijn lijst, maar bedankt voor de tip.

Fiorah, ik had dat ook wel een beetje bij Mama Tandoori, maar ik vond haar zowel irritant als aandoenlijk.
Ik vond de 100 jarige ook leuk.

Ik heb net weer een boek van Alexander McCall Smith uitgelezen, was weer fijn (voelt ook een beetje als pulp zo makkelijk leest het)

Ik wil nu beginnen in het inzicht van Griffin van Richard Russo, kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk tijd heb om te lezen.
@GB - Hmmm, ik hoop dat dat aandoenlijke dan nog komt....!

@Kaaaaaaaaatje - Dat van McCall Smith... is dat met die dieren? Die gekleurde pockets?

Ik lees nu Mama Tandoori en the Lake, de eerste is dus tamelijk irritant, de laatste is erg mooi maar gaat niet zo hard. Ik kijk uit naar Millennium 3!
@Fiorah: McCall Smith heef teen aantal series geschreven, ik lees momenteel de 44 Scotland Street serie. Dit is een "episodic novel" (gejat van wikipedia) hij schreef dit voor een krant, dagelijks een hoofdstuk over het leven van een aantal mensen in een appartementencomplex in Edinburgh.

Volgens mij is het bekendst de no. 1 ladies detective agency. Dit speelt zich af in Botswana en gaat over een dame die een detective bureau start. En mensen probeert te helpen. Deze boeken hebben inderdaad vaak een kleurige kaft en vaak staan er afrikaanse dieren op. Ik vind het wel echt fijne boeken.

Hij heeft nog 2 of 3 series geschreven en is echt extreem productief, want hij heeft ook nog een hele rits aan kinderboeken geschreven en het schrijven heeft hij jarenlang gecombineerd met een plek als hoogleraar in de medische recht.

En nu lekker met een boek op de bank!
Ik lees nu Gepakt van Amy Sohn,moet een nieuwe sex and the city zijn volgens de voorkant..Collega vond er niks aan en heeft hem weggelegd.
@Kaaaaaaatje - Ja dat is precies die ik bedoelde! Fijn als je zo'n serie hebt die bevalt, heerlijk!
Herman Koch - Het Diner
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
ik lees nu Het Familieportret van Jenna Blum, heel erg aangrijpend verhaal over de tweede wereldoorlog!!!

En hierna ga ik Stuk van Judith Visser opnieuw lezen, voor de vierde keer of zo, dat verhaal blijft mij raken. Over een meisje dat heel erg wordt gepest en dan totaal ontspoort...
let the sun shine
Sam, of de pluterdag. Een heel erg maf en ruim 40 jaar oud SF-boekje van Paul van Herck. Het werd aangeraden op het SF-topic van afgelopen weekend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo). Hiervoor het oneindige plan van Allende gelezen.
Ik lees nu The lake van Banana Yoshimoto. Bijzonder boek! In het Engels lees ik altijd langzamer, dus hoewel het een dun boek is, leest het niet zo snel.

Ik lees ondertussen ook Wij zijn ons brein, elke dag een stukje!
Ik ben bezig in Jonathan Strange & Mr. Norrell van Susanna Clarke maar ik kom er nog niet echt goed in. Ondertussen dwalen m'n ogen vaak af naar Gevallen van Karin Slaughter die in de boekenkast staat te wachten.

Verder nog af en toe kleine stukjes aan het lezen uit Wij zijn ons brein.

En boven naast m'n bed ligt De verborgen tombe van Kate Mosse .
quote:sasati schreef op 14 september 2011 @ 17:11:

Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo).

oeh van de concurrent! Ik vind die columns geweldig, maar ik krijg dat blad maar af en toe in handen dus ik mis ze vaak. Maar er is dus een boek van?! Dat vroeg ik me al tijden af want dat lijkt me zeer handig. Thom Arisman (ook van Flair) zijn gebundelde columns vond ik ook erg leuk.

Zelf lees ik 'Sophie Kinsella' - Hou je mond

in de dwarligger, handugg
yeahhhh vandaag zat de nieuwste thriller van Judith Visser bij de post: Time out!!!!!

Ik dacht dat hij volgende week pas zou komen dus ben heel blij! Heb echt zin in dit boek, haar boeken lezen altijd zo lekker weg!

Laat het weekend maar komen :D
let the sun shine
Ik lees trouwens ook Jan Jans en de kinderen nr. 34 :D
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 10 september 2011 @ 08:37:

Ik wil nu beginnen in het inzicht van Griffin van Richard Russo, kan niet wachten tot ik ook daadwerkelijk tijd heb om te lezen.

Mooi boek, Richard Russo kan echt mooi schrijven.

Ik ga nu beginnen met Air Babylon, ik zit morgen de hele dag in het ziekenhuis en wil iets makkelijks lezen waar ik niet te veel concentratie bij nodig heb.
Net in de schaduw van het Palazzo uit van Santa Montefiore. Vond het een vreselijk langdradig boek, meer een van een bouquetreeks.....

Nu vandaag begonnen in Het winterpaleis van John Boyne en dat voelt al een stuk beter
Gisteren Keukenmeidenroman besproken in leesclub. Next to read = De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween. Lijkt mij niet echt mijn genre....
Mede mogelijk gemaakt door Barancaimon.... ik zit alweer helemaal in Millennium deel 3 - Gerechtigheid. Ik was een paar jaar geleden al begonnen in deel 3, maar toen had ik geen motivatie... nu des te meer!
Heb Reünie in Rome gelezen, van Iris Boter. Iemand hier in het topic had die gelezen. Mwah. Leuk, maar een beetje in de trant van 'Uitgeverij Kluitman Alkmaar' (als dat iemand iets zegt, o.a. 'De Wildhof').
Was vanmiddag even bij de bieb. De nieuwste (geloof ik) Karin Slaughter, Gevallen lag op de tafel met nieuwe boeken. Dus daar ga ik nu in beginnen.
UP!

Ik lees Voor de vorst van Mankell. En heb net van hem Het graf en Kennedy's brain gelezen.
quote:sasati schreef op 14 september 2011 @ 17:11:

Ik lees even heerlijk pulp: het dagboek van Mieke van Maerle (of zo). Hiervoor het oneindige plan van Allende gelezen.Haha, Mieke leest lekker weg idd. Jammer is alleen dat de eerste druk van die boeken uit de jaren 80 is, waarin ze (in mijn beleving) ergens eind 20/begin 30 zal zijn. Als je de columns nu leest, is ze dat nog steeds?
Heb zelf net " We moeten het even over Kevin hebben' uit. Idd beetje traag boek maar vond het toch wel de moeite waard, moest het af en toe even wegleggen omdat ik het heftig vond. De film hiervan komt binnenkort trouwens uit, hoef je het boek niet meer te lezen ;)

Zelfde geldt trouwens voor " Een keukenmeidenroman', ook net gelezen en ook die film komt binnenkort uit. Vond m wel aardig, leest lekker weg op vakantie. Nu ben ik eindelijk begonnen in ' Haar naam is Sarah', maar ik durf eigenlijk niet want ik kan heeeeeel slecht tegen kinderleed tegenwoordig :(

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven